Permalänk
Medlem

Hah! Posten kan man inte lita på direkt!

Drar och hämtar mitt på Gamestop efter kneget idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaljon:

Beställde från webbhallen igår morse och fick det i lådan idag. Nu är det bara att vänta på att min processor kommer tillbaks ifrån komplett så att man kan börja spela:P

Känns väldigt mycket som att massa folk kommer in och skriver bra ord om webhallen?

Är detta något jävla jippo eller, 80% av användarna här är pisst på webhallen.
Sen kommer 3-4stycken in säger att allt är skitbra.

Känns som någon får betalt för att skriva det där :)!

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingboob:

Känns väldigt mycket som att massa folk kommer in och skriver bra ord om webhallen?

Är detta något jävla jippo eller, 80% av användarna här är pisst på webhallen.
Sen kommer 3-4stycken in säger att allt är skitbra.

Känns som någon får betalt för att skriva det där :)!

Tror nog de flesta som är nöjda är upptagna med att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Besviken på att du får det samma dag som releasedatum i Europa.. Komigen, skärp dig. Jag har inte ens fått mitt jävla spel än.

Jag lider med dig...

Jag menade bara att när man ändå hade förbeställt så hade det varit trevligt om hade kunnat spela inatt när det aktiverades.

Permalänk
Medlem

Beställt från Webbhallen och fick ett sms om det idag vid 10 att det finns att hämta på ICA

Men lite lustigt var det att jag gick på MAXI igår och såg spelet stå där...
Var inte releasedagen idag? Har de rättigheter att sälja det i butik tidigare, eller tjuvstartade dem?

Permalänk
Medlem

Så nu har man spelet då Tack Webhallen!

Permalänk
Medlem

Jahapp.. broshans BF3 som skulle ha kommit med posten har fortfarande inte kommit..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaljon:

Beställde från webbhallen igår morse och fick det i lådan idag. Nu är det bara att vänta på att min processor kommer tillbaks ifrån komplett så att man kan börja spela:P

Detta är ett ypperligt exempel på att det är posten som är orsaken till att alla inte fått sina spel ännu. Det är ingen nyhet att brev kan ta mer än en arbetsdag. xaljon bor antagligen förmånligt till, jag tror inte Webhallen sket i att skicka de andra spelen från er som beställt tidigare..
Helt klart kan jag hålla med om att det är klantigt att lova att spelet kommer levereras idag när Webhallen inte har kontroll på postgången. Men om man ska hålla på med ordklyveri så levereras paketet ända tills det är levererat. Om Webhallen har lämnat över paketet till posten är den alltså under leverans.

Skrivet av kingboob:

Känns väldigt mycket som att massa folk kommer in och skriver bra ord om webhallen?

Är detta något jävla jippo eller, 80% av användarna här är pisst på webhallen.
Sen kommer 3-4stycken in säger att allt är skitbra.

Känns som någon får betalt för att skriva det där :)!

Sådana där påståenden är bara paranoida och fåniga.
Det är så mycket skitsnack och smutskastande från personer som inte kan förstå att de blir behandlade på samma sätt som alla andra. Just nu smutskastas webhallen oförtjänt. Jag hade reagerat likadant om det varit Komplett, Dustin eller någon av mina andra favoritaffärer.

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk

Här sitter man då utan paket (brev, inget kolli-id), trots att Webhallen påstår sig ha skickat det den 23e...

Permalänk
Medlem

JAAAA! BF3 föll precis ner i brevlådan :D:D

EDIT: beställde från webhallen i förrgår kl 9 på morgonen.

Visa signatur

| FD R3 | Gigabyte Geforce GTX 570 875/1750/2000 @ 1063mV | Intel Core i5-2500K @ Stock | Corsair H60 PnP | MSI P67A-GD55 | 4x2GB Corsair Vengeance| Några hårddiskar | FD Tesla 650W | 2xBENQ 21.5" | Steelseries Sensei | Razer BlackWidow | Creative Tactic3D Sigma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volkir:

Detta är ett ypperligt exempel på att det är posten som är orsaken till att alla inte fått sina spel ännu. Det är ingen nyhet att brev kan ta mer än en arbetsdag. xaljon bor antagligen förmånligt till, jag tror inte Webhallen sket i att skicka de andra spelen från er som beställt tidigare..
Helt klart kan jag hålla med om att det är klantigt att lova att spelet kommer levereras idag när Webhallen inte har kontroll på postgången. Men om man ska hålla på med ordklyveri så levereras paketet ända tills det är levererat. Om Webhallen har lämnat över paketet till posten är den alltså under leverans.

Sådana där påståenden är bara paranoida och fåniga.
Det är så mycket skitsnack och smutskastande från personer som inte kan förstå att de blir behandlade på samma sätt som alla andra. Just nu smutskastas webhallen oförtjänt. Jag hade reagerat likadant om det varit Komplett, Dustin eller någon av mina andra favoritaffärer.

Tyvär är det dock inte paronoid eller fånigt.
Finns företag som inriktar sig på sådant, skapar goodwill på forum etc.
Community manager, men om du inte tror på mig så

Men klart folk är besvikna, väntat ett halvår, så får man endå inte spela det samma dag :-/

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Inget BF3 från webhallen idag, reklam fanns så posten har varit här redan. Bra av dem, lovar att man ska få det på releasedagen, så skickar de spelen dagen innan.

(Bor inte i skogen, tar ca 1h att åka till deras lager)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reavpeals:

Här sitter man då utan paket, trots att Webhallen påstår sig ha skickat det den 23e...

Har du kontaktat de? jag kommer inte ens fram utan det låter upptaget, tror nog att MÅNGA är irriterade att inte ha fått sitt spel..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Posten kom för någon timme sen, inget BF3... bara reklam, händer det att paket/brev kommer senare på dagen? Blir att köpa hos origin och skicka tillbaka skiten när det kommer om jag inte får det imorgon..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Inget BF3 från webhallen idag, reklam fanns så posten har varit här redan. Bra av dem, lovar att man ska få det på releasedagen, så skickar de spelen dagen innan.

Jag fick mitt bf3 från webhallen idag
Bor du på postnummer 83 eller nära på det? För det stod på posten att en olycka inträffat som gjorde att leveranser på postnummer 83-86 (eller liknande, kmr inte riktigt ihåg) blivit försenade.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av reavpeals:

Här sitter man då utan paket (brev, inget kolli-id), trots att Webhallen påstår sig ha skickat det den 23e...

Alla skickades igår, datumet under "behandlade" ordrar är datumet då det packades och gjordes klart för leverans.

Ne inget sånt postnummer...

Några säger att ni fick sms och behövde hämta ut spelet? Skickas inte webhallens spel som vanliga brev? Alltid fått dem i brevlådan innan...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Mitt damp ner för ett tag sen.
Beställde från CDON

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Har du kontaktat de? jag kommer inte ens fram utan det låter upptaget, tror nog att MÅNGA är irriterade att inte ha fått sitt spel..

Samma här luren läggs bara på, tror dem stängt av tjänsten för så många ringer in och undrar vad fan som försigår.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att posten kommer två gånger samma dag? De har nämligen redan varit här med reklam, men utan spel.

Permalänk

usch!

Skrivet av HoppHS|Kotten:

Exakt samma visa för mig, med kontakt med webhallen och posten... Får det säkert i morgon eller nästa vecka.. för på posten har dom inte det!
*snyft*

Nu börjar jag bli riktigt besviken på webhallen, har nu som en liten fjantig pojke som väntar på julklappar ringt webhallen, ombud, postens service ställe, till och med lantbrevbäraren har kolla kontoret och det är inte posten som felar utan WEBHALLEN.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Beställde från Discshop och fick det idag, dom är alltid pålitliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingboob:

Samma här luren läggs bara på, tror dem stängt av tjänsten för så många ringer in och undrar vad fan som försigår.

Jag beställde broshans BF3 som brev/postpaket, nu märkte jag att jag har 2 mail från webhallen som skickades samtidigt..

Citat:

Sändning 1:

99046: Battlefield 3 - Limited Edition inkl förbokningserbjudande - [PC] [2011-10-27] 1 st á 449 kr

Ordernummer: xxxxxxxxxxx
Orderdatum: 2011-09-21
Fraktsätt: Skicka som Brev / Postpaket
Transaktionsdatum: 2011-09-21
Betalsätt: Kortbetalning
Frakt: 29 kr
Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras på förbokade produkter.

Och det andra

Citat:

Hämtning 1:

99046: Battlefield 3 - Limited Edition inkl förbokningserbjudande - [PC] [2011-10-27] 1 st á 449 kr

Ordernummer: xxxxxxxxxx
Orderdatum: 2011-09-21
Fraktsätt: Hämta i butik, Englundavägen 5
Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras på förbokade produkter.
Så snart din order är klar att hämtas kommer vi skicka ett mail till dig.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Webbhallen i all sin ära, min primära spel-leverantör.
Fick sms kl 00:27 inatt (27 okt) om att mitt spel var redo att hämtas, trevligt nog så var faktiskt Webbhallens butik öppen vid tillfället, men jag var upptagen med att sova, hämtade ut idag dock.

Permalänk
Inaktiv

Fick turligen nog (för webhallens del) mitt ex idag i brevlådan. Tankar nu i 11 mb/s

Fan vad kul detta ska bli, tagit ledigt imorrn med

Permalänk

Var hittar jag min cd key ????? (beställde från webhallen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av reavpeals:

Här sitter man då utan paket (brev, inget kolli-id), trots att Webhallen påstår sig ha skickat det den 23e...

Det är samma för mig :'(

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk
Medlem

beställde mitt från game i tisdags kväll o har mitt nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Det enda som kostar är frakten, om ditt paket inte ligger på posten. Då kan du ju bara be dem skicka tillbaka till avsändaren. Jag kommer själv skicka tillbaka spelet och makulera fakturan, sen köpa det på annat håll idag. Det är helt enkelt för dåligt av Webhallen att inte kunna försäkra sina kunder att man har ett av årets största releaser på just releasedagen(Ja, posten kan klanta till sig, men Webhallen kan minska chanserna för arga kunder genom att skicka ut tidigare då).

Slog precis en pling till posten och de sista utlämningarna är gjorda, så jävla besviken på webhallen. Riktigt jävla dåligt.

Problemet är att jag inte köpte på faktura, körde en direkt beställning. Blir väll en massa krångel då. Aja det blir att sticka till Elgiganten eller köpa direkt via Origin.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Någon som beställde buddy pack från Webhallen och fick sitt idag?

Beställde Buddy Pack, men då posten bråkat med mig förr valde jag att ta hämta i butik, så tog mig till Webhallen i Malmö och hämtade ut dem.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Fick inte mitt från Webhallen idag. Drog till MediaMarkt och köpte det för 299kr istället. Installerar nu!
Blir retur tillbaka till Webhallen.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4