Permalänk
Medlem

Asus U46SV som HTPC?

Hej alla Asus U46SV ägare.

Jag fundera på att beställa samma maskin som ni och det blir den nya U46SV- WX094V och ska ha den som en HTPS till min hembio system och 3d-TV. Jag vet att det finns stationära som är bättre lämpad för detta ändamål men jag vill kunna ta med datorn överallt också:)

Tänkte får ett par saker bekräfta av ni som har en U46SV tidigare eller denna model. Jag som inte är data kunnig, så det vore tacksam om ni kan hjälpa med.

1. Har den HDMI 1.4 ut gång som det står på Webhallens sida? Klara den att skicka ut 5.1 eller 7.1 ljud och bild till hembio förstärkaren?

2. Tror ni att datorn eller grafikkorten klara att köra 2 externa full HD skärmar? 1 via HDMI och 1 via VGA eller 2 via HDMI med en HDMI splitter.?

3. På NVIDIAS hemsida står det att Getforce GT540M kan spela upp 3D filmer till en 3D-TV, samt spela 3D spel med glasögon på en 3D-TV. Tror ni det funkar eller har ASUS gjort så att det inte funka med 3D-TV även om grafikkortet stödjer? Jag har nämnligen en 3D-TV.

Vad är det för ljudkort i den?
4. Har denna model en SPDIF utgång? I såfall vilken sort, är det Optisk Toslink eller Coaxial? Är det via hörlursutgången?
Om den har SPDIF, klara den att skicka ut 5.1 eller 7.1 ljud eller bara stereo?. Hade tänk att använda den till att skicka ut musiken till en USB Dac.

Tack så hemsk mycket.