Permalänk

Hjälp med bf3 data

hej jag vill veta om jag kan köra bf3 på high med de här specsen

intel core i3 530 2.93 GHz

4gb ram

Asus GeForce GTX 560Ti 1024MB DirectCU II

And no hating

Permalänk
Medlem

Knappast. *Dator.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Inte direkt nej.
Dator*

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

medium då

Permalänk
Medlem

560ti borde väl klara medium men processorn är lite för klen för bf3.
*dator

Permalänk

kommer inte processorn klara det alls

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Beror ju på, jag kan spela MF3 med allt på medium, iaf är det inställt på medium i inställningar.

Då med E6570 och ett 4850.

Permalänk
Medlem

Som föregående talare säger, nej det kan du inte

Permalänk
Sötast

Själv lirar jag med GTX580 och X4 940 på Medium i hyfsat stabila 60fps.

Utgå ifrån det.

Permalänk
Skrivet av tobbetagg:

hej jag vill veta om jag kan köra bf3 på high med de här specsen

intel core i3 530 2.93 GHz

4gb ram

Asus GeForce GTX 560Ti 1024MB DirectCU II

And no hating

Om du klockar din i3 530 till 4.0Ghz så klarar du att spela på High. Jag har själv spelat alphan, betan och retail BF3 med en i3 530 4.0GHz utan problem tillsammans med ett hd 6950@6970.

Permalänk

så jag måste alltså köpa en ny processor

Permalänk

furuliden men kan man inte köra på medium utan klockning

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Om du klockar din i3 530 till 4.0Ghz så klarar du att spela på High. Jag har själv spelat alphan, betan och retail BF3 med en i3 530 4.0GHz utan problem tillsammans med ett hd 6950@6970.

men kan jag inte köra på medium utan överklock

Permalänk
Skrivet av tobbetagg:

men kan jag inte köra på medium utan överklock

Jag tror fan att processorn flaskar oavsett vilken grafikinställning du använder om du kör processorn på stock. Du vet väl att du kan klocka din processor till 3.8GHz utan att höja volten?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag tror fan att processorn flaskar oavsett vilken grafikinställning du använder om du kör processorn på stock. Du vet väl att du kan klocka din processor till 3.8GHz utan att höja volten?

Nej hur och vad är flaskar

Permalänk

Du KAN spela BF3 på medium, men när jag gjorde det med min i3 utan överklock då användes grafikkortet bara runt 60%. Då kan du ju lika gärna spela på ett GTX 460 och få samma prestanda.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Du KAN spela BF3 på medium, men när jag gjorde det med min i3 utan överklock då användes grafikkortet bara runt 60%. Då kan du ju lika gärna spela på ett GTX 460 och få samma prestanda.

Men hur överklockar men den till 3.8 GHz

Permalänk
Medlem

Kommer gå alldeles utmärkt att spela BF3 på den där datorn, troligen på medium (beorende på upplösning såklart). Bara att prova, tror inte du blir besviken för spelet ser bra ut även utan allt på högsta.

Att överklocka går alltid att göra senare om du ändå inte är riktigt nöjd.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tobbetagg:

Men hur överklockar men den till 3.8 GHz

Googla ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Själv lirar jag med GTX580 och X4 940 på Medium i hyfsat stabila 60fps.

Utgå ifrån det.

Där är det verkligen din processor som är flaskhals. Tycker lite synd om ditt gtx 580

TS: Ja, du kommer kunna spela, men räkna inte med något annat än low på allt om du inte käper en ny processor!

Permalänk
Medlem

En snabb fråga bara.. Hur gammal är du, Tobbe?
Överklockning etc verkar vara lite för avancerat för dig än så länge, som det låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Knappast. *Dator.

Jag såg att du skrev att den inte kan köra det på high? I OBJECT! Min 6870 som verkar vara sämre än 560ti kan köra det på high i 55-70 fps, och cpun kommer knappast flaska?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Jag är 14 men har aldig clockat men man måste ju börja som en noob och vet nån om det finns någon bra how to

Permalänk
Sötast
Skrivet av _MmattiasS_:

Där är det verkligen din processor som är flaskhals. Tycker lite synd om ditt gtx 580

TS: Ja, du kommer kunna spela, men räkna inte med något annat än low på allt om du inte käper en ny processor!

Jepp, lite synd är det, sen å andra sidan så är det mer eller mindre bara BF3 den flaskar i också änsålänge.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jepp, lite synd är det, sen å andra sidan så är det mer eller mindre bara BF3 den flaskar i också änsålänge.

Testa att överklocka lite på 3,8 kan jag spela i high med min phenomx4 droppar till kanske 45 ibland, men det beror på grafikkortet (6970), och jag är inte så kräsen när det gäller FPS

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet. Tråden hade dessutom passat bättre i köpråd -stationära.