Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av Eptk:

Vad spelar du på för servrar egentligen? Jag har aldrig varit med om att det är mer än 1 sniper i min squad t.ex. Och har heller aldrig varit med om att de är så mycket recons att attackstyrkan blir lidande för det. Jag kör väldigt mixat, alltså både Conquest och Rush och detta har inte hänt mig någon gång vad jag vet. Förmodligen har du haft otur, eller jag tur.

Men jag ska ha det du beskriver i åtanke ikväll när jag ska in och lira, se om jag upplever det så när jag väl tänker på det. Men vore det så borde jag redan upptäckt det i alla fall. Nåväl, hoppas det fixar sig för dig. Låter som om spelupplevelsen för dig inte blir total och det är självklart tråkigt.

BF3 har jag inte spelat någon rush på nästan, men de gångerna jag gjort det har det varit alldeles för många snipers för att kunna attackera ordentligt.
De mardrömsscenarion jag skrivit om har dock hänt i förra, BC2, där var det verkligen mer regel än undantag. Märks då klart mer i rush än i en conquestmatch.

Problemet är oftast att halva teamet sitter och skriver i chatten till de som sitter i buskarna att det inte fungerar, dessa busksittare låtsas då antingen inte vara läskunniga eller flippar ur totalt och kommer med motangrepp om att man är noob eller ska sluta grina : )
Nu är det inte alltid så, men ändå så pass ofta att jag till slut helt slutade att spela på alla servrar förutom de där sniper inte var tillåtet.

Min största farhåga inför BF3 har varit att samma sak ska hända i detta spelet.

Det de flesta nog borde tänka på mer är att välja klass utifrån bana, uppdrag och situation, istället för att välja klass enbart för att man alltid är just den eller enbart för att den speciella klassen är lättast att ta poäng med. Mer lagtänk är det jag vill åt i slutändan.

Glädjer mig att du säger så, jag tror faktiskt du är den första som tar åt dig av det jag försöker säga. Istället för att helt på en gång gå in i försvarsposition och börja skrika åt mig som det brukar sluta med

Skrivet av Philippk:

Skönt att höra! Körde en bana igår där 3st i mina squads var Recons, och alla 3 satt vid exakt samma ställe, och gud vad bra dom var, låg sist i K/D samt poäng. Varför kan dom inte restricta med 2 recons eller 3 recons vid varje lag för? Det förstör spelet så oerhört mycket, dom är inte så speciellt bra heller, ibland måste man inte stå 200m+ för att få frags, utan det räcker med 10m enligt mig.

Precis det jag efterlyser på de servar jag ska spela på. En restriktion för hur många recon det får vara.
Detta kan ju lätt bli lite orättvist då de finns de som kör recon offensivt. Men i slutändan tror jag att det nästan alltid kommer generera ett mer intressant spel.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

De flesta i BF3 har inte kommit så långt taktiskt ännu. Jag kan själv erkänna detta. Jag springer fortfarande runt och "känner" på spelet och därmed ligger jag ofta i buskar på någon kulle för att studera hur mycket bullet-drop som sker på ett visst avstånd. Jag skjuter alltså på föremål på olika avstånd för att lära mig de olika positionerna. Med andra ord så är jag mycket riktigt ganska värdelös rent taktiskt i nuläget. Folk underanvänder Q-knappen vilket man märker inte minst när man flyger. Det tar också ett tag att lära sig flödet på banorna och utnyttja detta till sin fördel. Jag tror att med tiden så kommer snipers bli jobbigare och jobbigare......att möta alltså.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

BF3 har jag inte spelat någon rush på nästan, men de gångerna jag gjort det har det varit alldeles för många snipers för att kunna attackera ordentligt.
De mardrömsscenarion jag skrivit om har dock hänt i förra, BC2, där var det verkligen mer regel än undantag. Märks då klart mer i rush än i en conquestmatch.

Problemet är oftast att halva teamet sitter och skriver i chatten till de som sitter i buskarna att det inte fungerar, dessa busksittare låtsas då antingen inte vara läskunniga eller flippar ur totalt och kommer med motangrepp om att man är noob eller ska sluta grina : )
Nu är det inte alltid så, men ändå så pass ofta att jag till slut helt slutade att spela på alla servrar förutom de där sniper inte var tillåtet.

Min största farhåga inför BF3 har varit att samma sak ska hända i detta spelet.

Det de flesta nog borde tänka på mer är att välja klass utifrån bana, uppdrag och situation, istället för att välja klass enbart för att man alltid är just den eller enbart för att den speciella klassen är lättast att ta poäng med. Mer lagtänk är det jag vill åt i slutändan.

Glädjer mig att du säger så, jag tror faktiskt du är den första som tar åt dig av det jag försöker säga. Istället för att helt på en gång gå in i försvarsposition och börja skrika åt mig som det brukar sluta med

Absolut. Vi är här för att diskutera och framföra våra tankegångar. Att det vi pratar om pågick i BC2 håller jag helt och hållet med om. Där var det en daglig regel med mycket recons som låg bak och tryckte och inte gjorde så mycket vettigt. Nu så har vi ju t.ex. T-UGS som är en väldigt bra försvarsmekanism för en recon att sätta ut på en bra plats för att avslöja fiender som är på ingång.

Någonting annat jag har märkt däremot är att på trånga banor (som Métro) kan det ofta framkomma att många kör engineers och matar in RPGs i vartenda hål. Då ser man oftast "Fu*king RPG Noob!" i chatt men sen händer inte mycket mer än så.

Tycker att BF3 är ett lysande spel och mycket bra balanserat. Det gäller bara att hitta sin egna spelstil, sitt egna sätt att ta itu med fiender samt fordon på slagfältet. Jag har hittat mitt sätt, och du hittar garanterat ditt sätt att ta itu med dina satans snipers :).

Hoppas att du får spela på en server snart där detta inte framkommer, slå då gärna in servern under favoriter så du kan hitta tillbaka dit snabbt och enkelt. Spelet har potential och jag tycker alla förtjänar att få den underbara upplevelsen i spelet jag själv har.
Vet inte var du spelar någonstans men kan slå ett slag för Webhallen servrarna speciellt Conquest.

Nästa gång du ser en sniper. Ta dig emot honom och smyg runt omgivningen om möjligt, sätt kniven i ryggen och fnissa lite för dig själv framför skärmen. Känns alltid bättre då

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Trullatroll:

De flesta i BF3 har inte kommit så långt taktiskt ännu. Jag kan själv erkänna detta. Jag springer fortfarande runt och "känner" på spelet och därmed ligger jag ofta i buskar på någon kulle för att studera hur mycket bullet-drop som sker på ett visst avstånd. Jag skjuter alltså på föremål på olika avstånd för att lära mig de olika positionerna. Med andra ord så är jag mycket riktigt ganska värdelös rent taktiskt i nuläget. Folk underanvänder Q-knappen vilket man märker inte minst när man flyger. Det tar också ett tag att lära sig flödet på banorna och utnyttja detta till sin fördel. Jag tror att med tiden så kommer snipers bli jobbigare och jobbigare......att möta alltså.

Så är det nog garanterat. Själv tycker jag det är som roligast nu i början när man just får pröva sig fram. Roligt att inte veta banorna utantill och överaskas konstant av vad som väntar bakom nästa hörn.

Alla klasser kommer nog bli jobbigare att möta längre fram. Vi får bara hoppas att krypskyttarna också enbart går åt detta håller och inte som i BC2 då de blev jobbigare och jobbigare att ha i sitt eget lag.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

De flesta i BF3 har inte kommit så långt taktiskt ännu. Jag kan själv erkänna detta. Jag springer fortfarande runt och "känner" på spelet och därmed ligger jag ofta i buskar på någon kulle för att studera hur mycket bullet-drop som sker på ett visst avstånd. Jag skjuter alltså på föremål på olika avstånd för att lära mig de olika positionerna. Med andra ord så är jag mycket riktigt ganska värdelös rent taktiskt i nuläget. Folk underanvänder Q-knappen vilket man märker inte minst när man flyger. Det tar också ett tag att lära sig flödet på banorna och utnyttja detta till sin fördel. Jag tror att med tiden så kommer snipers bli jobbigare och jobbigare......att möta alltså.

Jag håller med föregående. Spelade 2 rundor som recon igår.

Försöker fortfarande få ordning på bullet drop och att se motståndare. Hade tex 300 poäng på en runda... Enbart spot poäng. sköt endast på objekt.
Det laget jag var i vann.
Men man lär väl sig med tiden. Har inte spelat så mycket ännu.

Men jag har inte fått kläm på skjutandet ännu. Får mest kill assist och suppression assist.
Spelar sniper då mina polare ej spelar. Tycker det är en bra avkoppling.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

jag hade mina förhoppningar på "Berett Light 50" eller vad den nu heter. Inte en den onshotar alltså? Iof måste jag säga att man oneshotar rätt ofta med andra bössan, den med boltaction (ser ut som ett AVP). Känner mig ganska nöjd med den.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Absolut. Vi är här för att diskutera och framföra våra tankegångar. Att det vi pratar om pågick i BC2 håller jag helt och hållet med om. Där var det en daglig regel med mycket recons som låg bak och tryckte och inte gjorde så mycket vettigt. Nu så har vi ju t.ex. T-UGS som är en väldigt bra försvarsmekanism för en recon att sätta ut på en bra plats för att avslöja fiender som är på ingång.

Någonting annat jag har märkt däremot är att på trånga banor (som Métro) kan det ofta framkomma att många kör engineers och matar in RPGs i vartenda hål. Då ser man oftast "Fu*king RPG Noob!" i chatt men sen händer inte mycket mer än så.

Tycker att BF3 är ett lysande spel och mycket bra balanserat. Det gäller bara att hitta sin egna spelstil, sitt egna sätt att ta itu med fiender samt fordon på slagfältet. Jag har hittat mitt sätt, och du hittar garanterat ditt sätt att ta itu med dina satans snipers :).

Hoppas att du får spela på en server snart där detta inte framkommer, slå då gärna in servern under favoriter så du kan hitta tillbaka dit snabbt och enkelt. Spelet har potential och jag tycker alla förtjänar att få den underbara upplevelsen i spelet jag själv har.
Vet inte var du spelar någonstans men kan slå ett slag för Webhallen servrarna speciellt Conquest.

Nästa gång du ser en sniper. Ta dig emot honom och smyg runt omgivningen om möjligt, sätt kniven i ryggen och fnissa lite för dig själv framför skärmen. Känns alltid bättre då

Jag gillar ditt sätt att skriva i forum, precis som det ska vara!

Jag håller helt med dig, BF3 har potential att bli ett sjukt bra spel, vilket jag tycker det är i dagsläget också om än lite buggigt stundtals. Men jag hade faktiskt förväntat mig mycket mer buggar och obalans.

Jag har som sagt inte märkt av detta sniperproblem alltför mycket i BF3, speciellt inte i conquest. Jag hoppas bara att det förblir så. De har ju också lagt in en hel del saker som viskar om att de uppmärksammat problemet från BC2 och tänkt på det genom utvecklingen av BF3. Ta reflekterande kikarsikten som exempel.
Jag fullkomligt älskar också alla de små skydd som finns på banorna, vart man än går finns det något att gömma sig bakom. Detta ger en lite mer realistisk känsla när man springer runt på slagfältet.

Detta med att kalla någon NOOB bara för att man retar sig på att denne skjuter en hela tiden tycker jag enbart är löjligt beteende som bara visar att man är en dålig förlorare.
Det jag stör mig på är som sagt inte att bli skjuten av snipers, det spär på känslan rätt bra när det smiskliknande ljudet överrumplar en. Det jobbigare är som sagt när det blir så många recon att de bara gör laget en stor ogärning.

Utan recon hade spelet absolut inte varit komplett, de ska finnas där, men i måttlig mängd

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Jag kör med den första semibössan på Sniper i HC, har stativet så det är stadigt och fint, när jag får in nån i siktet drar jag 2 snabba skott och de dör.

Nästan samma sak ju!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Du har rätt, det var onödigt, ungefär på samma sätt som CP och mongo brukar används för att beskriva något/någon. Ursäkta mig. Jag menade absolut inget illa med det, och hoppas inte någon egentligen trodde det heller.

Förstår jag Det är en term som används i vardagen numera av folk men få folk tänker faktiskt över det dem säger. Jag gör mitt bästa för att iallafall upplysa ett par själar

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Jag gillar ditt sätt att skriva i forum, precis som det ska vara!

Jag håller helt med dig, BF3 har potential att bli ett sjukt bra spel, vilket jag tycker det är i dagsläget också om än lite buggigt stundtals. Men jag hade faktiskt förväntat mig mycket mer buggar och obalans.

Jag har som sagt inte märkt av detta sniperproblem alltför mycket i BF3, speciellt inte i conquest. Jag hoppas bara att det förblir så. De har ju också lagt in en hel del saker som viskar om att de uppmärksammat problemet från BC2 och tänkt på det genom utvecklingen av BF3. Ta reflekterande kikarsikten som exempel.
Jag fullkomligt älskar också alla de små skydd som finns på banorna, vart man än går finns det något att gömma sig bakom. Detta ger en lite mer realistisk känsla när man springer runt på slagfältet.

Detta med att kalla någon NOOB bara för att man retar sig på att denne skjuter en hela tiden tycker jag enbart är löjligt beteende som bara visar att man är en dålig förlorare.
Det jag stör mig på är som sagt inte att bli skjuten av snipers, det spär på känslan rätt bra när det smiskliknande ljudet överrumplar en. Det jobbigare är som sagt när det blir så många recon att de bara gör laget en stor ogärning.

Utan recon hade spelet absolut inte varit komplett, de ska finnas där, men i måttlig mängd

Stämmer bra det. Många gnällde oerhört mycket i BETA just pga de buggar som fanns där. DICE utlovade att mycket skulle vara fixat till release och jag får säga att jag tycker de håller det de lovat angående det. Givetvis finns de småbuggar men sådant jag helt klart kan leva med.

Någonting annat vi inte får glömma i spel som BF3 är att det är inte riktigt Counter-Strike över det. I FPS spel som CS osv handlar det mycket mer om att få frags än i just Battlefield. Här handlar det att spela sin roll rätt och utföra de rätta gärningarna för laget. Att vara en bra lagspelare är nyckeln till vinst, inte att få mest frags som många försöker kämpa efter. Alltså så kallade K/D hunters.

Tycker vi framfört vår poäng bra här min vän. Vi kan stå fast vid att Recons ska finnas till hands för laget. Precis som en Support hjälper till att langa ut mer skott åt behövande. Bara pressa en massa games så hittar du sköna servrar där de finns ett spelsätt som passar dig oavsett vilket spel mode du kör.

Lycka till med lirandet.

EDIT: Vi får inte glömma att spelet har bara varit aktivt en vecka. Många har knappt kommit igång med spelet och många behöver fortfarande känna på banorna. Och det finns givetvis också folk som är främmande till FPS spel. Eller just denna form av FPS spel. Alla har vi varit noobs och får hjälpa till och visa de hur de kan förbättras.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Började att spela assault i BF3 men gick över för att känna lite på recon.
Det var tråkigt o ligga längst bak o snipra, så jag brukar hänga precis bakom fronttruppen

Har varit med om att många engineers ligger o sniprar också med sin favoritbössa med blingbling till max

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Har insett att snipers kan vara rätt tunga som supression. På grand bazar där det kan bli lite grändfajter så kan det vara riktigt tungt att ligga med ett 12x scope på distans och sikta precis vid hörnet där alla raketengineers samlas för fyrverkerifest. Jag stoppade en hel grupp från att ta mittenflaggan i drygt 5 minuter tills min ammo tog slut. Kunde inte få headshots där jag låg för jag ville inte få en raket i huvudet, men det tar emot att kuta ut och ta en flagga om du får ett skott i foten det första som händer när du bara närmar dig ett hörn.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte "sista snipern" är speciellt bra! Den skadar ungefär lika bra som alla andra, men har bara 5(6) skott i sitt magasin och jag tycker det tar flera år att ladda nya kula samt att byta magasin. Lite besviken då jag förväntade mig lite mer av den...

Permalänk

Jag tycker att det BF3 har tillfört en ny dimension till sniping. Nu krävs det verkligen skills för att sätta skotten med all bullet-drop och att det är travel-time på kulan. Dessutom gillar jag att man har spåreld så man kan få perfekt feedback på sitt senaste skott. Det är möjligt att detta funnits tidigare också men i så fall har jag inte spelat det spelet. Det finns i vart fall inte i MW-serien.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk

Citerar avslutningsvis en polare:

Skrivet av Pedroapan:

Det finns för många snipers även om det bara finns en... Iaf när det inte är en själv.

Permalänk
Medlem

Men suck, vad är det för noobs som klagar på recon. Har ni testat att göra HS på en helikopterförare? Det är inte det lättaste. Och som ni säger är recon värdelösa i CQC. Om det är någon klass med balansproblem så är det support som har mortar och PKP Pecheneg a.k.a fullauto sniper. Men trots det tycker jag att spelet är balanserat.

Sen det här med "alla förutom jag är recon på alla servrar" är ju totalt BS. Recon är den minst populära klassen, kör 10 banor och för statistik på antalet recon när det är 64 spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Wow, vilket svar, vad häftig du är som ger ett helt ologiskt svar på en fråga:O

Snipers drar inte ett enda strå till stacken för laget, de är själviska små Amy Diamonds som bara "what's in it for me?" o sitter o gömmer sig bara för att kunna få en hög k/D. Byt klass o släng lite ammo/medpacks åt folket ist! I BC2 gjorde de iaf lite mer nytta...

aah dude ^^ en bra sniper som nämnst ovan täcker laget/spotar..mav och motion sensor är ganska kickas på många banor.. :s däremot har jag byt över till mkt assult atm..men vissa banor när fiende laget har typ 100 pers i bergen..peak etc etc så byter jag till sniper och plockar dem..skulle säga det är ganska mkt mer teamwork än vad många andra gör..många medics kör ju med nuubtuben och drar den på infantery istället för folk som plantar eller bilarna ;S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Många vet tydligen inte vad en sniper gör

En snipers uppgift är ju inte att i första taget vara långt fram..
Utan att sptta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll.

Jepp, oftast därför dem klagar (oftast)
Att spotta, säga till mina polare i squads och ev ta ut nån är bland de roligaste att vara sniper... Att hålla koll på flaggor är också ganska kul och skjuta folk i ryggen ^^


(som jag skrev ovan)
"En snipers uppgift är ju inte att i första taget vara långt fram..
Utan att sptta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll."

Fast i BF3 finns ju inte snipers, utan recons

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11558719']Fast i BF3 finns ju inte snipers, utan recons

Typ samma sak??

Alla säger ju snipers istället för recon

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Typ samma sak??

Alla säger ju snipers istället för recon

Fast då kanske man kan tänka sig att DICE tyckte den skulle agera mer som en skarpskytt som understödjer sin squad än en krypskytt som ligger i buskarna. Och därför inte gett den one-shot gevär.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skarpskytt

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

neeh fjortisarna tror att spaning är att vara sniper. verkligheten e annorlunda

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Har alltid tyckt att vara krypskytt i FPS/Action spel är så jäävla tråkigt.

Ja, raketgevär eller minigun FTW!
starka explosioner och stora magasin e bra!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron