Permalänk
Medlem

http://www.mio.se/Fler-rum/Hemmakontor/Skrivbord/Skrivstolar_...

Väldigt skön komfort, bra konstruktion och byggkvalité!
Haft i 1,5år.

Motiverat pris på 3,000;-

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Medlem

En bekant till mig drog hem den här från usa http://ergohuman.com/products/Ergohuman-Chair--LE9ERG-%252d-H...
sjukt bekväm. Skulle kunna bo i den stolen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte denhär på rea då den kostade 800kr http://jysk.se/120/122/3620019/a/catalog
Kan varmt rekommendera då man sitter enormt skönt i den! , mjuk hög rygg och sido kuddar vid ryggen som får en att sjunka in riktigt skönt!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Avstängd

Beggad Kinnarp 6000/8000 i fräscht skick kan du hitta på blocket för dem pengarna. Har själv en och är hur nöjd som helst.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Jag har en MARK från Jysk. I början var den ganska så obekväm p.g.a. kuddarna på sidorna, men nu när jag vant mig är den ruskigt skön. Lite knarrig och så, men det är inte så farligt. Det är sånt man får tåla när man handlar på Jysk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ei:

Jag tycker markus från ikea är fett nice, lika bra som min stol på jobbet.

http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=MARKUS+Arbetsstol

Den kan jag hålla med om att den är skön. Har en blå sådan.

Skrivet av R3pt1l3:

Liknande från jysk, Mycket billigare.
"500:- Erbjudandet gäller till och med den 6 november 2011."

http://www.jysk.se/120/122/3620021/a/catalog

Kan inte rekommendera den, min gick sönder i infästningen för ryggstödet.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Skrivet av harith:

för 1-2k så får du ingen bra stol, och du kommer inte hitta nån bra stol i möbel affärena, utan gå till en kontor's affär och köpen för 3-4k kommer vara mycket skönnare och hålla i många år fler,

annars kan du ringa runt till kontor och fråga om dom har några kontors stolar dom ska kasta så kan du få en stol som kostar 3-4k gratis den må vara några år gammal men den är gratis och skön

jag kan säga att jag vågar inte luta mig bakåt med bilig skit stolarna utan att den ska gå sönder jag väger lite mer än 100kg

Hah, jag älskar det du säger.
Min farsha lägger inte mer än 500 kronor på en datorstol åt mig.

Permalänk
Medlem

Är 1.85, väger ca 65 kg och har en marcus från ikea...

vad ska man säga? finns inget skönare! har dock inte testat de runt 3-4k, men för det priset är den oslagbar.

Har skinnversionen

Permalänk
Medlem

personligt skulle jag kolla beg marknaden för en kinnarp stol

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Har också en Markus. Rätt fin stol, jävulskt mycket bättre kvalité än min andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Beggad Kinnarp 6000/8000 i fräscht skick kan du hitta på blocket för dem pengarna. Har själv en och är hur nöjd som helst.

http://www.bbsmobler.se/BILDER/nyinkommet/kinnarps.gif

instämmer, ska man ha en datorstol ska man ha en kinnarp

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jag begriper inte denna fascination för MARKUS. Är man en tvåmeters bjässe och +100kg förstår jag om man behöver en rejäl stol, annars tycker jag den mest ser klumpig, stor och ful ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hårigkatt:

Hah, jag älskar det du säger.
Min farsha lägger inte mer än 500 kronor på en datorstol åt mig.

jag hittar stolar gratis som är 4 år gammal och lite sliten men chefen vill ha en ny stol so

Skrivet av asarum:

Är 1.85, väger ca 65 kg och har en marcus från ikea...

vad ska man säga? finns inget skönare! har dock inte testat de runt 3-4k, men för det priset är den oslagbar.

Har skinnversionen

styrkan med en 3-4k dator stol är att du kan ändra ALLT, till och med hur mycket tryck för a luta tillbaka ryggstödet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Jag begriper inte denna fascination för MARKUS. Är man en tvåmeters bjässe och +100kg förstår jag om man behöver en rejäl stol, annars tycker jag den mest ser klumpig, stor och ful ut.

Skit samma hur den ser ut :o?

Ser bra ut imo, den är perfekt då den stöder i stort sett hela kroppen, det är en datorstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Skit samma hur den ser ut :o?

Ser bra ut imo, den är perfekt då den stöder i stort sett hela kroppen, det är en datorstol.

Det är väl klart att man hellre har en snygg bekväm stol än en ful bekväm stol. Och den är stor och klumpig, det blir problem när man bor på 25 kvm. Fullgott stöd åt ryggen räcker gott åt mig. Nackstöd känns mer som en sådan grej som man antingen kan ha nytta av under en lång arbetsdag eller när man häver sig bakåt för att kolla på film. Inget som man behöver på en arbetsstol för hemmabruk alltså.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Håller med, asnajs stol. Fjädern för att kunna luta sig bakåt är lite hård i början men det löser sig, och stolen är robust. Enda problemet är att fejk lädret nöts snabbt, som föregående talare sa. Och du bokstavlig talat fastnar i den om du sitter lite bar en svinvarm sommarnatt. Men ser inte det som ett problem man behöver bry sig om

Edit: Kom på en väldigt viktig grej som är en nackdel med denna stolen. När du rullar med den så snurrar underredet som en propeller, ser coolt ut men det nöter som in i på golvet. Så om du inte vill ha en bort slipad cirkel under ditt datorbord så rekommenderar jag att du köper en sån plastskiva som är till för att skydda golvet

har den själv och min var då inte hård i början att luta bakåt. bara skruva ner på ratten som reglerar detta till lägsta läget och vips så gungar man bakåt utav bara fan Min har dock blivit otroligt nött i framkant av sitsen efter bara ett år nu, så kan inte direkt rekommendera den. Jävligt billig är den däremot jämfört med många andra.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av erikom:

har den själv och min var då inte hård i början att luta bakåt. bara skruva ner på ratten som reglerar detta till lägsta läget och vips så gungar man bakåt utav bara fan Min har dock blivit otroligt nött i framkant av sitsen efter bara ett år nu, så kan inte direkt rekommendera den. Jävligt billig är den däremot jämfört med många andra.

Jag skruvade som bara den men jag antar att med en såpass billig stol kan det variera. Det hade varit trevligt om dom gjorde denna stolen i bättre kvalitet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Det är väl klart att man hellre har en snygg bekväm stol än en ful bekväm stol. Och den är stor och klumpig, det blir problem när man bor på 25 kvm. Fullgott stöd åt ryggen räcker gott åt mig. Nackstöd känns mer som en sådan grej som man antingen kan ha nytta av under en lång arbetsdag eller när man häver sig bakåt för att kolla på film. Inget som man behöver på en arbetsstol för hemmabruk alltså.

Klumpig :P? Kanske om du ska flytta den osv, den e ju hög och LITE bredare, men inget som man kan klaga på :S?

Permalänk
Medlem

Även jag följer strömmen och rekommenderar Markus. Haft den i drygt 3 år och den känns fortfarande som ny.

Flyttade för någon månad sedan och fick tyvärr inte med den stolen i flytten. Så just nu sitter jag på något i stil med denna. Min rygg skriker efter Markus!

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Leon1:

Beggad Kinnarp 6000/8000 i fräscht skick kan du hitta på blocket för dem pengarna. Har själv en och är hur nöjd som helst.

http://www.bbsmobler.se/BILDER/nyinkommet/kinnarps.gif

Den på bilden är helt OK, har en sådan röd sedan tre år på jobbet. Är dock inte helt övertygad om att jag skulle vilja ha den som gamingstol, funkar bra att jobba i dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vill bara instämma med alla andra om stolen Markus! Har två stycken och tycker absolut du ska köpa lädermodellen då den håller riktigt bra kvalité på lädret! Min första stol ser precis ut som min 3år nyare!

181cm lång väger runt 74kilo

svar på tramsinlägg
Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag jobbar på ett ställe som agerar utställningskontor också där vi får in alla nya ergonomiska stolar i alla prisklasser/former och fortfarande kan jag med gott samvete säga att Markus från Ikea är skönare än 99% av alla stolar vi har! Finns bara en modell jag kan dra mig till minnes som var bättre men den hade å andra sidan ca 15 reglage bara för ryggstödet och såg ut som någon form av artefakt från crysis nanosuite:p

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Kan tillägga att jag jobbar på ett ställe som agerar utställningskontor också där vi får in alla nya ergonomiska stolar i alla prisklasser/former och fortfarande kan jag med gott samvete säga att Markus från Ikea är skönare än 99% av alla stolar vi har! Finns bara en modell jag kan dra mig till minnes som var bättre men den hade å andra sidan ca 15 reglage bara för ryggstödet och såg ut som någon form av artefakt från crysis nanosuite:p

Kan det vara http://www.anthro.com/furniture.aspx?computer-cart=verte som du menar? Dock känns priset lite omotiverat

Permalänk
Medlem

Jag har haft dessa 3 stolar så länge jag kan minnas

Ikea Verner
Jysk Magnus Hög
Jysk Mark

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikea Verner, haft 1 stol, helt okej tills den gick sönder, och armstöden går inte att ta bort då den håller fast ryggstödet.. rekommenderar den inte (599kr)

Fördelar: Hyffsat bekväm
Nackdelar: Tendens att gå sönder, ej löstagbara armstöd, inte luftig, blir varm
Poäng: 3/5 dyrare än Jysk Magnus

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikea Magnus Hög, haft flera stolar, när jag väl hade dom tyckte jag dom var väldigt bekväma, armstöden går att ta bort.. jag rekommenderar den över Ikea Verner (499kr på Rea)

Fördelar: Blir inte så varm, luftig, löstagbara armstöd
Nackdelar: Liten sits, tendens att gå sönder
Poäng: 4/5 pga priset, helt okej stol

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikea Mark, har 1 stol, köpte den på Jysk för 2 månader sedan, minst dubbelt så bekväm som Ikea Magnus, armstöden går att ta bort.. jag rekommenderar den STARKT (999kr på Rea)

Fördelar: Sitter som en Kung bokstavligen talat, armstöden går att ta bort
Nackdelar: Inte luftig, blir väldigt varm, knakar väldigt mycket (ljud)
Poäng: 5/5 dubbelt så dyr som Magnus men dubbelt så bekväm minst, därav värt priset

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Beggad Kinnarp 6000/8000 i fräscht skick kan du hitta på blocket för dem pengarna. Har själv en och är hur nöjd som helst.

http://www.bbsmobler.se/BILDER/nyinkommet/kinnarps.gif

Sitter i en sån där just nu på jobbet, dock utan nackstöd. håller fan på att avlida haha, hoppas på att få en ny stol snart eftersom den håller på pajar min rygg.
Ryggstödet trycker fram mig och sitsen tippar neråt. Annars så måste jag luta mig bak rätt hårt för att den ska ge efter och låsningsfunktionen fungerar inte.
Kan va för att de är gamla men jag och min kollega sitter som ett par cp:n .

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Skrivet av Johan_lindgren:

Kan det vara http://www.anthro.com/furniture.aspx?computer-cart=verte som du menar? Dock känns priset lite omotiverat

Det var den mest obehagliga stol jag någonsin skådat!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Jag hade en såndär skräpstol från typ jysk tidigare och efter ett tag blev den sne eftersom jag ofta sitter med fötterna på datorn/soffan och lutar således vikten på ena sidan av stolen...
Min nuvarande stol inhandlades på kinnarps för...alldeles för mycket, men jag tycker ändå det är värt det. Stolen håller förhoppningsvis ungefär 10ggr längre än min tidigare (vilket redan där innebär att denna blir mer prisvärd)..att den sedan är egonomiskt utformad (och skön!) gör det hela knappast sämre. Dessutom skäms jag inte att spendera några tusen på en stol som jag säkerligen kommer sitta i alldeles för många timmar om dagen i.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag skruvade som bara den men jag antar att med en såpass billig stol kan det variera. Det hade varit trevligt om dom gjorde denna stolen i bättre kvalitet

kan det säkert göra jaa det vore najs för den är riktigt bekväm att sitta i

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ei:

Jag tycker markus från ikea är fett nice, lika bra som min stol på jobbet.

http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=MARKUS+Arbetsstol

Den är jättebra!