Permalänk

Bf3 eller SC2?

Tjenare alla glada Sweclockare! Står inför ett stort val/dilemma!

Det är så att jag har lust att börja med lite serious gaming igen!

Antingen BF3 eller Sc2!

Jag hade tänkt att satsa ganska högt, BF3 tex.. Aktiv spelande klan med sponsorer etc, och inom Sc2 blir det daimond/Low-Master League. Och problemet är att jag inte vet vad jag ska satsa på!

Har ju dock mkt mer fördelar inom BF3, KD på cirkus 3 Lirat FPS spel sen liten, är mycket bra, lirat CS med Highclan inkls Sponsorer etc, men är jävligt taggad på att lira SC2, dock vet jag att det är nästan omöjligt att bemästra Sc2, har bara lira i ca 6 månader och lirar GOLD atm, lite chill spel!

Så vad skulle ni föredra? BF3 eller Sc2??

Har Esporten etablerat sig i BF3 ennu?

Permalänk
Medlem

BF3 kommer aldrig ens bli 10% vad SC2 redan är, vill du bli en etablerad E-Sport spelare så börja nöta SC2.

Btw så kommer E-Sporten till BF3 vara på konsol så f yes.

Permalänk

sluta gör 2 trådar om samma sak.....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

BF3 kommer aldrig ens bli 10% vad SC2 redan är, vill du bli en etablerad E-Sport spelare så börja nöta SC2.

Btw så kommer E-Sporten till BF3 vara på konsol så f yes.

WTF? fps e-sport på konsol? tillåt mig rulla runt och skratta väldigt högt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Halo: Reach

Just sayin'

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Du har inte sett den 1mil$ BF3 turneringen med Virgin Gaming som bara gäller xbox och ps3 maybe?

ESL i sin ära men man kan inte leva på det.

Permalänk
Avstängd

Nej jag följer inte e-sport eller nån sport överhuvudtaget, lirar hellre själv än att titta på när nån annan gör det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nej jag följer inte e-sport eller nån sport överhuvudtaget, lirar hellre själv än att titta på när nån annan gör det.

Men visst det finns ju handikapp OS så varför inte fps turneringar på konsol.

Du har inte spelat halo right? Isf vet du inte vad du pratar om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m1n1h0p:

Du har inte spelat halo right? Isf vet du inte vad du pratar om

Varför måste jag ha spelat halo för att veta vad jag pratar om?

FPS kan aldrig bli bättre på en konsol än på PC.

Visa signatur

Permalänk

Iom formatet med sjukt stora strider har jag svårt att se att BF3 kommer kunna bli stort inom esport, det kommer aldrig vara helt vettigt att se på iom hur lite av matcherna man kommer kunna se. Lite det som varit problemet med serien hittills, skulle det funka hade det nog redan synts i tidigare battlefield-spel.

Permalänk
Medlem

Om man är überseriös och vill tävla så följer man pengarna, i dagsläget är SC2 störtst av de två. Du får räkna med en hel del konkurrens, om du vill lära sig spela bland de bästa så glöm Europe laddern, kör in på Asiatiska istället så blir du sopad med mattan

Skrivet av kaya:

Snälla yttra dig inte när du inte vet vad du talar om. Jag försvarar inte e-sport på konsol, men att säga att det inte finns är ju löjligt, det är som att säga att himlen är grön och alla kommer leva lyckliga i alla dagar.

Permalänk
Medlem

Inget av dom, Black Ops FTW

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

SC2 är bra än så länge.. men snart kommer ju expansionen som verkar suga dallas....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

SC2 är bra än så länge.. men snart kommer ju expansionen som verkar suga dallas....

Varför tycker du att expansionen verkar "suga dallas" ?

Är rätt säker på att samtliga nya saker inte kommer implementeras, men än så länge verkar det helt okej.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forze:

Varför tycker du att expansionen verkar "suga dallas" ?

Är rätt säker på att samtliga nya saker inte kommer implementeras, men än så länge verkar det helt okej.

För att jag är relativt nöjd med hur det är just nu, visst ett par nya units skulle inte skada, men det de kommer göra är att lägga till massor med nya abilities på units osv... Blir bara jobbigt och tråkigt.

Permalänk
Medlem

Om det är tid du vill lägga ner så kör på Starcraft. Jag har lirat i ungefär 3 månader och ligger i golden league i 1v1 och det är riktigt jävla svårt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte troligt att BF3 kommer bli något alls att räkna med i esport-sammanhang. Utan modstöd är det omöjligt att anpassa spelet tillräckligt, och det saknar grundläggande funktioner som spectator mode och inspelningsfunktion.

SC2 däremot är ju redan en etablerad esport, så satsa på det du.

Permalänk
Medlem

Vill du bli bland kungarna av E-sport är det Sc2 som gäller, har spelat i 6 månader nu och ligger i Diamond league. Inget illa menat nu men har du spelat i 6 månader och spelar i gold league så kommer du nog inte bli någon större Sc2 spelare.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Om man är überseriös och vill tävla så följer man pengarna, i dagsläget är SC2 störtst av de två. Du får räkna med en hel del konkurrens, om du vill lära sig spela bland de bästa så glöm Europe laddern, kör in på Asiatiska istället så blir du sopad med mattan

Snälla yttra dig inte när du inte vet vad du talar om. Jag försvarar inte e-sport på konsol, men att säga att det inte finns är ju löjligt, det är som att säga att himlen är grön och alla kommer leva lyckliga i alla dagar.

När sa jag att det inte fanns? Gå och lägg dig och sova och läs igen när du vaknat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv har jag just vunnit 100 matcher i quick game som terran. Första gången kom jag i silver är jag var 15 när en seasonen slutade. Sen har jag legat 1-5 i bronze league sen dess -.- Möter jag någon i top 8 gold är matchen jämn enligt sc och enligt mig med, men även om jag vinner intagningsmatchen hammnar jag i bronze. Jag kan taktiker, builds, är rätt så snabb och möter jag någon annan i bronze vinner jag lätt. Varför hamnar jag i bronze??? Och kollar man statsen på den som är etta i en bronze league är han ju nästan alltid diamond i 2v2 eller 3v3. Gör ju ingen skillnad egentligen då jag ändå möter jämnbra spelare men det är lite tråkigt att ligga i bronze.

Riktigt kul spel annars Och vill du lägga tid på det kan du säkert bli bra. Kolla tournaments och sådant har hjälpt mig väldigt mycket också. Försöker ofta härma professionella spelare i mina matcher

EDIT: Som en annan sa, att ta sig till diamond i eu tar inte mer än sex månader om man är bra. Många europeiska spelare/casters har sagt att vägen upp till diamond är macro. Sen spelar det ingen större roll vad man gör så länge man har lite koll på vad som är bra mot vad. Men vill ni ha en utmaning så försök komma med i en diamonleague i asien

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

För att jag är relativt nöjd med hur det är just nu, visst ett par nya units skulle inte skada, men det de kommer göra är att lägga till massor med nya abilities på units osv... Blir bara jobbigt och tråkigt.

Är väl egentligen inte negativt att dom utvecklar spelet mer, och det är egentligen inte så jätte många nya grejer som tillkommer.

Flera units som tas väck och ett par läggs till, som vilken expansion som helst.

Jag tror nog att det kommer bil ett bättre spel, men jag håller med, så länge det inte blir allt för mycket bara.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

bf3 är skoj public men kommer aldrig gå att tävla seriöst i. så om du vill åt tävlingsdelen är det sc2 som gäller.

Permalänk
Medlem

Räcker det verkligen med Low Master / Top Diamond för att tjäna pengar på SCII?
Klart man blir duktigare med tiden men det blir såklart många andra också

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Räcker det verkligen med Low Master / Top Diamond för att tjäna pengar på SCII?
Klart man blir duktigare med tiden men det blir såklart många andra också

Kan man vara en bra entertainer så finns det alltid pengar att tjäna på genom streaming.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla säger att BF3 inte kan bli något inom E-sport. I mina ögon har BF3 stor potential att utvecklas inom detta, även Dice har gått ut med att dom kommer satsa och göra feta grejer för att utveckla dom stegen.

Vem säger att man ska köra 32vs32? Lägg ner att räkna på dom fighterna bara för att de flesta kör det. Public är en sak Squad TDM eller 8vs8 maps är en annan.
Du har förutsättningar att ha feta turneringar med 4 manna squads. Banorna bli små, taktiska, conquest eller om man väljer att köra rush.

Inte för att jag kommer ha så mycket tid till något jätteseriöst, men en potential finns ju verkligen för att detta ska bli sjukt kul inom E-sport. Med dagens spelarkvantitet finns ju också möjligheten att köra 16 vs 16, alltså med grymma claner komponera ihop 4 väl sammansvetsade squads per sida. Hur mycket taktik och skill kommer inte avgöra dessa fighter? Kan bli hur kul som helst att även följa dessa fighter om dom fixar så att man kan se live osv.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

du kommer fortfarande kunna lira wings of liberty, både i singleplayer och multiplayer ifall du föredrar det.

Permalänk
Medlem

Ska du spela på det viset du beskrev, då SCII. Ska du spela för att endast ha kul med kompisar, i så fall BF3.

Skrivet av m1n1h0p:

Halo: Reach

Just sayin'

...Vilket inte ens är ett riktigt Halo spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Alltså. Spela det spel du tycker är kul, varför krångla till det.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Hahahahaha. Antingen eller? konstigaste tråden hittils.

MW3 eller BF3 hade jag förstått, men att dra två spel ur olika genrer är ju bara konstigt.

*Aktiv spelande klan med sponsorer etc*

Hur är det konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

*Aktiv spelande klan med sponsorer etc*

Hur är det konstigt?

Läste igenom nu, men samtidigt verkar killen inte va direkt så bra som man utger sig för o vara, för då behöver man verkligen inte rådfråga ett forum vilket spel han ska satsa på. Det är väl farsans företag som sponsrar honom med datorstol.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >