MSI visar X79 Big Bang Xpower II med vapen och ammunition

Permalänk
Medlem

Vad bryr ni er om hur det ser ut när ni ändå har datorn i en stängd fyrkantig låda? Jag tycker det här med att allt ska vara stilrent och allt annat är p12 har gått lite väl långt. Vill ni visa er mogna så acceptera att det finns folk som tycker annorlunda.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Mycket snyggare än den med en pistol som kylare!!!

Permalänk
Skrivet av Montalva:

den eller gigabytes? hehe pest eller kolera?

HElt klart MSI! Gigabytes ser ut som en vattenpistol av grön plast! Minigunen på denna var faktiskt inte så ful...

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

lite väl kolla här vi tror vi är coola för att vi sätter vapen på våra moderkort ...

vad är det för fel på vanliga fyrkantiga kylflänsar?

Fyrkantiga kylflänsar ser ju så sjukt tråkigt ut! Men jag håller med, man ska inte dra det för långt...

btw, kom ihåg att det heter military class. Det är dessa moderkort armén använder. Då är det väl inte konstigt att det finns vapen på det? Så att det kan försvara sig!

Permalänk
Medlem

Alltså, vad i hela friden... Ser ju rätt fränt ut ändå måste jag påpeka men kan inte de ta och lägga dessa vapen / ammunition - skiten åt sidan?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det ser ut som kritor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffski:

Det ser ut som kritor.

This!

Permalänk

Ser ut som en ask med kritor :p.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att jag fick lite kräks i munnen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

På riktigt, varför tror mobo tillverkarna plastpistoler ammunition o skit skulle sälja? Extremt dumt av dem. bara asus som har fattat att det är dumt eller fanns det ett annat företag som har förstått det också?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt.
MSI = Brudar & Vapen

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Snyggaste kylaren ever....
Eller inte
Tacka vet jag IV Formula, snyggt och bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Bättre än Gigabytes kort med pistolen.

Men jag blir ändå bara ledsen i ögat av detta.

Permalänk
Medlem

...nu får dom väl ändå ge sig med fånigheterna.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Trodde det bara var gigabyte som höll på med p12 kort, men nejnej nu är MSI också på :/

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Haha, vad är detta?

MSI och Gigabyte! För dom som porrsurfar mycket, kan ni göra ett mobo med nakna tjejer istället för tråkiga vapen?

Permalänk
Medlem

Börjar bli jävligt trött på uttrycket "p12". Måste det ALLTID tas upp när ny elektronik pryds med lysdioder och annan design? Är det verkligen bara 12-åringar som gillar sådant?
Jag har inget behov av nytt moderkort nu, men hade jag haft det och det visar sig att detta moderkort är bland dom bästa så hade jag inte tvekat en sekund på att kirra det. Jag har inget emot designen, annorlunda och lite ball tom. och jag är mer än dubbelt så mycket som 12. Jag tror att de flesta som gnäller om p12 är inte mer än ca. 18 år själva och vill på något sätt bevisa. Det är nog inte många 12-åringar som köper delar och bygger sina egna prestandariggar.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av Koffski:

Det ser ut som kritor.

+1

Permalänk
Medlem

ÅHH, inte fler!!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Vad bryr ni er om hur det ser ut när ni ändå har datorn i en stängd fyrkantig låda? Jag tycker det här med att allt ska vara stilrent och allt annat är p12 har gått lite väl långt. Vill ni visa er mogna så acceptera att det finns folk som tycker annorlunda.

WOW, EN, som tänker som jag! Såg inte ditt inlägg innan

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Mycket snyggare än den med en pistol som kylare!!!

Jo tycker helt klart den här var snyggare. Men varför inte lite intustri inspirerat? Typ ånglok eller oljepanna med värme ledningar samt tryckmätare

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Sen, vad då P12? Tror ni att det bara är ungdomar som gillar när det blir lite specialdesign med vapen och andra snygga detaljer? Jag är 30+ och gillar rollspel, har vuxit upp med He-Man och Transformers och alla andra liknande leksaker, så i mina ögon är det fint med lite tuffare detaljer, även om jag själv inte skulle köpt just ett moderkort då jag inte sitter och stirrar in i min datorlåda till vardags.

Design? Tuffare detaljer? Knappast värdig att ens kallas design. Det ser ut som MSI och gigabyte varit på toysRus och köpt upp lite plastleksaker från "2 för 10kr"-korgen och klistrat fast på korten.

Permalänk
Medlem

Det ser ju intressant ut, ingen fläkt som vissa andra moderkort har i denna serie! Utseendet är lite sköj men det är ju inget man tittar så många gånger på.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

FEL, gör om, gör rätt.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Löjligt.

Jag vill att mina kylflänsar ska vara utvecklade av ingenjörer med fokus på teknisk prestanda.
Inte designade av designers med fokus på estetik som tilltalar P12or.

Fast en mini-gun är utvecklade av ingenjörer där en del av designen är gjord för att avleda värmeenergin.

Permalänk
Medlem

Även jag hade tyckt det var kul med lite utsmyckade moderkort med andra teman som inte ser plastiga ut. Sifears förslag var ju klockrent. Ett lite lätt upplyst industritema-MB innanför plexit hade ju varit underbart.
Det känns som det är lite väl många 18-åringar som bor hemma hos föräldrarna och är väldigt snabba med att skriva på forum att "de ska va stiiiilrent" för de är så fantastiskt mogna. Snälla, lär er vad "stilrent" betyder innan ni använder begreppet om ni nu har så mogen verklighetsuppfattning.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Varför så mycket jobb för nått som ändå inte kommer synas?

Att forma chassin som ammunitionslådor eller liknande kan jag se att småpojkar vill köpa men detta.. nae nu borde Lady Gaga sluta designa moderkort

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Det är inte ammunition, det är ju kritor? :S

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt fult och onödigt.

Permalänk
Medlem

S.U.C.K.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM