Call of Duty: Modern Warfare 3 är här

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då sitter man och installerar det, ser fram emot många timmars pangande

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

De jag gillar med MW3 är att de har optimerat grafikmotorn så den är ju helt sanslöst bra nu. Och jag spelar inte FPS spel online för att glo på fet grafik utan för att få en bra spelupplevelse. Bättre att de är DX9 grafik som "alla" datorer kan klara av än att de hade gjort ett BF3 som 1/10 kan dra runt med optimal FPS ( 75-90 fps och aldrig droppa under 60 fps )

Om de inte vore för spelutvecklare som skapar lite krävande spel så skulle utvecklingen av pc stå stilla på grafikfronten då ingen skulle behöva köpa nya komponenter! Man skulle kunna sitta på en gammal dator alt en sunkig konsol i all evighet.

Permalänk
Medlem

Sämst spel, Hejdå

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekanix20:

Spelar CoD för SP.

Word!

Permalänk
Avstängd

får se om jag orkar tanka o lira SP.. 13GB kommer ta tid med 6mbit..

Permalänk
Medlem

Har lirat alla andra Modern Warfare så kommer förmodligen bli detta med. Men jag spelar dem för SP inte MP. Där är det BF3 som gäller!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Avstängd

Köpt Mw2 och BO, men nu får det vara slut

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte se skillnad på MW2 och MW3 om någon bad mig skilja dem åt.. Varför släppte inte de bara en DLC till MW2 ist. för att plocka COD 4as hus, grafik, ljud, gameplay, upplägg osv. Men det är klart, de är ju inte korkade, skulle de släppa en DLC, så skulle den vara billigare än ett MW3, + att fler köper ju Mw3 än en möjlig DLC till Mw2, och fanboysen är så besatta att de inte hinner tänka på detta! Tråkigt!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Avstängd

Äntligen kan man avinstallera BF3 och bara njuta av mw3. Sjukt bra spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Äntligen kan man avinstallera BF3 och bara njuta av mw3. Sjukt bra spel!

Skojar du? Avinstallera? Betalade du 500 kr för något du ska avinstallera en vecka senare? Varför avinstallera också, finner ingen anledning? Omg!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Skojar du? Avinstallera? Betalade du 500 kr för något du ska avinstallera en vecka senare? Varför avinstallera också, finner ingen anledning? Omg!

Han trollar.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woxics49:

har klarat av det, och kört mp i 2 veckor. skittråkigt är det nu. är inte ens trött på mw2 en liksom. så en nyare mw2 är mycket uppskattat här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

har klarat av det, och kört mp i 2 veckor. skittråkigt är det nu. är inte ens trött på mw2 en liksom. så en nyare mw2 är mycket uppskattat här.

I guess fanboys is in the shadows, waiting, and waiting..And now, their wait is finally over! Gratz!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Han trollar.

....nej, tyvärr inte i detta fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läser ofta att folk tycker att likheten med MW2 är något dåligt... Detta har jag svårt att förstå.

Hade det inte varit för cheaters och kasst matchmakingsystem så hade jag fortfarande lirat MW2 ^^.

Nu är det dedikerade servrar och utlovat bättre anti-cheat, så... Men väntar och ser.

MAN SLIPPER IAF ORIGIN -.-

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Svj0hn:

Läser ofta att folk tycker att likheten med MW2 är något dåligt... Detta har jag svårt att förstå.

Hade det inte varit för cheaters och kasst matchmakingsystem så hade jag fortfarande lirat MW2 ^^.

Nu är det dedikerade servrar och utlovat bättre anti-cheat, så... Men väntar och ser.

Vad är felet med Origin?

Visst många hade problem med aktiveringen vid release, inte jag dock, och det är riktigt jävla dåligt men det är också i princip det enda jag hört. Origin stör inte ett skit i mitt fall.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Origin is fine!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vad är felet med Origin?

Visst många hade problem med aktiveringen vid release, inte jag dock, och det är riktigt jävla dåligt men det är också i princip det enda jag hört. Origin stör inte ett skit i mitt fall.

Att jag måste installera det, men mest för att jag personligen föredrar att ha alla mina spel på Steam. Att det finns flera tjänster stör mig inte det minsta, men jag vill kunna välja själv.

Jag tror personligen att man (om Origin lyckas uppehålla sin exklusivitet av speltitlar) kommer att tvingas uppehålla sig med flera olika communities/nedladdningstjänster. Detta är något som jag inte vill behöva göra (ser framför mig hur man har 12 st olika program i taskbaren som uppdaterar/sköter ett flertal olika spel.

De kunde väl åtminstone gjort som Blizzard och låtit en ladda ner det och köra utan någon egen tjänst även om det nu inte går att få via Steam.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Steam är inte bra det heller crashar hela tiden , origin får inte fatal error.... hela tiden

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Svj0hn:

Att jag måste installera det, men mest för att jag personligen föredrar att ha alla mina spel på Steam. Att det finns flera tjänster stör mig inte det minsta, men jag vill kunna välja själv.

Jag tror personligen att man (om Origin lyckas uppehålla sin exklusivitet av speltitlar) kommer att tvingas uppehålla sig med flera olika communities/nedladdningstjänster. Detta är något som jag inte vill behöva göra (ser framför mig hur man har 12 st olika program i taskbaren som uppdaterar/sköter ett flertal olika spel.

De kunde väl åtminstone gjort som Blizzard och låtit en ladda ner det och köra utan någon egen tjänst även om det nu inte går att få via Steam.

Ja, vi får väl se, Steam är rätt dominanta för tillfället så jag tror inte det finns jättemycket utrymme för fler.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Montalva:

Så du spelar bf3 som man spelar cod?
Bra jobbat...

Skickades från m.sweclockers.com

HAHA, du skämtar va? Jag om någon är en teamplayer genom att mosa igenom alla, ressa alla som har dött runtomkring mej för att sedan planta bomben och defenda på rush;) Sen så vill man ju levla upp till samma nivå som man var på betan. Så kan du ge ditt nick så jag kan kolla på hur bra du är på teamplay?;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Inget av det där finns kvar.....

Öppna ögonen, har fått dessa problem i flera servrar och det är en återkommande frustration som inte patcher verkar fixa heller.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det ser ju lika dant ut som det gamla, jag hoppas att man kan hoppa över filmsekvenserna och bara spela vill man se på film så finns ju dvd

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MightyKLARA:

Öppna ögonen, har fått dessa problem i flera servrar och det är en återkommande frustration som inte patcher verkar fixa heller.

Har aldrig fallit genom marken en endaste gång under alla timmar jag spelat, så för mig är dem problemen bortpatchade i alla fall

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Har aldrig fallit genom marken en endaste gång under alla timmar jag spelat, så för mig är dem problemen bortpatchade i alla fall

Du har haft tur, testa typ svt 02 eller vad den där ruch metro servern heter så har du ett praktexempel;)

Visa signatur

Permalänk

Kollade en stream från MLG idag när några som jobbade där när dem spela MW3 och det ser verkligen inte bra ut... Alltså det är fortfarande det här Run & Gun och noob vänligt men också så ser det ingen större skillnad från MW2 bara liten annan design på UI. Asså det verkar ju som om dem bara byter namn på från MW2 till MW3 inga större skillnader så det bli inte värt att köpa de, lika bra o köra MW2 i sånna fall... :/ Då menar jag multiplayer.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan köpa både mw3 och bf3..
Det är som att spela WoW och GW, eller HoN och LoL.
Eller så är det bara för mig att man automatiskt är emot det andra liknande spelet

Permalänk
Medlem

gun game/one in the chamber finns det hittar det inte ?

HEJ, jag undrar om gun game och one in the chamber finns till pc eller kanske kommer det om några dagar för jag hittar det inte på pc?

tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av NiiVeN:

HEJ, jag undrar om gun game och one in the chamber finns till pc eller kanske kommer det om några dagar för jag hittar det inte på pc?

tacksam för svar

Gun game ska iallafall finnas i private match;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från Fz.se "Men förutom en mängd inbyggda spellägen (favoriten Gun Game är förstås med) finns möjligheten att ändra precis varenda liten parameter för att göra ditt helt egna spelläge"

http://www.fz.se/artiklar/spel/20111108/call-of-duty-modern-w...