Permalänk

Uppgraderings paket sökes !

Sitter på en 1090T Black Edition X6 med ett am2+ moderkort och am2 minnen! och kassa hårdiskar "skriver i 3.8MB sekund! samt ett grafikkort skulle sitta bra nu när Bf3 spelas frekvent (har ett 550TI för tillfället) (seeegt)

Så nu sitter jag här och stirrar mig blind på 100 olika moderkort , minnen och delar, och tänker, "hur fan gör man?"

Så lite "önskemål" jag har för den som orkar att ta sig tiden att ta fram ngt användbart under "miljonen" är

Moderkort:

SLI ready
SSD compatible
Ska gå hyfsat snabbt!

Minnen:

minst 8 gig
AMD stödjer bara 1333Mhz vad jag vet men snabbare funkar!

Grafik:
Jaa? den stora diskussionen egentligen! Radeon = piss så vilket Nvidia är mest prisvärt idag?

Hårdiskar:

SSD för OS

1 eller 2 TB för lagring!

Tack på förhand!

//TheComedian

Visa signatur

ASUS Crosshair V Formula, EVGA GeForce GTX 690, AMD FX-8350, XFX ProSeries Black Edition 1000W PSU Platinum, 16GB Kingston 1600Mhz, 120G Kingston 555/510 SSD, 1TB WD, Sound Blaster Titanium Fati1ty--
BenQ 24" LED XL2420T, ROCAT XTD MAX CUSTOM, Logitech G19+, Sennheisser PC 363-D, nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit

Permalänk

I ditt fall så skulle jag rekommendera något uppgraderings paket från t.ex. Inet eller Komplett. Vilken grafik i BF3 siktar du på? Vill du köra ultra så får du nog lägga ner lite mer pengar på ett 2GB grafikkort. Bland SSD enheter så finns det inte så mycket att välja på men en 60 GB från Corsair (vilket jag kör med själv) är rätt så prisvärda. En HDD hårddisk på 1-2 TB skulle jag inte rekommendera att köpa men tanke på priserna i dagens läge.
Hoppas detta var till hjälp.

Permalänk

Har redan en monster processor, men kan plocka ut delarna ur ett paket finns fortfarande sidor som säljer för under 1k disken om jag inte har fel. Tack för svar !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Crosshair V Formula, EVGA GeForce GTX 690, AMD FX-8350, XFX ProSeries Black Edition 1000W PSU Platinum, 16GB Kingston 1600Mhz, 120G Kingston 555/510 SSD, 1TB WD, Sound Blaster Titanium Fati1ty--
BenQ 24" LED XL2420T, ROCAT XTD MAX CUSTOM, Logitech G19+, Sennheisser PC 363-D, nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit