Hej,
Har tänkt på en sak som jag skulle vilja få att funka. Jag har en helt okej stationär dator och sen en inte lika okej laptop och det jag undrar är om det finns nått sätt att spela spel/film eller kontrollera stationära dator helt genom min laptop. Typ som teamviewer fast i bättre framerate och kvalité. fattar att det kommer kräva bra upload speed hemifrån då men har 100/10 lina så det borde kunna streama hygglig kvalité.
Hoppas ni fattar hur jag menar och skulle bli glad om nån som har erfarenhet inom detta kunde berätta hur man får det att funka.
Mvh Jack
Du blandar litet äpplen o päron här.
Streama är ingen du gör av en dator i sig - utan uppspelning av visst media som finns på en punkt till en eller flera andra datorer på annan plats. I praktiken ljud o/e videofiler.
Kontrollera din dator remote för du via valfritt vertyg typ RDP, Team Viewer, Radmin, Dameware, osv. Allt du kan göra lokalt - kan du då i princip göra via denna uppkoppling. Ljud fungerar oftast OK, video sämre o spel kan du glömma direkt (om vi inte pratar typ schack eller MS Röj).
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.