Permalänk

antec dark fleet 85 bygge i5+6870

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk

överhettad!

Permalänk

va?! vad är överhettat?!

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Avstängd

Måste inte vara det, kan vara fel på en komponent, drivrutinsfel, överklockningsfel etc...

Permalänk

inget var överklockat när jag fick medelandet :/

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Ang din bluescreen.
Det är en hemlig kod, du ska byta ut alla bokstäver mot siffror. Är det ett "a" ska det vara en 1:a och om det är b 2:a o.sv. Alla siffror låter du vara till nästa steg.

Sedan när du gjort om alla bokstäver till siffror så måste du räkna om dom, alla ojämna tal ska vara en 0:a och alla jämna tal en 1:a.
Nu har du den hemliga koden i binärtal, bara att tyda om det till bokstäver så dyker det hemliga budskapet fram (här har du ett "lexicon" på binärtal http://www.tekmom.com/buzzwords/binaryalphabet.html).

Jag har hört att det är en webbadress som är den hemliga koden. Om man går in på den så kan man vinna en bok som heter "BSOD for beginners". :).
Men det ser ju ut som något dxgmms1.sys problem då det står den filen i BSOD.

Om man googlar på dxgmms1.sys BSOD så kommer det fram en hjälpguide från Microsoft som har lite förslag.
Men dubbelkolla Temperatur (furmark).
Ominstallation av drivisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Ang din bluescreen.
Det är en hemlig kod, du ska byta ut alla bokstäver mot siffror. Är det ett "a" ska det vara en 1:a och om det är b 2:a o.sv. Alla siffror låter du vara till nästa steg.

Sedan när du gjort om alla bokstäver till siffror så måste du räkna om dom, alla ojämna tal ska vara en 0:a och alla jämna tal en 1:a.
Nu har du den hemliga koden i binärtal, bara att tyda om det till bokstäver så dyker det hemliga budskapet fram (här har du ett "lexicon" på binärtal http://www.tekmom.com/buzzwords/binaryalphabet.html).

Jag har hört att det är en webbadress som är den hemliga koden. Om man går in på den så kan man vinna en bok som heter "BSOD for beginners". :).
Men det ser ju ut som något dxgmms1.sys problem då det står den filen i BSOD.

Om man googlar på dxgmms1.sys BSOD så kommer det fram en hjälpguide från Microsoft som har lite förslag.
Men dubbelkolla Temperatur (furmark).
Ominstallation av drivisar.

+1

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Ang din bluescreen.
Det är en hemlig kod, du ska byta ut alla bokstäver mot siffror. Är det ett "a" ska det vara en 1:a och om det är b 2:a o.sv. Alla siffror låter du vara till nästa steg.

Sedan när du gjort om alla bokstäver till siffror så måste du räkna om dom, alla ojämna tal ska vara en 0:a och alla jämna tal en 1:a.
Nu har du den hemliga koden i binärtal, bara att tyda om det till bokstäver så dyker det hemliga budskapet fram (här har du ett "lexicon" på binärtal http://www.tekmom.com/buzzwords/binaryalphabet.html).

Jag har hört att det är en webbadress som är den hemliga koden. Om man går in på den så kan man vinna en bok som heter "BSOD for beginners". :).
Men det ser ju ut som något dxgmms1.sys problem då det står den filen i BSOD.

Om man googlar på dxgmms1.sys BSOD så kommer det fram en hjälpguide från Microsoft som har lite förslag.
Men dubbelkolla Temperatur (furmark).
Ominstallation av drivisar.

Mycket bra beskrivning på hur man löser en sån där BSOD, borde nästan klistras i forumet

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Avstängd

ja du du som verkar heta elite borde väl veta det , när du sen säger va är det läs på Google det ger dig svar......TILlS du nämnt va du har i datorn, som det är nu så får du inga svar. Kan ge dig tips MEMTEST sök på detta ladda ner kör som botbar disk

+1 till han som gav dig bsekrivningen om binära koden osv

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Måste inte vara det, kan vara fel på en komponent, drivrutinsfel, överklockningsfel etc...

Överklocknings fel kan det inte vara, han har ett H61 moderkort. Går ej att överklocka på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

datorn fungerade felfritt men detta kmr upp i bland

AHA! En paradox!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Sorry om detta verkar som en dum fråga, men använda du kylpasta ?? såg inte ut som att du gjorde det

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk

joo kylpasta har jag

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Kan vara grafikkortet, kolla drivrutinerna & se om det hjälper.

Permalänk

IRQ_not_less_or_equal

kan tyda på många fel

har själv råkat ut för det pga

1. Hårddisk som håller på att ge upp
2. Trasiga ramminnen
3. drivrutin som inte stödjer din version av OP t.ex en 32bit drivare på 64bit system
4. moderkort som chipsetkylaren lossnat på och chipset överhettat

dvs det felet kan i princip betyda allt från hårdvarufel till mjukvarufel

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

har bara blåskärmat 2 gånger har inte fått det på flera dagar nu!:)

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Pröva uppdatera directx :>

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Första Dark Fleet chassit jag sett (förutom på Antecs egna bilder d.v.s)
Ser väl... OK ut antar jag, dåliga bilder dock!

PS. Tycker nästan det är en synd att kalla slutna vattenkylningssystem för vattenkylning, någon borde komma på ett nytt namn för det, typ FAKE-watercooling eller något sådant!

Permalänk
Medlem

Du har gjort det nästan omöjliga, tagit 100% oskarpa och menlösa bilder. Dethär blir det en total bakläxa på

Permalänk

får bli syrrans systemkamera då?:P

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Helt okej galleri, iallafall de skarpa bilderna i slutet Blir en 3.5 av mig.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Första Dark Fleet chassit jag sett (förutom på Antecs egna bilder d.v.s)
Ser väl... OK ut antar jag, dåliga bilder dock!

PS. Tycker nästan det är en synd att kalla slutna vattenkylningssystem för vattenkylning, någon borde komma på ett nytt namn för det, typ FAKE-watercooling eller något sådant!

På vilket sätt är det nu "fake".
Det är ju en vätska som kyls av i en radiator precis som i en "riktig" vattenskylning.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Första Dark Fleet chassit jag sett (förutom på Antecs egna bilder d.v.s)
Ser väl... OK ut antar jag, dåliga bilder dock!

PS. Tycker nästan det är en synd att kalla slutna vattenkylningssystem för vattenkylning, någon borde komma på ett nytt namn för det, typ FAKE-watercooling eller något sådant!

Jag hade själv ett df30 för ett tag sedan Det är riktigt kallt och har bra byggkvalité... sen var det mest minus Men df85 ser ut att vara ganska mycket bättre än 30 på många sätt. tex pci-backplåtarna

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag hade själv ett df30 för ett tag sedan Det är riktigt kallt och har bra byggkvalité... sen var det mest minus Men df85 ser ut att vara ganska mycket bättre än 30 på många sätt. tex pci-backplåtarna

kan säga att jag är riktigt nöjd med chassit!:)

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte kalla ditt vattensystem för "fake". Det är ju samma typ av vattensystem som de andra, bara en "förenklad" version/uppbyggnad utav normal vattenkylning. Den har ju i princip alla delar som behövs.
förenklad typ av vattenkylning låter bättre!:)

Fixa skarpare bilder!:) såg väll okey ut annars.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Jag skulle kört med h100 om jag var du

Permalänk

Det är farligt att skriva "datan" här, kan väcka mycket dålig respons! Kom ihåg det, sett andra folk som skrivit det och blivit slaktade

Annars, trevligt galleri dock ingen stor beundrare av chassit

Permalänk

kan rätta mig själv och skriva dator

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk

Och nej. Ett slutet Vattenkylnings system är inte "fake". Men som ngn annan sa kan man ju kalla den en förenklad version av vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Meshuggan:

Jag skulle kört med h100 om jag var du

jo men jag fick denna vettenkylning så billigt!:) 400kr:D

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85