FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem

Shit vad jag blev taggad! Battlefield 3 och Skyrim o allt annat mög kan sticka.

Längtar SJUKT till Microsoft Flight!

Permalänk
Medlem

Mhm! Det jobbiga är dock att när det äntligen släppts, så måste man vänta på att det kommer schyssta kärror att köpa. När kommer första PMDG till Flight liksom ? gaaaaaaaaaaaaah

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Nu dubbelpostar jag lite här men sånt som händer.

Till alla er som kör med TrackIR. Fick hem min TrackClip Pro igår. SHIT vilken skillnad det blev, hade vekrligen inte förväntat mig sådan skillnad, köpte den mest för att slippa ha keps på mig. Kan vrida huvudet i princip max åt alla håll utan att den någonsin tappar kontakten. Ruggigt värt det faktiskt. Har ni TrackIR utan TackClip Pro så köp!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

För alla er som sitter och väntar på Microsoft Flight och som är less på att FSX flyter så dåligt på alla datorer:
http://www.microsoft.com/games/flight/#news-performance_hardw...

Woho! Hoppas dom håller vad dom lovar bara..

Fattar jag detta rätt om jag tror att dem håller på att utveckla en ny flygsimulator?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Fattar jag detta rätt om jag tror att dem håller på att utveckla en ny flygsimulator?

Rätt

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Satan vad najs.
Frågan är om de kommer göra det lika flyg-fysiskt realistiskt som det nya X-Plane 10.
Eller om de fortsätter fokusera på de estetiska.

Läser lite på länken som postades tidigare, men får inte ut något konkret.
Är det en online-version de ska komma med?
Eller en "fortsättning" på MSFX?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Satan vad najs.
Frågan är om de kommer göra det lika flyg-fysiskt realistiskt som det nya X-Plane 10.
Eller om de fortsätter fokusera på de estetiska.

Läser lite på länken som postades tidigare, men får inte ut något konkret.
Är det en online-version de ska komma med?
Eller en "fortsättning" på MSFX?

Vi vet egentligen lika lite som dig, men de har sagt att de ska göra det mer nybörjade vänligt och samtidigt behålla utmaning och realismen för oss entusiaster. Om de lyckas återstår att se.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Vi vet egentligen lika lite som dig, men de har sagt att de ska göra det mer nybörjade vänligt och samtidigt behålla utmaning och realismen för oss entusiaster. Om de lyckas återstår att se.

Låter nästan som det kommer bli mer "lek" och "arcade" över det.
Men det är dumt att spekulera utan grund.

Återstår att se, som du sa.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Det var en jävla massa gnäll hos en liten skara superrealismnördar om de där uppdragen som finns i FSX, trots att det inte tillkom till på bekostnad av något annat utan bara fanns där för de som ville använda det. Jag tror inte Flight kommer att bli ett sämre val för de som fnyser åt allt vad spel heter bara för att vi andra får fler funktioner att roa oss med.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

De har i alla fall sagt att det ska rikta sig både mot folk som bara vill flyga runt och leka och de som flyger mer seriöst. Så förhoppningsvis ska vi inte bli besvikna. Som det verkar hittills så verkar det bli jäkligt najs faktiskt. Enda saken som rent grafikmässigt är synd än så länge är att det inte verkar vara några skuggor från molnen ännu, vilket jag veeeerkligen hoppas de lägger till innan release.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

De har i alla fall sagt att det ska rikta sig både mot folk som bara vill flyga runt och leka och de som flyger mer seriöst. Så förhoppningsvis ska vi inte bli besvikna. Som det verkar hittills så verkar det bli jäkligt najs faktiskt. Enda saken som rent grafikmässigt är synd än så länge är att det inte verkar vara några skuggor från molnen ännu, vilket jag veeeerkligen hoppas de lägger till innan release.

Just skuggor hos moln lyckades de inte med fsx heller, men hårdvaran har tagit stora steg framåt så man kan verkligen hoppas på det finns med den här gången.

Visa signatur

Permalänk

Jag har länge varit intresserad av flygplan och driver bla www.b-flying.com
Jag tänkte börja med FSX och undrar hur man lär sig flyga bra snabbast? Har kollat youtube och dylikt men tyckt att det verkar svårt.
Jag kommer förhoppningsvis få Saitek Pro Flight System nu på jul och är det någon som vill ut och flyga så leave a message.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eskillawl:

Jag tänkte börja med FSX och undrar hur man lär sig flyga bra snabbast? Har kollat youtube och dylikt men tyckt att det verkar svårt.

Lektionerna i FSX är rätt bra för att lära sig grunderna tycker jag. Hojta till i tråden när du har allting klart så får vi försöka få ihop en gemensam flygning.

Visa signatur

Permalänk

Tja igen. Nu är jag hemma och försöker installera FSX. I slutet av första skivan kommer det upp " ERROR 1309 " och det går inte att fortsätta, jag måste alltså avsluta installationen. Vad är fel tror ni och hur löser jag det?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av eskillawl:

Tja igen. Nu är jag hemma och försöker installera FSX. I slutet av första skivan kommer det upp " ERROR 1309 " och det går inte att fortsätta, jag måste alltså avsluta installationen. Vad är fel tror ni och hur löser jag det?

Du är inte ensam om 1309 problemet.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_othe...

Testa installera på en annan dator, om du har möjlighet.
Kontrollera att skivan är helt ren och fri från repor.

Vissa tipsar om att man kan ladda ner demot och kopiera den filen som strular.

Om det står något kan jag inte svara på, orkar inte läsa genom hela, men det kan vara värt i ditt fall:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/790422-of...

Vet inte hur pålitlig denna är:
http://www.ehow.com/how_5181236_fix-error.html

Nåja, googla lite själv och se om du lyckas.
Lyckas du lösa det, så skriv gärna här så att andra med samma problem kan ta del av informationen

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Nu verkar det hända grejjor med Flight! I Januari startar betan.
http://www.microsoft.com/games/flight/#news-beta_program_acce...
*Håller tummarna att man kommer med*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Nu verkar det hända grejjor med Flight! I Januari startar betan.
http://www.microsoft.com/games/flight/#news-beta_program_acce...
*Håller tummarna att man kommer med*

Tack för att du nämnde det (dock funkar inte den länken för mig).

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oggyoc:

Tack för att du nämnde det (dock funkar inte den länken för mig).

Try again då den fungerar för mig:)

Permalänk

Herregud vad min dator inte pallar med fsx på högsta inställningar ... se sign
Kör med ultra high på allt förutom texture (medium high) och aircraft (high)

Jag har dessutom trackir 5 pro som inte flyter på som smör direkt i vridningarna.

Jag skulle vilja köpa Real environment xtreme / ground environment xtreme och MyTraffic 2011 men jag kan ju glömma det för tillfället..

Mina funderingar:

* Ni som kan maxxa allt med 1920x1080 i upplösning får gärna dela med er vad ni har i burken
* Är det som jag anar att FSX inte stödjer crossfire?
* Värt att köpa till REX2/GEX/MyTraffic 2011 när man rustat upp burken?

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

Den dator som kan maxa FSX med acceptabel framerate är inte uppfunnen än. Vad har du för inställning på AI-trafik? På stora flygplatser (där man ju vill ha mycket trafik) gör det stor skillnad. Har du testat att tweaka fsx.cfg någonting?

Här finns en massa tips:
http://fsxtimes.wordpress.com/category/tweaks/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det var en konstig BETA ansökning. Man fick inte svara på några frågor eller liknande, trist. Då kommer det säkert bli ett lotteri där vilken amatör som helst kan få Betan.

Permalänk
Skrivet av MaxWarp:

Den dator som kan maxa FSX med acceptabel framerate är inte uppfunnen än. Vad har du för inställning på AI-trafik? På stora flygplatser (där man ju vill ha mycket trafik) gör det stor skillnad. Har du testat att tweaka fsx.cfg någonting?

Här finns en massa tips:
http://fsxtimes.wordpress.com/category/tweaks/

Är det så jäkligt..

Så här har jag just nu, kan nog dra upp det mesta men jag vill inte att det ska lagga ett piss, kräsen som jag är!

Jag ser ingen anledning till att ändra i config då jag bara kommer ställa till det
Om jag köper en AMD x6 och klockar ungefär till 4Ghz samt ett 7970 när det väl kommer borde jag har en relativt laggfri dator när det kommer till fsx?

Tack för svar förresten

Visa signatur

Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikssonNn:

Är det så jäkligt..

Så här har jag just nu, kan nog dra upp det mesta men jag vill inte att det ska lagga ett piss, kräsen som jag är!
http://i40.tinypic.com/2zyl63k.jpg

Jag ser ingen anledning till att ändra i config då jag bara kommer ställa till det
Om jag köper en AMD x6 och klockar ungefär till 4Ghz samt ett 7970 när det väl kommer borde jag har en relativt laggfri dator när det kommer till fsx?

Tack för svar förresten

Klocka din nuvarande processor, du vill minst ha upp den i 4 GHz. FSX stödjer inte crossfire, men det är inte där flaskhalsen ligger ändå (Troligtvis).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oggyoc:

Klocka din nuvarande processor, du vill minst ha upp den i 4 GHz. FSX stödjer inte crossfire, men det är inte där flaskhalsen ligger ändå (Troligtvis).

Klockandet har inte varit till min fördel då jag flertal gånger lyckats klocka så mycket att datorn gett med sig ...

Alltså, jag har inte lyckats få upp den till + 3,9 ens

Känns inte som att värmen är problemet då cpu:n blir kyld med en Noctua NH-U12P SE2
Jag lyckas bara inte :/

Visa signatur

Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

Klockandet har inte varit till min fördel då jag flertal gånger lyckats klocka så mycket att datorn gett med sig ...

Alltså, jag har inte lyckats få upp den till + 3,9 ens

Känns inte som att värmen är problemet då cpu:n blir kyld med en Noctua NH-U12P SE2
Jag lyckas bara inte :/

Konstigt, fast verkligen ingen garanti att man når 4 GHz med x4:orna (x6:orna klockar oftast bättre). Försök nå så högt som möjligt, sålänge du använder en volt lägre än 1.5v och temperaturerna på stabila nivå så är det lungt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det så jäkligt..

http://i40.tinypic.com/2zyl63k.jpg

Tack för svar förresten

Dra ner bilar och båtar samt airport vehicles och lägg mer på airline traffic om det går. Det är ändå mest det man märker mest när man flyger.

Pilla i config-filen är inget farligt så länge man bara gör en backup på sin gamla ifall något går fel. Har du en 4-kärning processor borde följande göra nytta:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14

Gör du detta kommer den tyngsta tråden att få ensamrätt på kärna 0 och resten fördelas på de tre övriga kärnorna. Föreslår att du testar följande också:

[BufferPools]
UsePools=0

Minns inte exakt vad det gör. Ska göra minneshanteringen mer effektiv men kan orska instabilitet på system med för lite minne. Borde inte vara något problem med ditt system dock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oggyoc:

Konstigt, fast verkligen ingen garanti att man når 4 GHz med x4:orna (x6:orna klockar oftast bättre). Försök nå så högt som möjligt, sålänge du använder en volt lägre än 1.5v och temperaturerna på stabila nivå så är det lungt.

Skrivet av MaxWarp:

Dra ner bilar och båtar samt airport vehicles och lägg mer på airline traffic om det går. Det är ändå mest det man märker mest när man flyger.

Pilla i config-filen är inget farligt så länge man bara gör en backup på sin gamla ifall något går fel. Har du en 4-kärning processor borde följande göra nytta:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14

Gör du detta kommer den tyngsta tråden att få ensamrätt på kärna 0 och resten fördelas på de tre övriga kärnorna. Föreslår att du testar följande också:

[BufferPools]
UsePools=0

Minns inte exakt vad det gör. Ska göra minneshanteringen mer effektiv men kan orska instabilitet på system med för lite minne. Borde inte vara något problem med ditt system dock.

Tack för svaren, det uppskattas!

Jag ska testa klockningen en sista gång nu som du sa, hoppas det går vägen

Okej, då gör jag en backup på configen och testar dina teorier, låter lovande iallafall

Visa signatur

Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14

[BufferPools]
UsePools=0

Detta gav mig en rejäl FPS-boost må jag säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Detta gav mig en rejäl FPS-boost må jag säga.

Vad har du för cpu? jobscheduler tipset som han angav där är för 4 trådar, om du har färre (e6xxx) ska du inte använda det, men om du istället har fler än 4 finns det ett annat värde du ska sätta den till än 14

Visa signatur