Tappat både skiva o nyckel... Hilfe bitte!

Permalänk

Tappat både skiva o nyckel... Hilfe bitte!

Efter en flytt har jag tappat både skiva o nyckel men jag har sån tur att jag har lagt in skivan som en ISO-fil iom att jag inte orkade feppla med skiva varje gång jag skulle spela. Spelet finns ju installerat på burken och iom det behöver jag ju inte nyckeln men den dagen jag behöver formatera eller ominstallera etc. försvinner ju den. Gissar att nyckeln finns lagrad i nån fil på datorn, men vilken? Skulle vilja läsa ur den ur filen om det går? Var skall jag leta?

/Dave

Permalänk
Skrivet av daspunner:

Efter en flytt har jag tappat både skiva o nyckel men jag har sån tur att jag har lagt in skivan som en ISO-fil iom att jag inte orkade feppla med skiva varje gång jag skulle spela. Spelet finns ju installerat på burken och iom det behöver jag ju inte nyckeln men den dagen jag behöver formatera eller ominstallera etc. försvinner ju den. Gissar att nyckeln finns lagrad i nån fil på datorn, men vilken? Skulle vilja läsa ur den ur filen om det går? Var skall jag leta?

/Dave

Ditt regristrerade Battle.net konto har nyckeln online och kan ses därefter. (Om du registrerat vill säga)

EDIT: Visade sig att man inte kunde se registrerade nycklar för SC2 online. Allt som behövs för att spela dock är ju ett battle.net konto och spelet kan installeras utan att nyckel skrivs in.

Permalänk
Medlem

Precis. Du loggar ju bara in med ditt battle.net-konto. Behöver vare sig skiva, iso eller nyckel.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Jupps. Klienten laddas ner från att du loggat in med ditt inlogg på www.battle.net.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av daspunner:

/Dave

Alltså, om du har reggat din CD-key till ett Bnet-konto så är det knutet till kontot, förbrukad och för alltid till det kontot. Du kan ladda ner SC2 från Battle.net också och du har aldrig behövt ha DVDn i datorn sålänge du varit uppkopplad. Vill du spela offline så har du däremot problem, tyvärr.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Den enda anledningen du skulle behöva din faktiska nyckel är om du blir hackad och inte kommer åt kontot, då kan blizzard mot ett fotobevis av din cd-key och ID handling ge tillbaka kontot till dig.

Permalänk

Najs, visste inte hur det låg till med konton o nycklar. Har reggat den till mitt konto o då har iom eran info även slutat oroa mej för det. Tack för alla svar! Over n out!

/Dave

Permalänk
Discokungen
Skrivet av daspunner:

Najs, visste inte hur det låg till med konton o nycklar. Har reggat den till mitt konto o då har iom eran info även slutat oroa mej för det. Tack för alla svar! Over n out!

/Dave

Varsågod och ha en trevlig jul!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Inaktiv

Nu är det så här att jag köpt ett begagnat Starcraft 2. Nyckeln är redan tagen. Dock har jag bett säljaren att ta bort kontot om möjligt där nyckeln är kopplad till. Fungerar det eller är det bara att slänga Starcraft 2 dvdn och fodralet i papperskorgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Nu är det så här att jag köpt ett begagnat Starcraft 2. Nyckeln är redan tagen. Dock har jag bett säljaren att ta bort kontot om möjligt där nyckeln är kopplad till. Fungerar det eller är det bara att slänga Starcraft 2 dvdn och fodralet i papperskorgen?

Det fungerar inte, har du köpt hans starcraft account bör du få han inloggningsupgifter då skivan är 100% oanvändbar.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HoBb3:

Det fungerar inte, har du köpt hans starcraft account bör du få han inloggningsupgifter då skivan är 100% oanvändbar.

Om hans (hans brors) konto raderas tas bort, blir nyckeln fri då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

skulle inte tro det, hur skulle deras försäljning fungera då om en kan köpa spelet, klara det, och sen ta bort kontot o sälja vidare?
cd nycklar är ju en väg för att förhindra piratkopiering, och iom att man registrerar nyckeln online så är nyckeln en 1 gångs-nyckel.

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Som pjuppi sa så blir det inte fri. Tror inte ens det går att ta bort sitt account.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HoBb3:

Som pjuppi sa så blir det inte fri. Tror inte ens det går att ta bort sitt account.

Konstigt då man kan ta bort sitt konto på tex Codemasters. F*n ta Blizzard och göra det så svårt med saker.

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Konstigt då man kan ta bort sitt konto på tex Codemasters. F*n ta Blizzard och göra det så svårt med saker.

Nej, du får faktiskt ta å lära dig hur världen fungerar. Blizzard har inte gjort något fel här. Du får skylla dig själv faktiskt. Varför köpa det begagnat? Det kostar ju typ 300 kr. Dessutom så bör killen du köpte det från vetat att spelet var bundet till hans konto så det är egentligen bedrägeri.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Balls Of Steel:

Nej, du får faktiskt ta å lära dig hur världen fungerar. Blizzard har inte gjort något fel här. Du får skylla dig själv faktiskt. Varför köpa det begagnat? Det kostar ju typ 300 kr. Dessutom så bör killen du köpte det från vetat att spelet var bundet till hans konto så det är egentligen bedrägeri.

Jo men han visste inte bättre då det var hans bror som använde spelet. Det är inga problem. Nu har jag ett annat problem där jag råkade registrera Starcraft Anthology på mitt reservkonto och inte på mitt huvudkonto. Men nej självklart kan inte Blizzard flytta något till primärkontot. Snackar inte om merge här utan ja.. jag ger upp

Hur fasen har de tänkt att man ska hålla reda på femti olika konton om man inte kan slå ihop dem eller radera det andra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt kasst att spel ska vara personliga.
Det är mer som man har köpt en licens för att spela ett spel mer än att köpa ett spel. Jättelame och jättetråkigt. Bara en försäljningstaktik så de får in mer pengar. Allt handlar om pengar i dagens samhälle. Blä, usch, tvii och bah.

Så, dagens rage.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av aztrix:

Det är mer som man har köpt en licens för att spela ett spel mer än att köpa ett spel. Jättelame och jättetråkigt. Bara en försäljningstaktik så de får in mer pengar. Allt handlar om pengar i dagens samhälle. Blä, usch, tvii och bah.

Så, dagens rage.

Det är mycket man tycker, jag tycker inte att spel ska ha DRM och så kommer Ubishit och bajsar på alla sina konsumenter, det är en fin värld vi lever i! Det med SC2 är rätt extremt också, inget LAN liksom. :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av aztrix:

Så, dagens rage.

Ja, det enda målet med ett företag är att tjäna pengar. Ännu roligare är att alla pengar skapas genom skuld (när man tar lån på banken), men pengarna för räntan till skulden skapas inte. Så tillslut så går någon privatperson, företag eller stat i konkurs (eftersom det inte finns tillräckligt med pengar i systemet motsvarande alla skulder + ränta) vilket gör att dessa inte får löner, inte kan konsumera och andra går i konkurs. Detta pågår tills nya pengar skjuts in i systemet (får låna mer pengar). Därför t.ex. grekland fått låna 3 ggr och snart 4:e gång! :]

Dagens ekonomi är rolig