Har Logitech någon uppföljare av deras Z-3 system?

Permalänk
Medlem

Har Logitech någon uppföljare av deras Z-3 system?

Hej,
äger Logitech Z-3 sedan 2005. Tycker dem har svinbra ljud! (Köpte nyligen en studiomonitor Adam A5X, för 3000 kr, som jag inte blev lika nöjd med.)
Tyvärr med dessa Z-3:or så har kontakten som ansluter baslådan med högtalarna börjat glappa fatalt och gjort så i några år.

Undrar om Logitech har gjort några uppföljare av deras Z-3-system, nån som vet (som är lika bra!!!)?
Har sökt lite på google men de högtalarsystem jag hittar säljs inte längre.

MVH
Lafa

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Adam A5X??

Permalänk
Medlem

Adam A5X ger inte det kristallklara ljudet jag suktar efter. Tycker det låter som om ljudet kommer ur en "låda", vilket det kanske gör också, men på ett negativt sätt...

Permalänk
Medlem

Kanske för att du är van vid att ha en bas som bara låter "hemskt". Så klart gör Logitech nya saker eftersom folk som inte vet något köper deras skräp. Det är vad jag tycker. Sedan får du ha en annan åsikt.

Några av deras senaste modeller.
http://www.logitech.com/sv-se/speakers-audio/home-pc-speakers...

Permalänk
Medlem

Fastnade för Logitech Z623... är den nåt att ha?

Permalänk
Medlem

Har du lekt nånting med EQn med dina Adam? Äger a3x och håller med dig om att dom låter "burkigt" när man kör flat i dom, testa att sänka lite runt 120hz är mitt amatör tips.

Permalänk
Medlem

Hm prövat i ett program med det hoad, tycker inte det låter särskilt mkt bättre.

Går det möjligen att köra med dubbla högtalarset? Båda använda Adam A5X och Logitech XXX ????

När jag trycker in Logitech Z-3 i ljudkortet "försvinner" ju ljudet från ADAM A5X.

Permalänk
Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Adam A5X ger inte det kristallklara ljudet jag suktar efter. Tycker det låter som om ljudet kommer ur en "låda", vilket det kanske gör också, men på ett negativt sätt...

anser du att dina logitech ger ett kristallklart ljud..?

i så fall kan jag bara gratulera!

Om din definition på kristallklart ljud inte innebär obefintlig mid-range, bumlig bas och treble boost hade jag dock hållt mig långt borta från logitech

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

anser du att dina logitech ger ett kristallklart ljud..?

i så fall kan jag bara gratulera!

Om din definition på kristallklart ljud inte innebär obefintlig mid-range, bumlig bas och treble boost hade jag dock hållt mig långt borta från logitech

Alltså, smaken är väl som baken. Jag gillar ljudet logitech ger, oavsett om det kanske är färgat. Adam A5X ger större ljudbild, ja, men Logitech Z-3 har mer ganstah och rundare ljud.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=44556 Dem här var ju riktigt häftiga!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Köpte du bara en studiomonitor?
I så fall så lär det nog bli bättre med två,kanske köpa en likadan?

Permalänk

Hur du kan tycka att dina Logitech låter bättre är enligt mig ett mysterium.

Kanske dina (förhoppningsvis har du inte bara köpt en) A5X inte är inspelade ordentligt. Jag har lyssnat på A3X och intrycket jag fått är att de, just är riktigt enutrala, bra dynamik och riktigt bra och kristallklara diskanter!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Mina intryck av A5X är också bra. Låter ju helt klart bättre än alla Logitechs grejor.
Visst, du kanske tycker att logitech låter "häftigare". Men spela på med dina A5X några veckor. Sedan byter du tillbaka till Logitech och så kommer du tänka "fan vad dom låter dåligt".

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Lafa:

(Köpte nyligen en studiomonitor Adam A5X, för 3000 kr, som jag inte blev lika nöjd med.)

Eh, hur tänkte du nu? Det är klart du inte får nåt bra ljud med EN minitor. har du hört talas om Stereo? Jag lovar att du skulle vara betydligt mer nöjd med ljudet från 2st A5x

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Om det verkligen är så att TS har köpt EN enda A5X så är det ju självklart att man inte får något bra ljud. Herregud! Tillomed två A3X skulle säkert låta bättre...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50