Subscription problem 22dec

Permalänk
Medlem

Subscription problem 22dec

någon mer som har problem med att teckna en subscription idag efter DTn?
när jag valt månadsvis betalning o klickar vidare får jag bara upp:
"Purchase Error

An error has occurred while trying to process your request. Please, try again later."

sitter just nu och slår mig själv i huvudet och är på väg att få ett german kid utbrott över att jag inte fixade det för en vecka sedan

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Kan inte ens komma in på hemsidan pga. hög belastning på hemsidan...

Men jag vet andra som har haft samma problem som du.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

hmm, skönt att veta att man inte är ensam då.
men stört irriterande, allt har verkligen fungerat otroligt smidigt sedan första EA dagen och nu när man tagit ut några dagar semester innan jul för att koppla av o njuta av framtiden(swtor) så blir det problem >_<

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam, polarn. Jag och min polare sitter och uppdaterar sidan hela tiden just nu.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

vore ju kul dem kunde komma med någon liten notis om man varför man inte kan komma förbi "payment option"-steget.

kanske man skulle tvinga sig själv ut på en promenad eller försöka ta en powernap och komma tillbaka om en timme eller två och se om det lösts sig, man blir ju tokig av sitta här o testa om och om igen

Visa signatur

Permalänk

Sitter o väntar nu och den säger bara att de inte är en error page utan att man ska sitta kvar i kö men nu har jag suttit i 30 min men ingenting händer.

Någon som har info?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Tyvärrr var jag lika dum som alla andra som väntade till den 22:e för att prenumera...sitter i kö

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

man kommer förbi kön efter ett tag, emn det spelar ingen roll, för problemet ligger när du försöker aktiver månadsprenumerationen, då får du upp felmeddelandet:
"Purchase Error

An error has occurred while trying to process your request. Please, try again later."

tror jag kommit förbi kön (10-30min vänta varje gång) 5gånger nu och får det där felmeddelandet varje gång man försöker aktivera subscription.
sen e det bara börja om....

Citat:

Star Wars: The Old Republic
The SWTOR website login page is currently offline while we work to resolve key redemption and subscription issues. We're working to resolve this as quickly as possible and appreciate your patience.

facebook för en timem sedan drygt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vill speeeeeela ju komma i lite julstämning med SWTOR

Permalänk
Medlem

Väntade tiden... Sen den började ladda sidan för log in , fast sen så blev det svart/vit "krasch" sid istället med ett stort ERROR -.-'

Permalänk
Medlem

Jag har aktiv prenumeration, men kommer inte förbi loginscreen i launchern... meddelande som säger "no active subscription", när jag enligt swtor.com ska ha 27 dagar kvar på mitt konto... kul värre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av knasen78:

Jag har aktiv prenumeration, men kommer inte förbi loginscreen i launchern... meddelande som säger "no active subscription", när jag enligt swtor.com ska ha 27 dagar kvar på mitt konto... kul värre!

menar du att du aktiverat din cd-key så räcker det inte, du msåte även registrera ett betalkort för att det ska räknas som en subscription

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

menar du att du aktiverat din cd-key så räcker det inte, du msåte även registrera ett betalkort för att det ska räknas som en subscription

F*n! Har nog missat det... tack för svaret! Nu får jag bara vänta på att hemsidan börjar funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av knasen78:

F*n! Har nog missat det... tack för svaret! Nu får jag bara vänta på att hemsidan börjar funka...

Join the club :[[[ /sadpanda

Permalänk
Medlem

Efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades jag regga retailkod och gametimekod.

Hann till och med in i liret och sitta AFK en och en halv timme (fråga inte, står i huvudtråden varför ) .

Tänkte på posten ovan att de stängt ner website inloggningen, borde väl fungera nästa gång jag ska lira med att uppgifterna är kvar?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Är tyvärr problem med webservern, suck

Såg följande på twitter och har pågått i 3 timmar:
The #SWTOR website login page is currently offline while we work to resolve key redemption and subscription issues.

Synd att jag inte tänkte på att registrera subscription tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TcR1oo565:

Såg följande på twitter och har pågått i 3 timmar:
The #SWTOR website login page is currently offline while we work to resolve key redemption and subscription issues.

Synd att jag inte tänkte på att registrera subscription tidigare.

ja verkligen, så jävla less på mig själv, haft tillgång til lspelet sedan första early access dagen (13e) och registrerade cd-keyn den 15e o sedan har man suttit som en idiot och inte tänkt på att bara regga ett kortnummer så man kunde få det bakom sig xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man signar up 30 dagar kommer det dras ifrån kortet direkt eller efter de 27 dagar som jag har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stre44:

om man signar up 30 dagar kommer det dras ifrån kortet direkt eller efter de 27 dagar som jag har?

japp, men skulel du iten vilja fortsätta kan du alltid avbryta "prenumerationen" innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

japp, men skulel du iten vilja fortsätta kan du alltid avbryta "prenumerationen" innan

frågan är kommer det dras idag eller om 27 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stre44:

Det ska inte dras förrän din nuvarande subscription är slut, dvs om 27 dagar. Så du kan lägga in ett kreditkort, spela i 26 dagar, avbryta subscription och ta bort ditt kort utan att dom drar några pengar från ditt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stre44:

du skrev ju "kommer det dras direkt efter det 27 dagar..." men inget kommer dras idag (förutsatt att dem fixar skiten idag..) pengar dras när dina dagar du redan betalat för, dvs betalat för genom att köpa spelet är slut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tackar för svaren

Permalänk

använd firefox för att fixa subscription, funkar inte med chrome, funkade direkt när jag körde med firefox.... bra jobbat bioware...

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Skrivet av fiskerens:

använd firefox för att fixa subscription, funkar inte med chrome, funkade direkt när jag körde med firefox.... bra jobbat bioware...

Tusen tack för att du sa det!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk

Nån som kommer in på sidan? Eller är den nere helt? Har inte heller angivit mitt kortnummer, trodde inte det var nödvändigt...

EDIT: Funkade nu! Körde med chrome.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Försöker subba, men får bara We're sorry, but we can't perform transactions to this credit card. Please load a different one.

Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problemet att jag har betalat subcription men endå inte får spela? jävligt lustigt och deras support är jhu helt jävla värdelös...