Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Hej ppls (:

Om det är någon som leter en lite mer seriös guild så är vi just nu 6 irls på servern bao-dur. Vi letar members till att börja raida så fort vi är lvl 50
(är 40 atm)
Det vi behöver mest är en tank och en healer men även också någon dps. Söker trevliga och positiva members som är 17+.
Kontakta "Gisele" online så tar vi snacket där (:

Permalänk
Avstängd

Någon som inte kan logga in atm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saken9400:

Någon som inte kan logga in atm ?

Jodå det gick bra. Men sitter i kö. -.-

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Funkar här.

Permalänk
Medlem

Inga problem. Lirar på en server där det som max är medium belastning så det är aldrig några köer.

Permalänk

Drygt. tänkte köpa via origins nu, kostar ju 59.9$ Så jag förväntade mig att det skulle ligga på 449 på origin, men tusan heller. 549 kr.... varför ska de ha 100 kr extra från sverige? jag fattar inte riktigt. Då väntar jag hellre till mellandagarna och köper mitt fysiska exemplar på en butik jag vet de forfarande har kvar den i till 449kr kan jag tillägga också kanske känns som om man klagar för lite men va fasen. -snål-

Permalänk
Medlem
Skrivet av PageanSoul:

Drygt. tänkte köpa via origins nu, kostar ju 59.9$ Så jag förväntade mig att det skulle ligga på 449 på origin, men tusan heller. 549 kr.... varför ska de ha 100 kr extra från sverige? jag fattar inte riktigt. Då väntar jag hellre till mellandagarna och köper mitt fysiska exemplar på en butik jag vet de forfarande har kvar den i till 449kr kan jag tillägga också kanske känns som om man klagar för lite men va fasen. -snål-

Det är momsen som gör det.

Såg detta i en annan tråd:

Citat:

25:e: Skriv in "ADVENT" i varukorgen för att få 40 % rabatt. Exkluderar förhandsbokningar, poäng, tidskort, Battlefield 3 och FIFA 12

om detta erbjudande från origins julkalender även gäller för SWTOR? Någon som vet?

Permalänk
Skrivet av GutteN:

om detta erbjudande från origins julkalender även gäller för SWTOR? Någon som vet?

Upp till bevis måntro? får kolla på söndag.

Permalänk
Medlem

Sådär, 3 timmar spelade och 10 levlar tagna första dagen! Får räcka för idag!

Men fyfan vilket kul spel, spelade WoW stundtals men gillade det aldrig fullt ut. Detta kan jag nog ha betydligt roligare med.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

jag tycker det är roligare än wow. voice actingen gör mycket plus quests är mycket bättre. space battles är ett kul avbrott också. jag har inte provat pvp än. Slicing är mycket nice. 120000 credits vid lvl 18. Har bara tillgång till en laptop nu i helgen så jag kan inte spela ordentligt så det blir bara massa slicing

Permalänk
Moderator
Testpilot

Är det bara jag som får felmeddelande att lösenordet är felaktigt när man ska logga in i launchern?

Jag slår rätt lösenord, that's for sure...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

jag tycker det är roligare än wow. voice actingen gör mycket plus quests är mycket bättre. space battles är ett kul avbrott också. jag har inte provat pvp än. Slicing är mycket nice. 120000 credits vid lvl 18. Har bara tillgång till en laptop nu i helgen så jag kan inte spela ordentligt så det blir bara massa slicing

Men kör du bara på lockboxes då eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jepp. Bara lockboxes. Gäller att hålla sig till bountiful och rich. Moderate och abundant tjänar man inget på. Jag lär maxa slicing imorrn. Har 325 ungefär just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jepp. Bara lockboxes. Gäller att hålla sig till bountiful och rich. Moderate och abundant tjänar man inget på. Jag lär maxa slicing imorrn. Har 325 ungefär just nu

Hmm bountiful och rich, får nog kolla upp vad det är för uppdrag jag skickar mina companions på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Skalan är såhär. Rich, bountiful, abundant, moderate där rich är högst. De 2 lägsta får man i bästa fall liten vinst på men ofta går man back på dem istället. De kör jag bara för att levla skillen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Skalan är såhär. Rich, bountiful, abundant, moderate där rich är högst. De 2 lägsta får man i bästa fall liten vinst på men ofta går man back på dem istället. De kör jag bara för att levla skillen.

Är inte bountiful högre än rich?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Är inte bountiful högre än rich?

Nope, Rich är högst.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet en bra spec för en lvl 17 smuggler scoundrel? För de jag har valt suger typ, värdelös dps.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom så mycket av tråden, men hur är spelet när det kommer till gameplay, vad gör man? Grindar man, questar man?
Jag gillade personligen att sitta och grinda i flera timmar i sträck i MMORPGs tidigare, eftersom att det var så man blev bättre, fick värdefulla items osv.
Men hur fungerar det på detta spel? Finns det några roliga mål man kan sträva efter?

Permalänk
Medlem

det väljer du själv. det finns quests, space battles, pvp, flashpoints, operations, hero-quests och grinding. aldrig sett ett spel med så många sätt att få exp på

vill du grinda dig igenom spelet så kan du göra det. vissta quests måste man dock göra

Permalänk
Medlem

200000+ credits genom slicing nu. 359 i skill. borde maxa det ikväll

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

200000+ credits genom slicing nu. 359 i skill. borde maxa det ikväll

Det finns väl dock ingenting att använda pengarna till, förutom att uppgradera skills (som för övrigt är helt absurt dyrt), då man använder en annan valuta för att köpa gear, och allt annat man behöver får man väl genom drops och rewards?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jo det är väl lite så. Lite grejjer går att köpa. Köpte ett svärd för att få orange färg på vapnet bland annat. Behöver dock cash till speeder och senare så kostar skills rätt mycket. Crafting kan man ju också lägga massa pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det finns väl dock ingenting att använda pengarna till, förutom att uppgradera skills (som för övrigt är helt absurt dyrt), då man använder en annan valuta för att köpa gear, och allt annat man behöver får man väl genom drops och rewards?

VIP-pass i t.ex. Republic fleet eller motsvarande i Imperiet. 1 mille om man inte har CE eller hur det nu var.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Kan man binda tangenter till quickslots?
Som det är nu är ju bara 1-9 och ctrl combon använd.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

VIP-pass i t.ex. Republic fleet eller motsvarande i Imperiet. 1 mille om man inte har CE eller hur det nu var.

Vad har man för nytta av vip-pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan man binda tangenter till quickslots?
Som det är nu är ju bara 1-9 och ctrl combon använd.

Tryck på Preferences --> Key Commands (eller liknande) --> Quickslots

Där har du många möjligheter att ställa in knappar precis hur du vill.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fuuza:

VIP-pass i t.ex. Republic fleet eller motsvarande i Imperiet. 1 mille om man inte har CE eller hur det nu var.

Jo, fast det lär väl inte ta särskilt lång tid att komma upp i när man kommer till spelets end-content... Sen är det väl endast kosmetiska ändringar man kan skaffa där?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Klarar ett GT540M av SWTOR?

Permalänk
Medlem

Kanske på low.