Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

MW2 eller MW3?

Tja!

Har lirat de flesta cod spelen på consol men dock bara cod 4 på pc. Har nyss köpt en ny pc så då ser jag en anledning att uppgradera spelupplevelsen också.
Många kompisar snackar om att det är mer värt att köpa och spela Mw2 då dom tycker Mw3 är sämre. Tänkte bara se vad ni andra tycker?

/ Kalle

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k 3,3 GHz | MOBO: Gigabyte Z68AP-D3 | GPU: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair CX 500W V2 80+ | Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart | SSD: Intel SSD 320 80GB OEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Frågar du mig är MW3 ett istortsett skitspel, enbart en "bara för att uppföljare och pengasugare, ingenting annat.

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vad är skillnaden?

Tycker mig inte heller så en stor skillnad. Dock tycker jag att "Sniper" verkar roligare på Mw2. Känner mer igen "Snipersen" på Mw3 från Battlefield 3. Bara min åsikt. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k 3,3 GHz | MOBO: Gigabyte Z68AP-D3 | GPU: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair CX 500W V2 80+ | Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart | SSD: Intel SSD 320 80GB OEM

Permalänk
Avstängd

Fick mw3 i julklapp och jag har inte ens öppnat det eftersom jag inte vill stödja dem med en massa pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

Fick mw3 i julklapp och jag har inte ens öppnat det eftersom jag inte vill stödja dem med en massa pengar

spelar ju ingen roll om du öppnar den eller inte, någon har ju redan köpt det åt dig. Vill du inte stödja MW3 så lämna tillbaka spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Vet någon om Steam fortfarande har 50% på Mw2? (Anledningen att jag inte kollar själv är för att jag är bortrest och inte har tillgång till Steam)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleLar:

Vet någon om Steam fortfarande har 50% på Mw2? (Anledningen att jag inte kollar själv är för att jag är bortrest och inte har tillgång till Steam)

Nej, det har de inte.

du har ju tillgång till interwebs, kolla på store.steampowered.com

fast då kanske du lokaliseras till ett utlänskt land, vet inte om du blir svensk igen om du loggar in på ditt konto..

Permalänk

MW2 alla dagar......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Nej, det har de inte.

du har ju tillgång till interwebs, kolla på store.steampowered.com

fast då kanske du lokaliseras till ett utlänskt land, vet inte om du blir svensk igen om du loggar in på ditt konto..

Såg nu att dom bara hade 25% :/ någon som vet någon annan nätbutik där man kan få sig det billigt?

Visa signatur

Permalänk

Steam säljer MW2 för bara 19 EURO tror jag! Köp idag!

--------------------------
Edit: 18,74€

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripletutorial:

Steam säljer MW2 för bara 19 EURO tror jag! Köp idag!

--------------------------
Edit: 18,74€

tänkte om någon kunde ha bättre pris + att jag alltid föredrar spel på skiva.

Visa signatur

Permalänk

Vill också testa MW2 , men kommer inte in på steam :/

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

cdon har det för 199 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

cdon har det för 199 kr

inte längre, dock har Megastore det för 250.. något, och spelbutiken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

inte längre, dock har Megastore det för 250.. något, och spelbutiken.se

Tack! blir nog att beställa från spelbutiken när jag har fått ihop lite pengar igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Coolshop har för 18,95 €, vet dock inte om de fraktar till Sverige...

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem

Cod4 promod!

Annars är AlterIW.net bättre en MW2

Visa signatur

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gillar du CoD ska du absolut köra på den senaste iterationen. Alltså mw3. Allt annat är bara dumt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av combatzone:

Störtlöjligt, för det första så har du redan gett dom ditt stöd när denna julklappen handlades, för det andra så känns det ganska otrevligt gentemot den som köpte julklappen åt dig. Du är nog lika bortskämd som de snorungar du själv vill undvika i COD.

Permalänk

Det är ingen skillnad, förutom att dom försökt pressa den sista droppen ut grafikmotorn dom använder

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Det är ingen skillnad, förutom att dom försökt pressa den sista droppen ut grafikmotorn dom använder

Ganska imponerande faktiskt att dom lyckats använda sig av Carmacks Q3-kod som vid det här laget har tolv år på nacken och ändå lyckats pressa fram någorlunda bra grafik. Undrar vad för motor som kommer användas för COD på nästa konsolgeneration.

Permalänk
Medlem

De som säger att de inte är skillnad mellan MW2 och MW3 är bara trollande BF3 fanboys.

Du har flera nya game modes i MW3. Banorna är bra mycket roligare då de byggts på höjden.

Handen på hjärtat, vad är så olikt BC2/BF2 med BF3? (mer än en 2 bakom nya grafikmotorn?)

http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1061900-vad-ty...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

alterIWnet om du ska köra MW2. Annars MW3.

Permalänk
Inaktiv

MW2 var kul när det kom ut. Men eftersom dom gjorde en Dirty Harry och bannade alla som hade blivit reportade en kväll så tycker jag det var skit. Man behövde inte alltså fuska utan det räckte med att en person hade reportat dig för fusk för att du lyckades döda honom.
Om du ska köra Mw2 så kör på AlterIWnet.
Något som är tråkigt i MW2 är att du kan komma in i ett game som tar och boostar upp dig till högsta prestigen och får allt upplåst direkt. Och det är alltså utan att du vill det.

Men jag förstår inte riktigt varför folk tycker Mw3 är så dåligt. Fick det i julklapp och jag tycker det är skit kul.
Det är bättre än MW2 då du har fler grejer att låsa upp.
Inget svårt spel att komma in i heller.

Men jag gissar väl att det är rätt mycket BF3 fan boys som går emot MW3 och säger att det är skit när både MW3 och BF3 är jätte bra spel.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ganska imponerande faktiskt att dom lyckats använda sig av Carmacks Q3-kod som vid det här laget har tolv år på nacken och ändå lyckats pressa fram någorlunda bra grafik. Undrar vad för motor som kommer användas för COD på nästa konsolgeneration.

Det måste jag faktiskt hålla med om

Skrivet av snozan:

De som säger att de inte är skillnad mellan MW2 och MW3 är bara trollande BF3 fanboys.

Du har flera nya game modes i MW3. Banorna är bra mycket roligare då de byggts på höjden.

Handen på hjärtat, vad är så olikt BC2/BF2 med BF3? (mer än en 2 bakom nya grafikmotorn?)

http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1061900-vad-ty...

Haha xD
Jag spelar varken BF3 eller MW3 då jag tycker FPS spel är lite för simpelt
Kan inte i detalj säga någon direkt skillnad, jag vet dock att de klagats på att både MW3 och BF3 är extremt lika sina föregångare.
DOCK har BF3 en revolutionerande grafikmotor.. Medans MW3 sitter på samma skit fortfarande, även om de är imponerande att dom lyckas kräma ur såpass mycke ur motorn så tycker jag att man ska få lite mer än ett desperat försök för sina 4-600 kr

EDIT: Sen såvitt jag vet så har MW3 en extremt dålig FoV (Field of View) då den ej är konfigurerad från konsol till dator, och heller ej går att konfigurera.. Vilket resulterar i att ett väldigt stort antal spelare (även jag själv) får ont i huvet efter 5-10 minuters spelade.
Extremt svagt att inte ens kunna fixa åtminstone en proper standard FoV för dom 4-600 KR man endå för betala för ett spel som istort sätt är flera år gammalt.

Rätta mej gärna om jag har fel, men där är anledningen till att jag föredrar BF3 över MW3, även om jag inte spelar nått av dom

Permalänk
Proffsmoddare

Det är helt fantastiskt att folk kan anse att ett spel som dom inte spelar är bättre än ett annat spel som dom inte heller spelar? Det är likaså mycket märkligt att folk läser en fråga och totalt missar vad frågan handlar om och ger ett svar som ingen frågat efter???

Den faktiska frågan råkade handla om mw2 eller mw3 för alla er som missade det.

Jag har 705 timmar online i MW2 och ca 200 i Mw3 och jag skulle definitivt rekomendera MW3 då detta har en hel del förbättringar från 2an rent spelmässigt. tex Bättre banor, fler gamemodes och det faktum att Kniferunners är borta eftersom extreme cond inte längre ger oändlig sprint och dessutom är det betydligt mindre tubers.

En annan sak som är bättre är att när man går i prestige mode kan man själv välja sin belöning och kan då tex låsa upp vapen eller perks som man annars får vänta till senare nivåer på. jag hat tex låst upp MK14 så nu istället för att vänta till lvl60 får jag den redan på level 4 och det är nice som fan. Man kan även välja standardsaker som tex en extre custom slot eller dubbel xp i 2 timmar på antingen gubben eller vapnen.

En annan liten rolig sak med kritiken mot mw3 är att folk säger att mw2 var underbart bra och att mw3 är totalt skit i samma mening som dom påstår att båda är identiska. 99% av kritiken mot mw3 jag har läst lyser med en total avsaknad av logik.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11770265']Det är helt fantastiskt att folk kan anse att ett spel som dom inte spelar är bättre än ett annat spel som dom inte heller spelar?

Dock så är mitt argument uppenbarligen valid, då varken du eller den föregående medlemen jag vart "påhoppad" av gällande min åsikt, hade en valid motargument eller en förklaring som motsäger de jag påstog.

Jag kan ta att jag blir "skälld" på för jag går offtopic, för de gjorde jag utan att tänka på de (förlåt OT)
Men jag har svårare att ta "smyg påhopp" gällande en åsikt som verkar vara mer valid än välkommet bland fanboys

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dark_Widget:

Dock så är mitt argument uppenbarligen valid, då varken du eller den föregående medlemen jag vart "påhoppad" av gällande min åsikt, hade en valid motargument eller en förklaring som motsäger de jag påstog.

Jag kan ta att jag blir "skälld" på för jag går offtopic, för de gjorde jag utan att tänka på de (förlåt OT)
Men jag har svårare att ta "smyg påhopp" gällande en åsikt som verkar vara mer valid än välkommet bland fanboys

Mitt inlägg var inget smygpåhopp jag bara påpekade den bristande logiken i att uttala sig för en sak man inte har någon erfarenhet av gentemot en annan sak som man inte heller har erfarenhet av och som dessutom är offtopic. Det är som att säga att en bil känns mycket bättre att köra än en annan bil när man inte kört någon av dom. Ser du verkligen inte bristerna i ett sådant argument?

Case closed back to topic.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11770265']En annan liten rolig sak med kritiken mot mw3 är att folk säger att mw2 var underbart bra och att mw3 är totalt skit i samma mening som dom påstår att båda är identiska. 99% av kritiken mot mw3 jag har läst lyser med en total avsaknad av logik.

Amen to that.

Men för att hålla bollen i rullning här så tycker jag att du ska köra på MW3 av dessa anledningar:

1. Det är inte samma sak som MW2 och det spelar ingen roll hur många gånger någon säger det för det stämmer ändå inte. Repetition skapar inte sanning.

2. Du har fler att spela med. Då detta är nyare, och har ett sjuhelsikes mycket bättre P2P system än MW2, är det fler som spelar så du kommer hitta matcher mycket snabbare och lättare.

3. Noobtubes och dylikt är borta. I MW2 älskar folk att vara skitstövlar och använda den ökända klassen med OMA (One Man Army), Danger Close, Commando och alltså sätta en grenade launcher på sitt assault rifle, skjuta granaterna hejvildt, få lite lucky kills, sen ändra klass med OMA till samma som innan och då ha nya, färska granater att skjuta omkring sig. Danger Close i sin tur gjorde att det blev större explosiv skada och därmed lättare att döda folk med noobtubes. Commando, som gjorde att man kunde kniva någon från stockholm till göteborg, är väck. Det händer att man blir knivad i close quarters, men inte i närheten av samma utsräckning som i MW2.

4. MW3 är mer balanserat. Nästan varje perk har en så kallad "counter perk" dvs. en motsvarighet som ger perken en svaghet. Explosiva skadan är nedtonad så noobtubes används inte alls lika mycket som i föregångaren. Det är mycket mer "gun-on-gun" känsla då banorna är designade så att det är svårare för någon att sitta och trycka i ett hörn hela matchen och langa killstreaks.

5. Kanske den viktigaste punkten. Spelet är INTE perfekt, men det är heller inte något annat spel. Förutom Diablo 2 kanske. Skämt åsido så kommer det aldrig finnas ett spel som anpassar sig efter DIG. DU måste anpassa dig efter spelet om du vill bli duktig och det är bara så det är. Lär dig banorna, håll ett öga på kartan för att se röda prickar och var dom befinner sig och är påväg. Får fienden upp en UAV, rusha inte deras spawn/flagga/whatever utan tänk smart för dom kan se dig på kartan (om du inte använder assassin). Kolla om du kan ta dig runt fienden och smyga upp på dom bakifrån, helst med ett vapen som är ljuddämpat. Framförallt; SKYLL INTE PÅ SPELET OM DU DÖR. DET GÖR DIG BARA MER FRUSTRERAD I LÄNGDEN. Tro mig, jag vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU