Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Hjälp mig med Swiftech MCW462-U!!

Sitter med swiftechs block som har "enkel" anslutningar,
dock hajjar jag inte hur jag ska få dit slangarna..
Försöker trycka så gott det går, men får inte dit dem ändå...
Det står nåt om "it's IMPERATIVE to use the two plastic inserts provided with you kit." Hajjar inte vilka "plastick inserts" de menar.. blir inte klokare av deras hemsida heller...
vore M Y C K E T Tacksam om någon kunde hjälpa mig!!

Swiftechs hemsida: www.swiftnets.com
Blocket: Swiftech MCW462-U

Visa signatur

// F O X -the man in you!

Permalänk
Medlem

Jag har haft detta block ganska länge och det har fungerat mycket bra faktiskt.

Men nu till slanganslutningen,
jag införskaffade släng med rätt ytterdiameter och placerade blocket på ett plant underlag.
Det är viktigt att slangens ytterdiameter är minst lika stor som hålets diameter är.
Sen så var det bara att trycka för kung och fosterland
Jag mätt hur långt jag skulle trycka in slangen med ett skjutmått, och sedan markerade jag på slangen för att se att jag verkligen har tryck slangen i botten.

Edit: Blev något fel på skolans dator så jag har skrivit klar mitt inlägg nu

Permalänk
Medlem

öhm... diametern på slangen är förmodligen tum och nån sånt har vi inte i Svergie så jag rekomenderar att du gör som pawa gjorde med sitt block han satt dit vanliga nipplar.

Permalänk
Medlem

det blocket som du beställde är en sk.snabb kopplingar i 3/8", och för just den blocket så räknas måttet inte så, 3/8" är inte innemåttet på slangen, utan motsatsen. med andra ord, det sägs att blocket är till 3/8" men i verkligeheten så är det mindre än 3/8"

Permalänk
Medlem

så här gjorde jag

Visa signatur

Keyboard failure - Press F1 to continue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToXiC
så här gjorde jag
[img.]http://www.aegd.net/misc/bilder/swiftech/Img_0005.jpg[/img]

Var det svårt att göra gängorna i blockets överdel?
Jag har själv funderat på att borra upp men jag har inte orkat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco
öhm... diametern på slangen är förmodligen tum och nån sånt har vi inte i Svergie så jag rekomenderar att du gör som pawa gjorde med sitt block han satt dit vanliga nipplar.

Bara för att det är tum så betyder inte det att vi som kör med det metriska systemet saluför slangar med rätt dimmensioner, eller hur?
Jag har samma block fast med 226W TEC, har iof moddat det som pawa, men när det var orginal var det inga problem att hitta slang som passar, körde först med hård slang, då behövs inte de där små plast rören man får med, å provade sedan med mjuk slang, då måste du sticka in de små plaströren i änden på den mjuka slangen så den inte trycks ihop för mycket. Våld är den hemliga ingrediensen, så montera slangen innan du monterar blocket på cpu'n.

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per

Var det svårt att göra gängorna i blockets överdel?
Jag har själv funderat på att borra upp men jag har inte orkat

Njae, var det inte. Ska inte vara några problem bara du sätter fast blocket ordentligt.

Visa signatur

Keyboard failure - Press F1 to continue