Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IshethZenunim:

Visst, men beställer du från Inet eller Webhallen eller vad det nu må vara så står det inte som skickat förrän det faktiskt är skickat. Jag tycker att det rimliga vore att ordern står som plockad istället, eftersom det är vad den faktiskt är. Komplett må ha bra priser, men frågan är om prisskillnaden är värd ett par dagars extra väntan + den höga fraktkostnaden, såklart.

Det fungerar på precis samma sätt för dem, men varken webhallen eller inet har lager i Norge. Paketet får ett kollinummer i samband med, eller strax efter paketeringen och kan sökas hos posten, men det är fortfarande inte i postens händer innan de hämtat. Men tiden mellan kollinummerskapande tills paketet är hos posten Sverige är kortare, av förklarliga skäl.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av b0ck3n:

Komplett har nu styrt upp alla mina problem och jag är åter en nöjd kund, snyggt jobbat!

God Jul

Kul att höra att du är nöjd! Gott slut och gott nytt år!

Skrivet av tobbe_x90:

Hej, jag undrar bara varför ni har så hiskeligt dyr frakt. Jag är på gång att beställa en skärm, och beställer jag den från er så ska ni ha 189kr för frakten! Detta är helt omotiverat dyrt tycker jag. För att göra en snabb jämförelse om jag beställer skärm i samma storlek från era konkurrenter.

Webhallen: 49kr
Dustin: 59kr
CDON: 0kr
Inet: 0kr

Visst, dem som har gratis frakt kanske kör vissa kampanjer men ni ligger ändå mer än tredubbelt över Dustin och webhallens standardpris för frakt. Dessutom tycker jag att ni ligger i överkant överlag på priserna jämfört med ovan nämnda konkurrenter.

Min fråga är, hur motiverar ni detta?

Hej,
Fraktfrågan har varit uppe flera gångar tidigare här på Sweclockers. Vårt mål att ha det bästa helhetserbjudandet på marknaden, sett till produktpris, service, tjänster och frakt. Frakten är en viktig del i helerbjudandet och en fråga vi jobbar med. Vi tycker idag att vi har ett helhetserbjudande - något som inte minst våra våra kundundersökningar visar.

Skrivet av ofcorz:

Hej!

Jag har gjort en beställning på en komplett PC

BF3 edition, där jag bytte ut processor och minne, la även till en skärm i beställningen,

Bara nyfiken på en CA klartid

i tråden tidigare såg jag att nån hade fått sin dator på 2-3 dagar,
Tänker då det står bara att ni har ca 5 dagar på att bygga ihop den , och 1-3 för frakten

Hej,
Normal bygg- och testtid är c:a fem arbetsdagar. Sedan tillkommer tid för frakt beroende på vilket fraktsätt du valt. Är du nyfiken på status på din order - kontakta oss gärna på support@komplett.se eller 031-710 20 00

Skrivet av annamattias:

Hej komplett. vi har skickat tillbaka våran tv till er då det var fel på den. och den har kommit fram till eran service avdelning. men när kommer det synas på mitt konto under returer att den har kommit in?

Hej,
Det bör synas nu. Om du har frågor kring status på din service - tveka inte att höra av dig till oss. Support@komplett.se eller 031-710 20 00

Skrivet av OnlyCasanova:

Kan ni matcha priset på Galaxy Note med Bazulas för 5389:- ?

Hej,
Tyvärr kan vi inte matcha det priset.

Skrivet av gausten:

Var hittar du alternativet brev? Det billigaste jag hittar är 89 kr i frakt för ett USB-minne...

A. POSTPAKET

Alternativ 1: Betalning vid mottagande:
Frakt: 89,00
Postförskott: 52,50
(141,50 kr)

Alternativ 2: Faktura 14 dagar:
Fakturaavgift: 39,00
Frakt: 89,00
(128 kr)

Alternativ 3: Faktura kampanj (betala 28e februari)
Fakturaavgift: 79,00
Frakt: 89,00
(168 kr)

Alternativ 4: Visa
Frakt: 89,00
(89 kr)

Alternativ 5: Mastercard
Frakt: 89,00
(89 kr)

B. FÖRETAGSPAKET
Plussa på 70 kr på alternativ 2-5 i A.

C. HEMPAKET
Plussa på 140 kr på alternativ 2-5 i A.

D. PALLFRAKT
Plussa på 800 kr på alternativ 2-5 i A.

Pick-up point är inte ett alternativ... Bor inte särskilt nära Göteborg, Malmö eller Stockholm...
På TV:n hade du däremot rätt. Det var faktiskt dyrare frakt än för USB-minnet. Inte för att någon av frakttyperna är särskilt prisvärd...

Hej,
Fraktalternativet brev är valbart på vissa produkter. Tyvärr har vi en bugg som gör att alternativet bara syns i kassan och inte i kundvagnen. Vi jobbar på att åtgärda detta.

Skrivet av Clowiser:

När det gäller julkalendern så känns allt inte riktigt äkta trots alla påhittade namn som visas i "visa alla vinnare".

Skrivet av Azured:

Håller med.

Hej,
Jag kan försäkra dig om att namnen inte är påhittade och att priserna skickas ut till de som vunnit i julkalendern precis som tidigare år.

Skrivet av IshethZenunim:

Komplett är bra, men inte särskilt snabba. Lade i morse en beställning på ett grafikkort, och det har inte börjat plockas än. När jag beställt från Inet och Webhallen så har det alltid skickats samma dag om jag beställt typ före klockan 12. Rekordet är nog när jag beställde spel från Webhallen kl. 15.00 och det kom på posten kl. 09.30 dagen efter.

Nåja, kan väl vänta ett par dagar på mitt kort utan att världen går under, men nog kliar det i spelfingrarna.

Hej,
Normalt så plockas, packas och skickas din order på samma dag som du lagt beställningen. Dagen du beställde var som bekant röd och utan bemanning på lagret. Tveka inte att höra av dig till oss om du fortfarande inte fått din order eller har några andra frågor. Mejladress och telefonnummer finns i signaturen nedan.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Det bör synas nu. Om du har frågor kring status på din service - tveka inte att höra av dig till oss. Support@komplett.se eller 031-710 20 00

/Mikael

Okej. det står fortfarande inget om våran retur på våran sida. Vi ringde till er idag och då sa att det skulle ta någora veckor(1-2) för våran tv att bli klar, hitta fel och ringa lg osv. Men när vi snackade med er första gången så skulle det bara ta max 4 dagar? och sedan skulle vi få en ny tv skickad till oss?

kundnummer: 5889351

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Har nu väntat 8 dagar på min beställning, allt var i lager då och orderstatusen är "bekräftad", beställde ett paket från inet som kom efter två dagar... ska det komma snart eller? vill inte vänta en till vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbepower:

Har nu väntat 8 dagar på min beställning, allt var i lager då och orderstatusen är "bekräftad", beställde ett paket från inet som kom efter två dagar... ska det komma snart eller? vill inte vänta en till vecka.

jag fick min laptop på 3 dagar iaf blixtsnabbt bestälde på måndag (röd dag) skickades på tisdag och kom på torsdag.

Permalänk

Varför finns det inte Nordea Direkt betalning på Komplett.se? Detta hindrar mig från att handla hos er eftersom jag inte vill använda något annat betalsätt.

MvH

Permalänk
Medlem

www.inwarehouse.se
Har direktbetalning (nordea,swedbank,handels) och är i stort sett samma sak som komplett då dom delar lager,etc se http://www.inwarehouse.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=info för mer info.

Sen varför den mindre,senare butiken har det och inte den första,största har jag svårt att förstå.
Jag frågade (email) varför direktbet försvann från komplett (ja det har funnits för många år sen) så var svaret att det inte fungerade men att dom tittar på det??????
Hmmm varför funkar då inwarehouses direktbet och när tror ni på komplett att ni har tittat färdigt på det? Det var ju en 4-6 år sen nånting jag frågade.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Sant?

Alla är vi olika när det gäller hur otåliga vi är på att vänta och särskilt gäller detta mig när vi talar om leverens tider. Första jag gör om jag hittar produkten i respektive webshop är att kolla leverens villkoren. Idag håller de flesta 1-2 arbetsdagar. Jag har beställt en dator från komplett och detta är första gången och gick genom rekommendation från en kompis som är bästa reklamen för varje företag. Men fortfarande inte hört något från dem och bekräftelsemail att saker och ting är ivägskickat gäller väl så gott för alla e-bolag när dem sänt iväg varorna? Googlade lite och kom in på omdömes sajten rejta.se, och först och främst vill jag säga att saker och ting där bara vinklas utifrån den drabbade men herregud jag blev skakad, jag vägrar att tro att allt det där jag läste där är sant. Uppenbart funkade allt enligt den omdömessidan under 2009-2010 men det gångna året såg kommentarerna ut som jag nu hade beställt en dator från ett sjunkade skepp! Har komplett.se blivit utsatta för en komplott på sidan?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av annamattias:

Okej. det står fortfarande inget om våran retur på våran sida. Vi ringde till er idag och då sa att det skulle ta någora veckor(1-2) för våran tv att bli klar, hitta fel och ringa lg osv. Men när vi snackade med er första gången så skulle det bara ta max 4 dagar? och sedan skulle vi få en ny tv skickad till oss?

kundnummer: 5889351

Hej,
Jesper hos oss skickar ett mejl till dig inom kort angående din retur.

Skrivet av sebbepower:

Har nu väntat 8 dagar på min beställning, allt var i lager då och orderstatusen är "bekräftad", beställde ett paket från inet som kom efter två dagar... ska det komma snart eller? vill inte vänta en till vecka.

Hej, det är inte normalt att en order tar så långt tid om det inte gäller Komplett PC eller om någon av dina varor inte finns på lager. Hör av dig till oss så undersöker vi status på din order. Support@komplett.se eller 031-710 20 00

Skrivet av Sötgroda:

Varför finns det inte Nordea Direkt betalning på Komplett.se? Detta hindrar mig från att handla hos er eftersom jag inte vill använda något annat betalsätt.

MvH

Hej,
Direktbetalning med Nordea är ett betalningsalternativ som fanns på Inwarehouse när Komplett köpte Inwarehouse för ett antal år sedan. Tyvärr finns inte betalningsalternativet på Komplett.se i dagsläget.

Skrivet av vicexx:

Alla är vi olika när det gäller hur otåliga vi är på att vänta och särskilt gäller detta mig när vi talar om leverens tider. Första jag gör om jag hittar produkten i respektive webshop är att kolla leverens villkoren. Idag håller de flesta 1-2 arbetsdagar. Jag har beställt en dator från komplett och detta är första gången och gick genom rekommendation från en kompis som är bästa reklamen för varje företag. Men fortfarande inte hört något från dem och bekräftelsemail att saker och ting är ivägskickat gäller väl så gott för alla e-bolag när dem sänt iväg varorna? Googlade lite och kom in på omdömes sajten rejta.se, och först och främst vill jag säga att saker och ting där bara vinklas utifrån den drabbade men herregud jag blev skakad, jag vägrar att tro att allt det där jag läste där är sant. Uppenbart funkade allt enligt den omdömessidan under 2009-2010 men det gångna året såg kommentarerna ut som jag nu hade beställt en dator från ett sjunkade skepp! Har komplett.se blivit utsatta för en komplott på sidan?

Hej,
Ett bekräftelsemejl ska komma så fort din order är skickad. Om det är en Komplett PC du beställt, tänk på att det tar ca fem arbetsdagar för oss att plocka, bygga och testa datorn innan den skickas. Hör gärna av dig till oss så undersöker vi om något gått fel med din order så hjälper vi dig. Support@komplett.se eller 031-710 20 00.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag köpte med m4 64gb hårddisk på er 1337 kampanj.

Hårddisken gick sönder i mitten av december och jag skickade in den för eventuell ersättning eller reparation. Idag fick jag ett mail från din kollega:

"Hej, Då vi saknar ersättningsprodukt kommer vi att göra en återbetalning. Var vänlig svara på detta mail och lämna dina kontouppgifter."

tillägg: "Ett byte till den angivna produkten skulle innebära en oskäligt hög prisskillnad för oss och därav har köpets hävts i enlighet med konsumentköplagen."

Jag förstår inte riktigt varför han säger så då ni har liknande hårddisk i lagret.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630674

Jag har kundnummer: 5674295
Det gäller ordernummer: 17822359
Samt returnummer: 700953783

Tack på förhand
Hälsningar
Francois

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Jag köpte med m4 64gb hårddisk på er 1337 kampanj.

Hårddisken gick sönder i mitten av december och jag skickade in den för eventuell ersättning eller reparation. Idag fick jag ett mail från din kollega:

"Hej, Då vi saknar ersättningsprodukt kommer vi att göra en återbetalning. Var vänlig svara på detta mail och lämna dina kontouppgifter."

Jag förstår inte riktigt varför han säger så då ni har liknande hårddisk i lagret.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630674

Jag har kundnummer: 5674295
Det gäller ordernummer: 17822359
Samt returnummer: 700953783

Tack på förhand
Hälsningar
Francois

Men varför klaga om du får tillbaks 1337kr o disken kostar 1049kr tjänar du ju 288 spänn

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Men varför klaga om du får tillbaks 1337kr o disken kostar 1049kr tjänar du ju 288 spänn

Under deras 1337-kampanj kunde man köpa disken för 499kr

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Jesper hos oss skickar ett mejl till dig inom kort angående din retur.

Hej, det är inte normalt att en order tar så långt tid om det inte gäller Komplett PC eller om någon av dina varor inte finns på lager. Hör av dig till oss så undersöker vi status på din order. Support@komplett.se eller 031-710 20 00

Hej,
Direktbetalning med Nordea är ett betalningsalternativ som fanns på Inwarehouse när Komplett köpte Inwarehouse för ett antal år sedan. Tyvärr finns inte betalningsalternativet på Komplett.se i dagsläget.

Hej,
Ett bekräftelsemejl ska komma så fort din order är skickad. Om det är en Komplett PC du beställt, tänk på att det tar ca fem arbetsdagar för oss att plocka, bygga och testa datorn innan den skickas. Hör gärna av dig till oss så undersöker vi om något gått fel med din order så hjälper vi dig. Support@komplett.se eller 031-710 20 00.

Vänligen

/Mikael

Vad beror detta på att det inte finns Nordea Direkt b.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Under deras 1337-kampanj kunde man köpa disken för 499kr

jaha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Jag köpte med m4 64gb hårddisk på er 1337 kampanj.

Hårddisken gick sönder i mitten av december och jag skickade in den för eventuell ersättning eller reparation. Idag fick jag ett mail från din kollega:

"Hej, Då vi saknar ersättningsprodukt kommer vi att göra en återbetalning. Var vänlig svara på detta mail och lämna dina kontouppgifter."

tillägg: "Ett byte till den angivna produkten skulle innebära en oskäligt hög prisskillnad för oss och därav har köpets hävts i enlighet med konsumentköplagen."

Jag förstår inte riktigt varför han säger så då ni har liknande hårddisk i lagret.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630674

Jag har kundnummer: 5674295
Det gäller ordernummer: 17822359
Samt returnummer: 700953783

Tack på förhand
Hälsningar
Francois

Detta hade ju helt klart varit intressant att få svar på då även jag (och säkerligen väldigt många andra här på swec) köpte den disken under just den kampanjen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

tror komplett menar att det kostar för mkt att skicka en ny disk, om du köppte den för 499kr och den nu kostar 1000kr så går dom med 50% förlust

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Jag köpte med m4 64gb hårddisk på er 1337 kampanj.

Hårddisken gick sönder i mitten av december och jag skickade in den för eventuell ersättning eller reparation. Idag fick jag ett mail från din kollega:

"Hej, Då vi saknar ersättningsprodukt kommer vi att göra en återbetalning. Var vänlig svara på detta mail och lämna dina kontouppgifter."

tillägg: "Ett byte till den angivna produkten skulle innebära en oskäligt hög prisskillnad för oss och därav har köpets hävts i enlighet med konsumentköplagen."

Jag förstår inte riktigt varför han säger så då ni har liknande hårddisk i lagret.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630674

Jag har kundnummer: 5674295
Det gäller ordernummer: 17822359
Samt returnummer: 700953783

Tack på förhand
Hälsningar
Francois

Ta kontakt med deras KO om de har någon sådan och även kommunens så ska du se att det bör ordna sig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Ta kontakt med deras KO om de har någon sådan och även kommunens så ska du se att det bör ordna sig.

Inväntar svar från komplett, går de inte med på att skicka en ny hårddisk så kommer jag givetvis att föra vidare detta till min kommunala ombudsman.

Skrivet av kalle@anka:

tror komplett menar att det kostar för mkt att skicka en ny disk, om du köppte den för 499kr och den nu kostar 1000kr så går dom med 50% förlust

Givetvis är det så, men jag tycker att detta är oväsentligt!

Skrivet av NoAim:

Detta hade ju helt klart varit intressant att få svar på då även jag (och säkerligen väldigt många andra här på swec) köpte den disken under just den kampanjen.

Absolut, lovar att återkomma hur det än blir.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Inväntar svar från komplett, går de inte med på att skicka en ny hårddisk så kommer jag givetvis att föra vidare detta till min kommunala ombudsman.

Givetvis är det så, men jag tycker att detta är oväsentligt!

Absolut, lovar att återkomma hur det än blir.

När en vara skall ersättas är det varans VÄRDE som är intressant. om du köpt den på värsta klippet skall alltså inte säljaren kunna slippa undan med bara pengarna tillbaka. Detta är ytterst intressant, driv det vidare!!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk

Hallå!

Behöver ett ps3 till imorn då min bror fyller år, Finns det någon chans att man kan hämta ut det i göteborg imorn om jag beställer det idag?

Permalänk
Medlem

79kr för att hämta ett paket på pick up point? Vad har jag missat? Detta har ju under alla år varit gratis?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Jag vill skicka iväg en defekt produkt direkt till tillverkaren då de har 2års garanti och Komplett bara har 1år.
För att leverantören ska godkänna detta måste jag ha ett kvitto. Av alla papper som finns på "min sida" - vilket är det som är kvittot egentligen?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Jag köpte med m4 64gb hårddisk på er 1337 kampanj.

Hårddisken gick sönder i mitten av december och jag skickade in den för eventuell ersättning eller reparation. Idag fick jag ett mail från din kollega:

"Hej, Då vi saknar ersättningsprodukt kommer vi att göra en återbetalning. Var vänlig svara på detta mail och lämna dina kontouppgifter."

tillägg: "Ett byte till den angivna produkten skulle innebära en oskäligt hög prisskillnad för oss och därav har köpets hävts i enlighet med konsumentköplagen."

Jag förstår inte riktigt varför han säger så då ni har liknande hårddisk i lagret.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630674

Jag har kundnummer: 5674295
Det gäller ordernummer: 17822359
Samt returnummer: 700953783

Tack på förhand
Hälsningar
Francois

Hej Framcois,
Hörde att du redan har en mejlkonversation i det här ärendet med Christoffer hos oss. Du får svar inom kort.

Skrivet av sp123ltd1:

Hallå!

Behöver ett ps3 till imorn då min bror fyller år, Finns det någon chans att man kan hämta ut det i göteborg imorn om jag beställer det idag?

Hej,
Order beställda till Pick-up-Point Göteborg innan klockan 14 kommer normalt fram dagen därpå.

Skrivet av Rushdie:

79kr för att hämta ett paket på pick up point? Vad har jag missat? Detta har ju under alla år varit gratis?

Hej,
Fraktpriset till Pick-up-Point beror på varans/varornas vikt enligt följande:
0-2kg: 39:-
2-10kg: 59:-
10-21kg: 79:-
21 kg eller mer: 99:-

Skrivet av Sister_the:

Jag vill skicka iväg en defekt produkt direkt till tillverkaren då de har 2års garanti och Komplett bara har 1år.
För att leverantören ska godkänna detta måste jag ha ett kvitto. Av alla papper som finns på "min sida" - vilket är det som är kvittot egentligen?

Hej,
Logga in på Komplett.se, tryck sedan på Konto upp till höger. Leta sedan upp din order och klicka på ordernumret. Till höger har du sedan fakturan som PDF - denna gäller som garantibevis.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena, blir det nått 13:37 erbjudande inom snar framtid?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

hej Komplett, jag köpte ett gör det själv datorkit av er för mindre än ett år sedan,
med dom felande sata 3 portarna på moderkortet.. nu är det så att jag följt erat råd på hemsidan om att köra på sata 6 portarna så länge.. men nu ville jag köra en till hårddisk
så då tänkte jag att 5-15 procent som har fel på styrkretsarna så då tänkte jag testa
köra på en sata 3 port men icke det funkade inte alls... den hittar inte hårddisken jag har
testat att sätta kabeln i sata 6 då funkar det.. så nu undrar jag om jag kan returnera
mitt moderkort trots att det gått ett tag. och måste jag skicka med något annat
än moderkortet för jag tror jag inte har kvar dom saker som följde med moderkortet.

tack annars för en bra sida har köpt en ny benq skärm som var på mellandagsrean
den funkar riktigt bra

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

en fråga till hur väl måste jag packa moderkortet eftersom jag vet att det är trasigt och
ni kommer väl knappast använda det.. kan jag skicka det bara i moderkortskartongen som följde med jag har ont om kartonger och vem betalar frakten egentligen ??

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

jag såg nu att inet har ett utbytesprogram för moderkort att ni skickar mig ett nytt moderkort och jag skickar tillbaka det gamla i emballaget för det nya det skulle vara
ganska praktiskt om ni kunde göra något liknande för mig eftersom jag saknar kartonger.
dvs. inom 30 dagar skickar jag det gamla annars får jag betala för det nya också

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

äh jag hittade en kartong hur gör jag nu, jag är inne i returanmälan där det står
returnera valda produkter men sen ser jag att det är ju för hela kitet man kan inte
välja enskild produkt.. i alla fall skrev jag in kontonummer sen returnera valda produkter
kontonumret försvann fast sedan hände ingenting mer ..

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk

Kanske världens sämsta leverantör... Komplett suger... Läs om varför...

Hallå, köpte för första gången från Komplett.se, lyckades få en produkt som var trasig. Okey inga problem eller jo förstås det är aldrig roligt men sådant händer. Reklamerar och lämnar tillbaka den samma dag som jag hämtat den, detta var före jul och ville givetvis ha en ny produkt så fort som möjligt och om det inte var möjligt så ville jag att de skulle kreditera mig... Hahaha vad jag bedrog mig, än till dags datum 12/1 har jag lyckats få ett besked om huruvida jag krediteras. Vid kontakt med deras kundtjänst så säger du vi måste kontrollera produkten först... Jaha hur lång tid tar det? Det vet de inte får jag till svar... Haha vilka jävla bolag... Det visade sig att det även var fel processor i den produkten jag beställde och att den kostade typ 5000 kronor mer på Komplett.se än på MediaMarkt så jag vart duktigt lurad... Vill varna alla för Komplett.se försäljningvillkor och servicevilja.... Jag köpte en IMAC med pixelfel och processorn skulle vara I7 men fick en I5 processor...

Permalänk

Varför har ni dubbelt så dyr frakt än andra datorbutiker?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air