Permalänk

Korta internetavbrott hela tiden

Hej.
Har den senaste tiden fått problem med att internet stängs av i oregelbundna intervaller hela tiden. Kan sitta och surfa och sen tappar man connection (men hinner oftas inte bli ett kryss för uppkopplingsgrejen nere i hörnet vid tiden), då får man mata på "uppdatera" i webbläsaren typ 20 gånger, sen funkar det nån/några minuter till innan det upprepar sig igen.

Det händer på samtliga 3 datorer vi har på nätverket.

Permalänk
Medlem

Fel på din router troligen. Kolla så den har senaste firmware inlagd samt att den inte är/blir överhettad.

Permalänk
Medlem

Vad är det för anslutning ni har? Om ni inte har en modem/router i en låda så kan du alltid testa om det funkar att köra direkt in i modemet, Kanske något du testat?

Permalänk

har tidigare haft problem med internetuppkopplingen med andra routrar. Fick då en sprillans ny router av en kompis. Fungerade bra i några månader, men strular alltså nu.
Jag kommer inte in på inställningarna för routern heller. händer inget när jag skriver in 192.168.0.1 i webläsarn. Därmed kan jag inte kolla att senaste firmware är inlagd.

Har både modem och router. Ska testa stoppa rätt in i modemet.
En annan tanke jag har är att nån kabel mellan modemet och routern är trasig/glappar...
Vi kör med kablar, inte trådlöst.

Strömadaptern till modemet är för övrigt ganska varm

Permalänk

Routern, D-Link DI-604, är från 2005. Firmware är senast uppdaterad 2005. År 2007 slutade dom tillverkas och det finns ingen ny firmware att få tag på.

Permalänk
Medlem

Hej,

Om du har möjlighet, investera i en D-link 655 för runt 700 så slipper du flera problem. Jag hade endast problem med min DI-604 när den var ny.