Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Gör väl inget att grafikkortstillverkare får anstränga sig lite för att klara av de spel som finns? Kapprustning är väl bra för oss i det här fallet

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Förstår faktiskt inte allt detta gnäll. BF3 är ju tokigt roligt och snyggt. Tjatet om att det är för tungt på ultra köper jag inte. Det är sjukt snyggt redan på high och sen är det väl bra att någon utvecklar spel som verkligen drar hårdvaran till gränsen. För den som vill och har råd går det ju...

Hade problem med att bli nedkopplad första dagen men det löste sig genom att stänga av UpNP i routern. Sen har jag inte sett trubbel överhuvud taget, flyter fint som snus och mina 2 stenålders GTX460 driver runt det på High med stadiga 70FPS. Har man inte roligt på Karkand i BF3 vet jag inte vad man tycker är skoj

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

Överlag så är utbudet dåligt med servrar och det är dice fel för att man inte själv kan skapa dedikerade servrar på enkla sett som i t.ex cs.

Kolla bara arbetet med att ha en server som Sweclockers. Och servrars ständiga problem med crasher osv. Många behöver sponsorer och pengar för att driva servrar.

Dom har väll gjort det kontrollerat för att 64 player servers krävs en del för att driva. Men samtidigt mindre 8 - 16
Player servrar bör man enkelt kunna slänga upp o köra med polare. Då skulle utbudet vara betydligt större också på mer nischade servrar som ifantry only, sqdm mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

nope de "fixade" detta genom att nästan helt stänga av den. Det är därför som man nästan aldrig ser kratrar i marken mer

Konstigt... Undras varför startbanan alltid ser ut som ett jäkla månlandskap när man ska lyfta...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Jag har iof inte kollat hur många FPS jag har men tycker det flyter på tillräckligt med en mix av high och medium och avstängd HBAO i 1920*1080 (MP såklart). Sitter på följande:
Q6600 @ 3 GHz
4 GB RAM
6870

Permalänk

Jag kör med q6600 på 3,6ghz, 4gb ram och gtx260 på 1680x1050, mina inställningar ligger mellan low-high. Min fps varierar mellan 25-50. Har problem med att köra med 1920x1200 då spelet crashar (tror det som gör det), säkert för att mitt minne tar slut eller nått.

Tycker spelet är ok förutom några buggar, dock tycker jag att de kunde gjort en "slåss mot bottar" funktion som i bf2, skulle varit bra för att träna flyga o hantera fordon, fattar inte varför de inte gjorde det!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Jag vet att mitt grafikkort 6850 inte är ett monsterkort men den ska klara 60 fps med allt på low och upplösning 1024x768 vilket den inte gör ? jag gnällde bara på att jag kan spela flytande på singleplayer men inte på multiplayer

Permalänk
Medlem

Jag köpte BF3 och tyckte det var ganska meh till en början, då körde jag mest infanteri och då var det som flera sagt som vilket spel som helst. Spelade mer MW3, nu kör jag heli/tanks/jets med polare och det är då BF skiner. Har inte rört MW3 sen jag lärt mig flyga heli/jet.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Jag vet att mitt grafikkort 6850 inte är ett monsterkort men den ska klara 60 fps med allt på low och upplösning 1024x768 vilket den inte gör ? jag gnällde bara på att jag kan spela flytande på singleplayer men inte på multiplayer

Det är ganska uppenbart att ditt gfx inte är problemet utan snarare cpu/minnen som inte orkar producera fler fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Kan ge dig ett tips tills nästa gång du gör en tråd att utveckla lite mer i din Titel till tråden, väldigt missvisande och provocerande i många ögon som den är nu. Något som många forum-troll håller på med, vilket man inte vill bli misstrodd som.

Permalänk

Inga problem med din CPU. 4 kärnig Phenom II i 4,2Ghz klarar att driva spelet för mig i High (+GTX 560ti) med ~60 FPS, och bara jobba cirka 80-90%. Grafikkortet lär väl palla spelet i Low-medium med ~60 FPS. RAM minnena dina suger dock ganska hårt. Tror nog inte att de orkar med att driva spelet ordentligt i multiplayer-läget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Kan ge dig ett tips tills nästa gång du gör en tråd att utveckla lite mer i din Titel till tråden, väldigt missvisande och provocerande i många ögon som den är nu. Något som många forum-troll håller på med, vilket man inte vill bli misstrodd som.

Ja helt klart är den missvisande och provocerande! Når jag såg den så väntade jag mig en tråd på varför TS tycker BF3 är dåligt. Rätt titel hade varit typ
"Dålig dator orkar inte BF3 på multiplayer"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Jo det tror jag säkert att det gör men just det att spela med mer än dubbelt så mindre fps i mp än i sp är irriterande

Själv tycker jag du är ganska irriterande-

Sen att du vägrar släppa detta är ju knäppt ditt grafikkort är klent, din processor är klen och du har lite ramminne.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Jag köpte verkligen inte spelet för grafiken jag har lirat BF sedan 1942 alltd älskar känslan men när ett spel som flyter på riktigt jävla bra i singleplayer och sen går fps:en ner med över hälften i multiplayer så förstör det känslan en hel del.

Har du uppgraderat din hårdvara sedan 1942? Jag vill minnas att inga fungerande transistorer hade tillverkats då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Ram-minnet flaskar kanske? Ser ut så i mina ögon, 4gb ddr2 800mhz är inget att hänga i julgranen.

Nej, nej nu lugnar vi ner oss. Ram-minnet har ingenting att göra med hur spelet flyter för TS. 800Mhz vs. 1333Mhz är ju en minimal skillnad och ingenting som kan flaska som så i spel. Det handlar om några få FPS i skillnad.

Däremot är grafikkortet inte kraftigt nog för att köra högre inställningar på. Low eller medium, beroende på hur fps-kåt man är.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Att det inte finns några servrar är ju inte direkt DICE:s fel, de driver väl knappt några egna spelservrar alls..?

derp?

Om de inte driver sina egna servrar är det just deras fel att det inte finns tillräckligt många.

On topic så kan du fan inte klaga på bf3 när din burk inte hänger med i svängarna.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Nej, nej nu lugnar vi ner oss. Ram-minnet har ingenting att göra med hur spelet flyter för TS. 800Mhz vs. 1333Mhz är ju en minimal skillnad och ingenting som kan flaska som så i spel. Det handlar om några få FPS i skillnad.

Varför då köpa 1600Mhz minnen? Några fps hit och dit spelar väl ingen roll? Kan väl lika gärna klocka prollen eller gfx några mhz? No offence, bara nyfiken

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag är riktigt nöjd med battlefield. Riktigt kul att lira på sweclockers servern speciellt om man kommer i samma squad som wIDL då kan man inte förlora ;).

Nej men att du inte kan maxa spelet är inte dice's fel det kan bara du påverka. Minns du när första crysis kom? Det är fortfarande tungt att driva runt.

Om du sätter dig ner med polare och några duktigare spelare så kan man få ihop ett par riktigt roliga timmar.

Kan rekommendera sweclockers server för det.

Själv så har jag inga proble med att spelet crashar just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittar inte Swec servern , vad heter den? Sökte på Sweclockers men hittade inget.

Kollade tråden no problemas.

Btw BF3 är Sjukt roligt med polare i samma squad och bästa banan är juh Gulf of Oman! 64 utan problem!!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

BF3 är som bäst när man sitter med 4-8 pers på ventrilo och synkar attacker och manövrar medans findelaget desperat kämpar emot ^^ Man kan samarbeta mycket bättre i BF3 än t.ex MW3 (men att sänka sig till den nivån e nog ganska onödigt) Allt som allt är jag väldigt nöjd med spelet men jag kan (precis som legonator och många andra säger) känna att spelet blir väldigt platt när man är ensam och då kan spelet tyvärr bli lite trist xD

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Min dator i signatur och jag spelar med över 70FPS på låga inställningar, inget lagg alls. Att spelet kraschar beror nog på dina drivrutiner, jag kör med CCC 11.12 utan problem. Se även till att du inte har auto i video-options utan du sätter allt manuellt.

Permalänk
Medlem

BF3 är som sämst när man skjuter en fiende i huvudet och förväntar sig att han ska dö direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Varför då köpa 1600Mhz minnen? Några fps hit och dit spelar väl ingen roll? Kan väl lika gärna klocka prollen eller gfx några mhz? No offence, bara nyfiken

För att DDR3 är det som är aktuellt idag? Det kallas "utveckling". Snabbare, mer strömsnåla och billigare RAM. Precis som med allt annat

Viss skillnad blir det ju, men den är inte så påtagligt stor att man märker den. Men redan då DDR2 var aktuellt så var det ju så, speciellt för Intel, att det inte behövdes just mer än 800-1066Mhz i vardagligt syfte (vid bench var det såklart viktigare). Skulle du klocka behövde DDR-frekvensen vara densamma som eller högre än FSB, vilket sällan krävde mer än 500Mhz (alltså 1000Mhz DDR). Just med AMD så är ju minnes-kontrollern inbyggd (vilket Intel inte gjorde förens DDR3 blev aktuellt) och därför ställs inte lika höga krav på snabba minnen där (någon får gärna rätta om jag är ute och cyklar eller förklarar luddigt).

Nu kan jag inte svara för hur stor skillnaden är mellan just 800Mhz och 1600Mhz, men det är ju i sig rätt irrelevant. Idag är det helt enkelt DDR3 som gäller, men i TS fall är det inte så att hans minnen är någon enorm flaskhals.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

du har ju inget höjdargrafikkort direkt....

Jadu, själv sitter jag på ett 5770 och får runt 40-50 fps på medium så jag tror knappast att det är problemet...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Likvid:

med tanke på när BF3 utvecklades så fanns ingen singel GPU som klarade allt på Ultra i 2560x1600 så jag vet inte hur dom tänkt.

Jag vet precis hur de tänkt, de har nämligen berättat det. Ultra är en preset med minimala men krävande förbättringar som de stoppat in just för att de med dubbla eller trippla grafikkort skall ha nånting kvar att höja. Den officiella rekommendationen för ultra är två(2) stycken Geforce 580. Sen att alla Jan Banan inbillar sig att de får större e-penis av att genomlida ultra på sina budget-gfx är ju bara deras eget problem.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av scienta:

För att DDR3 är det som är aktuellt idag? Det kallas "utveckling". Snabbare, mer strömsnåla och billigare RAM. Precis som med allt annat

Jag förstår.

Angående TS lagg, så vet jag inte. Grafikkortet borde palla Low iaf utan lagg, processorn med, oklockad dessutom.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Viss skillnad blir det ju, men den är inte så påtagligt stor att man märker den. Men redan då DDR2 var aktuellt så var det ju så, speciellt för Intel, att det inte behövdes just mer än 800-1066Mhz i vardagligt syfte (vid bench var det såklart viktigare). Skulle du klocka behövde DDR-frekvensen vara densamma som eller högre än FSB, vilket sällan krävde mer än 500Mhz (alltså 1000Mhz DDR). Just med AMD så är ju minnes-kontrollern inbyggd (vilket Intel inte gjorde förens DDR3 blev aktuellt) och därför ställs inte lika höga krav på snabba minnen där (någon får gärna rätta om jag är ute och cyklar eller förklarar luddigt).

Nu kan jag inte svara för hur stor skillnaden är mellan just 800Mhz och 1600Mhz, men det är ju i sig rätt irrelevant. Idag är det helt enkelt DDR3 som gäller, men i TS fall är det inte så att hans minnen är någon enorm flaskhals.

Du är inte ute o cyklar kan jag säga. Innan Nehalem introducerades så kommunicerade processorn med minnen genom nordbryggan. Med Nehalem så avskaffade man FSB och flyttade minneskommunikationen till processorn istället samtidigt som man introducerade DDR3. Det resulterade att processorn kunde kommunicera direkt med minnet och väntetiden blev kortare + snor inte lika mkt bandbredd.
Som du sa så hade AMD redan den funktionen, men amd's processorer är tyvärr inte lika bra som intel's sen intel kom med Core arkitekturen

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Som du sa så hade AMD redan den funktionen, men amd's processorer är tyvärr inte lika bra som intel's sen intel kom med Core arkitekturen

Den diskussionen tkr jag vi lämnar. Finns mkt att diskutera kring detta, för/nack-delar. Men att AMD inte haft prestanda-tronen på några år är nog alla överrens om

Samt att minnena iaf inte utgör någon direkt "flaskhals" för TS system.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Ja helt klart är den missvisande och provocerande! Når jag såg den så väntade jag mig en tråd på varför TS tycker BF3 är dåligt. Rätt titel hade varit typ
"Dålig dator orkar inte BF3 på multiplayer"

Tycker inte den är missvisande för det var fler delar jag gnällde på, varav en av dem handlade om att min dator får dålig fps i multiplayer. Läser ingen här eller ?

Jag nämnde även att förstörelsen är ett skämt, dåligt men infantry only servrar och att dem fortfarande inte lyckats fixa en patch som ordnar mitt problem med mission 5 i co-op, det är fler än jag som har problemet har jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Ram-minnet flaskar kanske? Ser ut så i mina ögon, 4gb ddr2 800mhz är inget att hänga i julgranen.

Kör själv på det utan problem.
Man har lite längre laddningstider när man laddar banorna annars är det ingen fara alls.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

BF3 är som sämst när man skjuter en fiende i huvudet och förväntar sig att han ska dö direkt.

Helt rätt, det är bland det sämsta med BF3 enligt mig. Hitboxarna och damage multipliers är ju helt åt skogen, det räcker inte ens med två eller tre hs på nära håll för att döda, sniper rifles undantaget. Fattar inte hur dom tänkt alltså...