Muskampen 2025: Segraren korad!

Hur många har avslutat sin prenumation?

Permalänk
Medlem

Att nöta pvp i SWTOR är helt retarderat, det är så dåligt designat att man fan inte vet vart man ska börja med sitt gnäll.

Man får bara 5 commodations per medalj, vilket innebär att det är smartast att bara stå där medans man gör något vettigt med sitt liv ( AKA slösurfa reddit, fan så mycket roligare än att få kuk av en p12 med full pvp gear och stims osvosv ).

Amirite!

Kan dock säga att själva SP-coop delen av spelet är helt okej, men det är absolut inte värt en månadskostnad enl. mig.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Skiter man i allt så får man dock inte mycket medaljer, så du säger egentligen emot dig själv... Samarbete ger mycket medaljer, som ger mycker commendations.

Som minst brukar i alla fall jag få 7 medaljer per match, så det är 35 commendations plus varje match, jämfört med om jag inte gjort nånting.

Sen är chansen för att ditt lag vinner större om man hjälper till.

Ett spel som belönar bra spelare märkbart mer än andra, gör bara att folk slutar samarbeta och kör solo för att få ut så mycket som möjligt, så det hoppas jag verkligen inte att dem ändrar.

Promotar inte alls teamwork utan solodödande
en medalj 75k dam, en för 10 kills,en för solokill, en för killingblow, en för 2,5k dam, en för 2,5k heal, en för 75k heal, en för att döda x utan att själv dö.
Dessa är de jag vet, Så om jag nu ska få bra med com så ska jag soloa en göra 75k dam få 10 kills sen börja hela tills jag fått medaljerna. Notera att ingen av dessa promotar att faktiskt gå mot objectives.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog spela till 50, sen börja om med en char från andra sidan spela upp den till 50 och sedan lägga ner. PvP och grupp-instanser har aldrig lockat mig så det blir tillbaka till LOTRO som alltid lyckas hålla mig intresserad trots att jag slog i lvl-taket för evigheter sedan. Skumt .. men sant. Ska nog inte fundera för mycket på det för då kanske jag ledsnar på LOTRO istället ;).

Men för att svara på frågan, nej jag har inte avslutat min prenumeration, minst en månad till kommer den få gå.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rasp:

Promotar inte alls teamwork utan solodödande
en medalj 75k dam, en för 10 kills,en för solokill, en för killingblow, en för 2,5k dam, en för 2,5k heal, en för 75k heal, en för att döda x utan att själv dö.
Dessa är de jag vet, Så om jag nu ska få bra med com så ska jag soloa en göra 75k dam få 10 kills sen börja hela tills jag fått medaljerna. Notera att ingen av dessa promotar att faktiskt gå mot objectives.

75k healing promotar ju en del teamwork. Sen finns det medaljer för att tanks ska använda guard, det finns medaljer för att skydda, och medaljer för att ta över, objectives.

Så, spelar man i en grupp som man samarbetar med så blir det både roligare och mer lönsamt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kommer absolut fortsätta till 50, sen återstår att se hur end-game är.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kommer mest troligt sluta spela efter nästa patch då de ska sätta alla lvl 50 i en egen bracket samt införa krav på pvp för att kunna göra weekly/daily på Ilum.

Jag spelar på en low population server så det är redan nu brist på warzone-spelare och på Ilum har jag som mest sett 2 andra republic spelare på en vecka. Kommer bli omöjligt att köra warzones och klara sina daily/weekly med de nya ändringarna.

Att hoppas på att de mergar servrar redan nu ska man nog inte förvänta sig.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte avbryta min subscription ännu. Jag har bara levlat en klass till 50, jag har 7 andra class stories som jag vill ta del av och levla till 50 innan jag slutar spela. Så jag tänker nog spela i minst ett halvår till. Sedan får vi se vad som har ändrats och tillkommit.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte spela upp en klass till. Hade jag varit missnöjd med min klass så möjligtvis men jag gillar sorc.
Lägger hellre den tiden på ett annat spel.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ge det en chans till att åtgärda alla jobbiga buggar i end-game. Annars kommer jag nog avsluta för det är väldigt frustrerande att man inte kan göra mycket i end-game pga buggarna.

Permalänk
Medlem

Jag avbröt min sub i helgen. Anledningen är att även om jag tycker att pvp just nu är ganska kul (med kompisar, pest ensam) vet jag att jag kommer tröttna snart. Bara 3 warzones varav det är hutball 3/4 gånger då jag numera spelar empire. Hutball är för övrigt den absolut sämsta warzonen och den mest buggade imo.

Mina vänner som spelar swtor spelar alla på olika tider, några jobbar natt, några jobbar skift så det är sällan någon att spela med.

Då jag tagit gladiator några gånger i wow och kört arena ganska hardcore och älskade det är detta spelet inget för mig. Var mer eller mindre allergisk mot battlegrounds i wow och botade alltid och det är inget jag vill göra i ännu ett spel.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Jag gillar att levla upp helt klart, men sen beror det på hur det är vid maxleveln - så det är som alla MMO's jag spelat hittills.

Oavsett om jag fastnar för swtor helt eller ej, så lär jag inte gå tillbaks till WoW efter detta iallafall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

75k healing promotar ju en del teamwork. Sen finns det medaljer för att tanks ska använda guard, det finns medaljer för att skydda, och medaljer för att ta över, objectives.

Så, spelar man i en grupp som man samarbetar med så blir det både roligare och mer lönsamt.

Problemet är att alla springer och jagar de jävla medaljerna. Du får tex. dubbelt så mycket av att bara ta en solo kill (en kb och en solo medalj) som att dra 75k healing. De matcherna jag fick mest commendations av som healer var inte när jag försökte vinna och gjorde min uppgift helatiden utan de när jag helade tills 75k/2,5k healing var klart sen jagar man en solokill, sen farmar man kills.
Detta känns inte direkt som spelidén med de olika spelsätten eller? Drog man bara healing brukade jag landa på 3-5 medaljer medans medalj jagandet ger 6-8+.
Systemet med medaljer istället för poäng för vad man gör känns bara retarderat i min mening.
Visst 75k healing promotar teamwork MEN efter 75k så kommer brytpunkten där jag antingen ska gå mot 300k marken där man får poäng nästa gång eller så kan jag börja göra damage eller tabba ur och surfa. Där surfande oftast ger lika mycket poäng som att fortsätta spela...

Permalänk
Medlem

Nja försöker ett tag till. Gillar inte alls WoW längre, för tråkigt helt enkelt pga same shit all over again. Nog att swtor är buggigt men det har väl alla mmo's varit en gång i tiden? Är dock bara lvl 20 än så länge, är nog lvl 50 till sommarn kanske om man har tur

Ska dock ge det en ärlig chans iaf. Alltid gillat Star Wars

Permalänk

Slutade någon månad efter Cataclysm. Kände att det inte fanns så mycket att göra och att allt blev repetivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filmerion:

Slutade någon månad efter Cataclysm. Kände att det inte fanns så mycket att göra och att allt blev repetivt.

Uhm, fel spel...

Jag tycker SWTOR är riktigt underhållande! Startade pre-launch och är fortfarande bara lvl 35 på min main (Sith Assassin) och lvl 15 på min alt (Mercenary). De som stressat igenom spelet med flera lvl 50 redan får skylla sig själva. De som förväntar sig ett 100% färdigt/komplett MMO vid launch kommer aldrig hitta ett. Ett par månader måste man ge alla MMO, annars kan man lika gärna undvika dem (eller iaf vänta några månader innan man börjar spela).

SWTOR är otroligt mycket mer lovande är t.ex. UO, SWG, WOW, WAR, LOTRO, CO, etc var vid samma läge (dvs ca 1 månad efter resp launch).

Permalänk
Medlem

nja jag håller inte med. pvp var/är ljusår bättre i warhammer, wow, daoc osv. swtor har sämsta pvpn jag sett i ett mmog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

nja jag håller inte med. pvp var/är ljusår bättre i warhammer, wow, daoc osv. swtor har sämsta pvpn jag sett i ett mmog.

Sen när handlar ett MMORPG endast om PvP?

Och WoW hade definitivt inte bättre PvP en månad efter release, det tog tid att fixa. WAR däremot fokuserade och satsade ju hårt på PvP och lyckades hyfsat bra, dock misslyckades de på andra områden istället.

Permalänk
Medlem

Jag kommer fortsätta lätt, sjukt coolt spel. Men gillar inte att det är runt 120 kr/månaden, inte så sugen köpa 2 eller 6 månader på en gång. Får se hur de blir nästa månad.

Edit:
Jag kommer inte avsluta för spelet är dåligt eller något, bara för att priset är inte rätt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag kommer fortsätta lätt, sjukt coolt spel. Men gillar inte att det är runt 120 kr/månaden, inte så sugen köpa 2 eller 6 månader på en gång. Får se hur de blir nästa månad.

Edit:
Jag kommer inte avsluta för spelet är dåligt eller något, bara för att priset är inte rätt.

jag antar att du intehar ett jobb? 120 spänn i månaden är tokbilligt nöje. man gör av med mer på ett biobesök

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på en vecka, drog 50 slött då jag inväntade polarna men nu har vi alla varit det ett tag men shit alltså...
Är ingen direkt "awesome" känsla i instancerna, alldeles för svårt att fixa en grupp när alla inte är online.
Daily grind som i vilket annat mmo som helst, inte nog med det utan dom har ochså spritt ut alla dailys....suck..

Känns för mycket som ett nybörjar mmo, har man spelat WoW och tröttnat på det så är det kört i swtor.
Copy Paste men lägg in en skvätt efterblivna menyer och buggar med en hink lagg men absolut inte minst: lägg 80% av budgeten på voice acting som man inte kan stänga av så får man DAM DAM DAM SWTOR.

Hoppas det kan fixa sig då det har potential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

jag antar att du intehar ett jobb? 120 spänn i månaden är tokbilligt nöje. man gör av med mer på ett biobesök

Dock så kan ju ett biobesök ge mer ett större/bättre intryck än en månads spelande
(120+ för en bio SHIT, 100 är max jag betalat ^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dock så kan ju ett biobesök ge mer ett större/bättre intryck än en månads spelande

Du ska väl bjuda tjejen med

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Om vi jämför med Wow (som många gillar att jämföra med) så har swtor haft en mycket mjukare release med mer innehåll. Kolla bara på wow, tog vad, 6 månader innan 2 bg's kom? Dem är fortfarande inte speciellt bra på content patches.

Spelat wow sedan vanilla men slutade vid början cata för att gå över till nästa mmo, vilket blev swtor och kommer fortsätta spela tills Bioware blir köpta av Bobby Kotick.

Permalänk
Medlem

Oki så 2/3 som kommer spela vidare ett tag iaf då. Inte illa, EA/Bioware/LA går nog inte back på projektet iaf. Någon som vet vad det kostat att utveckla?

Permalänk
Medlem

Har avslutat min sub. Spelet saknar det viktigaste, potential. Oavsett vad de gör så är det begränsat av en dålig spelmotor och oerfarna mmo-utvecklare. Spelet skulle behöva göras om istort sett från grunden för att kunna bli något. De ska dock ha beröm att de gjort den roligaste leveling-upplevelsen i ett mmo. Men när ska de förstå att leveling är det sämsta sättet att bygga upp sin karaktär. De skapar en massa planeter som enbart fyller en kort roll när man levlar upp där, sen är det ett öde område. Endgame är största problemet. Det finns väldigt få saker att välja på och det som finns är sådant man blivit less de senaste 7 åren i andra MMO-spel. Dessutom är det lägre kvalitét på allt. Tragiskt.

Känns väldigt konstigt att detta är allt de fick ut av så lång utvecklingstid och stor budget. Men när man läser från beta-testare att spelet var i bättre skick för ett år sedan och att många helt galna förändringar skett sista tiden innan release så förstår man att de stått och stampat på samma ställe i obeslutsamhet under lång tid. Vet inte om man ska skylla mer på EA än Bioware, men jag tror faktiskt Bioware inte var i närheten av tillräckligt kunniga för att utveckla ett mmo. Synd då de kunnat släppa ett Kotor3 och kanske flera andra höjdarspel istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Oki så 2/3 som kommer spela vidare ett tag iaf då. Inte illa, EA/Bioware/LA går nog inte back på projektet iaf. Någon som vet vad det kostat att utveckla?

De mest troliga beräkningar jag sett säger ungefär 130 miljoner dollar. Sen har EA gått ut med att de behöver ca 400k spelare för att gå runt. 500k så gör de en bra vinst. Mest troligt så behöver de 400k spelare i snitt första året för att få igen utvecklingskostnaden. Man måste räkna med att det kostar mycket för dem att driva spelet och att de inte på långa vägar får igen utvecklingskostnaden på bara spelförsäljningen. Sen om de nu tappar 30% första månaden så känns det riktigt dåligt. Fast jag vet inte hur det varit med andra MMO-spel. De har dock sålt väldigt många spel, men trenden är inte bra för dem.

Permalänk
Medlem

Avslutade min sub igår. Levlade till 30 med trooper och jedi knight, sen tröttnade jag. Enformiga quests, tråkig spelmekanik. När jag kom på mig själv med att skippa igenom dialogerna, så insåg jag att 120:- i månaden är bortkastade pengar.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Går du på bio utan popcorn!!

Permalänk
Medlem

Jag tog cancel iaf, lvl 50 rank 60 assassin, pvp är ett rent skämt i swtor, värdelöst ability delay/bugg, wz är ett skämt, huttball rly?

Kanske aktiverar om rated wz kommer ut samt nya wz som inte suger get.

Polare tog me cancel eftersom raids är så sjukt värdelösa och buggade.

BW la allt krut på levlandet vilket var riktigt grymt, men endgame sket dom i

Ne hoppas GW2 rappar på lite, eller D3 så man har något att spela imellan.

Sen att jämföra med WOWs release är så sjukt korkat, när wow kom fanns det väldigt få mmo att tala om.
Doac var enda vettiga.

Idag när ett nytt mmo släpps förväntar man sig att vissa saker faktiskt SKA finnas implementerade, addons support, LFG system, någerlunda endgame.
Och tom än idag så har ingen lyckats få samma mjuka gameplay som wow, vilket är väldigt konstigt ärligt talat.

Kan länkar hur många exemplar som helst med videoklipp vad BW har missat för simpla saker men som betyder mycket men inte lönt, för jag vet själv hur det är.

Permalänk
Medlem

Kommer att fortsätta. Questandet är som bioware lovade, helt unikt och inget man varit med om tidigare. Inte alls som WoW där man måste döda X antal mobs i ett område för att sedan resa till punkt b där man måste snacka med en gubbe.

PvP är också speciellt och otroligt bra balanserat. Man kan som level 13 i en bg döda en fullt pvp gearad snubbe med 22k HP och som bara slår för 6k. Tänk om WoW skulle vara så bra.

Saknas LFG tool vilket är superbra. Bara fråga alla fanboys. Det förstörde WOW så ingen lämnade SW och bara gjorde flashpoints. Tur som det är i Swtor så sitter det inte 50 Pers i imperial fleet och spammar /1 i timmar för att hitta grupp.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken