Permalänk
Medlem

Greattech fake side eller inte?

Har tänkt och köpa ny dator. Tänkte köpa den här: http://www.greattech.se/product.html/Gamer-Define?category_id...
Tyckte att det var ett väldigt bra pris.
Så min fråga till er är det en fejksida?

Permalänk

Jag har köpt från dem, ska bara säga att deras sida är SKIT. Supporten suger och min dator som jag hade köpt från dem restartade hela tiden av sig sj, så när jag äntligen skickade den till lagning till dem så tog det ca 2-4 månader att få tillbaka den. Dom sa 10 dagar...

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Great Tech struntar i kunden, tänker bara på pengar

Det har nu gått 3 mån och 2 veckor och Greattech har fortfarande inte gett tillbaks pengarna för en levererad trasig dator. De fick 3 st möjligheter på sig att åtgärda felet vilket de inte grejade. Därmed har man rätten att få tillbaks pengarna. Detta ignorerar Greattech totalt. Det senaste var att juristen jag kontaktade skrev ett brev till Greattech vilket de fortfarande efter över en månad inte ens besvärat sig med att besvara. Vi har nu vänt oss till Allmänna Reklamationsnämnden som får ge ett utlåtande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasfreij:

Det har nu gått 3 mån och 2 veckor och Greattech har fortfarande inte gett tillbaks pengarna för en levererad trasig dator. De fick 3 st möjligheter på sig att åtgärda felet vilket de inte grejade. Därmed har man rätten att få tillbaks pengarna. Detta ignorerar Greattech totalt. Det senaste var att juristen jag kontaktade skrev ett brev till Greattech vilket de fortfarande efter över en månad inte ens besvärat sig med att besvara. Vi har nu vänt oss till Allmänna Reklamationsnämnden som får ge ett utlåtande.

Tycker det börjar lukta konkurs.
Står på hemsidan att dom byter lokal...
..är det sista desperata försöket att locka okunniga svenssons från gatan nu när dom gör bort sig bland oss stora konsumenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Greattech
Skrivet av tripletutorial:

Jag har köpt från dem, ska bara säga att deras sida är SKIT. Supporten suger och min dator som jag hade köpt från dem restartade hela tiden av sig sj, så när jag äntligen skickade den till lagning till dem så tog det ca 2-4 månader att få tillbaka den. Dom sa 10 dagar...

Hej tripletutorial,

Du fick svar på ditt inlägg genom en annan tråd i Sweclockers.
Det var inte service tiden som tog flera veckor hos oss utan det gick ej att få komma i kontakt med dig eftersom du hade bytt mail adress. Se svar / förklaring nedan.

Skrivet av niclasfreij:

Jag känner igen ärendet från en tidigare tråd i Sweclockers men om jag inte har fel så var det under namnet " Anton1337" du klagade på Great tech och genom användaren niclasfrejii skrev " någon " negativa kommentarer mot Greattech och höll med Anton1337 och trots att flera användare hävdade att det var samma person som skrev samtliga inlägg under flera konton så nekade både Anton1337 och Niclasfrejii samtliga påståenden. Eftersom du nu postar samma ärende fast med kontot niclasfrejii förklarar väl vem samtliga konton tillhör?

Länk

Ditt / Anton1337 ärende hanterades helt enligt lag och har nu som sagts lämnat över till ARN för utredning. Vi återkommer gärna till tråden för att publicera ARN:s rekommendation.

Skrivet av strimman:

Tycker det börjar lukta konkurs.
Står på hemsidan att dom byter lokal...
..är det sista desperata försöket att locka okunniga svenssons från gatan nu när dom gör bort sig bland oss stora konsumenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Att butiken investerar och flyttar till större lokaler med bättre placering i Centrala Stockholm (kungsholmen) betyder väl inte att det går dåligt för företaget? Jag kan påstå att vi är bland Sveriges mest lönsamma datorbutik inriktad mot färdiga speldatorer med hög omsättning. Vi fungerar inte på att lägga ner verksamheten dom närmaste hundra åren.

Det går att läsa en hel del om Greattech.se på nätet men flertal av dessa inlägg beror på missförstånd (exempel tripletutorial ärende) eller användare som går runt och skapar flera konton hos samtliga forums och lämnar diverse negativia omdömen (exempel Anton1337 / niclasfrejii ).
Vi försökte lösa niclasfrejii / Anton1337 ärende men trots flera byten av datorer och ovanligt bra Good will från vår sida så går Anton1337 / niclasfrejii ut med negativia kommentarer med under olika konton / namn.

Vi har och kommer aldrig neka en kund om han/hon behöver hjälp med ett ärende som inte är löst. I värsta fall (0.01%) går ärendet vidare till ARN som vi sedan följer. Läser du något på nätet där någon påstår att han/hon har köpt en dator och den nu har gått sönder och att vi inte hjälper kunden så kan jag med säkerhet säga kommentaren är opålitlig.

Om någon har ett ärende eller problem/frågor så finns vi på flertal forum som ni kan PM:a för att få hjälp.

Hör gärna av er om ni har några funderingar.

Med vänliga hälsningar / Greattech Stockholm AB