Permalänk
Skrivet av QuinnoX:

Nej, jag är snäll och upprättar honom om att folk blir mycket gladare om saker o ting är korrekt och lättare läst.

Du kanske kan va snäll och förklara hur ordet "upprättar" passar in i sammanhanget. Kan man få höra din definition på ordet upprätta, vad betyder det egentligen? Det skulle göra mig oerhört glad.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon124265:

Gör man en tråd med en rubrik som den här får man ju räkna med att folk försvarar sig. Tycker Greattech har gjort helt rätt! Att TS inte klarar av att installera Windows med drivrutiner är inte Greattechs fel, gör en tråd här o fråga om hjälp istället...

TS historia blir bara mindre trovärdig när det kommer någon som precis reggat sig, 7minuter efter skriver han tre stycken kommentarer och försvarar TS.

Som jag skrivit flera gånger innan håller jag med om att greattech har all rätt att försvara sig. Men att dom kommer med falska uppgifter tycker jag inte är okej. Som jag också skrivit flera gånger innan så hade jag installerat windows samt drivrutinerna för moderkortet och grafikkortet. Ang. denna 'niclasfreij' så är det inte jag som gjort den användaren som många nu tror.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo85:

Fråga till Anton som hävdar att han installerat drivrutiner till moder-/ljudkortet:
Du är säker på att du tog rätt del av drivrutiner? Eftersom även om man laddar ner en drivrutin till sitt moderkort så kan det t.ex. vara ethernet drivers/raid drivers/ljud drivers/grafik drivers m.fl. m.fl. (även om ljudkortet är integrerat så är det fortfarande separata drivrutiner) Komponenterna kan vara hur nya de vill och drivrutinerna i windows update relativt färska, men man ska ändå alltid se till att uppdatera samtliga drivrutiner, för att klargöra att felet ej ligger däri.

Sen, för att komma till TS vs. Greattech, så är det självfallet svårt för oss att avgöra när ord står mot ord och detta är ingen rättssal där vi ska döma. Jag anser däremot att Anton är gnällig i sina verbala val och kommer ej med källor och bevis för sin rätt. Att dessutom flänga med konsumentlagar som tydligt pekar på andra typer av köp än det man själv utfört... jadu..
Greattech å sin sida kunde som en annan nämnt skrivit betydligt kortare och valt att skriva att de har kontaktat kunden och avvaktar vidare utredning för att lösa ärendet i bästa mån.

Detta blir därmed en rejäl pajkastnings-kampanj från båda sidor, även om den ena parten bakat betydligt fler och slarvigare pajer.

En iloge till Greattech som dock försöker avhjälpa genom kompensation, i form av headset, för att få upp humöret och tålamodet på en redan otålig kund.

My 2 cents..

Jag fick med en skiva till moderkortet och en skiva till grafikkortet. Enligt greattech skulle det bara vara att installera de två skivorna och sen skulle det vara klart.

Permalänk
Medlem

Ålder verkar ha stor betydelse i denna tråd.
Kund köper produkt, vill lämna in direkt, men produkt går på service.
Innan service blir klar så ledsnar företag å kund får ny dator.
Kund återkommer med produkt å vill ha pengar i handen igen.
Vid butik så testas en hel del, varvid företag inte lyckas återspegla kundens problem.
Han får ett headset som plåster på såren för sitt klagande.
Kund är fortfarande missnöjd å sprider negativ propaganda.

Till Kund: Om du anser dig ha så rätt som du anser så gå till KO

Till Greattech: Skippa er möda från ... . Ta tillbaka produkt samt headset som kund inte har rätt till.
Jag som företag hade inte gått med på nån medling i början.
Å en kund som stör support skulle få strafftid på service.

Det anges x dagar för service/installtion etc, men ändå så måste man kontakta företag 1/flera ggr per dag.

Skrivet av Anton1337:

Jag fick med en skiva till moderkortet och en skiva till grafikkortet. Enligt greattech skulle det bara vara att installera de två skivorna och sen skulle det vara klart.

Greattech har ingen som helst support för mjukvara då du valt att göra detta själv!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Ålder verkar ha stor betydelse i denna tråd.
Kund köper produkt, vill lämna in direkt, men produkt går på service.
Innan service blir klar så ledsnar företag å kund får ny dator.
Kund återkommer med produkt å vill ha pengar i handen igen.
Vid butik så testas en hel del, varvid företag inte lyckas återspegla kundens problem.
Han får ett headset som plåster på såren för sitt klagande.
Kund är fortfarande missnöjd å sprider negativ propaganda.

Till Kund: Om du anser dig ha så rätt som du anser så gå till KO

Till Greattech: Skippa er möda från ... . Ta tillbaka produkt samt headset som kund inte har rätt till.
Jag som företag hade inte gått med på nån medling i början.
Å en kund som stör support skulle få strafftid på service.

Det anges x dagar för service/installtion etc, men ändå så måste man kontakta företag 1/flera ggr per dag.

Greattech har ingen som helst support för mjukvara då du valt att göra detta själv!

Det där med att företaget ledsnade och gav mig en ny dator innan servicen var klar stämmer inte alls. Inte heller det där med att jag ringt 1/flera ggr per dag. Jag gick dit med datorn och det konstaterades att det var ett fabriksfel på nätaggregatet. Han säger i butiken att jag ska hämta ut datorn på onsdagen samma vecka/eventuellt fredag eller måndag nästa vecka. Jag ringer greattech på onsdagen för att få veta att den inte har kommit tillbaka från servicen. Jag ringer igen på fredagen för att få veta att den ska finnas att hämta ut på måndag nästa vecka. När jag då kommer till butiken för att hämta ut min dator får jag veta att den inte gick att laga och att jag istället får en ny dator. Skitbra, tänker jag och åker hem med min nya dator. Det visar sig att den nya datorn har exakt samma fel. Och här är jag nu.

Permalänk
Medlem

Det är inte konstigt att man bara handlar på Komplett och inet

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Hm...känner samma sak...trådskaparen är ju inte riktigt nöjd hur man än vänder och vrider på det...visst han är kanske en jobbig kund...men han förtjänar ändå inte att få "röven randad" med stor publik här på Sweclockers forum...Greattech en sak måste ni lära er...DET ÄR ATT SÄTTA KUNDEN I CENTRUM OOC BEHANDLA KUNDEN VÄL...annars är ni ute ur matchen (ett bra varumärke tar många år att bygga men kan lätt förstöras på 10minuter!).
Att hänga ut kunden på internet är inte "good manners"....fy!

Att hänga ut företag på internet är inte "good manners"....fy

Det är alltför lätt att hänga ut varandra på diverse forum men har man som ts gjort i detta fallet, hängt ut greattech och medvetet valt att undanhålla viktig info så är nog det helt inom ramarna...

Ordspråket " man skall inte kasta sten i glashus" passar väldigt bra här

Permalänk
Skrivet av morxy49:

tycker mest att det verkar som att TS är bortskämd, barnslig och okunnig.
behåll du din dator,det är inget fel på den, du bara inbillar dig allting.

Det är inget som bevisat att där inte är nåt fel på datorn så att uttrycka sig på detta vis är minst lika barnsligt och okunnigt.

Ska man komma med ett påstående av denna grad får man nog ha lite mer kött på benen och isf vart med och undersökt burken.
Sen om jag står på TS lr "Great's" sida är en helt annan femma.

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Hm...känner samma sak...trådskaparen är ju inte riktigt nöjd hur man än vänder och vrider på det...visst han är kanske en jobbig kund...men han förtjänar ändå inte att få "röven randad" med stor publik här på Sweclockers forum...Greattech en sak måste ni lära er...DET ÄR ATT SÄTTA KUNDEN I CENTRUM OOC BEHANDLA KUNDEN VÄL...annars är ni ute ur matchen (ett bra varumärke tar många år att bygga men kan lätt förstöras på 10minuter!).

Tycker det är helt rätt av företaget att försvara sig. Har man gjort rätt för sig som företag förtjänar man inte skit. Tycker din inställning är helt fel vriden.
Hade dom gjort fel så förstår jag de men nu verkar de vara massa konstiga fel etc och de spökar lite som man säger och företaget ifråga har hjälpt kunden väldigt bra om man tittar på deras inlägg.

Skrivet av Anton1337:

Det där med att företaget ledsnade och gav mig en ny dator innan servicen var klar stämmer inte alls. Inte heller det där med att jag ringt 1/flera ggr per dag. Jag gick dit med datorn och det konstaterades att det var ett fabriksfel på nätaggregatet. Han säger i butiken att jag ska hämta ut datorn på onsdagen samma vecka/eventuellt fredag eller måndag nästa vecka. Jag ringer greattech på onsdagen för att få veta att den inte har kommit tillbaka från servicen. Jag ringer igen på fredagen för att få veta att den ska finnas att hämta ut på måndag nästa vecka. När jag då kommer till butiken för att hämta ut min dator får jag veta att den inte gick att laga och att jag istället får en ny dator. Skitbra, tänker jag och åker hem med min nya dator. Det visar sig att den nya datorn har exakt samma fel. Och här är jag nu.

Som sagt, vi vet inte hur allt gått till här men av de jag kan se på tråden så låter de som att du haft väldigt bråttom med saker och de har skapat massa problem. Att lösa dator relaterade problem kan ta lite tid så 5 arbetsdagar brukar de vara eller mer i de flesta fall och efter att jag har läst större delar av tråden tycker jag att de försökt hjälpa dig massor och du har till och med fått en gratis produkt fast de inte behöver då du eve åsamkat felen för att du inte installerat drivers själv rätt vilket du skulle gjort.

Men som sagt är de svårt att veta vem som gjort rätt/fel så jag låter de vara osagt. Dock för framtiden så tänk nog innan man skriver en sån här tråd då det kan uppfattas väldigt olika av folk beroende på hur man skriver,stavar etc.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasfreij:

Tidigare i tråden så har greattech påstått att de inte hade skyldighet att installera windows os men här framgår det ju att du betalt för installation som ej genomförts. Oups! greattech har uppenbarligen ljugit tidigare i tråden och skyllt på dig. Där försvann trovärdigheten för dem. Bra att du lägger fram fakta Anton.

Nej, det står:

Citat:

Meddelande från kunden:
Vill ha windows installerat med datorn som är beställd samma dag.

Det är alltså kundens önskemål och inget som Greattech har angett.

Permalänk
Skrivet av stais:

Nej, det står:

Det är alltså kundens önskemål och inget som Greattech har angett.

Jag skrev det på mitten av sid5. Bara så du vet.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

...verkar...

Nu orkar inte jag sitta o bläddra i paragrafer och vara en paragrafryttare direkt, men minns mig ha läst att det är högst förbjudet att skriva inlägg som inte för diskussionen framåt... Så dags att sluta trolla?

PS.
TS.. om du nu är väldigt angelägen om att få lämna tillbaka datorn, och inte kan få bukt med problemen med burken, så får du sätta ditt till det rätta och göra precis samma saker som du gör när du sitter hemma och får dina vinande ljud och andra problem. Då ska du se att de till slut har fått sina chanser för att åtgärda/reparera problemet och om de sedan inte är redo att betala tillbaka dig, då är det dags för att gnälla av sig i en post.

Fram tills dess är det tämligen lämpligt att låta alla regelrätta procedurer ha sin gilla gång. Därefter, om de vägrar ersätta dig och häva köpet med full återbetalning, är det dags att ta till metoder. Då kan man skriva av sig lite fint på forum och kontakta KO.

Bara ett litet tips för att slippa lynchningen som ägt rum i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Det är inte konstigt att man bara handlar på Komplett och inet

Haha ja så kan man ju se det. Även de kan ha problem vill jag lova.

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo85:

Nu orkar inte jag sitta o bläddra i paragrafer och vara en paragrafryttare direkt, men minns mig ha läst att det är högst förbjudet att skriva inlägg som inte för diskussionen framåt... Så dags att sluta trolla?

PS.
TS.. om du nu är väldigt angelägen om att få lämna tillbaka datorn, och inte kan få bukt med problemen med burken, så får du sätta ditt till det rätta och göra precis samma saker som du gör när du sitter hemma och får dina vinande ljud och andra problem. Då ska du se att de till slut har fått sina chanser för att åtgärda/reparera problemet och om de sedan inte är redo att betala tillbaka dig, då är det dags för att gnälla av sig i en post.

Fram tills dess är det tämligen lämpligt att låta alla regelrätta procedurer ha sin gilla gång. Därefter, om de vägrar ersätta dig och häva köpet med full återbetalning, är det dags att ta till metoder. Då kan man skriva av sig lite fint på forum och kontakta KO.

Bara ett litet tips för att slippa lynchningen som ägt rum i denna tråd.

Det är just det jag ska göra imorgon. Har även blivit lovad ett skriftligt kontrakt tills imorgon på att jag ska få full ersättning om de vinande ljuden kommer fram.

Permalänk

[QUOTE="ericsundell2;11529306"]Tycker det är helt rätt av företaget att försvara sig. Har man gjort rätt för sig som företag förtjänar man inte skit. Tycker din inställning är helt fel vriden.
Hade dom gjort fel så förstår jag de men nu verkar de vara massa konstiga fel etc och de spökar lite som man säger och företaget ifråga har hjälpt kunden väldigt bra om man tittar på deras inlägg.

Läs alla mina inlägg så förstår du hur jag tänkte...kanske är min inställning inte helt fel vriden;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

jobbigt att vara konsument ibland.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Detta var det jag reagerade på mest så. Vilket jag tycker är fel av dig. Om jag hade ett företag och en kund som är helt ute och cyklar vill förstöra för mig så är det glasklart att man ska försvara sig och sitt företag. Tycker du inte de?

Vi vet inte vad som hänt men av tråden att dömma så ligger jag på företagets sida då TS inte verkar veta hur man ska göra och verkar mest bara skrika och skräna och tror att han ska få som han vill pga av de.

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk

Greattech har sålt en icke fungerande vara och bör betala tillbaka.

Greattech har sålt en icke fungerande vara och bör betala tillbaka. Om datorn ger ifrån sig kraftiga missljud och de inte har fixat det inom rimlig tid så är det bara att betala tillbaka. Så här står det i konsumentköplagen: När är varan felaktig? -den inte kan användas till det den ska användas till. -den inte har de egenskaper som säljaren hänvisade till då du köpte varan. Detta stämmer in på det här fallet. Då kan köparen häva köpet. Om jag beställt en vara och den kommer för sent-vad ska jag göra? -häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. -Få skadestånd. Om det skulle vara något fel på varan-vad kan jag göra då? -Häva köpet om felet är av stor betydelse för dig. Detta är taget ur konsumentköplagen och står på deras hemsida.
Tydligen gjordes beställningen för snart sju veckor sedan och kunden har fortfarande inte fått en fungerande vara oavsett om greattech gjort en undermålig test så är det inte accepterbart att vänta så länge på att få det man betalat för. Köpet borde ha gått tillbaks redan, förstår inte varför greattech struntar i konsumentköplagen som dessutom är en sk tvingande lag. Ser att det finns många som skriver i tråden utan att veta riktigt vad de pratar om. Kolla upp lagar och regler innan ni uttalar er, det höjer kvaliteten på forumet. Den dumme tror på vad han hör och den kloke tar reda på sanningen. Har svårt att tänka mig att kunden är road av den här historien. Ge honom upprättelse, han är ju fan en hjälte och dessutom väldigt lugn och sakllig.

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Detta var det jag reagerade på mest så. Vilket jag tycker är fel av dig. Om jag hade ett företag och en kund som är helt ute och cyklar vill förstöra för mig så är det glasklart att man ska försvara sig och sitt företag. Tycker du inte de?

Vi vet inte vad som hänt men av tråden att dömma så ligger jag på företagets sida då TS inte verkar veta hur man ska göra och verkar mest bara skrika och skräna och tror att han ska få som han vill pga av de.

Har du läst alla mina inlägg...eller bara just det!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Ericsundell2: En kund är väl inte ute och cyklar för att man vill häva ett köp som tagit snart 7 veckor och felet kvarstår. Att opponera sig mot det är inte att skrika och skräna. Det var ett omoget uttalande av dig tycker jag.

Permalänk

Tack Anton för att du delar med dig av dina besvär med greattech och att du gör det så lugnt och sakligt

Permalänk
Skrivet av niclasfreij:

Tack Anton för att du delar med dig av dina besvär med greattech och att du gör det så lugnt och sakligt

Misstänker att TS har två konton, men OnT:

Greattech har inte gjort några fel, det kan lika gärna ha att göra med att TS eluttag hemma leder till problemet. Om han dessutom har fått ett headset, trotts att inga fel fanns så har de uppenbarligen visat på riktigt god vilja!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska byta namn på tråden till "Greattech.se är missnöjd med bortskämda kunder utan kunskap"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Har du läst alla mina inlägg...eller bara just det!?

Nej några stycken. Men de va de som drog mina ögon till sig. Ska du svara på min fråga eller slingra dig?=)

Skrivet av niclasfreij:

Ericsundell2: En kund är väl inte ute och cyklar för att man vill häva ett köp som tagit snart 7 veckor och felet kvarstår. Att opponera sig mot det är inte att skrika och skräna. Det var ett omoget uttalande av dig tycker jag.

Att ha flera konton och skriva är ungefär som att klippa gräsmattan på vintern dvs jävligt korkat.

Hoppas de löser sig för företaget och att folk i fortsättningen tänker sig innan man skriver "VARNING VARNING VARNING BLABLABLA VARNING" etc för det är väldigt starkt och gör man de måste man ha hår på bröstet dvs veta vart man står samt vad man gjort som är rätt eller fel.

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem

Låser tråden på begäran av Anton1337

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!