Köpa datorlåda! :D (3000kr i plånboken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Oj oj oj, inga billiga låder! Design smaken är ju olika, personligen gillar jag inte utseendet Men ska man bygga en monster-rig med allt gott så är det ju perfekt, helt sinnessjukt med plats!

Var inte budgeten 3000kr max? xD

Hehe, blev lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Hehe, blev lite till xd

Då ligger ju även MAGNUM TH10 Case inom budget

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Då ligger ju även MAGNUM TH10 Case inom budget

Självklart..
Fast, Mountainmods är större

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Självklart..
Fast, Mountainmods är större

Helt klart. Kan nog vara ett roligt chassi att bygga i! Ser fram emot att se bilderna i galleriet!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

Haha bästa tråden.
Jag vill ha en bil för max 5000kr, äsch jag skiter i vad ni ger för tips. Jag köper en custom made pimp my ride bil istället.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Vattenkylning.
2SLI
i7 2600k
4SSD 2HDD
1PSU

Ursäktar om jag frågar trådens dummaste fråga (frågor).
Varför behöver du ett chassie som kan ersätta solen som centrum i vår galax när du bara skall ha in dom delarna?
Visst ok vattenkylning men det finns andra chassien som du får in fin vattenkylning i till mycket mindre plats samt betydligt billigare peng.
Och när man tänker extremt varför inte bygga eget chassie?

2600k inget supermärkvärdigt och vad exakt är 2SLI? 2st 580?

Bara måste fråga ^^ känns nästan som det är årets e-penis som har sin rot här då du säger att du vill lägga 3000 och det måste vara STORT.
Sure, vill du så stoppar jag dig inte utan ser snarare frame emot galleri men man måste ju få fråga i alla fall ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Varför behöver du ett chassie som kan ersätta solen som centrum i vår galax när du bara skall ha in dom delarna?
-Varför inte köpa ett rejält chassie på en gång?
-Kan inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Haha bästa tråden.
Jag vill ha en bil för max 5000kr, äsch jag skiter i vad ni ger för tips. Jag köper en custom made pimp my ride bil istället.

Gillar inte dina kommentarer..
Rättare sagt:
Jag vill ha ett chassie för 3000kr, ingen ger mig ett bra förslag(finns inga chassien jag gillar i denna prisklass), höjer min budget till 4-5000kr.
Okej, hittat ett fint chassie, kollar vad dom tycker om det..
Det är ju inte så att jag köper alla chassien som ni föreslår?.. TÄNK lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

-Varför inte köpa ett rejält chassie på en gång?
-Kan inte..

Jag kan köpa dom svaren XD
Funderar själv på ett cosmos 2 bara för att det är snyggt som tusan i mina ögon XD
Kommer ju i och för sig bygga ut min vattenkylning en aning också i samma runda ^^

Men har du ett träd som det växer pengar på föreslår jag att du satsar på sandy bridge e i stället för en muskelchassie med en liten 2600k i centrum.
Bara en tanke som kan vara värd att fundera över

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag kan köpa dom svaren XD
Funderar själv på ett cosmos 2 bara för att det är snyggt som tusan i mina ögon XD
Kommer ju i och för sig bygga ut min vattenkylning en aning också i samma runda ^^

Men har du ett träd som det växer pengar på föreslår jag att du satsar på sandy bridge e i stället för en muskelchassie med en liten 2600k i centrum.
Bara en tanke som kan vara värd att fundera över

Man får väl köpa delar med tiden, köper ju inte allt på samma gång

Permalänk
Medlem

NZXT Switch skulle jag säga - är själv lite sugen på att köpa ett, även om mitt 650D inte ens är ett halvår gammalt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1086418

Permalänk
Medlem

EDIT: Kom på att jag ska ha fläktar också. Så det blir nog runt 8000kr (Bara chassit+fläktar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

EDIT: Kom på att jag ska ha fläktar också. Så det blir nog runt 8000kr (Bara chassit+fläktar)

herregud xD

Vi kanske inte prioriterar likadant men jag hade lätt köpt ett Corsair 650D, NZTX 810, FD arc eller Cosmos 2 och sedan köpt något annat tex ett ljudkort, ssd, bättre skärm, högtalare osv. Fast det kanske bara är jag....

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

herregud xD

Vi kanske inte prioriterar likadant men jag hade lätt köpt ett Corsair 650D, NZTX 810, FD arc eller Cosmos 2 och sedan köpt något annat tex ett ljudkort, ssd, bättre skärm, högtalare osv. Fast det kanske bara är jag....

Kanske bara är du.. xD
Fast jag köper inte allt på en gång..
Delbetalning också, så det blir nog bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Delbetalning också, så det blir nog bra

Ung och dum? Kan du inte betala direkt så rekommenderar jag dig verkligen inte att köpa...
Men, men. Kan inte hindra dig! Släng upp ett galleri, vill jag se fin ska ni lida pin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Ung och dum? Kan du inte betala direkt så rekommenderar jag dig verkligen inte att köpa...
Men, men. Kan inte hindra dig! Släng upp ett galleri, vill jag se fin ska ni lida pin!

Hehe, om jag ska betala direkt så måste jag vänta 5 månader till
Tror jag gör så ist..

Permalänk
Avstängd

köp en fractal desgin billig o bra sparar 2300

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Tror jag gör så ist..

Det låter mycket vettigare, annars ser jag snart en person på Lyxfällan som säljer exklusiva datorchassin för skam-priser för att betala av sina lån xP

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

köp en fractal desgin billig o bra sparar 2300

Får jag plats med 4 stycken 360radiatorer?. Nej
Läs tråden innan inlägg.. Tack.

Skrivet av SayZk:

Det låter mycket vettigare, annars ser jag snart en person på Lyxfällan som säljer exklusiva datorchassin för skam-priser för att betala av sina lån xP

Haha, aa

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Tror tyvärr han syftar på delbetalningen där :\
Själv tar jag aldrig något på avbetalning om saken i sig inte är ett nödvändigt måste som typ att tvättmaskinen paja eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Smartare upplägg: Be om att få låna lite pengar av partner/förälder, ingen tjänar något på att du tar det på avbetalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Får jag plats med 4 stycken 360radiatorer?. Nej
Läs tråden innan inlägg.. Tack.

Haha, aa

Vad exakt tänker du med 4st 360rads som du inte klarar med 2st i push pull?
Ge oss gärna dina framtidsplaner och förklara varför du inte orkar vänta 5 månader eller åt i alla fall vänta på ivy bridge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Syftar faktiskt på direktbetalning. Herregud..

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Syftar faktiskt på direktbetalning. Herregud..

Skönt att höra XD tolkade det som du tänkte göra som du planer från början ^^;

Sorry :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Skönt att höra XD tolkade det som du tänkte göra som du planer från början ^^;

Sorry :\

Hehe, aa. Om jag läser mitt inlägg en gång, så ser jag ju att jag också misstolkar det

Permalänk
Medlem

Silverstone TJ11, förstår dock inte riktigt vad det är som drar upp priset där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Silverstone TJ11, förstår dock inte riktigt vad det är som drar upp priset där.

Men det begriper ju vem som helst.
Musmattan så klart!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

3930k samt en X79 bräda kan du få tag på för 5500:-

sedan dragit på en sånhär så spar du in lite (nedanför) kostar 2700 på indomo. och moddar ena sidan så att du får plats med 3x 360 rad och reservoir osv. men du kommer inte få mer än 1-2 graders skillnad mellan 2x 360 och 3 x 360 rads då vattnet cirkulerar så fort så att temperaturen i vattnet aldrig hinner bli så hög då en pump kan pumpa ut från allt mellan 400-1200 liter i timmen!!

om jag vore i dina skor, så skulle jag köpt en stor (480) radiator eller två 360 med en bra laing pump, och sedan bättre komponenter (mobo, cpu).

här nedan finns mer information som kan vara matnyttig innan du ger dig iväg på vattenkylning.

och om du förmodan inte hittar lådan du söker och att du trots allt vill köra med fler radiatorer med fler loops som inte kommer ge någon prestanda än med 2 x360 om tur 1-2% bättre skillnad och detta är pga att vattnet aldrig hinner bli tillräckligt varmt för att utnyttja dessa radiatorer och för att pumpen cirkulerar vattnet bra snabbt.

då kan jag inte ge dig mer råd än du troligtvis för bygga din egna datorlåda.

EDIT: läste nyligen att det var 4 x 360 rad? totalt onödigt i min mening...

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.