Val Av Tv: Samsung Ps51D535 Eller Lg 50Pv350N ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ottoangel:

Jag personligen tycker det är störande. Känns som att oväsendet även varierar från dag till dag.

Hur hög volym behöver du ha för att slippa höra det?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Skrivet av Enduro:

Hur hög volym behöver du ha för att slippa höra det?

Svårt att definiera hur hög volymen behöver vara men när barnen sover på kvällen och man har låg volym på tv:n är det störande. Min gamla LG 42" hade inte alls detta problem. Dock så satt den på väggen medan Samsungen står på stativ. Vet inte om blir bättre om den kommer upp på väggen, kanske försvinner en del av vibrationerna från plåten då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ottoangel:

Svårt att definiera hur hög volymen behöver vara men när barnen sover på kvällen och man har låg volym på tv:n är det störande. Min gamla LG 42" hade inte alls detta problem. Dock så satt den på väggen medan Samsungen står på stativ. Vet inte om blir bättre om den kommer upp på väggen, kanske försvinner en del av vibrationerna från plåten då?

Skulle du såhär i efterhand hellre köpt ett annat märke än Samsung?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Skrivet av Enduro:

Skulle du såhär i efterhand hellre köpt ett annat märke än Samsung?

För drygt 5800kr inkl frakt får jag nog anse mig nöjd ändå. Jag har lyssnat på en annan apparat och den låter även den fast lite mindre. Jag får nog anse att inte skulle köpt ett annat märke om det nu då inte hade funnits en motsvarande för samma pris som jag visste inte lät något men hade samma tunnhet och prestanda Dock så funderar jag på att felanmäla den ändå.

Permalänk

Klurigt

Argh, vad svårt ni gör det. Tänkte beställla en tv i eftermiddag och det står mellan Panasonic TX-P50U30E eller Samsung PS51D535.

Buzzningen oroar helt klart, särskilt eftersom det kommer vara en sovrumstv på max 2,5m avstånd ungefär. När det är en så pass stor TV väger också faktumet att samsungen är betydligt tunnare och snyggare relativt tungt, vilket fler i hushållet tycker.

Finns det några egentliga alternativ i denna prisklass som mäter sig med ovanståendes storlek och kvalitéer?

Permalänk
Medlem

har felanmält mig till Samsung nu iaf, skall ta och uppdatera firmwaren idag när jag kommer hem, det KANSKE hjälper, vem vet... det känns så underligt att vissa har problemet och vissa har de inte som ändå har köpt tv i samma veva. Iofs kan det vara från nån annan batch...

men iaf...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av Linkus:

har felanmält mig till Samsung nu iaf, skall ta och uppdatera firmwaren idag när jag kommer hem, det KANSKE hjälper, vem vet... det känns så underligt att vissa har problemet och vissa har de inte som ändå har köpt tv i samma veva. Iofs kan det vara från nån annan batch...

men iaf...

Jag uppdaterade men det gjorde ingen skillnad.

Permalänk

fråga

En fråga till er som har hög buzzing: vart har ni köpt ifrån och sitter TVn på väggen eller på foten?

Permalänk

Köpt ifrån Norek/Komplett samt står på foten.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har även jag problem med att bilden blir något nedtonad när det blir för mycket vitt på tvn, tex när man öppnar utforskaren, någon som löst detta?

Jag har ett annat störande problem, jag vet inte om det är Telia eller tvn det är fel på, förmodligen det förstnämda.
När jag ställer in telias digitaltv box på 1080 50p så flimrar det till ibland, detta kan komma med 5minuters intervall eller en gång varje halvminut, ställer jag in bilden på 720p på digitalboxen uppstår ej detta problem,
Någon med Telia Digitaltv som har samma bekymmer? Jag har Motorola boxen.
Vid film via min HTPC i 1080p har jag inte detta problem så det känns som det är något med telia boxen.

Annars är jag väldigt nöjd över tvn för det priset jag betalade.

Något jag blev positivt överaskad över var att tvn hade cinema smooth, en funktion som den ej skall stödja enligt specen, på samsung.com står det att den inte har det.
Förmodligen har dom lagt in den funktionen i senaste firmware för dom fått för mycket klagomål..

Buzzningen är inget som stör mig, jag hör att det låter ibland, speciellt vid ljusa bilder, men har aldrig så låg volym på tvn så jag upplever det som ett problem. Tvn sitter på väggen.
Tvn är tillverkad januari 2012

Permalänk
Skrivet av kraash:

Hej.

Jag har även jag problem med att bilden blir något nedtonad när det blir för mycket vitt på tvn, tex när man öppnar utforskaren, någon som löst detta?

Jag har ett annat störande problem, jag vet inte om det är Telia eller tvn det är fel på, förmodligen det förstnämda.
När jag ställer in telias digitaltv box på 1080 50p så flimrar det till ibland, detta kan komma med 5minuters intervall eller en gång varje halvminut, ställer jag in bilden på 720p på digitalboxen uppstår ej detta problem,
Någon med Telia Digitaltv som har samma bekymmer? Jag har Motorola boxen.
Vid film via min HTPC i 1080p har jag inte detta problem så det känns som det är något med telia boxen.

Annars är jag väldigt nöjd över tvn för det priset jag betalade.

Något jag blev positivt överaskad över var att tvn hade cinema smooth, en funktion som den ej skall stödja enligt specen, på samsung.com står det att den inte har det.
Förmodligen har dom lagt in den funktionen i senaste firmware för dom fått för mycket klagomål..

Buzzningen är inget som stör mig, jag hör att det låter ibland, speciellt vid ljusa bilder, men har aldrig så låg volym på tvn så jag upplever det som ett problem. Tvn sitter på väggen.
Tvn är tillverkad januari 2012

Min blir nedtonad på samma sätt som din. Tyvärr inte löst det.

Permalänk

Felanmält min TV idag. Servicetekniker beräknas höra av sig nästa vecka. Får se hur de löser det hela.

Buzzingen var helt galen igår oavsett om det var vit bild eller kolsvart.

Permalänk

hur aktiverar man smooth motion? jag har likadan tv men ingen buzzning eller minimal kanske,hör inget från 2,5 iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600, ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 3GB, MSI B450 GAMING PLUS, Ballistix Sport LT White DDR4 2666MHz 2x8GB, Corsair VS550 V3 550W, Corsair Spec05 chassi, Kingston SSDNow A1000 240GB
AOC 24"

Permalänk
Medlem

Du måste ha filmläget aktiverat samt mata tvn med 24p material då kan du välja cinema smooth

Permalänk

Äntligen försökte de laga tv:n. Två kretskort byttes ut. Dock verkar det inte ha gjort någon skillnad. Upplever buzzingen lika störande i stort sett. Lösningen är nog att sätta fast någon form av ljuddämpande mattor på den tunna plåten på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraash:

Du måste ha filmläget aktiverat samt mata tvn med 24p material då kan du välja cinema smooth

Hur uppdaterar man tvns firmware?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calistan:

Hur uppdaterar man tvns firmware?

Via usb om tvn har usb-port.

Permalänk
Medlem

Uppdatera firmware

Nån som har någon länk för att ladda ner denna? Hittar inte på Samsungs hemsida. Skulle vara så tacksam!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calistan:

Nån som har någon länk för att ladda ner denna? Hittar inte på Samsungs hemsida. Skulle vara så tacksam!

Vilken modell? (orkar inte bläddra igenom hela tråden. )