Jag hatar verkligen Android!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Och det har exakt vad med tråden att göra?

Vad mitt svar till en annan användare har med tråden att göra? Frågan är snarare vad du har med det att göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Det är inga tekniska fel på den. Precis som man inte kan hävda att det är fel på en bajskorv. Den är inte nice i sitt utförande bara. Alltså kan jag inte lämna tillbaka den. Varken luren eller korven.

Pff... Hur vet du att det inte är något tekniskt fel på den? Har du byggt den själv? Det är uppenbart att det är något fel på mobilen sedan att dina "jämförelser" håller en 10 årings nivå är ju bara komiskt. Varför är du inte i skolan? Och varför spenderar du tid med att trolla på forum? Saknar du verkligen den uppmärksamhet av dina föräldrar att du måste få den här?

Vad mitt svar till en annan användare har med tråden att göra? Frågan är snarare vad du har med det att göra?

Du svarade just på din egen fråga.. Min fråga kom fram pga. ett svar du gav.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

skall du bo i telefonen är det ju dumt att chansköpa en jag älskar android funkar perfa till att ringa ,facebooka,spela nåt små spel och surfa... iof ej testat apple och deras skräpo men skulle inte heller köpa en telefon för 6lax heller...

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Hade jag kunnat smsa min KK helt klanderfritt så hade jag kanske gjort det nu...

Om du inte ens kan sms ordentligt så bör du lämna tillbaka telefon..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Pff... Hur vet du att det inte är något tekniskt fel på den? Har du byggt den själv? Det är uppenbart att det är något fel på mobilen sedan att dina "jämförelser" håller en 10 årings nivå är ju bara komiskt. Varför är du inte i skolan? Och varför spenderar du tid med att trolla på forum? Saknar du verkligen den uppmärksamhet av dina föräldrar att du måste få den här?

Du svarade just på din egen fråga.. Min fråga kom fram pga. ett svar du gav.

+793

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Har precis samma åsikt som TS. Hade en Iphone 3GS som blivit slö som en gammal kärring.
Abonnemanget gick ut, så jag valde en Samsung Galaxy S2.
Jag kan inte ha något skydd för den, för då blir den för varm och stänger av sig.
Apparna är dåligt skrivna, med flertalet buggar i varje.
Batteriet klarar inte ens 24 timmar normal använding.
Sitter ibland och stirrar längtande på min gamla 3GS, men den blev alldeles för slö med nya IOS.
Visst, allt må vara dyrare på Appstore, men där har dom iaf en vettig kvalité-check innan man får kasta ut skiten där.
Blir nog min första och sista samsung det här, om inte 4.0 förbättrar allt, så hamnar den nog på blocket rätt omgående.
Dessutom, när fan kommer 4.0 till den? Ingen info någonstans.
Ungefär som Blizzards "soon".

Håller inte alls med.

Jag har ett plastcase och skärmskydd. Visst blir den varm när man spelar riktigt tunga spel eller streamar något men den stängs inte av, faktum är att den aldrig någonsin stängts av bara sådär.
Angående apparna blir det svårt att jämföra då jag inte vet vilka appar du testat. Det har hänt mig några gånger att jag träffat på en app som har någon bugg, ja...men menar du att alla iOS apps är buggfria? Det låter högst osannolikt.
Kollar batteriappen nu och har 26% kvar av batteriet som jag laddade för 2 dagar, 0 timmar, 11 min, 49 sekunder sedan. Jag lyssnar på 1h musik varje dag, spelar lite under dagen och kollar en kort stund på någon TV serie vilket jag skulle tycka är normal användning.
4.0.3 finns redan inofficiellt om du orkar roota och sen flasha den. Eller så väntar du tills det officiella släppet som borde var om någon månad eller så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Min dator fick BSOD i Windows 7!!! Jag installerade ett program och det funkar inte! Windows 7 suger och är ofärdigt! Jag installerade ett spel och det fryser, Microsoft köpte nyligen upp det spelföretaget och det märks! Windows 7 suger!

Don't feed the newly registered trolls...

Håller med.

TS borde ta och ta sig i kragen och gå tillbaka med den och mena att den inte håller vad den lovar. Det är troligtvis Motorola själva som strulat till det med deras romversion alternativt så är det hårdvaran. Visst kan man lacka ur på att saker inte är som de ska men då ska rätt företag ha skiten.

Jag vet att du nu kommer med någon random kommentar om mitt inlägg som egentligen inte är mer än trollning. Så jag tycker att tråden bör låsas med en varning till trollet om att istället skriva en saklig tråd med bevis som faktiskt håller.

Vill tacka mods för låsningen i förhand!

Permalänk
Skrivet av Batman:

Vart har du köpt luren? Det är väl klart som fan du kan lämna tillbaks den. Öppet köp, bara att utnyttja, eller har du slängt kvittot? Du kan göra slut på ditt lidande och fixa dina problem på 2 röda om du bara bestämmer dig för det. Istället väljer du att sitta här inne och "spy galla" över en småsak. Det visar på vilken mognadsnivå du ligger.

Den är köpt hos Telia, men när man brutit kartongen och hela bidevitten så gäller inte open buy längre. Redan kollat den biten. Dessutom är den inhandlad för mer än 30 dagar sedan, kom hem och använde den först för ett tag sedan. Så alla mina ägg är kokta vad gäller sådant.

Permalänk
Medlem

Den är köpt hos Telia, men när man brutit kartongen och hela bidevitten så gäller inte open buy längre. Redan kollat den biten. Dessutom är den inhandlad för mer än 30 dagar sedan, kom hem och använde den först för ett tag sedan. Så alla mina ägg är kokta vad gäller sådant.

Om du nu har så mycket problem med Motorolas rom men inga hårdvarufel varför byter du inte bara rom?
Snacka om att ge upp för snabbt.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Håller med.

TS borde ta och ta sig i kragen och gå tillbaka med den och mena att den inte håller vad den lovar. Det är troligtvis Motorola själva som strulat till det med deras romversion alternativt så är det hårdvaran. Visst kan man lacka ur på att saker inte är som de ska men då ska rätt företag ha skiten.

Jag vet att du nu kommer med någon random kommentar om mitt inlägg som egentligen inte är mer än trollning. Så jag tycker att tråden bör låsas med en varning till trollet om att istället skriva en saklig tråd med bevis som faktiskt håller.

Vill tacka mods för låsningen i förhand!

Det anklagas friskt om trolleri hit och dit. Lägg bara ner, jag vet inte vad ni får ut av det. Sluta skriv här om ni tycker att jag trollar.

Kan man gå till Telia och hävda att den är fullkomligt undermålig och på så vis få mynten tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Om den blir varm och stänger av sig randomly så låter det som du har fått ett måndagsex. Bör nog kontakta butiken och få den kollad då.

ICS är tekniskt sett ute för S2 i ett antal regioner nu. Antar det är lite slött att komma ner till sverige.
Vad du kan prova göra är att installera en officiell ROM från här:
http://www.sammobile.com/forum/forumdisplay.php?f=110
Detta är officiella versioner. Dock så lär dom nog sakna svenska iofs. Så du får kanske ev köra i Engelska.

Men det borde annars dyka upp snart till din telefon för sverige.

Så min garanti försvinner inte om jag installerar någon av dessa roms?
Om jag har ett så kallat måndags-ex bör jag nog ha kvar garantin tänkte jag

Permalänk
Skrivet av Tacocat:

Om du nu har så mycket problem med Motorolas rom men inga hårdvarufel varför byter du inte bara rom?
Snacka om att ge upp för snabbt.

Fel, den har låst bootloader.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Jag skriver min C-uppsats, därför är jag hemma. Tackar som frågar.

Mina allegorier är inte på 10-årings nivå. Att man skriver bajskorv betyder inte att man är 10 år.

Jag trollar inte forum. Om du tycker att jag trollar kan du lämna tråden, förstår inte varför du fortsätter lägga ner tid här om du tycker att det är trollande.

Permalänk
Medlem

Ja det påpekas friskt om trollning då din tråd och hur du svarar påminner om folk som håller på med detta fenomen. Jag kommer dock svara på din fråga så länge det är sakligt...

Man kan gå tillbaka med en vara och mena att den inte håller vad den lovar ja. Man måste dock ha konkreta bevis så filma gärna alternativt om du kan återskapa felet hos dem. Mitt råd är att klaga och klaga och klaga och klaga och klaga tills det inte går mer. Ge dig aldrig. Dock så kommer de troligtvis ta in telefonen och kontrollera de fel som du har beskrivit. Kontakta gärna konsumentverket för hjälp i ärendet då de troligtvis kan komma med väldigt bra tips.

Permalänk

Testa en annan launcher t.ex ZEAM och se om det blir mer flyt.

hårdvaran är det inget fel på utan det är rommen och deras egna variant av lull lull på android som buggar.

du kommer få ICS antar jag för den är så pass ny... bör bli bättre då också

har du svårt att skriva testa: Swiftkey X och se om det blir bättre

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Finns en rom ute för den & den går att roota, om man inte klarar av enkla handhavanden som detta bör man ej köpa en android lur. Finns mer att läsa hos XDA...

PS: ICS är på G till razr med fullt upplåst bootloader

Ska man skaffa android lur bör man kolla upp utbudet av custom roms till telefonen i fråga samt det officiella stödet, annars kan man lika gärna skaffa iOS.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Entusiast

Men som sagt det är inget fel på den. Precis som jag inte kan lämna tillbaka mina använda kläder för att jag inte gillar färgen på dem.

Gränssnittet och allting är bara dåligt i sitt utförande. Taskigt gränssnitt. Men risig GUI-design är inget produktfel per se.

Det är ju tydligt att det är något fel på den efter att ha läst din beskrivning.
Håller med Tumnus btw, du argumenterar som en 10-åring och vägrar ens diskutera det faktum att den kan vara trasig och så fortsätter du att jämföra den med bajskorvar osv.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aje:

Har haft min Galaxy S2 i knappt ett år och jag tycker den är grym. Enda jobbiga med den är att den saknar en dedikerad kameraavtryckare, för jag vet inte vilket pucko som kom på att man skulle använda skärmen och touch för det endamålet? I övrigt är den kanon och samtliga problem du pratar om känns väldigt Motorolarelaterade. När du testade telefonen i butiken innan du köpte den, hade den samma problem?

Ungefär så känner jag också. Dedikerad knapp på sidan för kameran är en sak jag stör mig på... Utöver det så är det fan den roligaste leksak jag någonsin haft.

Sen kan det ju vara så att Android inte passar dig. Du kanske skulle hållt dig till ajfån eller kanske kollat runt lite vilken lur som kändes bra. Motorolle vågar jag inte uttala mig om, men jag stormtrivs med min SGSII!

Permalänk
Medlem

Detta har inget med tråden isig, men jag ville bara tacka för en rolig tråd.
Sista timmen på jobbet gick ju riktigt fort

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Tror inte det bryter mot din garanti, i och med det är officiella ROMs. Fast är själv lite osäker på den biten. Du kan annars fråga andra på forumet om det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det är ju tydligt att det är något fel på den efter att ha läst din beskrivning.
Håller med Tumnus btw, du argumenterar som en 10-åring och vägrar ens diskutera det faktum att den kan vara trasig och så fortsätter du att jämföra den med bajskorvar osv.

Men alltså, den är så i utförandet. Ingen Razr kan spela Fruit Ninja exempelvis. Jag har förstått att Android i sig är det inget knas med, alltså är det dessa appar som inte uppdaterats.

Vad gäller gränssnittet så är tydligen MotoBlur genomruttet, av vad jag kunnat hitta på nätet. Som sagt, det är någonting så lustigt som klanderfritt kasst.

Permalänk
Avstängd

SalamandernJoe skapad Januari 2012

Antal inlägg: 0

Skapade trådar: 1 (Denna).

Luktar troll på lång väg faktiskt.

Men alltså, den är så i utförandet. Ingen Razr kan spela Fruit Ninja exempelvis. Jag har förstått att Android i sig är det inget knas med, alltså är det dessa appar som inte uppdaterats.

Vad gäller gränssnittet så är tydligen MotoBlur genomruttet, av vad jag kunnat hitta på nätet. Som sagt, det är någonting så lustigt som klanderfritt kasst.

Nu ändras det ton.. Tidigare i tråden så höll du tjuraktigt fast vid tanken att det var Android och inte mobilen det var fel på.. Och nu är det helt plötsligt mobilen som du skyller på?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Finns en rom ute för den & den går att roota, om man inte klarar av enkla handhavanden som detta bör man ej köpa en android lur. Finns mer att läsa hos XDA...

PS: ICS är på G till razr med fullt upplåst bootloader

Ska man skaffa android lur bör man kolla upp utbudet av custom roms till telefonen i fråga samt det officiella stödet, annars kan man lika gärna skaffa iOS.

Kan man låsa upp och ha sig via OS X Lion?

Sist jag kollade gick det inte att flasha ny ROM på den i och med den låsta bootloadern som skulle fixas först i samband med ICS.

Jag har förstått att jag ska hålla mig till andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Eller så köper man det man tycker ser bra ut och bildar sig en egen uppfattning. Sen om man letar fel så kommer man alltid hitta fel, samma sak om man försöker hitta fel på sin nuvarande telefon för att köpa en nyare fast man egentligen inte behöver det. Lyxproblem kallar jag det...som delvis jag har.

Men jag håller med om kameraknappen.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Nu ändras det ton.. Tidigare i tråden så höll du tjuraktigt fast vid tanken att det var Android och inte mobilen det var fel på.. Och nu är det helt plötsligt mobilen som du skyller på?

Jag "skyller" inte på någonting, jag bara konstaterar att det inte är några tekniska fel på Android trots att jag ogillar det. Jag konstaterar även det du citerade.

Att saker och ting inte fungerar.

*Tänkte inte ens på trollgrejen, svarade på den separat.

Missade trollungen.
Permalänk
Medlem

Om du kräver att du ska kunna flasha via OS X är det bara lite svårare... Allvarligt talat, sälj telefonen billigt & spara ihop till en iphone...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Alltså ärligt, stick från tråden. Riktigt less på ditt trolltjafs. Om du tycker det luktar troll, håll för näsan och byt tråd. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Hej då!

Permalänk
Avstängd

Jag "skyller" inte på någonting, jag bara konstaterar att det inte är några tekniska fel på Android trots att jag ogillar det. Jag konstaterar även det du citerade.

Att saker och ting inte fungerar.

I hela denna tråd så har du gnällt på hur Android är "Boven" och hur du skyller allt på att det är Android och inte mobilen det är fel på. Du konstaterade inte något lika mycket som du vräkte ur dig galla över android och google.

Alltså ärligt, stick från tråden. Riktigt less på ditt trolltjafs. Om du tycker det luktar troll, håll för näsan och byt tråd. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Hej då!

"Varför bryr du dig om jag skriver att du är ett troll? Vad har du med det att göra"? Sluta bete dig som ett troll då om du nu vill att folk ska sluta påstå att du är ett troll..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

I hela denna tråd så har du gnällt på hur Android är "Boven" och hur du skyller allt på att det är Android och inte mobilen det är fel på. Du konstaterade inte något lika mycket som du vräkte ur dig galla över android och google.

Okej, om det känns jobbigt för dig rekommenderar jag en annan sysselsättning än att läsa det jag skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Från vad jag kan hitta på nätet om ämnet så ska det inte bryta din garanti så länge det är en officiell o-rootad version.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro