Mindre dator med prestanda för Inventor 3D CAD
Hej
Lite osäker på om jag ska posta här eller i grafikkortsdelen. Flytta gärna om jag är fel ute.
Jag ska köpa en ny bärbar dator till jobbet för att ersätta min stationära eftersom jag börjat resa mer.
Jag är ute efter en dator som är ganska liten och enkel att bära med sig (max 15" gärna mindre)
Jag sitter till 70% av tiden med program som inte kräver så mycket prestanda (office, mail, internet etc)
30% av tiden använder jag 3D CAD programmet Autodesk Inventor. Jag modellerar mest och det är hyfsat ofta stora sammanställningar (upp till 10,000 komponenter)
Mitt problem och det jag behöver hjälp med är val av dator med tillräckligt bra grafikkort.
Autodesk rekommenderar Nvidia Quadro eller AMD Firepro, Men jag kan inte hitta några mindre datorer som har det. Samtidigt har jag läst på diverse forum att det är ok med ett "standardkort" nu när Inventor körs i Direct X
Så min fråga är: Finns det något annat grafikkort som någon använt till Inventor med gott resultat?
Jag har kollat på följande alternativ hittills:
1: HP 8560w 15" - NVIDIA Quadro 2000M med 2 GB
2: HP 8460p 14" - AMD RAdeon HD 6470M med 1 GB minne
3: Sony S-serie, typ SA 13,3" - Intel® HD-grafik 3000 AMD Radeon™ HD 6630M med 1Gb minne (växlar beroende på inställning)
4: Förslag?
Alla alternativ med 2gen intel core i7, SSD disk, min 8Gb RAM
Pris är inte så noga men helst inte över 30,000kr ink moms
Mycket tacksam för snabba svar!