Permalänk
Medlem

bilder på rutan??

Läste denna artikel och blev ganska sugen på att göra en själv, men frågan är. går det verkligen bra med en vanlig färgskrivare.

har en Deskjet 840C.. och så behöver man jö speciellt papper, vilket jag letat efter men icke funnit ..

aja titta själv

http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/colou...

om ni vet var man köper pappret plz tell me.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Tycker det ser ut som stor overhead film....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en overheadfil men en sån kommer i alla fall gå lika bra som det har gåt mör honom... overheadfilm finns i de flesta bokhandlar eller att "låna" vid närmsta kopieringsmaskin
Nästan säker på att adet går att skriva ut med en vanlig skrivare... jag har i alla fall skrivit ut på sk. fotopapper som är väldigt blanka med min 930C så det går nog bra ska du se

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk

Finns redan trådar om detta. Det står att det är Transparentpapper om man läser noga.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ®aZor
Vet inte om det är en overheadfil men en sån kommer i alla fall gå lika bra som det har gåt mör honom... overheadfilm finns i de flesta bokhandlar eller att "låna" vid närmsta kopieringsmaskin
Nästan säker på att adet går att skriva ut med en vanlig skrivare... jag har i alla fall skrivit ut på sk. fotopapper som är väldigt blanka med min 930C så det går nog bra ska du se

Skriva ut på vanlig oh-film med bläckstråle är ingen höjdare precis, fastnar ungefär lika bra som att hälla vattenfärg på...

OH till bläckstråle är lite smådyra, men det är väl igen fara om man bara ska ha några stycken.

Permalänk
Avstängd

Fy fan va ballt!!.. Ska genast sno en bunt i skolan :D.. om färgen inte fastnar på dom (vilket jag tror det gör), så får man väl kirra papper ifrån AGFA eller nån framkallningsbutik i city,.. kan inte vara alltför svårt... :D.. fan va coolt! ska testa!..

Visa signatur

[AMD XP1800+ @ XP1900+ (137 FSB) (1.75 Vcore)] [Soltek-75 DRV-2] [GeForce 3 Ti200 128 MB @ (250/500)] [256MB DDR] [DVD-ROM] [CD-ROM] [2*12.5 GB (5400rpm) + 40 GB (7200rpm) HDD] [2*10/100mbit Ethernet D-Link] [ComHem 1Mbit]

Permalänk

man kan ju allti rita nåt själv behöver ju nödvändigtvis inte ta nån bild på datorn..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

har själv provat dedär med att skriva ut på oh-papper, och det går inte.. men det borde väl gå att slipa lite lätt över hela pappret med nått fint sandpapper? då måste väl bläcken fastna?.

Permalänk
Medlem

Man kan iallafall skriva ut på OH-papper med laserskrivare... Man kan ju alltid skriva ut bilden, och sen fylla i för hand...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man ska ändra inställningarna på utskrift.

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju fråga någon snäll som har en kopiator och kopiera över någon fin bil där

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk

Varför inte stepa ner till repro eller nått liknande företag å få bilden utskriven på OH-papper... Det kostar inte många kronor... Skulle tro att det är billigare än special-OH-paper till skrivaren iaf.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk

det borde gå att skriva på vanligt papper också..
han på metku har juh först skrivit ut bilen på oh film eller dylikt.. och sen skurit ut en bakdel i vanligt papper..
kan juh vara värt att testa

Visa signatur

skynda med pastan!

Permalänk

OH papper för utskrift ä lite speciell... (kollade upp det där) Den är typ lite knottrig på ena sidan... fast inte så man känner det men så att färgen fastnar.....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Avstängd

SWEMAN2k: Vart någonstans kan man ladda ner sådana där coola bilder som han i artikeln hade?

Visa signatur

[AMD XP1800+ @ XP1900+ (137 FSB) (1.75 Vcore)] [Soltek-75 DRV-2] [GeForce 3 Ti200 128 MB @ (250/500)] [256MB DDR] [DVD-ROM] [CD-ROM] [2*12.5 GB (5400rpm) + 40 GB (7200rpm) HDD] [2*10/100mbit Ethernet D-Link] [ComHem 1Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FillePille
SWEMAN2k: Vart någonstans kan man ladda ner sådana där coola bilder som han i artikeln hade?

Har ingen aning

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

OH-film för bläckstråleskrivare är inte bara knottrig, det är en speciell ytbehandling som ska suga åt sig färgen. Slicka på en sån film och din tunga sitter nästan lika bra fast som när man slickar på en lyktstolpe på vintern

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

MadModder: Kan man handla sånnt OH-Papper i en vanlig pappershandel?

Visa signatur

Jag skyller alla stavfel och andra grammatiska fel på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

själv så börjar man nu.. har "skrivar oh papper" *humm* hemma.. kostar typ 10:- arket.. eller iaf för ett par år sen.
nu ska jag mådda

weeeee

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
själv så börjar man nu.. har "skrivar oh papper" *humm* hemma.. kostar typ 10:- arket.. eller iaf för ett par år sen.
nu ska jag mådda

weeeee

heh lycka till, visa upp lite bilder o så sen, ska nog modda lite själv senare om jag fixat datorn o så

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

gå till någon som jobbar med kopiering mm. typ ett litet tryckeri.. jag brukar gå med en cd till en snubbe här i Skell och få utskrivet i färg på oh papper ...kostar typ 20 spänn ...billigt och bra kvalitet.

sen oh papper för skrivare är ganska dyrt, var och kollade upp det för någon dag sen eftersom jag behöver sånt och det kostade runt 300 för hundra ark =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Images that I used in that article can be found at: http://www.metku.net/images/trigun/

Visa signatur

MetkuMods Because you love your hardware.

Permalänk
Medlem

finns som sagt oh-papper för bläckstråleskrivare, har sånt hemma och använder ibland, kan man nog köpa i vilken pappershandel som helst...

Visa signatur

[size="1"]trodde att jag hade koll på läget... men när jag öppnade dörren o kom ut
i den stora världen så fattade jag att jag inte fattade...[/size]

Permalänk
Avstängd

Thnx japala :D.. Love that babe with Eagle.. it rocks!..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av japala
Images that I used in that article can be found at: http://www.metku.net/images/trigun/

Japala is our god!!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1