installera windows på ssd

Permalänk
Inaktiv

installera windows på ssd

Hejsan, är det någon som kan hjälpa mig med att installera windows korrekt på en ssd. För några veckor installerade jag men då hade jag inte på ACHI, så hur skall jag få på det denna gång? Då jag går in i BIOS för att göra det så skall jag välja en hdd men ssdn finns inte där då :S

Permalänk

Citerat från sidan jag använde, hittades efter cirka 12 sekunders googlande..

"
How to enable AHCI in Windows 7 after Instalation:

There is one way to fix this, although you need to have knowledge of registry editing. The detailed steps from Microsoft are as follows:

1.Exit all Windows-based programs.
2.Click Start, type regedit in the Start Search box, and then press ENTER.
3.If you receive the User Account Control dialog box, click Continue.
4.Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesMsahci
5.In the right pane, right-click Start in the Name column, and then click Modify.
6.In the Value data box, type 0, and then click OK.
7.On the File menu, click Exit to close Registry Editor.

After this you’ll have to restart your computer, go to BIOS and enable AHCI. When you log in to Windows again, you’ll notice the installation of drivers for AHCI. Another restart will be required to finish the driver installation."

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waspen123:

Citerat från sidan jag använde, hittades efter cirka 12 sekunders googlande..

"
How to enable AHCI in Windows 7 after Instalation:

There is one way to fix this, although you need to have knowledge of registry editing. The detailed steps from Microsoft are as follows:

1.Exit all Windows-based programs.
2.Click Start, type regedit in the Start Search box, and then press ENTER.
3.If you receive the User Account Control dialog box, click Continue.
4.Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesMsahci
5.In the right pane, right-click Start in the Name column, and then click Modify.
6.In the Value data box, type 0, and then click OK.
7.On the File menu, click Exit to close Registry Editor.

After this you’ll have to restart your computer, go to BIOS and enable AHCI. When you log in to Windows again, you’ll notice the installation of drivers for AHCI. Another restart will be required to finish the driver installation."

Det gjorde jag efter förra installationen men det funkade inte :/

Permalänk
Inaktiv

För då jag skall välja AHCI så finns inte min ssd i listan och då blir det tillbaka till originella inställningarna

Permalänk
Inaktiv

Hej, nu har min ssds experience poäng farit från 7.8 till 6.8 Är det för att jag inte har AHCI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

För då jag skall välja AHCI så finns inte min ssd i listan och då blir det tillbaka till originella inställningarna

När man ändrar till AHCI så ändrar man inte på någon speciell enhet så vet inte riktigt om det är rätt eller så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv

Installerade om windows och fick det till AHCI, nu visar det 7.4 i experience points. Före hade jag 7.8 :S Skall det vara så?
Har en Corsair Force 3 120gb