greattech för bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem

greattech för bra för att vara sant?

kollade denna: http://greattech.se/product.html/gamer-lunatic-hd6950?categor... för 7k känns det lite för bra för att vara sant med ett fx-6100, 8gb ram, radeon 6950, 500w, 500gb. vad tror ni? är dom säkra?

Permalänk
Medlem

Moderkort som kostar 500kr säger alt

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Inget jag skulle rekommendera. Du behöver googla greattech så hittar du massor av dåliga recensioner.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=10139

Du kan ha tur och få en fungerande dator men du kan också förlora 7k.

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Greattech
Skrivet av TolkN:

Min kompis beställde en dator från greattech förra året och han fick ett fejkat windows 7 -.- ....

Skulle du kunna återkomma med ett kvitto, order-nr på ordern eller något som kan bekräfta ditt påstående?
Vi säljer inga datorer med operativsystem. Det kan man dock köpa till och då får man licens med skivan som man själv kan aktivera. Frågan är då hur han har fått ett fejkat Windows 7? Antingen har han köpt ett operativsystem men inte aktiverat det (vi gör oftast det) eller så har han själv installerat en pirat operativsystem!

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av zeleni:

Moderkort som kostar 500kr säger alt

Hej,

Datorn kostar inte direkt 10.000 :- och datorn är anpassad för spel med ett grafikkort. Det finns även USB 3.0 på moderkortet.
Tanken är inte att våra datorer ska överlockas så att garantin försvinner eller att man kör med dubbla grafikkort, Då har vi helt enkelt andra alternativ.

Har men 7000 :- i budget så är datorn ovan helt klart bland dom mest prisvärda datorerna man kan hitta. Där har vi inte snålat med moderkortet.
Moderkortet kostar ca 600-650 :- i övriga butiker idag. Vill man lägga ut mer pengar på moderkortet så kan man göra det på konfigurationen men då får man även vara beredd på att betala mer för ett bättre moderkort om man skulle behöva det.

Datorn ovan är anpassad efter övriga komponenter och allting fungerar bra ihop. Eftersom du anser att ett moderkort som är riktig prisvärd för ca 600 :- är för dålig på en dator som kostar 7000 :- så undrar jag vilket moderkort du skulle valt som är prisvärd och anpassad efter övriga spec i datorn.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av erixxx:

Inget jag skulle rekommendera. Du behöver googla greattech så hittar du massor av dåliga recensioner.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=10139

Du kan ha tur och få en fungerande dator men du kan också förlora 7k.

Skulle du kunna googla åt oss och länka till en sida eller recension där vi har hanterat något ärende fel eller dåligt?

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av dmz_707:

kollade denna: http://greattech.se/product.html/gamer-lunatic-hd6950?categor... för 7k känns det lite för bra för att vara sant med ett fx-6100, 8gb ram, radeon 6950, 500w, 500gb. vad tror ni? är dom säkra?

Datorn är prisvärd och kanske det bästa valet du kan hitta för 7000 :- när det gäller färdiga datorer i Sverige. Vi säljer helt enkelt prisvärda datorer som kan vara för bra för att vara sant men det är samma datorkomponenter i datorn som övriga datorbutiker som säljer dyrare än oss och som många rekommenderar på diverse forums. Vi kör endast med stora och kända tillverkare med hög kvalitet : Coolermaster, FSP , Asus , Sapphire etc.. Du hittar inga okända märken hos oss

Är du osäker över något så kan du alltid välja delbetalning eller klarna och betala när du har nöjd med datorn.
Har du andra frågor om datorn eller något så kan du alltid kontakta oss.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem

Då tar man nog chansen och beställer en dator där och den har ju garanti så till slut ska den väl i så fall funka?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raind:

Då tar man nog chansen och beställer en dator där och den har ju garanti så till slut ska den väl i så fall funka?

Läs köpvillkoren osv. Finns trådar där det blivit missförstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Greattech
Skrivet av Raind:

Då tar man nog chansen och beställer en dator där och den har ju garanti så till slut ska den väl i så fall funka?

Det finns flertal butiker som säljer färdiga datorer. dmz_707 valde Sweclockers för att fråga hur en dator kan kosta 7000 :- men fick inte direkt det svaret han hade förväntat sig. Man förväntar sig helt klart bättre svar än att några hävda saker utan att själva kolla upp allting.

Vi kan inte garantera dig att vi är Sveriges bästa datorbutik av speldatorer eller att vi är billigast. Men detta kan vi garantera dig:

- Mycket prisvärda speldatorer där vi verkligen inte har snålat med något alls. Man får det man betalar för till grymma priser.
- 2 års garanti på hela datorn. 2-3 dagars service tid. Går något sönder så byter vi ut det själv utan att kunden får vänta tills tillverkaren eller leverantören skickar ut en utbytes enhet som brukar ta långt tid. Vi har egen verkstad där vi själva utför tester och byten.
- Skulle det hända något med företaget så har kunden fortfarande garanti från leverantören eller fabriken som man själv kan ordna. Brukar vara längre än 2 år.
- Livtids support genom telefon, chatt samt mail.
- Leveranstid på ca 2-7 arbetsdagar (kan variera efter säsong/högtider)
- Köpvillkor enligt lag och även punkter där vi har förbättrat mot kundens fördel. (bättre än vad lagen säger för kunden)
- Snygg montering av datorer inkl kabeldragning.
- Kortbetalning, Faktura samt delbetalning genom Klarna, Postförskott eller avhämtning från butiken i Centrala Stockholm.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av TolkN:

Nej det skulle jag inte kunna eftersom han har inte kvar sådant och det är annars för sent eftersom han har redan köpt ett riktigt,men annars så funkar hans dator väldigt bra.

Antagligen köpte han till ett och fick ett fejk.Det funka i början men efter ett tag så upptäckte windows eller nu vad som märker att det var ett fejkat,jag hade ett piratat win7 under samma tid och det hände exakt samma sak.

Det är ingenting han bryr sig om jag ville bara meddela!

Om han har köpt ett från oss så får han med både skivan och aktivering. Skulle Windows upptäcka att det är inte är äkta så kan han aktivera Windows igen genom koden har har fått.

När man installerar ett operativsystem så har man alltid 30 dagar på sig att aktivera datorn. Om man inte aktiverar inom 30 dagar så varnar datorn att det är pirat operativsystem och då är enda lösningen aktivering av datorn. Han ska ha tillgång till skivan + operativsystemet för att kunna aktivera datorn.

Det är ingen som betalar för en produkt man inte får och sedan köper det från en annan butik utan att kontakta bolaget först!
Hur normalt är det? Du köper en dator med operativsystem. Microsoft hävdar att det är pirat och din kompis köper sedan från ett annat bolag när han redan har betalat för produkten tidigare?
Allt detta utan att först kontakta bolaget som har sålt datorn (alltså Greattech), Hur tycker du att det låter?

Man går inte ut på Internet och påstår något sånt här och hävder sedan om att han inte bryr sig och att du bara ville meddela.

Vi säljer som sagt inga datorer med operativsystem. Om han har köpt operativsystemet separat från oss så kan han helt enkelt aktivera det genom koden han har fått med datorn som du får när du köper en märkes dator.

Jag skulle även kunna hitta din väns order om du återkommer med namn / adress för att lösa detta om det stämmer som du säger! Jag kan även garantera er pengarna tillbaka för operativsystemet om det är som du säger. Han kan få 100% återbetalning för kostnaden för operativsystemet oavsett om han har använt det eller inte. Räcker med hans namn + adress eller order-nr.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Skrivet av Greattech:

Om han har köpt ett från oss så får han med både skivan och aktivering. Skulle Windows upptäcka att det är inte är äkta så kan han aktivera Windows igen genom koden har har fått.

När man installerar ett operativsystem så har man alltid 30 dagar på sig att aktivera datorn. Om man inte aktiverar inom 30 dagar så varnar datorn att det är pirat operativsystem och då är enda lösningen aktivering av datorn. Han ska ha tillgång till skivan + operativsystemet för att kunna aktivera datorn.

Det är ingen som betalar för en produkt man inte får och sedan köper det från en annan butik utan att kontakta bolaget först!
Hur normalt är det? Du köper en dator med operativsystem. Microsoft hävdar att det är pirat och din kompis köper sedan från ett annat bolag när han redan har betalat för produkten tidigare?
Allt detta utan att först kontakta bolaget som har sålt datorn (alltså Greattech), Hur tycker du att det låter?

Man går inte ut på Internet och påstår något sånt här och hävder sedan om att han inte bryr sig och att du bara ville meddela.

Vi säljer som sagt inga datorer med operativsystem. Om han har köpt operativsystemet separat från oss så kan han helt enkelt aktivera det genom koden han har fått med datorn som du får när du köper en märkes dator.

Jag skulle även kunna hitta din väns order om du återkommer med namn / adress för att lösa detta om det stämmer som du säger! Jag kan även garantera er pengarna tillbaka för operativsystemet om det är som du säger. Han kan få 100% återbetalning för kostnaden för operativsystemet oavsett om han har använt det eller inte. Räcker med hans namn + adress eller order-nr.

// Greattech Stockholm AB

Men herregud kolla hans avatar ...... I'm just saying^^

Permalänk

https://www.flashback.org/t1082379 läs lite där

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1053628-ang... läs lite mer kan inte skada!!!

http://www.fairshopping.se/opinions/view/11355 ska jag behöva länka alla sidor ? eller räcker detta?

En massa strul låter det som ^^

Så för att sammansätta allt så kan jag ju säga att du kan få ett bra köp utan strul med det kan oxå bli en massa strul!

Permalänk
Greattech
Skrivet av Osonolagret:

Tråden från Flashback är från 2009-12-21. Helt enkelt en enkel fråga en medlem som undrar om företaget är falskt eller inte men idag är vi på 2012 och lever ännu, Det förklarar en hel del.

Andra kommentaren är från : Carl_X. Där skriver han att normalt så har " scammers " inte faktura eller delbetalning men det hade vi även under 2009 och det tycker han att det är bra.

Sen har vi den sista kommenteran från 2012-02-17, 12:12 " Användare , Tudorna ".

Alla på Sweclockers borde nog känna igen det han har skrivit på flashback.
Detta kanske hjälper : http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1053628-ang...
Då har vi Anton1337 under namnet Tudorna denna gång. Kontot Anton1337 är avstängd på Sweclockers. Sen ska vi självklart inte glömma hans tredje konto " niclasfreij , Finns även flertal andra som jag inte behöver nämna här nu.
Sen har vi också hans tråd på fairshopping : http://fairshopping.se/opinions/view/11355

Läser man det han klagar på och vårt svar samt det alla har kommenterat så förstår ni hur det ligger till ch varför hans kommentar inte stämmer på flashback.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av Osonolagret:

https://www.flashback.org/t1082379 läs lite där

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1053628-ang... läs lite mer kan inte skada!!!

http://www.fairshopping.se/opinions/view/11355 ska jag behöva länka alla sidor ? eller räcker detta?

En massa strul låter det som ^^

Så för att sammansätta allt så kan jag ju säga att du kan få ett bra köp utan strul med det kan oxå bli en massa strul!

Helt rätt, se mitt svar ovan. Alla dessa länkar är från samma person, Vore även bra om du läste vårt svar på ärendet och alla kommentarer från medlemmar.

Att EN person går runt och sprider rykten från diverse konton betyder inte att det är flera personer.
Hans omdöme från prisjakt är just nu under utredning hos prisjakt : http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=10139 (niclasfreij1)
Flertal av hans omdömen har raderats utav pricerunner, prisjakt och även Sweclockers under veckan.

// Greattech Stockholm AB.

Permalänk
Greattech
Skrivet av TolkN:

Efter att hans förälder kanske läst lite om allt erat strul kanske de sket i att ens försöka och köpte ett nytt helt enkelt.. vad vet jag jag ville bara meddela att någonting hade gått snett. inget mer med saken. Ser att det börjar bli lite offtopic dags att vända på sakerna till det han som skapade tråden ville ha svar på... Och jag säger så här: Greattech gör säkert många glada men ibland kan de göra vissa inte så glada men kö på! dem har förmodligen inget mer strul. får man hoppas.

Skulle det vara som du säger att han har fått problem med sitt operativsystem och sedan köpt ett nytt så kan han fortfarande få tillbaka pengarna för operativsystemet genom att kontakta oss. Han får då tillbaka ca 1000 :- genom att ange sitt order-nr samt bankkonto nummer. Enklare än så kan det inte bli. Det är förutsatt att han verkligen har köpt ett operativsystem från oss.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Helt rätt, se mitt svar ovan. Alla dessa länkar är från samma person, Vore även bra om du läste vårt svar på ärendet och alla kommentarer från medlemmar.

Att EN person går runt och sprider rykten från diverse konton betyder inte att det är flera personer.
Hans omdöme från prisjakt är just nu under utredning hos prisjakt : http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=10139 (niclasfreij1)
Flertal av hans omdömen har raderats utav pricerunner, prisjakt och även Sweclockers under veckan.

// Greattech Stockholm AB.

Okej! Men va bra! Själv har jag bara hört min kompis nämna att han hade fått ett fejkat som nu då förmodligen inte va sant .då ursäktar jag för allt jag har skrivit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Greattech
Skrivet av TolkN:

Okej! Men va bra! Själv har jag bara hört min kompis nämna att han hade fått ett fejkat som nu då förmodligen inte va sant .då ursäktar jag för allt jag har skrivit

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att vi till slut kunde avsluta detta på ett bra sätt. Som sagt, skulle han fått något fel så finns vi här för att hjälpa honom.
Om inte, så önskar jag dig och din kompis lycka till och hoppas att hans datorn fungerar i flera år

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Kul att vi till slut kunde avsluta detta på ett bra sätt. Som sagt, skulle han fått något fel så finns vi här för att hjälpa honom.
Om inte, så önskar jag dig och din kompis lycka till och hoppas att hans datorn fungerar i flera år

// Greattech Stockholm AB

Okej hoppas att ni får bort han som skriver allt dåligt så inte fler personer missförstår greattech som ett dåligt företag! lycka till och ursäkta en gång till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker greattech är ganska aktiva här på forumet. Bedriver nästan lite häxjakt på alla som skriver något negativt om dom. Kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte. Kan uppfattad som något aggrisiv marknadsföring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

(Om ett företag bryr sig så mycket att de skapar en profil på ett forum och argumenterar sakligt för varje fråga så känns det ändå rätt vettigt måste jag säga...)

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Greattech
Skrivet av thexps:

Tycker greattech är ganska aktiva här på forumet. Bedriver nästan lite häxjakt på alla som skriver något negativt om dom. Kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte. Kan uppfattad som något aggrisiv marknadsföring.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av YGLeXz:

(Om ett företag bryr sig så mycket att de skapar en profil på ett forum och argumenterar sakligt för varje fråga så känns det ändå rätt vettigt måste jag säga...)

Jo, Vi har varit rätt aktiva sen förra veckan på flertal sajter för att besvara alla inlägg. Så fort någon frågor om våra speldatorer på exempel Sweclockers så kommer det kommenterar som inte hör till tråden. Flera av dessa är påhittade kommenterar och någonstans måste vi dra en gräns och börja svara på alla kommentarer.

Och så fort vi kommer in på tråden och frågar dom efter bevis / något som kan bekräfta deras påståenden så slutar dom svara.

Nu finns vi här för att svara på alla frågor som alla har eller problem som dom vill få hjälp med. Ett exempel är denna tråd som från början fick hos oss att ses som årets värsta datorbutik men helt plötsligt löste allting sig genom ett par inlägg. Allt från att vi använder dåliga moderkort till falska windows.

Vi kommer självklart inte in och besvarar inlägg om någon har frågor om våra datorer (dessa frågor är till er medlemmar och inte oss) men vi kommer komma in och försvara oss när någon anklagar oss för något som inte tillhör ämnet.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Jo, Vi har varit rätt aktiva sen förra veckan på flertal sajter för att besvara alla inlägg. Så fort någon frågor om våra speldatorer på exempel Sweclockers så kommer det kommenterar som inte hör till tråden. Flera av dessa är påhittade kommenterar och någonstans måste vi dra en gräns och börja svara på alla kommentarer.

Och så fort vi kommer in på tråden och frågar dom efter bevis / något som kan bekräfta deras påståenden så slutar dom svara.

Nu finns vi här för att svara på alla frågor som alla har eller problem som dom vill få hjälp med. Ett exempel är denna tråd som från början fick hos oss att ses som årets värsta datorbutik men helt plötsligt löste allting sig genom ett par inlägg. Allt från att vi använder dåliga moderkort till falska windows.

Vi kommer självklart inte in och besvarar inlägg om någon har frågor om våra datorer (dessa frågor är till er medlemmar och inte oss) men vi kommer komma in och försvara oss när någon anklagar oss för något som inte tillhör ämnet.

// Greattech Stockholm AB

Sorry men du säljer en produkt som kallas för gamer LUNATIC.
Vad du inte nämner i annonsen att datorn är en dead end dator, som inte kan uppgraderas med t.eks extra kort.
Moderkortet förövrigt är ett matx, varför inte köra på en matx låda, och sälja lite billigare?

Det kostar inte 10000 nej, kostar kanske 6 med normala priser. Och det är standard med alla eran bygg, ni kallar produkten för WOW HOLY SHIT BATMAN, men det är alltid någon skit komponenter i lådan som stämmer ej med pris eller namn.

Gamer lunatic my ass, heller casual gamer.

Jag har aldrig kallt Greattech för dålig butik, jag har ingen erfarenhet med er, men jag har alltid kritiserad eran val av komponenter.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Sorry men du säljer en produkt som kallas för gamer LUNATIC.
Vad du inte nämner i annonsen att datorn är en dead end dator, som inte kan uppgraderas med t.eks extra kort.
Moderkortet förövrigt är ett matx, varför inte köra på en matx låda, och sälja lite billigare?

Det kostar inte 10000 nej, kostar kanske 6 med normala priser. Och det är standard med alla eran bygg, ni kallar produkten för WOW HOLY SHIT BATMAN, men det är alltid någon skit komponenter i lådan som stämmer ej med pris eller namn.

Gamer lunatic my ass, heller casual gamer.

Jag har aldrig kallt Greattech för dålig butik, jag har ingen erfarenhet med er, men jag har alltid kritiserad eran val av komponenter.

För det första, kolla vilka moderkort som finns att tillgå i samma prisklass för socket AM3+. Det enda i samma prisklass jag kan hitta är MSI 760GM-E51 och detta kort har inte Greattech ens i lager. Detta kort har inte heller fler PCI-E platser eller minnesplatser. Vad gäller chassit så tycker jag inte att det finns speciellt många mATX-lådor som skriker "gamer". Visst går det att välja ett Fractal Design Define Mini, men chassit är inte direkt menat för samma målgrupp.

Istället för att påstå att Greattech kör med skitkomponenter kan du väl ge förslag om vilka komponenter som skulle passa bättre utan att passera 7000 kr?

För övrigt, är det verkligen värt att kritisera vad de väljer att kalla sin produkt? Det är menat att vara en speldator och "lunatic" eller galning säger absolut ingenting om vad datorn ska ha för prestanda. Bara för att man är en spelgalning måste man inte ha det bästa och dyraste.

Permalänk
Greattech
Skrivet av zeleni:

Sorry men du säljer en produkt som kallas för gamer LUNATIC.
Vad du inte nämner i annonsen att datorn är en dead end dator, som inte kan uppgraderas med t.eks extra kort.
Moderkortet förövrigt är ett matx, varför inte köra på en matx låda, och sälja lite billigare?

Det kostar inte 10000 nej, kostar kanske 6 med normala priser. Och det är standard med alla eran bygg, ni kallar produkten för WOW HOLY SHIT BATMAN, men det är alltid någon skit komponenter i lådan som stämmer ej med pris eller namn.

Gamer lunatic my ass, heller casual gamer.

Jag har aldrig kallt Greattech för dålig butik, jag har ingen erfarenhet med er, men jag har alltid kritiserad eran val av komponenter.

Hej,

Om du besöker http://www.greattech.se/category.html/speldatorer så hittar du 10 st speldatorer från 3990 :- och uppåt. Varje dator har ett eget namn.Alla namn är anpassad efter datorns pris. Grafikkortet HD6950 är bland dom värsta grafikkort som finns idag. Vad skulle vi då kalla en dator med grafikkortet HD6970 / HD7950 eller HD7950 om vi inte kan kalla HD6950 för Lunatic?

När det gäller moderkortet så kan jag fortfarande inte se några förslag på vilka moderkort som annars skulle passa en dator för 7000 :- från dig.
Nej, som jag nämde tidigare är inte datorn anpassad för dubbla grafikkort. Varken moderkortet eller nätaggregatet är anpassad för dubbla grafikkort.
Vill man så går det ändå att uppgradera både nätaggregatet samt moderkortet under varje dator " Konfiguration " om du hade tänkt köra med dubbla grafikkort.

Varför skulle vi använda ett moderkort som har stöd för dubbla grafikkort när nätaggregatet inte stödjer det? Då skulle du kunnat sagt " varför använda ett moderkort som har stöd för dubbla grafikkort när PSU inte stödjer det".

Vi har datorer med 850W XFX PSU med stöd för 3 st grafikkort om man vill uppgradera det i framtiden! http://www.greattech.se/product.html/Gamer-eXtreme?category_i... , Vill man betala mer så finns det alltid bättre val.

Men att man köper en dator som inte stödjer dubbla grafikkortet betyder väl inte att datorn inte är framtidssäker?
Du kan när som helst uppgradera grafikkortet och sälja det gamla om man skulle vilja göra det.

Vi har kunder som kommer med in 2-3 år gammla datorer som dom har köpt från oss och får exempel grafikkortet utbytt och är riktigt nöjda.
Det bästa moderkortet du kan hitta idag som är riktig prisvärd för en dator som kostar 7000 :- enligt hemsidans spec är moderkortet vi kör idag och är riktigt nöjda med det.

Sen vet jag inte hur mycket du vet om SLI / Crossfire men för att kunna koppla dubbla grafikkort så behöver du 2 st av samma modell. Hur lätt är det att hitta ett HD6950 grafikkort om ca 1 -2 år? Då har man helt enkelt lagt ut extra pengar på ett moderkort som man ändå inte kan använda fullt ut.

Jag kan diskutera detta med dig hur långt som helst så länge du kommer med konkreta förslag/ider. Du kan börja med att ge förslag på moderkortet som passar bättre för en dator som kostar 7000 :- eller några chassin som liknar Cooler Master Enforcer fast mATX? Vi säljer våra datorer till en viss målgrupp och Fractal chassin passar då inte riktigt in hos oss trots att dom har kanon chassin.

Läser du på nätet om oss så ser du att flera av våra kunder inte är några experter som har datorer som hobby/yrke. Vi har flertal kunder från Sweclockers men en stor del av våra kunder köper sin första speldator som inte är en märkesdator. Dom föredrar att betala för en dator dom får nytta av direkt och tänker inte dubbla grafikkort eller överclockning av datorer. Ingen vill betala extra för något man inte använder.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

För det första, kolla vilka moderkort som finns att tillgå i samma prisklass för socket AM3+. Det enda i samma prisklass jag kan hitta är MSI 760GM-E51 och detta kort har inte Greattech ens i lager. Detta kort har inte heller fler PCI-E platser eller minnesplatser. Vad gäller chassit så tycker jag inte att det finns speciellt många mATX-lådor som skriker "gamer". Visst går det att välja ett Fractal Design Define Mini, men chassit är inte direkt menat för samma målgrupp.

Istället för att påstå att Greattech kör med skitkomponenter kan du väl ge förslag om vilka komponenter som skulle passa bättre utan att passera 7000 kr?

För övrigt, är det verkligen värt att kritisera vad de väljer att kalla sin produkt? Det är menat att vara en speldator och "lunatic" eller galning säger absolut ingenting om vad datorn ska ha för prestanda. Bara för att man är en spelgalning måste man inte ha det bästa och dyraste.

Mhm, om du kallar din produkt gamer lunatic, så siktar du dig in på ett målgrupp. Säger ingenting ? Varför inte kalla den för Greattech dator 1 då ? Du pratar om chassit som skriker gamer, men namnet ska inte spegla prestnada ? Ok, bestäm dig.

Dator för 7000kr som presterar bättre ? Lätt. Titta på mina andra 2000 postar. Men det är inte det vi diskuterar nu.

Finns en hög med moderkort i 800kr klassen som klarar bättre. Man hittar gtx 560ti kort under 2000kr. Finns bra lådor mellan 400 och 500kr.

Greattech är ute efter marginaler, och jag forstår det, men spela inte på att folk inte vet vad dom köper.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla tjat... Lyssna nu. Det finns alltid en skara snåla besservissrar som jämt och ständigt ska klanka ned på datorbutiker. Om en butik hanterar någon kund dåligt är givetvis ett dåligt omdöme/betyg förtjänat om det skrivs sakligt och sant.

Greattech är för mig en okänd aktör, men efter att ha läst denna tråd, och de som länkats till här tycker jag att de verkar ha rent mjöl i påsen i alla ärenden som tagits upp. Han svarar ju sakligt, trevligt och har belägg för alla ageranden företaget gjort. TS i den tråden här på Swec som länkades till verkar vara lite gnällig och det verkar ju som om han själv satt sig i en sits med datorn efter som han inte installerat drivare till graffet/ljudkortet etc. utan direkt bankar på med spel.

Vidare vill jag bara säga till alla er som har negativa åsiker om deras datorpaket. Starta en egen firma då för helvete. De får väl sälja vad de vill och kalla det ubergamerelitehaxxor eller vad de nu vill. Falsk marknadsföring är en sak, men det är inte det här.

Färdiga datorpaket riktar sig i första hand till konsumenter som inte har kunskap och eller intresse att själva välja ut enskilda komponenter och beställa de i paket. Om en firma nu plockar ut en rigg och erbjuder den monterad med OS och allt, då ska de ju självklart tjäna en slant på det också.

Om det nu går att få en bättre dator för 7k än den som företaget säljer, köp den då! De erbjuder den här, även om delarna kostar 6000kr. De erbjuder garanti, service, monterat och klart. Ska de göra det gratis eller?

Kollade in paketen för 11.9k / 15.9k (HD6990) och 16.9k (GTX590) och tycker ärligt att det är några av de mest prisvärda jag sett. Mycket mer för pengarna än hos ex komplett.

Jag har aldrig handlat hos greattech, har inga planer på att göra det. Och jag har ingenting med dem att göra. Jag ville bara uttrycka min åsikt här. Tycker inte man ska kasta skit på företag baserat på "polaren köpte" etc. åt han göra det då isf. Blir lätt att folk typ sveps med i våg. Omdömen och allehanda obefogad skit folk kastar på företag till höger och vänster idag på internet drabbar dem hårt. Självklart tycker jag att representanter från företaget har all rätt möta kritiken öppet. Om en kund skapar en tråd för sprida en negativ bild av ett företag så tycker jag det är jättebra att företaget ifråga lägger sig i, öppet.
Var glad att vi har mångfald i den här branchen.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Greattech
Skrivet av zeleni:

Mhm, om du kallar din produkt gamer lunatic, så siktar du dig in på ett målgrupp. Säger ingenting ? Varför inte kalla den för Greattech dator 1 då ? Du pratar om chassit som skriker gamer, men namnet ska inte spegla prestnada ? Ok, bestäm dig.

Dator för 7000kr som presterar bättre ? Lätt. Titta på mina andra 2000 postar. Men det är inte det vi diskuterar nu.

Finns en hög med moderkort i 800kr klassen som klarar bättre. Man hittar gtx 560ti kort under 2000kr. Finns bra lådor mellan 400 och 500kr.

Greattech är ute efter marginaler, och jag forstår det, men spela inte på att folk inte vet vad dom köper.

Vi försöker sälja datorer, Man säljer inte datorer genom att kalla sina datorer " Greattech 1 - Greattech 2". Det är inte riktigt så det fungerar när man försöker sälja något. Hur många datorer tror du att vi skulle sälja ifall vi började marknadsföra våra datorer efter siffror?

Tänk på följande:
Datorn kommer monterad, 2 års garanti med livtidssupport.
Varken montering av datorn, garantin eller supporten är gratis för oss. Flertal av dina trådar handlar om datorer som inte är byggd/färdiga. Du kan inte jämföra dom datorerna med färdiga datorer. Jag skulle hellre vilja åka in till en butik som kan datorer än att sitta hemma och felsöka/hitta felet på en dator när den slutar fungera.

Jag kan fortfarande inte se några förslag på moderkort från dig som är lika prisvärda som moderkortet vi använder. Jag vet att det finns dyrare moderkort för 800-3000 :- men ge mig en bra anledning varför vi skulle använda någon av dom istället för Asus moderkortet vi använder idag?

Varför tycket du att ett moderkort för 800 :- är bättre än ett för 650 :-, Vilket nytta är det för kunden som inte ska överclocka / köra med dubbla grafikkkort? Stora skillnaden kan vara stöd för dubbla grafikkortet eller bättre överclocknings möjligheter, något som inte berör just den datorn. Du får ingen värsting moderkrot genom att lägga ut 150-200 :- extra.

Sjävklart finns det lådor för 400-500 :- men frågan är hur du vet hur mycket vi köper in våra chassin? Vi har direkt avtal med Cooler Master och är rekommenderad återförsäljare utav dom. Vi köperinte tiotals chassin utan det handlar om hundratals per leverans. Istället för att köpa ett chassi som inte är lika snygg och bra som Enforcer så har vi valt ett snyggt och mycket bra chassi för datorn efter våra vinst marginaller. Vi kanske köper Enforcer billigare än chassit för 400-500 :- som du tänker på. Varför använda ett sämre chassi när vi kan använda ett mycket bättre och fortfarande gå i vinst?

GTX560 Ti och HD6950 ligger i princip i samma nivå. Eftersom processorn är från AMD så valde vi ett AMD grafikkort, Inget fel med det?

Om du ska jämföra våra datorer så är det mot Inet, Dustin, Komplett, Elgiganen du ska jämföra mot, Inte datorer som man själv monterar eller låter någon annan montera det.

// Greattech Stockholm AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Vi försöker sälja datorer, Man säljer inte datorer genom att kalla sina datorer " Greattech 1 - Greattech 2". Det är inte riktigt så det fungerar när man försöker sälja något. Hur många datorer tror du att vi skulle sälja ifall vi började marknadsföra våra datorer efter siffror?

Tänk på följande:
Datorn kommer monterad, 2 års garanti med livtidssupport.
Varken montering av datorn, garantin eller supporten är gratis för oss. Flertal av dina trådar handlar om datorer som inte är byggd/färdiga. Du kan inte jämföra dom datorerna med färdiga datorer. Jag skulle hellre vilja åka in till en butik som kan datorer än att sitta hemma och felsöka/hitta felet på en dator när den slutar fungera.

Jag kan fortfarande inte se några förslag på moderkort från dig som är lika prisvärda som moderkortet vi använder. Jag vet att det finns dyrare moderkort för 800-3000 :- men ge mig en bra anledning varför vi skulle använda någon av dom istället för Asus moderkortet vi använder idag?

Varför tycket du att ett moderkort för 800 :- är bättre än ett för 650 :-, Vilket nytta är det för kunden som inte ska överclocka / köra med dubbla grafikkkort? Stora skillnaden kan vara stöd för dubbla grafikkortet eller bättre överclocknings möjligheter, något som inte berör just den datorn. Du får ingen värsting moderkrot genom att lägga ut 150-200 :- extra.

Sjävklart finns det lådor för 400-500 :- men frågan är hur du vet hur mycket vi köper in våra chassin? Vi har direkt avtal med Cooler Master och är rekommenderad återförsäljare utav dom. Vi köperinte tiotals chassin utan det handlar om hundratals per leverans. Istället för att köpa ett chassi som inte är lika snygg och bra som Enforcer så har vi valt ett snyggt och mycket bra chassi för datorn efter våra vinst marginaller. Vi kanske köper Enforcer billigare än chassit för 400-500 :- som du tänker på. Varför använda ett sämre chassi när vi kan använda ett mycket bättre och fortfarande gå i vinst?

GTX560 Ti och HD6950 ligger i princip i samma nivå. Eftersom processorn är från AMD så valde vi ett AMD grafikkort, Inget fel med det?

Om du ska jämföra våra datorer så är det mot Inet, Dustin, Komplett, Elgiganen du ska jämföra mot, Inte datorer som man själv monterar eller låter någon annan montera det.

// Greattech Stockholm AB

Ni har väl rätt ok datorer, men lite töntigt att du/ni ska sitta och argumentera med höjd röst hela tiden.. Skulle nog dra mig från att handla från en hemsida som ser ut som eran också, scamvarning. Haha men det kanske bara är jag som får en svag känsla av Markosgames

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Mhm, om du kallar din produkt gamer lunatic, så siktar du dig in på ett målgrupp. Säger ingenting ? Varför inte kalla den för Greattech dator 1 då ? Du pratar om chassit som skriker gamer, men namnet ska inte spegla prestnada ? Ok, bestäm dig.

Dator för 7000kr som presterar bättre ? Lätt. Titta på mina andra 2000 postar. Men det är inte det vi diskuterar nu.

Finns en hög med moderkort i 800kr klassen som klarar bättre. Man hittar gtx 560ti kort under 2000kr. Finns bra lådor mellan 400 och 500kr.

Greattech är ute efter marginaler, och jag forstår det, men spela inte på att folk inte vet vad dom köper.

Läs min post igen lite noggrannare så ser du nog att du har missuppfattat mig. "Gamer Lunatic" siktar givetvis in sig på en målgrupp. Däremot måste inte en spelgalning ha det absolut bästa och dyraste på marknaden, snarare vill spelgalningen kunna spela och ha ett hyfsat flyt i spelen. Så, jag har bestämt mig, men har du?

Visst kan man "uppgradera" till ett sämre chassi och ett sämre grafikkort (560 ti är lite sämre än 6950) och på så sätt få råd med ett dyrare moderkort. Däremot tror jag att de "folk som inte vet vad de köper" skulle föredra en snygg gaminglåda och ett bra grafikkort mer än ett moderkort med en massa onödiga funktioner de aldrig kommer att använda.

För de som vill ha ett bättre moderkort med stöd för två grafikkort, fler minnesplatser och en bättre processor kan ju handla denna för en tusenlapp extra:
http://www.greattech.se/product.html/gamer-extreme-hd6950?cat...

Jag säger absolut inte att Greattech är min favoritbutik, men den endaste jag handlat hos dem så var de snabba och lätta att ha och göra med.