Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem

Utslaget över två år tror jag det är ganska hugget som stucket vilken Svensk operatör du än har, de flesta har en taxa som kommer lägga en vanlig användare runt 150kr, mobilerna när man köper dem på detta sättet blir lite dyrare men det blir oxå inte en klumpsumma på 4000kr som faktiskt alla inte kan lägga ut hur som helst.
Men vill ni se priser, kolla på XDA och fråga amerikanare vad de betalar, sedan kan ni gott punga ut 500kr i månaden och skratta gott ;P AT&T i kostar t.ex. i New York minimum $40 för en basic plan med 450min och ingen surf och ingen telefon, ska du ha surf är det 5GB för $60, de har en Pay as you Go som verkar som vår flat rate tills man börjar kolla och inser att data är stoppat för smartphones och man iaf måste köpa en data plan ^^
Amerikanare pungar ut ~$100/månaden för en basic plan med 5GB data och det är utan telefonen

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Vilken bra deal! Jag som tyckte jag fick en deal hos Telia när jag nytecknade ett fastpris abonnemang för 600kr i månaden inklusive Samsung Galaxy SII. Jag gjorde det för en vecka sedan efter att ha fått månatliga räkningar runt 900kr med Tele2. Hur är täckningen hos 3 i jämförelse med Telia om man ringer mycket från mindre orter?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leestander:

Dock så får man start avgift på 250:- dära.. Sedan så står det andra RÖRLIGA avgifter på PhoneHouse hemsidan.. ( MKT DYRARE )

Kontakta mig via PM så kan vi nog få aktiveringsavgiften att försvinna! Brukar kunna gå o lösa ( Jobbar på Tre).

Permalänk

jag är sååååå fruktansvärt sugen på att hugga en Xperia S med denna deal.... MEN den stora frågan är, täckningen ?
norrlandskusten + 3 verkar inte vara någon större hit?

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Skrivet av hazed:

Vilken bra deal! Jag som tyckte jag fick en deal hos Telia när jag nytecknade ett fastpris abonnemang för 600kr i månaden inklusive Samsung Galaxy SII. Jag gjorde det för en vecka sedan efter att ha fått månatliga räkningar runt 900kr med Tele2. Hur är täckningen hos 3 i jämförelse med Telia om man ringer mycket från mindre orter?

Tre har rätt så dåliga standard täckning, däremot är deras 3G täckning riktigt bra, så ifall du som jag använder telefonen mer för att komma åt nätet än för vanliga samtal är det en annan sak. Men är vanliga samtal viktiga och om du reser runt mycket i mindre orter så är det mer eller mindra telia som gäller, finns ingen direkt konkurens vad gäller täckning på landsbygden. Handlar det om en specifik ort eller två där du bor/arbetar skulle jag prova först, det finns dödzoner för de flesta opperatörer så det bästa är att kolla med någon som har den opperatören först.

Permalänk
Medlem

Fattar inte poängen med att köpa telefon på avbetalning, har folk inte råd att köpa kontant kanske man inte ska köpa en
Köpte min telefon för 3,5k sen nu har jag 0kr i månadsavgift, fri surf och sms. Känns ju trevligare att slippa räkningen som kommer varje månad.

Permalänk
Medlem

Jag hade tre förut ( med familjen) och var aldirg missnöjd. Visst brandade mobiler med custommjukvara men hälften var ju att sonyericssons mobiler var skit förut.

Täckningen hade jag aldrig problem med. Funkade ute tillhavs, i sommarsutgan, ja alla platser jag va på iallafall. Nöjd var jag

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leestander:

Dock så får man start avgift på 250:- dära.. Sedan så står det andra RÖRLIGA avgifter på PhoneHouse hemsidan.. ( MKT DYRARE )

Vad exakt menar du med "rörliga" avgifter, ser inte hur det skulle kunna uppstå då det är samma abonnemang, eller menar du att just Phone House ska ha en del av kakan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emahex:

Fattar inte poängen med att köpa telefon på avbetalning, har folk inte råd att köpa kontant kanske man inte ska köpa en
Köpte min telefon för 3,5k sen nu har jag 0kr i månadsavgift, fri surf och sms. Känns ju trevligare att slippa räkningen som kommer varje månad.

Tröttsamma inlägg

Kolla upp vad det egentligen handlar om och kom tillbaka sedan.

Permalänk
Medlem

Detta är i mina ögon en jävligt bra deal hur man än ser på det.

Låt oss säga att "mobil X" är passé om blotta året, då står man ändå med ett abonnemang med i princip obegränsat användande för 350;- i månaden - jag ser inte vad som skulle kunna slå det.

Förstår däremot inte hur detta kan vara ekonomiskt försvarbart för Tre som får skeppa ut så saaaatans mycket telefoner.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Fast fri surf och sms får du ju inte för 0 kr i månaden, det får du förutsatt att du tankar på med en hundring i månaden, vilket innebär en månadskostnad på 100 kr. En telefon för 3.5k i nypris fås gratis om du binder dig till ett abonemang för max 200 kr i månaden i 24 månader = en total på 4800 jämfört med de 5900 som du har betalat efter samma tidsperiod. Fattar du poängen nu?

Edit:

Skrivet av Slabb^:

Detta är i mina ögon en jävligt bra deal hur man än ser på det.

Låt oss säga att "mobil X" är passé om blotta året, då står man ändå med ett abonnemang med i princip obegränsat användande för 350;- i månaden - jag ser inte vad som skulle kunna slå det.

Förstår däremot inte hur detta kan vara ekonomiskt försvarbart för Tre som får skeppa ut så saaaatans mycket telefoner.

Det kan man fråga sig, när min telefon blev stulen för lite mer än ett år sedan så visade det sig att att jag sparade totalt 500 kr efter alla kostnader på att ta ut ett nytt abonemang med telefon jämfört med att köpa samma telefon ny i handeln. Och vips hade jag ett extra abonemang att låna ut tillsammans med gamla telefonen eller bara köra som mobilt bredband.

Permalänk
Sötast

För ungefär ett år sedan så hade jag TRE.

Smart som jag är så bytte jag till Telia direkt när bindningstiden tog slut!

Nu har min bindningstid slut om ett år, vet ni vad jag ska göra då? Byta till TRE!

Det är fruktansvärt skamligt vad Telia har dålig täckning i Trelleborg, jag bor CENTRALT dessutom, 200 meter från centrum så har jag edge med 2 pinnar och c:a 30% av min dag så har jag "Söker..." "Ingen service" och samma sak på sambons lur.

Skamligt Telia!

Permalänk
Medlem

Ett ypperligt erbjudande, det är lite synd att jag sitter fast med min Samsung Galaxy S (1) i ett par månader till, samt att jag f.o.m Nästa mobil kommer att få betala telefonräkningen själv, därav så blir det nog ett fortsatt nötande av min nuvarande mobil med ett kontantkort
All kommunikation sker ju ändå över Facebook/Skype nu för tiden

Skrivet av Allexz:

Det är fruktansvärt skamligt vad Telia har dålig täckning i Trelleborg, jag bor CENTRALT dessutom, 200 meter från centrum så har jag edge med 2 pinnar och c:a 30% av min dag så har jag "Söker..." "Ingen service" och samma sak på sambons lur.

Jag kan inte annat än hålla med på denna punkt, utav alla operatörer som jag har haft så har Telia haft sämst täckning (Halebop). Detta trots att jag bor i Mölnlycke som är en förort till Göteborg. Jag baserar dock detta påstående på att jag har en i stort sätt värdelös täckning vid Chalmers samt ofta tappar täckning/webbanslutning mitt inne i staden...
Jag funderar på att byta till Tele2 eller Telenor inför nästa mobil, tyvärr blir det lite ofta styrt utav priset snarare än funktionalitet :/

Permalänk
Medlem

4s. Håller en tumme att den landar imorgon. Min S8000 börjar bli TRÖTT!!!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Inaktiv

Är alla lurar de säljer operatörslåsta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Vad exakt menar du med "rörliga" avgifter, ser inte hur det skulle kunna uppstå då det är samma abonnemang, eller menar du att just Phone House ska ha en del av kakan?

jag vet inte vad han menar, men phone house har exakt samma deal fast med olåsta telefoner.

Va inne i en phonehouse butik och pratade med dom. + att dom kunde "trolla" bort inträdesavgiften där med efter lite snack med säljaren.
+ jag kommer få telefonen olåst vilket man inte kan få på TRE eller hos någon annan återförsäljare heller.

Permalänk

Haha även att det är tremedarbetare som smyger runt här. Opålitlig tråd. För övrigt borde folk ha lärt sig att det finns inga bra erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte denna "3 Har så sjukt dålig täckning" hysteri. Enligt mina åsikter stämmer det absolut inte. Nättidningen Mobil håller heller inte med. http://www.mobil.se/articles/tre-och-telia-vinnare-i-tackning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Haha även att det är tremedarbetare som smyger runt här. Opålitlig tråd. För övrigt borde folk ha lärt sig att det finns inga bra erbjudanden.

Kompletts begränsade 1337 deals där dom säljer SSD för 500kr är inte bra?

Kolla upp vad konkurenterna har för priser och kom tillbaka o säg om det är en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Tröttsamma inlägg

Kolla upp vad det egentligen handlar om och kom tillbaka sedan.

Jag har kollat upp! Ny lyr och en fast kostnad på 379kr i månaden och allt ingår (inom sverige)
Visst låter helt okej men dehär med ringa fritt och smsa fritt o bla bla börjar bli lite pase tycker jag..
Så som mobilutvecklingen ser ut nu sitter alla med en smartphone och i praktiken kan man ju ringa och smsa gratis till alla via nätet.
JAG anser att "ringa gratis" inte har samma poäng längre som de var för iaf 4 år sen.. Ska man ha långa samtal med folk kan man lätt hitta en uppkoppling

Varför binda upp sig 2 år när utvecklingen är så oviss, och även om de skriver "mobilen ingår" tycker jag visst de inte är något annat än en avbetalning..

Skrivet av whiskerer:

Fast fri surf och sms får du ju inte för 0 kr i månaden, det får du förutsatt att du tankar på med en hundring i månaden, vilket innebär en månadskostnad på 100 kr. En telefon för 3.5k i nypris fås gratis om du binder dig till ett abonemang för max 200 kr i månaden i 24 månader = en total på 4800 jämfört med de 5900 som du har betalat efter samma tidsperiod. Fattar du poängen nu?

1. Felskrivning av mig, Har en SGS2 och den kostar iaf 4k.
2. Om vi kör samma resonemang då så slutar ju totalkostnaden på 6400kr medans detta 3 abonemang har en totalkostnad på cirka 8000kr, för att inte nämna att vi efter 2 år sitter på ett kontantkort med 2400kr :]
3. Fast nu har jag ett abonemang som kostar 0kr och inte behöver tanka på någonting, men de e studentpris, så hör inte helt hit.
MEN håller fast vid att de är billigare att köpa en mobil kontant och sedan välja någe abonemang. Detta var iaf min slutsats när jag i december förra året kollade länge och jämförde mycke kostnader då jag skulle köpa ny mobil, min slutsats blev dock att jag inte tjänade på att ta med mobilen i abonemanget och lämna den därför utanför.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Jag har kollat upp! Ny lyr och en fast kostnad på 379kr i månaden och allt ingår (inom sverige)
Visst låter helt okej men dehär med ringa fritt och smsa fritt o bla bla börjar bli lite pase tycker jag..
Så som mobilutvecklingen ser ut nu sitter alla med en smartphone och i praktiken kan man ju ringa och smsa gratis till alla via nätet.
JAG anser att "ringa gratis" inte har samma poäng längre som de var för iaf 4 år sen.. Ska man ha långa samtal med folk kan man lätt hitta en uppkoppling

Varför binda upp sig 2 år när utvecklingen är så oviss, och även om de skriver "mobilen ingår" tycker jag visst de inte är något annat än en avbetalning..

1. Felskrivning av mig, Har en SGS2 och den kostar iaf 4k.
2. Om vi kör samma resonemang då så slutar ju totalkostnaden på 6400kr medans detta 3 abonemang har en totalkostnad på cirka 8000kr, för att inte nämna att vi efter 2 år sitter på ett kontantkort med 2400kr :]
3. Fast nu har jag ett abonemang som kostar 0kr och inte behöver tanka på någonting, men de e studentpris, så hör inte helt hit.
MEN håller fast vid att de är billigare att köpa en mobil kontant och sedan välja någe abonemang. Detta var iaf min slutsats när jag i december förra året kollade länge och jämförde mycke kostnader då jag skulle köpa ny mobil, min slutsats blev dock att jag inte tjänade på att ta med mobilen i abonemanget och lämna den därför utanför.

Och tre ger dig en Galaxy SII för 200 kr i månaden utan några andra kostnader. Dvs. totalt 4800 för en galaxy s2. Vilket är 1600 kr billigare, då ingår iofs inte några sms, men en bättre internet anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Jobbar själv på Tre atm, ifall ni har några frågor om priser eller avgifter eller helt enkelt vill köra på denna deal. Så skicka iväg ett PM till mig så kan jag nog hjälpa er!

Kan företag köpa ett sådant här abonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122500:

Är alla lurar de säljer operatörslåsta?

Jag frågade då jag valde Lumian. Alla ska vara låsta utom just den.
Det som händer på den är att 3-loggan syns när man startar telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

+ ingen mottagning vilket är väldigt viktigt för mig.

visst bor man mitt i stan och inte vistas på landet så är det ju inga problem

Aha ja, det ändrar ju saken lite.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Såg själv denna dealen och är intresserad också.
Tror även jag faktiskt kommer tjäna på denna dealen.
Månadskostnad i dagsläget 150kr x 24=2400kr
HTC One X kontakt ligger på 6500kr
Detta hamnar i slutet på 8900 ungefär.
Tar jag TRE's deal så blir det typ samma men ink ringa gratis till alla osv.

Ska försöka få Tele2 göra samma sak bara

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut förutsagt att 3 har täckning där du skall använda telefonen och du är ute efter en ny telefon.
Förresten råkar det vara någon som kör 3 i Umeå-trakten som kan säga om det överhuvudtaget funkar, sett ur normal telefon och data trafik användning?

Och hur funkar det med portering från exempelvis telia om man vill ha kvar samma telefon nummer?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

inget för landsbyggden bara man kommer ihåg att efter 24mån blir det 699:-

Var på Tre i Allum igår och beställde mig en Xperia S med detta abonnemanget, och säljaren berättade att efter att abonnemanget gått ut så fortsätter det kosta 349kr. Skulle man däremot byta abonnemang (även inom tre) så slutar 349kr-erbjudandet att gälla.

Så om jag är nöjd med tre om två år så låter jag abonnemanget ticka på, fast byter telefon bara.

Jag var inne hos Telenor och Phone House igår och frågade om de kunde matcha tres erbjudande, och de var ärliga och sa "nej".

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Kan företag köpa ett sådant här abonnemang?

Tyvärr så fungerar det inte på företag :/

Ifall någon är sugen på att köra på detta erbjudande så rekommenderar jag DIG att kontakta mig via PM först, eller ifall ni har några frågor.

Permalänk
Medlem

Fan jag har vart kund hos tre sen dom lanserades i Sverige och just nu ligger jag på ett 499kr/mån abb som inte är i närheten såp bra som detta. Sitter och våldtäktsduschar och gråter i min ensamhet.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tele2 har samma, fast pris för 345, fast deras fastpris har lite sämre villkor än 3's.
Sen ingår inte alla mobiler, utan finns ett par utvalda, ring in och fråga