Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Tele2 har samma, fast pris för 345, fast deras fastpris har lite sämre villkor än 3's.
Sen ingår inte alla mobiler, utan finns ett par utvalda, ring in och fråga

Hittade inget på deras site ... pallar inte ringa! Får se om andra hoppar på tåget med bra erbjudande! Det enda jag ogillar med detta är om det blir brandade lurar!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Jag drog till på ett erbjudande från Telia förra julen.
299 kr*24 + 900 kr för en 32 gb iPhone 4 med obegränsad surf, 5000 sms i månaden och ett par öre i uppkoppling.
Ett år med spotify kom även med.

En annan sak fick jag också som 3 lovar men inte levererar, jag fick täckning!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Tele2 har samma, fast pris för 345, fast deras fastpris har lite sämre villkor än 3's.
Sen ingår inte alla mobiler, utan finns ett par utvalda, ring in och fråga

Frågan är om man slipper den avgiften dom vill ha när man ska ha en telefon med.
Igår valde jag deras Maxi som är ungefär samma som 3total och dom ville ha 1900kr direkt dessutom.

Men kunde inte se någon större skillnad på 3total och tele2 Maxi?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Vet man med sig att man ringer för typ 350kr i månaden med det befintliga man har så får man ju en telefon gratis, plus ringa hur mycket man vill med det här erbjudandet. Men frågan är ju hur det är med täckningen där jag bor?!
Det står att hastigheten begränsas när man överskridit 10GB för surfen. Men inte vad den begränsas till. Någon som vet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Minsta totalkostnad är 8376 kr, köp en telefon kontant istället, mycket billigare..

Sen ska man ju ringa på den också? det ingår väl inte om du bara köper kontant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Sen ska man ju ringa på den också? det ingår väl inte om du bara köper kontant.

Precis, det är där jag kommer tjäna på det.
Ringer ändå för 150kr ungefär så det blir och överväga detta hemma
Någon som vet hur länge kampanjen håller på?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Hittade inget på deras site ... pallar inte ringa! Får se om andra hoppar på tåget med bra erbjudande! Det enda jag ogillar med detta är om det blir brandade lurar!

Vet, man får ringa in om man vill ta del av erbjudandet, det finns tillfälligt så länge 3 har kvar sitt erbjudande.

Skrivet av Orio:

Frågan är om man slipper den avgiften dom vill ha när man ska ha en telefon med.
Igår valde jag deras Maxi som är ungefär samma som 3total och dom ville ha 1900kr direkt dessutom.

Men kunde inte se någon större skillnad på 3total och tele2 Maxi?

Mindre surf, sen är väl samtalstiden begränsad även om det nog är svårt för många att kolla upp till 5000 minuter, däremot finns det säkert många som lyckas klämma iväg mer än 5000 sms per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Jag förstår inte denna "3 Har så sjukt dålig täckning" hysteri. Enligt mina åsikter stämmer det absolut inte. Nättidningen Mobil håller heller inte med. http://www.mobil.se/articles/tre-och-telia-vinnare-i-tackning...

Förundras alltid över de där testerna. Har ett par tre polare med 3, och generellt har dom väldigt ofta sämre täckning än jag med Telia eller andra vänner med Telenor eller Tele2. Och nu snackar vi på 3's "hemmaplan" inne i stan i Malmö. Där 3 oftast fallerar är inomhus, utomhus verkar det vara hugget som stucket. Polaren med 3 får ofta gå ut för att få täckning för att få iväg ett SMS har jag märkt - han har 3 och Iphone 4, jag har likadan lur.

Så nä, billigt absolut, men vad är poängen med det om du har dålig täckning inne?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vet man med sig att man ringer för typ 350kr i månaden med det befintliga man har så får man ju en telefon gratis, plus ringa hur mycket man vill med det här erbjudandet. Men frågan är ju hur det är med täckningen där jag bor?!
Det står att hastigheten begränsas när man överskridit 10GB för surfen. Men inte vad den begränsas till. Någon som vet?

0,1 mbit tror jag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Skrivet av Pimpim666:

0,1 mbit tror jag.

Det står på deras hemsida!

*Fri surf ingår med hastighet upp till 32 Mbit/s i 10 GB/mån, därefter begränsas hastigheten till 64 Kbit/s.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tittade på deras täckningskarta och det ser inte lovande ut för jag som Pendlar mellan Kristinehamn och Karlskoga. :/

Täckningskarta

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: 32" QD-OLED Samsung G80SD + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Förundras alltid över de där testerna. Har ett par tre polare med 3, och generellt har dom väldigt ofta sämre täckning än jag med Telia eller andra vänner med Telenor eller Tele2. Och nu snackar vi på 3's "hemmaplan" inne i stan i Malmö. Där 3 oftast fallerar är inomhus, utomhus verkar det vara hugget som stucket. Polaren med 3 får ofta gå ut för att få täckning för att få iväg ett SMS har jag märkt - han har 3 och Iphone 4, jag har likadan lur.

Så nä, billigt absolut, men vad är poängen med det om du har dålig täckning inne?

Beställde ett gratis kontantkort nu för att kolla om det är så dålig täckning som många säger! Tror faktiskt inte på att det skulle vara så dåligt, och är det det så skiter jag i att teckna något abonnemang. Svårare än så behöver det inte vara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Minsta totalkostnad är 8376 kr, köp en telefon kontant istället, mycket billigare..

Jo men sen har du 3000 minuter att ringa för

3000 sms/mms

10gb surf @ 6mbit/sek

Fria video inom 3

Jag har detta fast för 699:- (tecknade för ett år sen, 24mån)
Detta erbjudandet hade ju för fan vart värt med en Nokia 5110 bara pga telefontiden och sms;en'

Säg en av de telefonerna som man kan välja, de dyraste, kostar från 4000-5500 ungefär, så säg att
man väljer en telefon värde 5000:-

På din s.k. totalkostnad blir det 3376:- över.
Delar du detta med 24 (antal månader) så får du en kostnad på 140:- spänn/månad
Oavsett om det är en lång abbonemangstid, så undrar jag, är det inte VÄLDIGT
BILLIGT med 140:-/mån för:
3000 samtalsminuter
3000 sms/mms
fria videosamtal inom 3
10gb surf @ 6mbit/sek?

Jag kan tala om att det är VÄLDIGT billigt

Sen får du gå runt och yra för andra om din teori att en totalkostnad
för en mobil med detta abbonemanget utslaget på 24 månader är dyrt (vilket du indirekt sa, för man kunde ju få en mobil billigare än 8376:-)

Jag säger till alla som kan, slå till, detta är skitbilligt. Oavsett om det kommer en laddning med mobiler med ICS /android 4.0)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Dom bajsar på oss trogna kunder med detta erbjudandet. :'(

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

8376:- tycker inte ja är så billigt beror ju helt på är man en som ringer grymt mycket och utnyttjar abonnemanget till max då kanske det är värt det då men annars är de på tok för mycket

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jo men sen har du 3000 minuter att ringa för

3000 sms/mms

10gb surf @ 6mbit/sek

Fria video inom 3

Jag har detta fast för 699:- (tecknade för ett år sen, 24mån)
Detta erbjudandet hade ju för fan vart värt med en Nokia 5110 bara pga telefontiden och sms;en'

Säg en av de telefonerna som man kan välja, de dyraste, kostar från 4000-5500 ungefär, så säg att
man väljer en telefon värde 5000:-

På din s.k. totalkostnad blir det 3376:- över.
Delar du detta med 24 (antal månader) så får du en kostnad på 140:- spänn/månad
Oavsett om det är en lång abbonemangstid, så undrar jag, är det inte VÄLDIGT
BILLIGT med 140:-/mån för:
3000 samtalsminuter
3000 sms/mms
fria videosamtal inom 3
10gb surf @ 6mbit/sek?

Jag kan tala om att det är VÄLDIGT billigt

Sen får du gå runt och yra för andra om din teori att en totalkostnad
för en mobil med detta abbonemanget utslaget på 24 månader är dyrt (vilket du indirekt sa, för man kunde ju få en mobil billigare än 8376:-)

Jag säger till alla som kan, slå till, detta är skitbilligt. Oavsett om det kommer en laddning med mobiler med ICS /android 4.0)

frågan är ju utnyttjar du alla fria grejer du får då ?..........är ju bara waste of money om man inte gör det

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Bäst av alla val är alltid en kontant betald telefon av eget tycke och smak med kontantkort för de tjänster man använder.
Finns i princip ingen som använder alla tjänster till 100% fullt ut, så jag håller med ovanstående inlägg "waste of money om man inte gör det"

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

frågan är ju utnyttjar du alla fria grejer du får då ?..........är ju bara waste of money om man inte gör det

Även om man såklart inte använder allt detta så är det ju enligt mig ett bra erbjudande. Blev själv förvånad och försökte hitta haken, men den verkar inte finnas

Jag har för närvarande en räkning på 200-250/månad och är väl ingen extrem användare och har ett abonnemang hos Telia som kändes konkurrenskraftigt när jag tecknade det.

Skulle jag vilja ha Xperia S skulle jag kunna köpa den för ~4400:- på internet. Utöver detta så får jag lägga kanske 240x24= 5760:- på två år om jag fortsätter med samma abonnemang och vanor. Detta blir totalt 10160:-

Skulle jag istället ta detta erbjudande så blir totalkostnaden 8376:- på två år, jag sparar alltså 1784:-

Utöver att jag sparar pengar kan jag sprida ut min betalning utan extra kostnader, vilket man också tjänar ytterligare lite på pga inflation. Jag får också mycket mer generösa villkor och behöver aldrig bry mig om att det kostar att ringa länge eller korta "onödiga" samtal...

Helt klart en bra deal om man kollar på vad marknaden erbjuder i övrigt

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Sjukt billigt vet jag inte om det är. Det är väl i linje med vad de andra operatörerna erbjuder.
Kan man tänka sig att gå ner till 6gb fri surf så landar de flesta på runt 200kr /månad.
Binder man sig i två år så brukar man få minst 1000 kr rabatt på telefonen utan förhöjd månadsavgift.

Köper man inte 9000 kronors mobiler, utan kanske runt 5000, så är det ju högst ett par hundralappar utslaget på två hela år man tjänar. Det kan hända mycket med livet på två år. Studier utomlands, jobba i Norge eller flyttat till ny tjej/kille på annan ort? Roligt att fortfarande betala på ett abonnemang man inte kan/vill använda. Är telefonen operatörslåst så är det ju ännu roligare.

Var och en får väl själv bestämma hur de vill göra, men har man inte kontanterna till att köpa värstingluren när den kommer så är det kanske smartare att gå ner i prisnivå och bindningstid istället. Då kan man ju byta lite oftare istället.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Någon som vet om telefonerna är operatörslåsta till Tre?

Edit: Fick svar nu, och dom är låsta.

Permalänk
Medlem

Funderade att teckna detta erbjudande med iPhone 4s 32 eller 64 gb, men då får man punga ut med 2500 och 3500 respektive vilket gör dealen till en mindre bra deal. Får bli att man skippar den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Skulle jag vilja ha Xperia S skulle jag kunna köpa den för ~4400:- på internet. Utöver detta så får jag lägga kanske 240x24= 5760:- på två år om jag fortsätter med samma abonnemang och vanor. Detta blir totalt 10160:-

Skulle jag istället ta detta erbjudande så blir totalkostnaden 8376:- på två år, jag sparar alltså 1784:-

Utöver att jag sparar pengar kan jag sprida ut min betalning utan extra kostnader, vilket man också tjänar ytterligare lite på pga inflation. Jag får också mycket mer generösa villkor och behöver aldrig bry mig om att det kostar att ringa länge eller korta "onödiga" samtal...

Men om du skulle höra av dig till din nuvarande operatör för att förlänga bindningstiden med två år så bjuder de ju på minst 1000 kr till en ny telefon. Då är ju besparingen klart mindre än tusenlappen. Dessutom brukar man kunna få någon månad gratis när man tar så där lång bindningstid.

Edit: Vill inte låta som om man blir blåst om man tar 3's erbjudande, men trådrubriken lät lite väl mycket som säljsnack från 3 för att få stå oemotsagd. Kolla runt på Halebop/Tele2/Telia/Telenor med flera så har de säkert något liknande erbjudanden.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Läste detta på 3s hemsidan angående befintliga kunder hos 3, kanske kan vara värt för er att chatta lite med dom för att se om det går att ändra abbonemangsform på något sätt.

Befintlig 3kund?
Självklart kan du ta del av detta fantastiska erbjudande som 3kund. Få hjälp av en säljare direkt via vår grymma chatt.
Besök oss i 3LiveShop.

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Men om du skulle höra av dig till din nuvarande operatör för att förlänga bindningstiden med två år så bjuder de ju på minst 1000 kr till en ny telefon. Då är ju besparingen klart mindre än tusenlappen. Dessutom brukar man kunna få någon månad gratis när man tar så där lång bindningstid.

Det var ju ett jäkla gnällande på den här dealen! Det ÄR ett billigt erbjudande OM man utnyttjar vad man får får pengarna OCH man vill ha en ny (vilken som helst) lur! Ingen annan operatör matchar detta nu, det enda abert kan vara täckningen som fortfarande kan vara ett problem tydligen!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Om jag förstod abonnemanget rätt så fick man ringa, smsa och surfa fritt(10gb surf) varje månad, och detta för 349:-/månad, så för alla som har en högre mobilräkningen än detta så är det väll en bra deal? Såg dock inget om hur länge man har den lägre avgiften, har svårt att tro att det skulle gälla i hela bindningstiden.

Inget för mig däremot, SMSar och surfar för en lägre summa varje månad ;P

Erbjudandet gäller i 24 månader. Detta eftersom att de har 10 års jubileum

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Indeed! Många tror att de "tjänar" på abonnemang eftersom de får mobilen på köpet, men oftast är det en själv som åker dit. Sett många som binder sig 2 år men halvvägs ångrar sig och tar allt på en slutfaktura. Telefonerna är dessutom låsta till tre, har man otur är de brandade också. Vet inte hur extrema de är idag men förut innan Android, var deras logga fäst på mobilerna så att de synnes tydligt och kunde ej tas bort. Även mjukvaran var ju packad med skit.

Du kan teckna abonnemang utan bindningstid och utan telefon. Klart bättre än kontantkort alla dagar i veckan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Läste detta på 3s hemsidan angående befintliga kunder hos 3, kanske kan vara värt för er att chatta lite med dom för att se om det går att ändra abbonemangsform på något sätt.

Befintlig 3kund?
Självklart kan du ta del av detta fantastiska erbjudande som 3kund. Få hjälp av en säljare direkt via vår grymma chatt.
Besök oss i 3LiveShop.

Jag skickade väg ett mail och frågade om jag kunde uppgradera mitt. Men dom sa att det bara gällde om man förlängde eller tecknat upp nytt abonnemang.
Surt

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Telenor messa mera, laddar 100 kr per månad vilket ger 3000 fria sms till alla nät + fri surf... Just saying.

Comviq har ju också kompis 195 och då är det fri surf plus 3000 fria sms.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

Det är en annan diskussion. För det som ingår i 3 erbjudande är det billigt. Antagligen billigast just nu.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jag kollade med dom nu och jag som är befintlig kund kunde absolut inte få detta erbjudandet

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skinnis:

Jag förstår inte denna "3 Har så sjukt dålig täckning" hysteri. Enligt mina åsikter stämmer det absolut inte. Nättidningen Mobil håller heller inte med. http://www.mobil.se/articles/tre-och-telia-vinnare-i-tackning...

Tre har bäst teckning enl. mig. Och eftersom dom endast har satsat på 3G är dom överlägsna i hastighet.
Telia kanske har lite bättre teckning, men vem f*n vill ha EDGE på sin smartphone?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB