Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Jo och nu syftade jag för mina behov som i stort sätt bara ringer till folk med Comviq. Går kanske 15 kr i månaden till samtal.

Men 98% av befolkningen ringer för mer än det varje månad och hur man än vrider och vänder på det så är det en bra affär för dom flesta med detta abonemang. Jag skulle tagit det även om jag så inte fick en telefon med på köpet just för jag kan spara mycket pengar på det. Helt sippa hemtelefon och behöver inte bry mig om dyra telefonräkningar mer.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Men 98% av befolkningen ringer för mer än det varje månad och hur man än vrider och vänder på det så är det en bra affär för dom flesta med detta abonemang. Jag skulle tagit det även om jag så inte fick en telefon med på köpet just för jag kan spara mycket pengar på det. Helt sippa hemtelefon och behöver inte bry mig om dyra telefonräkningar mer.

Lägger man ner lite planering så tror jag inte det är någon som behöver ringa för 345kr i månaden

Permalänk
Medlem

Du förstår tydligen inte erbjudandet?

Skrivet av emahex:

Lägger man ner lite planering så tror jag inte det är någon som behöver ringa för 345kr i månaden

Fria minuter i månaden 0 min
Startavgift samtal 0 kr
Samtalskostnad inom samma operatör 0 kr/min
Samtalskostnad till annan operatör 0 kr/min
Egenskaper Dölj
Namn Tele2 Maxi Unlimited 24 mån, +0:-/mån
Startavgift inklusive moms 250 Kr
Månadsavgift 345 Kr
SMS/MMS Dölj
MMS annan operatör 0 kr/st
MMS samma operatör 0 kr/st
SMS annan operatör 0 kr/st
SMS samma operatör 0 kr/st
Data Dölj
DataDailyMax 0
DataFee 0 kr /MB
Videosamtal Dölj
Videosamtal samma operatör 4,50 kr/min
Videosamtal annan operatör 4,69 kr/min

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

du verkar inte fatta att det ingår en mobil som kostar ca 6000 i priset oxå. plus att man kan ringa/smsa hur mycket man vill. 6000/24=250 så man kan säga att för 100 kr per månad kan man ringa/smsa bäst man vill utan uppkopplingsavgift. och så får man surfa 10gb med bra fart oxå. visa mig ett annat abb/kontankort där du kan för 100 kr göra allt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Reklam hör inte hemma här... Kan någon moderator ta och låsa tråden? 350kr/mån är ju inte direkt en bra deal. Har ju varit liknande erbjudande i månader.

men snälla, om du precis nytecknade ett 24 mån abonnemang och inte kan byta till detta när dina räkningar ligger på 500+, så behöver du inte bli Cpt.Grumpy i denna tråden för det, do the math yourself och du ska nog se att dealen är fenomenal.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon tagit upp detta tidigare men tror ni att 3 gör såhär för att låsa en massa kunder så dom inte hoppar på när 4G(LTE) blir det som säljer. Alltså för att mildra övergången då man kanske inte har kapaciteten. Det är väl bra om en hel hög med kunder låser sig till 3G i dagsläget och 24 månader framåt?
Eller har jag missat nåt med vad dom gör?

Permalänk
Medlem

Om 4G (LTE) LSen beror det ju var man bor, Jag bor 5 mil utanför en stor stad och tror inte jag kommer få 4g de kommande 2 åren i alla fall.

Sen är det värt priset att ersätta fast telefon med i stället?

Och sen bör man ju kolla upp om den mobile man köper idag som Samsung Galaxy II LTE har just LTE?

Permalänk
Medlem

Förstår inte de som säger att det är billigare att köpa mobilen kontant. En mobiltelefon med liknande funktionalitet som de som ingår i kampanjen kostar i runda slängar 5-6.5k. Resten av den totala kostnaden får man "obegränsade" samtal/sms/MMS samt surf för, vilket inte blir mycket i månaden.

Finns för många som inte tänker längre än näsan räcker. Står det en totalkostnad är det för hela abonnemanget, telefonen inräknat. Man börjar ju fundera på hur folk tänker ibland.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarrr:

Jag vet inte om någon tagit upp detta tidigare men tror ni att 3 gör såhär för att låsa en massa kunder så dom inte hoppar på när 4G(LTE) blir det som säljer. Alltså för att mildra övergången då man kanske inte har kapaciteten. Det är väl bra om en hel hög med kunder låser sig till 3G i dagsläget och 24 månader framåt?
Eller har jag missat nåt med vad dom gör?

3 har ett väl utbyggt 4g-nät. Sen kan man ju fråga sig vad man ska med 4g till i en mobiltelefon? 3 har även uppgraderat hela till 3g-nät till turbo-3g(upp till 42 Mbit/s). Har man behov av snabbare uppkoppling än så bör man även behov av en större pott än 10GB/mån samt mer lagringskapacitet än vad som finns i dagens smartphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

du verkar inte fatta att det ingår en mobil som kostar ca 6000 i priset oxå. plus att man kan ringa/smsa hur mycket man vill. 6000/24=250 så man kan säga att för 100 kr per månad kan man ringa/smsa bäst man vill utan uppkopplingsavgift. och så får man surfa 10gb med bra fart oxå. visa mig ett annat abb/kontankort där du kan för 100 kr göra allt det där.

Säger inte att det är en dålig deal, MEN 345kr är fortfarande mycket i månaden för ett telefon abbonemang.
Tror de lyckas få många dyra mobiler sålda till folk som igentligen inte behöver en ny lur.

Visst är de bra att ringa och smsa obegränsat, fast ofta brukar man ju synca så de man ofta ringer/smsar med har samma operatör så de brukar ju ändå vara gratis.

Sen tycker jag inte det är kul med höga fasta månadskostnader, det är min åsikt, tror denhär dealen innehåller mer än va de flesta behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

3 har ett väl utbyggt 4g-nät. Sen kan man ju fråga sig vad man ska med 4g till i en mobiltelefon? 3 har även uppgraderat hela till 3g-nät till turbo-3g(upp till 42 Mbit/s). Har man behov av snabbare uppkoppling än så bör man även behov av en större pott än 10GB/mån samt mer lagringskapacitet än vad som finns i dagens smartphones.

Det jag menar är att under 24 månader kan ens behov förändras ganska mycket. Om då 3 lyckas "låsa" användare med ett 3G abonnemang nu så underlättar det kanske senare så att 4G inte blir lika belastat när det slår igenom på riktigt. För det tror jag absolut det kommer att göra, bara en tidsfråga. Tänkte att det måste finnas en anledning varför man kör den här dealen (och under så begränsad tid).

Jag ifrågasätter inte att det är en bra deal, det är det. Men samtidigt är den helt värdelös för mig som behöver Telia/Halebop för att ringa men det är ju en annan historia.

Permalänk
Medlem

Funderar på en HTC Sensation XL Solo, Då jag behöver nya hörlurar till datorn och en mindre mobilräkning

Någon som har provat dom? och det borde la fungera utmärkt å köra dom med datorn för gaming/musik ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Dagen man ångrar sitt LG optimus 3D köp hos 3..

Permalänk

Kanonerbjudande för min del , beställde en Htc one x.
Min mobilräkning ligger på minst 700 varje månad så det här blir klockrent för min del

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Pratade med 2an där jag bor, dom har bara 2 modeller som klarar 4G Xperia S och Samsung Galaxy II LTE

Så dessa ska inte vara låsta till 3g enligt dom, mobilen måste ju således alltså kunna klara 4G, som hona hane måste passa varandra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Kanonerbjudande för min del , beställde en Htc one x.
Min mobilräkning ligger på minst 700 varje månad så det här blir klockrent för min del

Var hittar du X one? Hittar bara 3 HTC mobilar, och alla var gamla.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Sötast
Skrivet av roosterx:

Var hittar du X one? Hittar bara 3 HTC mobilar, och alla var gamla.

http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/HTC-One-X/?co...
http://www.telenor.se/privat/mobiltelefoner/tillverkare/htc/o...

Permalänk
Medlem

Beställde precis en Samsung GT-i9210 Galaxy S II LTE från Tele2 (då den hade samma pris som den vanliga S II:an, fast större skärm och "snabbare" processor och 4G)

Men fungerar en 4G telefon i 3G nätet? För här där jag bor finns det inte 4G på långa vägar?

Sen har jag en fundering om den drar mindre batteri om den bara körs i 3G-nätet? För den ska tydligen dra mer batteri än 3G-modellen.

Permalänk
Medlem

Finns det bar HTC One X i vit/silver i tre erbjudandet ? jag vill ha den gråa/svarta, isf hade jag beställt direkt

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Har ungefär samma deal hos telenor. Band mig igår och väntar på min iphone nu. Kostar mig 419kr i månaden (220kr för mobil) har obegränsad surf och en samtalspott på 199. Fria minuter men en uppkoppling på 99 öre.
Och så har ju telenor oerhört många gånger bättre täckning!

Edit: Pratar man med försäljare så går drt snacka till sig rätt mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Jo och nu syftade jag för mina behov som i stort sätt bara ringer till folk med Comviq. Går kanske 15 kr i månaden till samtal.

Ett kontantkort som man bara använder i nödfall blir billigt.

Dessa diskussioner kan vi väl släppa nu. 350 kr en av de bästa lurarna o sedan kunna använda abbet obegränsat är en bra deal, punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Har ungefär samma deal hos telenor. Band mig igår och väntar på min iphone nu. Kostar mig 419kr i månaden (220kr för mobil) har obegränsad surf och en samtalspott på 199. Fria minuter men en uppkoppling på 99 öre.

haha.. Hur kan du kalla det nästan samma deal?
Tele2 kostar 345/mån inkl gratis nalle för fastpris.

Men du kan ju få tycka att det är en likadan deal, så det känns bra menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Otroligt mycket sämre deal ju. Endast 199 att ringa för, 70 kronor mer i månaden. Och att Telenor har bättre täckning är tre är det inget jag har märkt av. (Har Tre privat och Telenor som jobbmobil)

Edit: Är det ens med gratis sms och mms? Annars är ju dealen verkligen brutalt dålig i jämförelse med Tele2 och Tre.

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

inget för landsbyggden bara man kommer ihåg att efter 24mån blir det 699:-

Det står klart och tydligt att priset är samma efter bindningstiden är slut

Permalänk

Fantastisk deal om man köper lumia 800.. Räkna såhär 349*24 inkl lumia 800 vilket gör att du kan dra bort 11månader då telefonen kotar 3900 ungefär. Då är det 13 månader för 349 men du får 24månader.. 13*349=4537 4537/24 =189.. Så har u högre räkningar än 189kr och vill ha lumia 800 är det en bra deal

Och just det, mycket online spel och sånt på lumian så betänk att den nog kommer äta mer nät än den ni har nu..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Fantastisk deal om man köper lumia 800.. Räkna såhär 349*24 inkl lumia 800 vilket gör att du kan dra bort 11månader då telefonen kotar 3900 ungefär. Då är det 13 månader för 349 men du får 24månader.. 13*349=4537 4537/24 =189.. Så har u högre räkningar än 189kr och vill ha lumia 800 är det en bra deal

Och väljer du en telefon som är dyrare än Lumia så är det en ännu bättre deal.
Vad menar du egentligen?

Permalänk
Skrivet av Agile:

Och väljer du en telefon som är dyrare än Lumia så är det en ännu bättre deal.
Vad menar du egentligen?

Det var ovanför en del som ansåg att dealen var dålig. Därför jag räknade för dem

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Otroligt mycket sämre deal ju. Endast 199 att ringa för, 70 kronor mer i månaden. Och att Telenor har bättre täckning är tre är det inget jag har märkt av. (Har Tre privat och Telenor som jobbmobil)

Edit: Är det ens med gratis sms och mms? Annars är ju dealen verkligen brutalt dålig i jämförelse med Tele2 och Tre.

Här ute där jag bor har jag kanske 1 pinne om jag skulle haft 3 samt att det är grymt opålitliga (deras nät kan ju ligga nere i flera dagar). Telenor har mycket bättre täckning här.
Jag har fria sms, mms har jag inte kollat på så noga, skickar i princip 0.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Säger inte att det är en dålig deal, MEN 345kr är fortfarande mycket i månaden för ett telefon abbonemang.
Tror de lyckas få många dyra mobiler sålda till folk som igentligen inte behöver en ny lur.

Visst är de bra att ringa och smsa obegränsat, fast ofta brukar man ju synca så de man ofta ringer/smsar med har samma operatör så de brukar ju ändå vara gratis.

Sen tycker jag inte det är kul med höga fasta månadskostnader, det är min åsikt, tror denhär dealen innehåller mer än va de flesta behöver.

lol. e 350 kr per månad e hög kostnad? man behöver alltid en ny lur!

Permalänk
Medlem

Står kluven här då HTC One X bara finns för Tre just nu så verkar bästa alternativet vara antingen Xperia S eller den något upphottade men ändå föråldrade S2 LTE (tänker bla på skärmupplösningen) om man vill ha Tele2 som operatör. Nej hoppas Tele2 tar sitt förnuft tillfånga och börjar erbjuda One X med deras 345:-/mån ink allt erbjudande.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |