Permalänk

ASUS BIOS i windows

Hej jag har köpt en ny data från windows med ett ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 i den köpte jag från inet och de byggde den då detta var gratis de sa att de installerade alla drivrutiner.

vad jag vill göra är att öppna bios i windows hur gör jag detta

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan inte "öppna" BIOS i Windows. Du måste starta om datorn och trycka på "vad det nu är för tangent/Any key" för att gå in i BIOS.

Permalänk
Medlem

Det är troligtvis Delete som är knappen för att gå in i BIOS, det har det varit på nästan alla (om inte alla) Asus jag har haft.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kan inte "öppna" BIOS i Windows. Du måste starta om datorn och trycka på "vad det nu är för tangent/Any key" för att gå in i BIOS.

Nu är mitt ASUS-kort lika gammalt som bibeln men ASUS brukar skicka med lite prylar som gör det möjligt att styra en del BIOS-funktioner från win. Vill man ha full åtkomst är det dock vid boot som gäller.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wixerone:

Nu är mitt ASUS-kort lika gammalt som bibeln men ASUS brukar skicka med lite prylar som gör det möjligt att styra en del BIOS-funktioner från win. Vill man ha full åtkomst är det dock vid boot som gäller.

I know:)
Gäller inte det dock OEM-datorer och inte egenbyggen? Nu har jag visserligen ett lite äldre men jag har inte sett nån sån programvara tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

I know:)
Gäller inte det dock OEM-datorer och inte egenbyggen? Nu har jag visserligen ett lite äldre men jag har inte sett nån sån programvara tror jag.

Min burk är verkligen inte en OEM-burk. Moderkaka och professor var dock ett paketköp. Programvaran följer med mobot.

Permalänk
Medlem

Det du letar efter är nog Asus AI Suite, finns på skivan eller att ladda ner på asus hemsida.