Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Går det att stänga datorn? Tittar på sista bilden

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Ser väldigt fint ut!

Men en fråga (vill inte låta kritisk) varför har du valt NF P12 fläktar för chassit och inte NF S12B fläktar? NF P12 är väl för cpu kylare och "applications with significant obstruction to airflow"?

Det kanske är jag som köpt fel fläktar till mitt chassie

Edit: Glöm det. jag borde läst tråden inna jag skrev ngt... my bad

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-I :: AMD Ryzen 7 7800X3D :: Corsair Vengeance 32GB :. Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti :: ASUS ROG Loki 850W SFX-L :: Corsair MP600 Pro XT 2TB :: SSUPS Meshroom S v2 :: ASUS ROG STRIX LC II 280 ARGB AIO

Permalänk

Så beiget! Stilrent dock

Permalänk

Riktigt snyggt gjort måste jag allt säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Ser bra ut! Går det att stänga datorn? Tittar på sista bilden

Jadå, det går att stänga datorn utan problem, oroade mig från början med att D14 inte skulle få plats, men det funkade galant!

Skrivet av cazcade:

Ser väldigt fint ut!

Men en fråga (vill inte låta kritisk) varför har du valt NF P12 fläktar för chassit och inte NF S12B fläktar? NF P12 är väl för cpu kylare och "applications with significant obstruction to airflow"?

Det kanske är jag som köpt fel fläktar till mitt chassie

Edit: Glöm det. jag borde läst tråden inna jag skrev ngt... my bad

Det är lungt ibland orkar man inte läsa genom tråden så förstår! Valde NF-P12 för de var mycket snyggare och de låter inte så farligt när man kör U.L.N.A!

Permalänk
Medlem

Hej snyggt bygge undrar lite vad du får för temperaturer på grafikkorten i load dock

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

Nice... Dock ser jag ett problem.. Du har negativt luftflöde i chassit. Du suger alltså in damm från varje hål i chassit...

http://www.youtube.com/watch?v=6UWob9KyaB4

Här har du en video där det förklaras... Alltså.. Ta bort1 eller båda fläktarna i taket och sätt en i botten.. tex..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Hej snyggt bygge undrar lite vad du får för temperaturer på grafikkorten i load dock

Kommer mer info om det, läs genom tråden lite så får du reda på det

Skrivet av hackeron:

Nice... Dock ser jag ett problem.. Du har negativt luftflöde i chassit. Du suger alltså in damm från varje hål i chassit...

http://www.youtube.com/watch?v=6UWob9KyaB4

Här har du en video där det förklaras... Alltså.. Ta bort1 eller båda fläktarna i taket och sätt en i botten.. tex..

Hej! Jo jag önskar att jag kunde sätta ett fläkt till men som du ser så går det inte få plats med ännu en fläkt på botten pga sleeven/sladdarna. Men ska se om jag kan ordna det när jag fått cabelmanagement clips från nils

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achh:

Kommer mer info om det, läs genom tråden lite så får du reda på det

Hej! Jo jag önskar att jag kunde sätta ett fläkt till men som du ser så går det inte få plats med ännu en fläkt på botten pga sleeven/sladdarna. Men ska se om jag kan ordna det när jag fått cabelmanagement clips från nils

Såg du ens videon jag postade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Såg du ens videon jag postade?

japp jag såg! och förstod det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achh:

Tack för alla fina kommentarer, ni gör mig alldeles varm! :D<3

Jag slog igenom mina och sen tog en fet tång för att dra ut dem... Inte så bra men hade ingen borr så det fick duga!

Jag håller på och tar bort buren på mitt r3 i stunden jag skriver, jag slår först på popnitarna under, sedan så slår jag dom från sidan (under "huvudet") så dom går av. Har gått någorlunda bra änsålänge Var tvungen att göra detta då mitt 6990 ville vara 1 cm för stort :/

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Helt sjukt! Vad snyggt det är!

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

Har du bara 1 hårddisk? Och är det jobbigt att ta bort hårddisk plåten? Funderar på att göra samma. Vet dock inte riktigt vart jag ska lägga hårddiskarna då.. Eftersom jag har en fläktcontroller och en dvd-brännare på dom 2 platserna längst upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Har du bara 1 hårddisk? Och är det jobbigt att ta bort hårddisk plåten? Funderar på att göra samma. Vet dock inte riktigt vart jag ska lägga hårddiskarna då.. Eftersom jag har en fläktcontroller och en dvd-brännare på dom 2 platserna längst upp

Ja jag har bara en hårddisk, och nej det var inte så svårt att ta bort buren, du kan alltid lägga hårddiskarna i dvdburen och gömma fläktkontrollen bakom ah, hjärnsläpp kabeldragningen där bak eller något

Permalänk

Den först som lyckats implementera noctuas "bajsfläktar" i en låda så det blir snyggt! Vackert helt enkelt!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Medlem

Snyggt och stilrent gjort. Gillart!

Permalänk
Inaktiv

Satan i gatan, ser trevligt ut!

Permalänk
Medlem

O_O snyggt.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Riktigt nice gjort! Vad har du för temps??

Funderar på att göra samma sak o ta bort hårddisk/ssd racketarna. Blev det mycket bättre luftflöde efter att du gjorde det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Riktigt nice gjort! Vad har du för temps??

Funderar på att göra samma sak o ta bort hårddisk/ssd racketarna. Blev det mycket bättre luftflöde efter att du gjorde det?

Huvudet på spiken! Jag tror att många här är intresserade av att veta temperaturförändringen som du åstadkommer genom att ta bort HD-buren. Att det är förbaskat snyggt det håller nog alla med om, och många blir nog frestade att göra samma sak (inklusive jag), men innan man går lös och hackar bort nitar som inte kan återställas vill man gärna ha en idé om det bara är en kosmetisk grej man gör eller om temps kommer att bli bättre.

Har du möjlighet att ställa in HD-buren med ett par diskar i och ta några temperaturmätningar efter några timmars användning?

Permalänk
Medlem

Blev hungrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Blev hungrig.

på bacon

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Snyggt matchat! Cleant bygge.

Permalänk

så jävla cleant bygge!
älskar den! 5P

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk

Riktigt stiligt !

Permalänk

Första gången jag ser en så här snygg dator med dessa fläktar. 5p...

Permalänk

Stilrent och bacon!

Permalänk
Administrativ avgift

@Achh: Är det cablemods kablar? Isf exakta färgkoderna? Vore jätte tacksam o får tacka för inspiration alltid letat efter passande kablar till noctua!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Kines: Är det cablemods kablar? Isf exakta färgkoderna? Vore jätte tacksam o får tacka för inspiration alltid letat efter passande kablar till noctua!

Kablarna är från MDPC-X, Vanilla Sands och Copper Brown. Varsågod, och ja, färgerna är underbara