Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk

EA-fail

Generellt sett kan man säga så här
Folk som är bra på fps tycker spelet är dåligt, folk som är dåliga tycker spelet är bra.

Ingen regel utan undantag givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

EA-fail

Generellt sett kan man säga så här
Folk som är bra på fps tycker spelet är dåligt, folk som är dåliga tycker spelet är bra.

Ingen regel utan undantag givetvis.

Skulle säga att jag är bra på FPS och jag tycker inte att spelet är dåligt. Spelet är inte perfekt men inte dåligt, det behöver patchas, precis som alla andra spel. Det ända jag tycker är dåligt med spelet är alla noobs som spelar recon i basen och inte verkar förstå hur man cappar en flagga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Skulle säga att jag är bra på FPS och jag tycker inte att spelet är dåligt. Spelet är inte perfekt men inte dåligt, det behöver patchas, precis som alla andra spel. Det ända jag tycker är dåligt med spelet är alla noobs som spelar recon i basen och inte verkar förstå hur man cappar en flagga.

De tror ju tyvärr att de är snipers bara för de har prickskyttegevär:( Men enda anledning till att recon klassen ens har ett vapen är att ta ut fiender som hindrar dem från att förstöra viktiga mål och spaning, alltså i själv försvar.

Men detta betende med att folk campar har DICE skapat själva, tyvärr. För det lär ju inte förändras något förens DICE vill höja pängen eller fixa fördelar med att cappa eller göra saker i grupp. Det enda de behöver göra är att sänka poängen för kills eller ta bort det helt så folk blir tvingade att springa fram och cappa, använda med-kit, ammo boxes osv.

Men det enda jag stör mig just nu är att vapnens firemodes inte har någon fördel alls eftersom du med automateld kan göra burst/singel, om du är snabb på musknappen, vad är då andledningen att ha det med. De skulle kunna göra så att de drar av 50% skada av standard skadan när man använder automateld eller så höjer de rekyl och spridning och 20% med burst eller samma sak här som automateld dock lite mindre och halvautomat skall höjas så att du tar ut ditt mål på 3 skott eller 2. När det kommer till support skall bara rekylen höjas lite grann, detta på en del på en del av LMG:s och dock så lär spridningen på skotten höjas som en tok annars så kan de lika gärna sälja bf3 till Activision. Men allt detta kan göra så att du slipper ha kamrater som bara sprejar och sen dör för att de behövde ladda och som sen orsakar att du blir också dödad för det inte finns någon som tar dem som kommer bakom dig osv. Sen att det kommer in lite tänk i spelet vilket det inte finns alls i dagens FPS bara sprey and prey och poäng, inget teamwork alls.

Permalänk

i princip det ända jag retar mig på är när man blir beskjuten så tar man skydd sen 1-2 sekunder efter när man sitter i säkerhet och skytten har slutat skjuta så dör man..

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Det jag mest irriterar mig på är sekunderna efter man dött då man inte kan komma till menyn eller kolla scoreboard. Sinnes sjukt irriterande och har varit så sen bc2 (och bc? kommer inte ihåg).

Permalänk

Det jag stör mig mest på i Battlefield 3 är:

- Fysiken suger getpung. Kör en jeep i en tank och den flyttar sig som ingeting.
- Fastnar överallt var man än går.
- Blir förseningar ibland när man ska skjuta osv.
- Ibland känns det som att man tappar kontakt med gubben, så gubben skiter i vad man har bett gubben att göra.
- Så satans dålig känsla med att flyga helikopter och flygplan, jag kände redan första gången efter att övergått från bad company 2 att nåt kändes fel, för i bad company 2 kunde man i alla fall flyga skitet. Sen så det där att när man trycker på C så sitter man till vänster om helikoptern, menar vad i helvete.
- Sen detta med att skotten från stridsvagnarna dalar bara 3 meter från stridsvagnen är löjligt.
- Sen detta med RPG, om jag skjuter med RPG mot en gubbe och den smäller 1 meter ifrån honom, egentligen gäller samma om jag skjuter med stridsvagn, så händer ingeting, inte ens nån procent liv tas av gubben. Realistiskt på hög nivå...
- Sen så stör jag mig på DICE arbete, att de förlitar sig på att kunderna ska fixa problemen själva, t.ex. detta med att vara tvungen att uppdatera punkbustern själv, stänga av upnp osv, är ju skamligt respektlöst.
- Sen en sak till gäller stridsvagnar. Jag tycker att det är som att köra på is på banorna. För om jag stannar helvetet, så gilder den flera meter. Så om man ska skjuta rakt då, som om det inte är svårt redan eftersom skotten dalar, så åker ju kulan hur som helst åt helvete.

Jag säger bara det att det är ett jättebra spel, men det måste vara att några som knarkar i teamet DICE eftersom något blir fel i alla deras expansioner.
Mvh Ted.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

Just nu USAS-12!! behöver inte säga mer.....

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Just nu USAS-12!! behöver inte säga mer.....

Spela andra kartor än Metro, Bazaar och Siene så ska det vara lugnt.

Permalänk
Medlem

Just nu stör jag mig på att det alltid tycks vara att ett lag är helt överlägset, känns inte ofta som att det är jämt spel.
Hjäper ju inte heller att dom i förlorande laget försöker hoppa över till vinnande laget hela tiden och det blir en ond cirkel.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Hej, för att få Sniper vapnet QBU-88 måste man ha 20 sniper kills och 5 laser designations. Vad är laser designation för nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Hej, för att få Sniper vapnet QBU-88 måste man ha 20 sniper kills och 5 laser designations. Vad är laser designation för nått?

Fel tråd för denna fråga skulle jag tro.

Men du använder SOFLAM och får 5 låsningar medan du aktivt använder den.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Fel tråd för denna fråga skulle jag tro.

Men du använder SOFLAM och får 5 låsningar medan du aktivt använder den.

Jo jag vet faktiskt att det var fel tråd. Men fick inga svar någon annanstans så körde här också^^ TACK FÖR SVARET!

Permalänk
Medlem

Vart precis bannad från en server för att jag "glitcha", allt jag gjorde var att springa upp och ner i första rulltrappan som amerikan och skjuta dom i pannan med m40a5 Nåja, finns alltid servrar där admins vägrar se sig besegrade!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Vart precis bannad från en server för att jag "glitcha", allt jag gjorde var att springa upp och ner i första rulltrappan som amerikan och skjuta dom i pannan med m40a5 Nåja, finns alltid servrar där admins vägrar se sig besegrade!

Hände mig precis på caspian border förra helgen och för fem minuter sen, ena matchen blev jag bannad för att ha en k/d ratio över 20, nu blev jag bannad för att jag och min pilot lyckades plocka en sisådär 10-15 pers som spawnade på hilltop, tycker det är riktigt dåligt att man blir bannad utan att de kollar ens battlelog där man tydligt kan se vilka som fuskar och vilka som inte gör det.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande solen glänser för mycket i ögonen, typ på sharqi peninsula när man kommer från söder (tror jag) man ser ingenting när man försöker inta kullen.
Ljust är för ljust om ni förstår vad jag menar. Har fipplat med kontrast och sånt men utan resultat. Någon som har något tips?:)

Permalänk
Skrivet av Sloghunt:

Hände mig precis på caspian border förra helgen och för fem minuter sen, ena matchen blev jag bannad för att ha en k/d ratio över 20, nu blev jag bannad för att jag och min pilot lyckades plocka en sisådär 10-15 pers som spawnade på hilltop, tycker det är riktigt dåligt att man blir bannad utan att de kollar ens battlelog där man tydligt kan se vilka som fuskar och vilka som inte gör det.

Säg inte det.
Jag har mött flera fuskare som har riktigt dåliga stats i battlelog. Det är ju dom dåliga spelarna som känner att dom måste fuska för att ha en chans.

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Det jag stör mig mest på i Battlefield 3 är:

- Fysiken suger getpung. Kör en jeep i en tank och den flyttar sig som ingeting.
- Fastnar överallt var man än går.
- Blir förseningar ibland när man ska skjuta osv.
- Ibland känns det som att man tappar kontakt med gubben, så gubben skiter i vad man har bett gubben att göra.
- Så satans dålig känsla med att flyga helikopter och flygplan, jag kände redan första gången efter att övergått från bad company 2 att nåt kändes fel, för i bad company 2 kunde man i alla fall flyga skitet. Sen så det där att när man trycker på C så sitter man till vänster om helikoptern, menar vad i helvete.
- Sen detta med att skotten från stridsvagnarna dalar bara 3 meter från stridsvagnen är löjligt.
- Sen detta med RPG, om jag skjuter med RPG mot en gubbe och den smäller 1 meter ifrån honom, egentligen gäller samma om jag skjuter med stridsvagn, så händer ingeting, inte ens nån procent liv tas av gubben. Realistiskt på hög nivå...
- Sen så stör jag mig på DICE arbete, att de förlitar sig på att kunderna ska fixa problemen själva, t.ex. detta med att vara tvungen att uppdatera punkbustern själv, stänga av upnp osv, är ju skamligt respektlöst.
- Sen en sak till gäller stridsvagnar. Jag tycker att det är som att köra på is på banorna. För om jag stannar helvetet, så gilder den flera meter. Så om man ska skjuta rakt då, som om det inte är svårt redan eftersom skotten dalar, så åker ju kulan hur som helst åt helvete.

Jag säger bara det att det är ett jättebra spel, men det måste vara att några som knarkar i teamet DICE eftersom något blir fel i alla deras expansioner.
Mvh Ted.

En rpg har riktad penetrerade stridsverkan så det är inte mycket splash att tala om faktiskt. Det är för att förstöra fordon och fiender bakom tunga skydd, inget annat. I en strid skulle det egentligen vara mer än värdelöst att dra fram rpg'n när man ser en fiende öga mot öga. De borde ha en set up time för rpg, No more rocket-ninjas.

Om pansar skotten inte dalade så mycket skulle man inte behöva tänka på bulletdrop då kartorna inte är så stora. Och hela meningen med bullet drop är att man ska behöva tänka till, och vara uppmärksam.

Det ska inte vara realistisk, det är en arkad-shooter.

Du klagar på fysiken men vad tror du händer när man tar ett flera ton metalstycke och skickar iväg det över en gräsmatta? Tvivlar på att den stannar direkt, den tar nog med sig det mesta av marken/gräset snarare.

Håller dock med om att sun glare gör vissa banor nästan ospelbara för anfallare som har solen rätt i fejan hela tiden, och man ser inte ett skit om man inte går runt aim'd-down-sight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Har hänt mig några gånger just med k/d ratio också när man haft lite flyt.
Det är något plugin som tar en o inte en fysisk person. (De gånger det hänt mig iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

En rpg har riktad penetrerade stridsverkan så det är inte mycket splash att tala om faktiskt. Det är för att förstöra fordon och fiender bakom tunga skydd, inget annat. I en strid skulle det egentligen vara mer än värdelöst att dra fram rpg'n när man ser en fiende öga mot öga. De borde ha en set up time för rpg, No more rocket-ninjas.

Fast om det vore sådana projektiler så skulle det räcka med 1 skot, iaf ovanfrån i luckan på stridsvagnarna.
http://www.youtube.com/watch?v=q6j9wEF1sf8

Citat:

Om pansar skotten inte dalade så mycket skulle man inte behöva tänka på bulletdrop då kartorna inte är så stora. Och hela meningen med bullet drop är att man ska behöva tänka till, och vara uppmärksam.

Precis

http://www.youtube.com/watch?v=Cgn1nhUEgo8
Canister shell vore inte roligt för infanteri heller..

Javelin käns lite nerfad också http://www.youtube.com/watch?v=792WRxXXr7U

En attack helikoptern skulle kunna hovra ovanför basen o ta ut alla mål på kartan.. Vore då lätt att gå ned o ladda om också vilket även det ger en hint om hur verkligt bf3 är menat att vara.

Det är ett spel. Tycker de har lyckats fått det ganska balancerat.

Permalänk

Detta har redan nämnts men att det tar sådan tid att resa sig, är man till åren kommen som jag så har man gjort lumpen och då tränat på att resa sig från skyddställning och det går fort kan lova.

Skrivet av chrisragnar:

.

Finns dock spränggranater med avsikt att slå ut personal, USA har det till sina Carl Gustaf.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Finns dock spränggranater med avsikt att slå ut personal, USA har det till sina Carl Gustaf.

Japp..
De i sitt eget team som råkar stå i närheten bakom skulle också vara jäkligt nöjda efter man tkat halva lagen när man trycker på avtryckaren.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Japp..
De i sitt eget team som råkar stå i närheten bakom skulle också vara jäkligt nöjda efter man tkat halva lagen när man trycker på avtryckaren.

Bakblåset var man livrädd för i lumpen, men det har väl skippats i spelet av praktiska skäl.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Bakblåset var man livrädd för i lumpen, men det har väl skippats i spelet av praktiska skäl.

Ja spelet skulle nog va jäkligt tråkigt om det skulle va realistiskt.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig mest på att jag inte kan spela skiten Varje gång jag försöker så kraschar det kort efter utan något felmeddelande, testat massa olika saker (och nej, det är inte punkbuster) och det har inte velat funka stabilt alls sedan release vilket har lett till att jag gett upp spelet.

Detta tillsammans med Origin.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Japp..

Ja, nu behöver de inte göra det till en överdrift men de kan ju göra så att folk blir skadade av det, för detta kan ju vara ett sätt att få ner användandet av dem och så får vi mer dueller med vanliga vapanen istället.

Permalänk

Jag tycker att det mesta är fixat nu. Tycker dock att RPGs inte borde ha splashdamage o att hardcore verkligen var HARDCORE. Ett skott i huvudet oavsett vapen ska döda.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Helt ok om RPG/SMAW inte har splash-damage.. om dom då kunde fixa så att det hade bra effekt på ex. APC/AA fordonen. Det är löjligt hur mkt RPG/SMAW dom tål. Har ibland skjutit 3st i röven på sånna fordon utan att få vehicle destroyed. AA/APC tåler alldeles för mkt. MBT i fronten och sidorna helt ok som det är nu. Men i röven borde dom vara svagare än det är nu. Det ska straffa sig att köra kamikaze med dom fordonen.. men så funkar det inte idag.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Helt ok om RPG/SMAW inte har splash-damage.. om dom då kunde fixa så att det hade bra effekt på ex. APC/AA fordonen. Det är löjligt hur mkt RPG/SMAW dom tål. Har ibland skjutit 3st i röven på sånna fordon utan att få vehicle destroyed. AA/APC tåler alldeles för mkt. MBT i fronten och sidorna helt ok som det är nu. Men i röven borde dom vara svagare än det är nu. Det ska straffa sig att köra kamikaze med dom fordonen.. men så funkar det inte idag.

Jag tycker de skall behålla RPG/SMAWs splash-damage för annars är det bara konstigt. Sen varför folk använder grg över huvudtaget mot inf är för att få så mycket kills och poäng som möjligt och snabbt ta ut mål som håller på att döda en och problemet ligger i att man får en belöning för det och spelaren själv för det är spelarna som avgör hur spelet skall spelas. Men detta kan man lösa genom att lägga till saker som att utblåset kan skada dem bakom om de står för nära.

Sen så håller jag med om detta med fordornen, var så från början ett skott i baken disabled och ett till boom, men det var väll någon COD/BF3p12 nisse som tyckte att det var för svårt att köra tank när man kör inne i stadsbanorna. Sen en till sak du glömde var om man vart sjuten uppifrån borde också slå ut fordornet eftersom det är mindre pansar även där.

Men det är väll bara inse att folk har fått för sig att BF3 måste vara ett 100% arkadspel och då går det inte att fixa sånna här saker för då skulle allt detta bli för realistiskt. Men vem säger att det måste vara så som det är nu, även om det är bara detaljer som ändras är det ju fortfarnde ett arkadspel så länge de inte lägger till så man måste ha femtio elva knappar för att köra ett fordorn och ha olika befattningar i fordornen vagnchef(ger order/samband), skytt(kanon och tillhörande ksp) och en förare(Köra enbart).

Permalänk
Medlem

Folk som inte använder eller förstår vikten av att använda minimap.

Flera gånger har jag spottat ut folk åt lagkamrater, likt förbannat fortsätter dom kuta som yra höns och möter slutligen fienden runt hörnet och blir nerpangade. Suck!

"You commited suicide"

NEJ för i helvete det gjorde jag inte alls, då hade jag väl inte fällt ut min fallskärm om jag velat ta livet av mig.
Händer alltför ofta att man dör av helt osannolika skäl.

Lagkamrater som står i dörröppningar och blockerar (inte helt ovanligt hjärndöda recons)
Ofta när man har panik med en tank efter sig hack i häl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Du klagar på fysiken men vad tror du händer när man tar ett flera ton metalstycke och skickar iväg det över en gräsmatta? Tvivlar på att den stannar direkt, den tar nog med sig det mesta av marken/gräset snarare.

Håller dock med om att sun glare gör vissa banor nästan ospelbara för anfallare som har solen rätt i fejan hela tiden, och man ser inte ett skit om man inte går runt aim'd-down-sight.

Klart det ska vara bulletdrop, men i det här fallet anser jag att den är för stark, och det beror på att kartorna är för små.
Vad gäller metallstyckets gräsmatteegenskaper så avsåg han nog inte hur man snabbast får stopp på den, utan vad som händer när man väl fått stopp på en stridsvagn, nämligen att de gärna glider runt som en smörklick i en stekpanna vid minsta lutning, även i sidled.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.