Spotify-Pause-Script för YouTube

Permalänk
Medlem

Funkar finfint!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emalid:

Har nyss testad det och har en stor synpunkt! Om man har igång windows mediaplayer så pausar/playar scriptet det istället för spotify.. Kanske något som går att fixa?

Detta kommer jag sannorlikt kunna lösa. Blir till nästa version inom en snar framtid.

Skrivet av hejkk:

En grej jag märkt: om man pausar Youtube så pausas Spotify också så fort man tar upp Chrome igen.

Spotifypausandet triggas av en webbläsare med en YT-video. För att kunna basera pausandet på om YT är pausat eller inte så tror jag att man måste använda jQuery eller liknande och det är inget jag har möjlighet att ordna.

Skrivet av iFozz:

Jävla najs är vad det är

Jag har märkt att när man går bakåt från en yt video så startas inte spotify igen. Inte heller när man byter flik Fast det kanske är för avancerat jag tycker att den borde sätta på spotify så fort man pausar videon och inte bara när man "går ut" från videon.:)

Annars guld värt! Trademark?

Tack! Vilken läsare använder du när du kan byta flik utan att spotify startas? Jag jobbar på att fixa så att Spotify startas när man är i resultatlistan. Kommer sannorlikt inte kunna kontrollera om YT är pausat..

Skrivet av _vanilla:

Riktigt nice! nästa steg är att den ska tona ner musiken innan den pausar

Tack! Kan vara en möjlig funktion

Skrivet av _vanilla:

Tror dock han bara kollar efter om flashplayer går igång?

Den kollar om en Youtubesida är igång eller Flsahplayer när man kör fullscreen.

Skrivet av Dassh:

Har du gjort så att programmet känner av när Youtube är uppe? För lyssnar man på spotify innan man drar upp youtube så pausas musiken så fort man kollar på just Youtube.

Spotify pausas av en flik med ett YT-klipp.

Permalänk
Medlem

Fyfan så skönt! Du är nu officielt dagens hjälte!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fyren:

Fyfan så skönt! Du är nu officielt dagens hjälte!

Man tackar^^ kul att de kommer till nytta

Permalänk

Grymt bra idé!

En sak som gör mig förvirrad är att den även tycks styra youtubvideons play/pause...
Ska försöka beskriva det
Om jag:
Har en pausad youtube-video i en annan flik samtidigt som jag spelar musik.

Och sedan:
Byter till fliken med den pausade videon.

Kommer:
Videon att börja spela och spotify pausas.

När jag sedan byter till en annan flik pausas inte videon men spotify börjar spela igen.

Såg nu att det även var tvärtom, scriptet pausar alltså en spelande video om jag byter till fliken med musik igång.

Kör Firefox 11.

Edit: Jag kanske har andra vanor än andra, men går det att låta scripet styras strikt av om det är en youtube-video igång, även om det är i bakgrunden?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mackan3379:

Grymt bra idé!

En sak som gör mig förvirrad är att den även tycks styra youtubvideons play/pause...
Ska försöka beskriva det
Om jag:
Har en pausad youtube-video i en annan flik samtidigt som jag spelar musik.

Och sedan:
Byter till fliken med den pausade videon.

Kommer:
Videon att börja spela och spotify pausas.

När jag sedan byter till en annan flik pausas inte videon men spotify börjar spela igen.

Såg nu att det även var tvärtom, scriptet pausar alltså en spelande video om jag byter till fliken med musik igång.

Kör Firefox 11.

Edit: Jag kanske har andra vanor än andra, men går det att låta scripet styras strikt av om det är en youtube-video igång, även om det är i bakgrunden?

Mkt spännande fel^^ men jag kollade nu och visst är det så^^ även Internet Explorer gör så -.- ska fixa det tills nästa version

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna koda så det funkar för mac också?, sitter sjuk många fler timmar om dagen på mac än pc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kenix:

Skulle du kunna koda så det funkar för mac också?, sitter sjuk många fler timmar om dagen på mac än pc

I'm afraid not :/ har varken kunskap eller tillgång till mac för att göra det..