Permalänk
Medlem

Wifi Boost ghetto mod

Jag hade runt 2% signal på min trådläsa nätverksadapter och det var totalt omöjligt för mig att surfa på nätet! Så jag tänkte, Går det inte att göra signalen starkare?

Jag sökte runt på på google i 2 min och hittade några videos på youtube som visa hur man gjorde en så kallad "wifi boost"

Så jag började bygga min egen.

Hoppas detta hjälper någon där ute att få en bättre signal.

Wifi adaptern heter "Wireless N USB-miniadaptern DWA-140"

Wifi Boost ghetto mod

Permalänk
Medlem

har testat detta för bättre signal så öppna adaptern och löda dit en större antenn istället för lilla kompakta antennen ;D går lika bra att göra det på en router också antenn kan köpas från ebay

Permalänk
Medlem

Inte lättare att dra en sladd istället?

Permalänk
Medlem

dra bara en kabel istället du kan ju omöjligt säga att det ser fult ut med en vit liten nätverkskabel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

har testat detta för bättre signal så öppna adaptern och löda dit en större antenn istället för lilla kompakta antennen ;D går lika bra att göra det på en router också antenn kan köpas från ebay

Den låt inte så dum du Kan du länka vilka antenner man bör använda för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Inte lättare att dra en sladd istället?

Skrivet av MrPe:

dra bara en kabel istället du kan ju omöjligt säga att det ser fult ut med en vit liten nätverkskabel!

Har bara tillgång till trådlöst tyvärr. Sätter en nätverkskabel för allt anat annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Den låt inte så dum du Kan du länka vilka antenner man bör använda för det?

det var länge sen men det var typ en sån antenn(men vit) den routern jag hade hade ingen avtagbar antenn så jag fick löda kablarna och sen fästade jag fast den på routern med bundband

Edit: kom ihåg att löda kablarna rätt, den på utsidan med den på utsidan och insidan med insidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

det var länge sen men det var typ en sån antenn(men vit) den routern jag hade hade ingen avtagbar antenn så jag fick löda kablarna och sen fästade jag fast den på routern med bundband

Edit: kom ihåg att löda kablarna rätt, den på utsidan med den på utsidan och insidan med insidan

ok tackar

Permalänk
Medlem

påhittigt men kanske inte så snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

påhittigt men kanske inte så snyggt

Nä det är ju inte det, Men klart värt det

Permalänk

Aluminum Folil, helping people get better connection since the discovery of radiowaves.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Detta var påhittigt och roligt, tackar för kvällsunderhållning

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm

Permalänk
Medlem

Du bör få några % till om du lägger ner lite tid på att göra folien slät och sen rikta dom bättre. Eller klä insidan av en STOR bunke/skål med folie och gör ett hål i sidan för att trä wifi adaptern igenom.

Eller de allra fetaste gå ut och "hitta" en liten parabol som du klär med folie.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Om man slätar ut foliet skulle det göra någon skillnad då?

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Du bör få några % till om du lägger ner lite tid på att göra folien slät och sen rikta dom bättre. Eller klä insidan av en STOR bunke/skål med folie och gör ett hål i sidan för att trä wifi adaptern igenom.

Eller de allra fetaste gå ut och "hitta" en liten parabol som du klär med folie.

varför ska han klä en parabol med folie? den är ju redan i plåt och reflekterar signalerna...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ultimat ghetto! Like it!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

varför ska han klä en parabol med folie? den är ju redan i plåt och reflekterar signalerna...

Bra poäng. Folk skriver först tänker sedan.

Ha i åtanke att vågor utbreder sig som "strålar" om du så önskar, ergo skall du sätta USBantennen i "fokus-punkten".

Permalänk
Medlem

Lool

Årets stavning på Ananas burken! WTF made my evening!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

"Från 2% till 7/18% i signal!"

Du gick från 2% till 7/18%=0,388888888888...%

Dvs. en försämring?

jk

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Lool

Årets stavning på Ananas burken! WTF made my evening!

http://pove.arkku.net/upload/uploads/ananas_burk.png

hört talas om dialekt?

Skrivet av Farenheit:

"Från 2% till 7/18% i signal!"

Du gick från 2% till 7/18%=0,388888888888...%

Dvs. en försämring?

jk

haha