Vinna prestanda med en switch i trådlöstnätverk

Permalänk
Medlem

Vinna prestanda med en switch i trådlöstnätverk

Jag har idag ett nätverk som som jag är väldigt nöjd med i både prestanda och funktion förutom på en punkt. Det är nämligen så att jag streamer mycket musik till min Zeppelin Air via Airplay från min iMac eller iPhone 4S, problemet är att Zeppelin Air tappar stremen ibland och då blir det tyst i 1-8sec vilket är otroligt störande när man spelar luftgitarr till AC/DC, ja ni förstår mitt problem.

efter jag byta kanal på mitt Wifi till ett fritt från grannar blev det bättre men inte helt perfekt. Så jag funderar på om jag kan optimera det hella ännu mer genom att inhandla en switch och kanske på så sätt avlasta mitt trådlösa från min Apple Tv, PS3 och X360. Det jag är tveksam på är om dettaä kommer att ge något resultat då de enheterna är aldrig igång samtidigt som jag streamar musik, men de är ju fortfarande kopplade till nätverket och kanske belastar det iaf. så frågan är om det finns någon prestanda att vinna i detta eller kommer det kanske bara bli problem med ip adresser osv.

Jag uppskattar all feedback och hjälp jag kan få

bifokal illustrationer på hur jag har det idag och hur jag tänkt ha det

Mitt nätverk idag

Nätverk jag funderar på

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför inte en kabel mellan time capsule och airport express?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Varför inte en kabel mellan time capsule och airport express?

Det är tyvärr inte optimalt i våran lägenhet, inte omöjligt men troligen inte uppskatta hos sambon

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag förstår. Problemet är att länken mellan time capsule och airport express fylls när du kör fler saker samtidigt.
Dessutom tillkommer störningar, som inte gör saken bättre.

Kan du sätta Zeppelin Air i 5GHz läge och koppla direkt mot time capsule?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Kan du sätta Zeppelin Air i 5GHz läge och koppla direkt mot time capsule?

Den har bara stöd för 2.4ghz tyvärr, men jag kan tvinga den att köra direkt mot time capsule genom att sätta expressen i 5GHz läge, tror du det ger bättre prestanda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prova, det skadar inte. I 5 GHz bandet är det mindre störningar och det är kanske det som ställer till det.

Visa signatur

Permalänk

Jag skulle helt klart försöka få till en kabelförbindelse mellan TC och AE. Körde själv en AE kopplad trådlöst till en annan AP, men prestandan blev aldrig riktigt bra. Det blev en grym förbättring när AE fick trådad anslutning till resten av nätverket.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"