Bärbar Dator (Asus 1215n) inskickad till service flera gånger.
Hej
jag har skickat in min bärbara Asus 1215n 2 gånger till service.
- första gången bytte dem ut hela skärmen på grund av fel på kablarna och skärm, samt hårddisken som hade extra ljud och som krashade ibland.
- Andra gången bytte dem ut hela moderkorten på grund av fel på grafik kortet som är intregrerat i moderkortet.
Detta var all inom mars månad, och datorn är inköpt för cirka 1,5 år sedan, garanti gäller till augusti månad.
Nu ska jag skicka in det en gång till och för ram som har något problem där internet explorer och andra program krashar för ram klarar inte av det fast den gjorde det innan för 1 månad sedan. Sedan är det också problem med cpu vid vissa tillfällen där den bara arbetar extra för ingen anledning.
Hårddisken som dem har bytt ut till har också strull då starttiden är nästan 1 minut, innan var den 1/2 minut och datorn laggar kraftigt ibland vid start som gör att ljud att datorn startat kommer några minuter efteråt.
Jag vet inte vad jag skall göra, för jag behöver min dator för studier och detta är 3 gången jag skickar in den inom 1 månads tid och alla delar i datorn har snart blivit utbytta.
Undrar ifall jag kunde få några tips om vad jag skulle kunna göra. Dator modellen har gått ut för ett tag sedan och tillverkas inte längre.
Går det att kräva en liknande dator eller sina pengar tillbaka på något sätt.
Är mycket tacksam för all hjälp i förväg.