Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Du kan inte ens föra över filer större än 4gb.

Jag skrev att jag streamade över wifi, så jag hade filen hela tiden på min server och såg den direkt där ifrån dvs NTFS sätter gränsen för filstorleken.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad fan det är för fel på HTCs Chatt? provat chrome och firefox, kommer ju inte in på den.

Och en annan fråga, vad är det för storlek på bilderna som man har till bakrundsbild? Vill inte beskära dem.. 720x1280 blev helt fel, fick en liten bit av bilden som bakrundsbild.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Hjälpsam

Har lekt med One X hela helgen nu, man blir bra på at massera batteriet med nya telefoner

Kan varmt rekommendera Riptide GP, kul spel och galet bra grafik. Jag och polaren jämförde One X mot One S... Mycket extra godis med Tegra III där

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Någon som vet vad fan det är för fel på HTCs Chatt? provat chrome och firefox, kommer ju inte in på den.

Och en annan fråga, vad är det för storlek på bilderna som man har till bakrundsbild? Vill inte beskära dem.. 720x1280 blev helt fel, fick en liten bit av bilden som bakrundsbild.

Kan ha fel nu, men tror dom ligger på 1440x1280.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Är otroligt nöjd med telefonen efter en veckas användande. Dock kunde batteritiden vart lite längre, min Desire HD håller längre.

Har ett problem dock, Skärmen "vibrerar" litegrand (vet inte hur jag skall förklara). Ungefär som att den har för lite Hz. Syns mest vid den gråa rutan (när du trycker på knappen längst ned till höger för att se "Senaste använda appar"). Någon annan som upplever detta?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Kan ha fel nu, men tror dom ligger på 1440x1280.

Japp det va de.. Väldigt skumt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Japp det va de.. Väldigt skumt.

Skumt och skumt, det är ju för att bakgrunden ska kunna scrolla med när man byter hemskärm.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från 3 och fått hem sin? Undrar isf vad det är för hörlurar. Är det in-ear iBeats eller är det sådana som inte sitter i örat med en platt kabel?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Någon som beställt från 3 och fått hem sin? Undrar isf vad det är för hörlurar. Är det in-ear iBeats eller är det sådana som inte sitter i örat med en platt kabel?

Skulle jag gärna med vilja veta.
Riktigt illa att leverantörerna inte lägger bilder på laddare, headset etc. Det är ju saker man också undrar över vid köp.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Hörlurarna man får med är riktigt kassa och för mig helt oanvändbara. Hårda plastiga som gör ont och trillar ut. Använder ett par "in ear" som jag har sen innan.

Jag har också en fråga. Finns det nån app som boostar ljudet? Även på högsta är spotify ganska lågt. Dessutom verkar spotify inte byta till nästa låt i ett album/lista automatiskt om mobilen är på standby (inte använder den).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Generalkyckling:

Jag har också en fråga. Finns det nån app som boostar ljudet? Även på högsta är spotify ganska lågt. Dessutom verkar spotify inte byta till nästa låt i ett album/lista automatiskt om mobilen är på standby (inte använder den).

Jo det finns en fin liten app som heter Volume +, kostar cirkus en tia.

Info:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.TEST.androi...

Om man vill spara tian så finns det gratisversioner i hans forum.

VARNING.... ta det försiktigt med reglagen för här blåser man hörselgångarna om man är fumlig.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Hörlurarna man får med är riktigt kassa och för mig helt oanvändbara. Hårda plastiga som gör ont och trillar ut. Använder ett par "in ear" som jag har sen innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Lust att posta en bild?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Lust att posta en bild?

Produktbild, men ser ut exakt så.

Permalänk
Skrivet av plunn:

Jo det finns en fin liten app som heter Volume +, kostar cirkus en tia.

Info:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.TEST.androi...

Om man vill spara tian så finns det gratisversioner i hans forum.

VARNING.... ta det försiktigt med reglagen för här blåser man hörselgångarna om man är fumlig.

Tack, köpte den, maxat volume level och det blev ändå inte överdrivet högt med mina in earphones, men ljudet blev iaf både klarare och högre. Nu är det iaf ganska högt

Permalänk
Avstängd

Tack, köpte den, maxat volume level och det blev ändå inte överdrivet högt med mina in earphones, men ljudet blev iaf både klarare och högre. Nu är det iaf ganska högt

Hmmm... ?

Du kan endera enbart höja Volume Level om custom är urbockat eller köra via custom.

Jag kan blåsa min öron.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av plunn:

Hmmm... ?

Du kan endera enbart höja Volume Level om custom är urbockat eller köra via custom.

Jag kan blåsa min öron.....

http://i.imgur.com/oOnPYl.png

Yep, gjort det.
Maxat det mesta förutom basreglagen då basen tar över helt i så fall. Men hur som helst, även om skillnaden inte är enorm för mig så finns den helt klart där, lätt värt 13kr

Permalänk
Medlem

Tackar:) Blir att köpa bluetooth headset ist.

Någon som kan tipsa om något vettigt sådant som passar HTC? (vet att dom flesta går att koppla men vill kunna ändra låt höja/sänka svara samtal etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

detta blir min första HTC telefon, har kört galaxy s1 (som jag har nu) och tänkte ta S2an till 349kr abonnemanget när killen undrade om jag inte ville ha hox'en som nog håller ett par år då s2an börjar bli gammal. så jag tänkte varför inte, måste ju se vad allt tjat om den här sense launchern är :).
får hoppas att dom löser problemen som finns med bla skärmen som flimmrar och artifaktar hos många.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Hur mycket ram har ni kvar på era hoxar? Jag använder cirkus 800 mb och då har jag inget igång när jag kolla under appar -> pågående. Ska det stämma? Känns som om det används väldigt mycket :S

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av saindrenan:

Hur mycket ram har ni kvar på era hoxar? Jag använder cirkus 800 mb och då har jag inget igång när jag kolla under appar -> pågående. Ska det stämma? Känns som om det används väldigt mycket :S

Liknande här. Konstant 7-800MB användning trots att alla program i aktivitetshanteraren tillsammans tar kanske 100MB.
Ska nog vara så, används nog för att speeda upp i OS etc antar jag. Men hur/varför vet jag inte, kul om nån har en förklaring

Permalänk
Medlem

Liknande här. Konstant 7-800MB användning trots att alla program i aktivitetshanteraren tillsammans tar kanske 100MB.
Ska nog vara så, används nog för att speeda upp i OS etc antar jag. Men hur/varför vet jag inte, kul om nån har en förklaring

Stänger alla så får jag 691mb använt...

hoppas de ändrar nåt i 1.28 som kommer om nån dag eller idag. känns som det används onödigt mycket=drar mer batteri.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd

Fick hem min X One igår...

Först var det ''wow vad fin, cool osv''

Sen så laggar den i menyerna (SGII laggade aldrig)

Man kan ju inte lägga till en ny mapp?! Hittar ialf inte hur man gör :S

Spel laggar och Star chart laggar nåt ofantligt...

Nåt äter minne....har bara 120mb kvar av 1gb även efter rensning av program...

Allt i telefonen känns oorganiserat och kaos...Man låser upp den sen ''suck en miljon appar man inte använder har jag'' Twitter och spegeln m.m...

*Besviken JA!

Blir att sälja.....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Fick hem min X One igår...

Först var det ''wow vad fin, cool osv''

Sen så laggar den i menyerna (SGII laggade aldrig)

Man kan ju inte lägga till en ny mapp?! Hittar ialf inte hur man gör :S

Spel laggar och Star chart laggar nåt ofantligt...

Nåt äter minne....har bara 120mb kvar av 1gb även efter rensning av program...

*Besviken JA!

Blir att sälja.....

Jag hade nog avvaktat tills dom släppt uppdateringen och sen bestämt mig om ev. försäljning.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

Aj då, uppdatering av leveranstiden från Tele2. Vit = 3-4 veckor Mörka= 6-8 veckor.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Kopplar in den till datorn....installerar och är klar att användas...men hittar inte mobilen i ''den här datorn'' Där finns bara mitt USB minne som har min W7 backup

Visa signatur

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av i0x:

Jag hade nog avvaktat tills dom släppt uppdateringen och sen bestämt mig om ev. försäljning.

Jo, håller med dig. Blir att vänta och se efter uppdateringen

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Hur fan kan det lagga i menyer när den har quad core? Android är verkligen inte gjort för multi cpus som till pc.. fattar ej vafan är vitsen då med så många cores.. ska man koda filmer på en telefon eller? bara trams...

Permalänk
Medlem

Min laggade och var slö ett tag. Provade att starta om enheten och nu fungerar den hur bra som helst igen.
Är sjukt nöjd med luren.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Det är ju f*n vad folk ska gnälla på att de har lite RAM ledigt, vet ni ens vad RAM är till för? Tror ni seriöst inte att 600-700 MB ledigt räcker mer än väl till att hålla igång väldigt många appar samtidigt, eller multitaskar ni tunga spel eller?

Att det drar mycket mer ström för att mer RAM används är nog inte heller så troligt...

Permalänk
Skrivet av Thex:

Det är ju f*n vad folk ska gnälla på att de har lite RAM ledigt, vet ni ens vad RAM är till för? Tror ni seriöst inte att 600-700 MB ledigt räcker mer än väl till att hålla igång väldigt många appar samtidigt, eller multitaskar ni tunga spel eller?

Att det drar mycket mer ström för att mer RAM används är nog inte heller så troligt...

Ja ja det där är jag medveten om. Testade att köra GTA 3 och jag tycker att det laggar relativt mycket. Så tänkte att det inte fanns tillräckligt med ram ledigt

Är det någon som har testat GTA 3? Laggar det för er?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii