Permalänk
Medlem

Tele2 lämnade ansvaret till Brightpoint och nu ber de mig ringa till dem istället för att få mobilen utbytt, vad tycker ni? Should I go for it?

SIM-kortet blev aldrig aktiverat igår heller då jag hade gjort fel, men snackade med kundservice nu och det skulle vara aktiverat inom 20 minuter i allafall.

Jag själv tycker inte det borde vara någon större fara ifall allt funkar som det ska? Då är ju frågan hur man ska testa om allt funkar...

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Tele2 lämnade ansvaret till Brightpoint och nu ber de mig ringa till dem istället för att få mobilen utbytt, vad tycker ni? Should I go for it?

SIM-kortet blev aldrig aktiverat igår heller då jag hade gjort fel, men snackade med kundservice nu och det skulle vara aktiverat inom 20 minuter i allafall.

Jag själv tycker inte det borde vara någon större fara ifall allt funkar som det ska? Då är ju frågan hur man ska testa om allt funkar...

Ring igen, du har köpt den från Tele2, därav är det dom som bör ta ansvaret, inte lägga problemet i dina händer och säga "ring ditten datten bla bla".

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ring igen, du har köpt den från Tele2, därav är det dom som bör ta ansvaret, inte lägga problemet i dina händer och säga "ring ditten datten bla bla".

Okej, den stora frågan är väl egentligen om jag verkligen vill lämna tillbaka den. Verkar ju vara i sitt skick, hade inte bilden vart där samt en factory reset så hade jag antagligen inte anat något. Fungerar onekligen bra hittills.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Ny android användare

Skrivet av tcntad:

Webbplatser? Den synkar inte bara foton från gallerier, facebook/G+ osv??
Kolla runt i Inställningar > synkronisering och din webbläsarapp..

Nej, det är inte det. Vet inte riktigt vad det är men det är typ boarders och liknande som sparas. Inget från facebook eller så, utan meningslösa ikoner och liknande..Ingen som varit med om något liknande?

Permalänk
Sötast

Vad kan jag säga? Jag sitter "tyvärr" med en iPhone 4S nu... Den andra ONE X blev också doa'd... Kass skärm, ej fungerande notification led och grafikbuggar i menyn och i webbläsaren.

Fanns inte så mycket att välja på för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Okej, verkar som att mobilen är använd. Då jag hittar denna bild under mappen Screenshots:

http://img545.imageshack.us/img545/6051/screenshot20000101000...

Vad skulle ni ha gjort? Allt borde ju vara okej så länge allt är som det ska.

Har väntat i ungefär 4 timmar nu sedan det "skulle" varit aktiverat på mitt sim, men icke. Tele2 har väl antagligen gått och lagt sig nu också så man får vänta till imorgon

Alltså, jag köpte ett utställnings-ex på SIBA och jag har inte haft något problem alls.. Jag hade hållt kvar telefonen om jag hade varit du, eftersom de kan vara de som är dom som inte har något fel på sig

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag var en av de som lovprisade HTC One X, men när man ser så simpla defekter som montering av skärm i chassi så undrar man ifall HTC hade lite förbråttom för att få ut One X före SGS III. Sånt här brukar straffa sig. Jag väntar hellre när problemen är lösta och sen avgöra ifall det är värt att skaffa den.

Permalänk
Medlem

Jag har fått min vita htc one x från tre, idag och jag ska lämna tillbaka min som jag fick från tph. Är det samma problem med Tre telefoner, som man beställt över nätet?

Tacksam för snabbt svar.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av iuno:

Skönt för dig ;). Min är inte från TPH så det är inte samma batch iaf. Läste artikeln och kommentarerna och någon skrev där att det drabbar alla med LCD, därav min fråga. Hade ju inte upptäckt felet om jag inte hade läst det här så frågan är ju hur nojig jag ska vara.

Kan felet hänga ihop med springan som vissa har?

Min är också helt perfekt, kan inte återskapa det där problemet och har inte heller någon springa.
Vit från el-giganten.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Har inte märkt av några problem förren jag såg videon.

Inga springor, grafikbugar eller liknande här. Enda är lite flimmer om jag trycker längst i kanten på telefonens övre vänstra kant (inte höger kant, eller undre delen av vänstra). Men ärlig talat, inget jag bryr mig det minsta om. För det första behöver man trycka hårdare än vad man gör vid vanlig användning och för det andra finns ingen anledning att trycka precis i kanten. Hade aldrig märkt det om jag inte sett videon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag har fått min vita htc one x från tre, idag och jag ska lämna tillbaka min som jag fick från tph. Är det samma problem med Tre telefoner, som man beställt över nätet?

Tacksam för snabbt svar.

Jag har själv en vit från 3 och den fungerar perfekt! Men just 3 och HOX vill inte sammarbeta i början, så du måste fixa lite olika saker i "mobila nätvärk". Dock är det enkelt och tar inte lång tid

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Vad kan jag säga? Jag sitter "tyvärr" med en iPhone 4S nu... Den andra ONE X blev också doa'd... Kass skärm, ej fungerande notification led och grafikbuggar i menyn och i webbläsaren.

Fanns inte så mycket att välja på för min del

Usch...Hatar när man får uppleva sådana saker

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plunn:

Viktigt om man får en lur man är missnöjd med samt en motsträvig säljare.

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-one-x-screen-flex-flaw-we...

TPH verkar ha sålt ett antal med den här defekten. (typisk DOA)

Så stå på er om man drabbas !!

Fan! Hela min vänstra sida på skärmen har det felet :@.....Not good not good!

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min One X igår eftermiddag och den funkar än så länge helt perfekt inga som helst buggar eller synliga problem med skärmen och liknande som många beskrivit så det är jag skit glad för:D!
Måste säga bästa mobilen jag haft hittills men får se hur det blir när jag får tag på en galaxy SIII om den tar första platsen eller ej:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Fan! Hela min vänstra sida på skärmen har det felet :@.....Not good not good!

Njau... då är det väl bara för dig att masa dig iväg och göra en DOA !

Swedroid har gripits av total DOA-nojja där även SBS (de som inte orkar läsa manualen) är skäl för en DOA... fan-trot !

Sen verkar "trollen" nappa på sånt här....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chosz:

Jag fick hem min One X igår eftermiddag och den funkar än så länge helt perfekt inga som helst buggar eller synliga problem med skärmen och liknande som många beskrivit så det är jag skit glad för:D!
Måste säga bästa mobilen jag haft hittills men får se hur det blir när jag får tag på en galaxy SIII om den tar första platsen eller ej:)

Än så länge äger min SGII min X One

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Än så länge äger min SGII min X One

Jag tycker inte det:) har också en SII och suttit sen igår ändrat massa olika roms från 2.3.5 till ics och tycker fortfarande min one X är mycket bättre:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Skulle vilja ha en "penna" med förhållandevis tunn spets som fungerar att använda på mobilen. Vore nice när man grejar med mer pilliga saker som t.ex. "Draw Something". Tips på vart man kan köpa en sån? Länkar uppskattas.

Permalänk

angående beställning över nätet, när beställde ni från respektive operatör, och hur lång tid tig det tills den var levererad?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Generalkyckling:

Skulle vilja ha en "penna" med förhållandevis tunn spets som fungerar att använda på mobilen. Vore nice när man grejar med mer pilliga saker som t.ex. "Draw Something". Tips på vart man kan köpa en sån? Länkar uppskattas.

http://www.ebay.com/itm/2-in-1-Black-Touch-Screen-Soft-Rubber...

Bör funka till vilken touch som helst...

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Prova här

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l...

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Avstängd

En snabbgoogling gav det här, ingen aning om kvalite-funktion ??

http://www.mkwireless.com/htc-one-x-stylus.html

En guldgruva om man vill hitta nån pryl är XDAs tillbehörsforum men det är tidigt ännu, efter ett tag
får man de bästa tipsen från hela världen.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1535

Kjell & Co har de här pennorna

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbeho...

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Medlem

Om jag råkar radera en kontakt av misstag på mobilen, försvinner den då från mitt Google Account? Om inte, hur får jag in den på mobilen igen?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Om jag råkar radera en kontakt av misstag på mobilen, försvinner den då från mitt Google Account? Om inte, hur får jag in den på mobilen igen?

Synka mobilen, funkade för mig

Visa signatur

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Jo man kan alltid återställa kontakter om man loggar in på kontot från en PC

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=sv&answer=106...

Sen synkas luren igen så man får tillbaks den raderade kontakten

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo man kan alltid återställa kontakter om man loggar in på kontot från en PC

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=sv&answer=106...

Sen synkas luren igen så man får tillbaks den raderade kontakten

Okej nu har jag återställt, antar att det tar ett tag innan den synkas?

EDIT: Fixat

Visa signatur

Permalänk

Jag har en väldigt liten glipa mellan skärm å chassie och det är inget jag stör mig på alls. Det damm osv som ev. hamnar där har gått lätt att blåsa bort så jag tror det är hyfsat tätt ändå.

Däremot så upplever jag volymen på samtal, ring och sms-signalerna som ganska så låga på maxvolym. Min HTC Desire hade MYCKET bättre volym. Hör knappt ringsignalen i fickan så jag har fått göra en egen ringsignal och ökat ljudet i filen för att få det någorlunda.
Samtalsvolymen fungerar sålänge det inte finns oljud runtom mig, är det lite oväsen så hör jag inte mycket av samtalet.

Ni som är nöjda med mobilen, hur upplever ni volymen på ring/sms-signalen samt taltalsvolymen?

Permalänk
Medlem

Ska det vibrera när man trycker på touch-knapparna?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Ska det vibrera när man trycker på touch-knapparna?

Ja om man inte har stängt av det i inställningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av timebandit:

Ja om man inte har stängt av det i inställningarna

Då måste jag ha råkat göra det Hur fixar jag tillbaka det?

EDIT: Fixat!

Visa signatur