Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Bara under beta-weekends, tyvärr.

Okej det var surt, men tack för svar.
Är det beta-weekends varje helg eller endast vissa?

Visa signatur

MB:Asus Sabertooth Z77 CPU:i5 3570K @4.0 CM EVO 212 P&P GPU: HD4000.. PSU: OCZ ZT 650W 80Bronze+ Minne:4x4GB 16GB 1600Mhz LP SSD:OCZ Agility 2 120GB HDD:WD 2TB Green, 500GB WD BLUE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobb:

Okej det var surt, men tack för svar.
Är det beta-weekends varje helg eller endast vissa?

Varannan helg. https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=27286

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

En fråga om PvE i spelet.
Har kollat lite på youtube om spelet och kikat videos när dom strider mot bossar i instanser.
Jag tycker inte det ser ut som att man möter nåt vidare motstånd? Är det väldigt lätt eller har jag fått allt om bakfoten?
Spelet ser väldigt läckert ut och jag kommer definitivt köpa det och sitta och spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikjon:

Har kollat lite på youtube om spelet och kikat videos när dom strider mot bossar i instanser.
Jag tycker inte det ser ut som att man möter nåt vidare motstånd? Är det väldigt lätt eller har jag fått allt om bakfoten?
Spelet ser väldigt läckert ut och jag kommer definitivt köpa det och sitta och spela det.

Det är inte lätt i hardmode i ktera, du måste ha mycket bra gear för att lyckas och så kommer det troligtvis bli för oss med.
Dessa instancer vi kör nu är relativt lätta men om du inte förstår vissa saker kommer du dö där med (Iaf de 2 senaste)

Kan dela med mig av en video jag frappsade igår med min slayer, vi hade en warrior tank så det blev extra spännande!
http://www.youtube.com/watch?v=LD8KC94IHk8

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikjon:

Känns inte som att det är alltför svårt om man vet vad man gör (åtminstone inte de första instanserna). Men det roliga med spelet är att om man gör ett misstag eller två så kan det kosta en livet Visst, det går att ressa men det är inte det lättaste om man har en vild boss som svingar sina vapen (eller sig själv) som en väderkvarn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Känns inte som att det är alltför svårt om man vet vad man gör (åtminstone inte de första instanserna). Men det roliga med spelet är att om man gör ett misstag eller två så kan det kosta en livet Visst, det går att ressa men det är inte det lättaste om man har en vild boss som svingar sina vapen (eller sig själv) som en väderkvarn.

Hah jo fast det tråkiga är att de 2 sista end bossarna går och kitea runt ifall tanken dör, om alla utom du själv dör kan du bara springa runt tills dom springer in i instansen igen och öser på.

Hur som tog lite screenshots som man kan se här www.limitedaccess.se/tera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Hah jo fast det tråkiga är att de 2 sista end bossarna går och kitea runt ifall tanken dör, om alla utom du själv dör kan du bara springa runt tills dom springer in i instansen igen och öser på.

Hur som tog lite screenshots som man kan se här www.limitedaccess.se/tera

Vad trist. End bossarna borde ha någon lock on skill den kör då och då för att förhindra just detta.
Jag ska kika på screenies efter jobbet, thx.

Hur länge höll betan på igår? Själv vågade jag inte spela mycket mer än efter 00:20 då jag ville ha min gubbe i en stad där han får rested

Sen ryktas det om att de inte kommer att öka lvl cap i CBT5 (just för att de inte vill öppna den andra kontinenten).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad trist. End bossarna borde ha någon lock on skill den kör då och då för att förhindra just detta.
Jag ska kika på screenies efter jobbet, thx.

Hur länge höll betan på igår? Själv vågade jag inte spela mycket mer än efter 00:20 då jag ville ha min gubbe i en stad där han får rested

Sen ryktas det om att de inte kommer att öka lvl cap i CBT5 (just för att de inte vill öppna den andra kontinenten).

Precis som du säger, kommer va lv38, tror jag skrev det lite längre upp?

Jag blev less på att köra då en idiot som hade 2 superior ringar rollade och van en 3je, sånna förstår verkligen communityt.
För övrigt är communityt mycket bättre än i WoW, här hjälper man folk med quest utan att man blir sur, stor skillnad ifrån WoW.

Sorry att jag drar parraleller till WoW, men tex Lineage 2 hade ungefär samma som Tera!

Edit: Glömde skriva lite mer nyheter som alla casuals kommer bli glada över! (skrev det i guildforumet så det är på engelska)

"I stumble upon a very very bad post that i don't support at all, i hope its not true because it ruins the damn end game and enchanting overall!

"Improved Enchanting
Certain items can be enchanted in TERA to increase its effectiveness. The change we will be implementing is the removal of the chance that an unsuccessful enchanting attempt will decrease the item's enchantment level. This means once you earn that enchant level it is yours to keep. In order to offset this change we have introduced 3 tiers of Alkahest powders: one for enchant +1 to +6, one for +7 to +9 and one for +10 to +12. Obviously the cost of powders will be increased at each tier. Our goal here was to keep the cost for getting these items similar but remove the frustrations that random numbers can cause and let you keep what you have already earned."

Here is the post: http://tera-forums.enmasse.com/forum...ovements-18442"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Precis som du säger, kommer va lv38, tror jag skrev det lite längre upp?

Jag blev less på att köra då en idiot som hade 2 superior ringar rollade och van en 3je, sånna förstår verkligen communityt.
För övrigt är communityt mycket bättre än i WoW, här hjälper man folk med quest utan att man blir sur, stor skillnad ifrån WoW.

Sorry att jag drar parraleller till WoW, men tex Lineage 2 hade ungefär samma som Tera!

Edit: Glömde skriva lite mer nyheter som alla casuals kommer bli glada över! (skrev det i guildforumet så det är på engelska)

"I stumble upon a very very bad post that i don't support at all, i hope its not true because it ruins the damn end game and enchanting overall!

"Improved Enchanting
Certain items can be enchanted in TERA to increase its effectiveness. The change we will be implementing is the removal of the chance that an unsuccessful enchanting attempt will decrease the item's enchantment level. This means once you earn that enchant level it is yours to keep. In order to offset this change we have introduced 3 tiers of Alkahest powders: one for enchant +1 to +6, one for +7 to +9 and one for +10 to +12. Obviously the cost of powders will be increased at each tier. Our goal here was to keep the cost for getting these items similar but remove the frustrations that random numbers can cause and let you keep what you have already earned."

Here is the post: http://tera-forums.enmasse.com/forum...ovements-18442"

Hehe jo det stämmer nog att du gjorde. Är lite trött idag

Jag hörde/läste någonstans att de funderade på att göra massa items BoP för skälet till att det blev som det blev med ringen var att han helt enkelt ville sälja den på TB. Nackdelen är bara att det faktiskt händer att det droppar grejer som alla har och är då detta item BoP kan det bara vendoras istället för att just säljas på TB. Så antingen BoP-regeln eller kanske ännu bättre att systemet kollar av om du har ett sådant item på dig, i din bag eller på banken och om du har det så passar du automatiskt på rollen (inkl ett infomeddelande såklart).
Bäst vore ju om communityn gjorde så som i en SM run jag körde i lördags, man passar om man redan har itemet och passar alla så rerollas det (FFA, no class restriction) och då får alla chans att kunna få det för att kunna läggas ut på TB.

Hehe, har också hört talas om enchantingsaken. Ska TERA bli mainstream förstår jag varför detta implementeras då casuals inte får bli för frustrerade att något är för svårt och därför slutar spela. Bäst är ju om man kan hålla en balans mellan lätt och svårt men det är nog lättare sagt än gjort. Bara inte TERA blir ett WoW så blir jag glad. Det ska vara hyfsat lätt att dö så det skapar lite spänning. T ex var det inte lite svårt att löpa runt själv i Dark Cathedral i Channel 2 (dvs helt tomt på folk och mobs överallt). Dock löste det sig med en polare

Det för oss till nästa fråga för som du säger håller jag med om att communityn verkar bättre än WoW. Har nog aldrig blivit nekad att få joina en grupp som kör BAMs (om de har plats över såklart) samt att en random healer jag träffade på frågade om vi inte kunde questa ihop lite igår vilket jag inte hade något emot. Sen brukar folk sköta sig hyfsat bra i dungeons dock med betoning på hyfsat då det tyvärr alltid finns rötägg som inte lyssnar eller kamikazekrers Den klassen känner sig lite väl oövervinnlig måste jag säga.

Några saker jag rakt av kan komma på som måste fixas innan release:
¤ Nyinspelning av ALLA voiceovers ("another day, another youngster" & "don't skip any meals" -.-)
¤ Ett item kan inte ha ett sell value samtidigt som det står att det inte kan säljas
¤ All junk skall kunna säljas (bomber osv)
¤ Fixa/ändra terrängen (i städer som utomhus) då den är väldigt "rough"
¤ Optimera klienten ytterligare
¤ Ta bort pet sellers eller vad de heter
¤ Man skall kunna länka items från AH eller andra PCs (inspect) i chatten
¤ Mouseover player skall avslöja dennes level

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Några saker jag rakt av kan komma på som måste fixas innan release:
¤ Nyinspelning av ALLA voiceovers ("another day, another youngster" & "don't skip any meals" -.-)
¤ Ett item kan inte ha ett sell value samtidigt som det står att det inte kan säljas
¤ All junk skall kunna säljas (bomber osv)
¤ Fixa/ändra terrängen (i städer som utomhus) då den är väldigt "rough"
¤ Optimera klienten ytterligare
¤ Ta bort pet sellers eller vad de heter
¤ Man skall kunna länka items från AH eller andra PCs (inspect) i chatten
¤ Mouseover player skall avslöja dennes level

Finns vissa saker på din lista som ska fixas vilket är bra, tex den där med level, i korea så har dom fixat så man kan sälja allt men den patchen lär väl dröja innan vi får.
BoP items tycker jag inte riktigt om, eller kanske inte spelar någon roll om man har ett guild och alltid kör instanser, troligtvis för att motverka RMT.

Tyvärr lär det inte hända, men jag håller med dig, lika så att bossen i CR ska inte kunna bli interupted, sjukt tråkig boss när man kan göra så. Det är inte ens svårt när addsen kommer om man vet vad man ska göra, och det är mycket roligare tom!

Jag vill att kameran inte ska resetta varje gång jag går in i spelet, får scrolla ut igen, vetfan om det är bara för mig eller inte.

Hur som, kommer bli sjukt kul och jag längtar som fan på detta (ursäkta orden) men det är så jag känner, trist med enchantments då jag hörde att det ibland kunde ta nästan ett år innan du fick +12(ta det inte som fakta, någon jag hört bara) men det tar iaf långt tid och det är inte alla som lyckas komma upp till det utan stannar vid +11.
Nä nu gäller det att ha ett BRA guild och kunna köra med dem!

(ursäkta stavfel och annat slarv, deckade och vaknade precis, kan knappt se skärmen doh.

Edit: Ursäkta för mitt stora engagemang, finns anledningar till det som är personliga och inget jag vill gå ut och prata om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Finns vissa saker på din lista som ska fixas vilket är bra, tex den där med level, i korea så har dom fixat så man kan sälja allt men den patchen lär väl dröja innan vi får.
BoP items tycker jag inte riktigt om, eller kanske inte spelar någon roll om man har ett guild och alltid kör instanser, troligtvis för att motverka RMT.

Tyvärr lär det inte hända, men jag håller med dig, lika så att bossen i CR ska inte kunna bli interupted, sjukt tråkig boss när man kan göra så. Det är inte ens svårt när addsen kommer om man vet vad man ska göra, och det är mycket roligare tom!

Jag vill att kameran inte ska resetta varje gång jag går in i spelet, får scrolla ut igen, vetfan om det är bara för mig eller inte.

Hur som, kommer bli sjukt kul och jag längtar som fan på detta (ursäkta orden) men det är så jag känner, trist med enchantments då jag hörde att det ibland kunde ta nästan ett år innan du fick +12(ta det inte som fakta, någon jag hört bara) men det tar iaf långt tid och det är inte alla som lyckas komma upp till det utan stannar vid +11.

(ursäkta stavfel och annat slarv, deckade och vaknade precis, kan knappt se skärmen doh.

Edit: Ursäkta för mitt stora engagemang, finns anledningar till det som är personliga och inget jag vill gå ut och prata om.

Jag är också taggad! hoppas jag hamnar på någon bra server med massa svennar :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Min polare har samma problem med kameran men själv har jag ingen aning vad han snackar om Råkar det inte handla om att kameran zoomar in varje gång man pratar med en NPC angående ett story quest? Det kan man nämligen ta bort i Interface.

Ingen fara att du visar din glädje inför spelet. Jag känner likadant och längtar mer till detta än Diablo 3 vilket säger en del antar jag Visst, spelet är inte perfekt men det lär kännas bättre när vi fått ta del av alla patcher som släppts. Dock skall jag nog använda mig av japanska sound files för jag spyr verkligen på de engelska. Skit samma om jag inte förstår något (subtitles finns väl kvar under cinematics?).
Sen har jag tittat lite på Rifts och det såg inte så kul ut när den filmen jag tittade på visade hur säkert 100 personer slogs mot en boss samtidigt. Killen hade inte ens 10fps när han spelade in det (usch). Påminner lite om SWTOR battlegrounds, warfronts laggfest eller vad det heter

Vet inte om ni följt det men tydligen skall NA slippa char whipe efter Open Beta vilket är bra / dåligt beroende på hur man ser på saken. Bra är att man börjar spela på riktigt under Open Beta och kör sen vidare vid Retail men dåligt att någon nisse som ändå inte kommer att köpa spelet snor ens namn man vill ha på sin main/alt.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Min polare har samma problem med kameran men själv har jag ingen aning vad han snackar om Råkar det inte handla om att kameran zoomar in varje gång man pratar med en NPC angående ett story quest? Det kan man nämligen ta bort i Interface.

Ingen fara att du visar din glädje inför spelet. Jag känner likadant och längtar mer till detta än Diablo 3 vilket säger en del antar jag Visst, spelet är inte perfekt men det lär kännas bättre när vi fått ta del av alla patcher som släppts. Dock skall jag nog använda mig av japanska sound files för jag spyr verkligen på de engelska. Skit samma om jag inte förstår något (subtitles finns väl kvar under cinematics?).
Sen har jag tittat lite på Rifts och det såg inte så kul ut när den filmen jag tittade på visade hur säkert 100 personer slogs mot en boss samtidigt. Killen hade inte ens 10fps när han spelade in det (usch). Påminner lite om SWTOR battlegrounds, warfronts laggfest eller vad det heter

Vet inte om ni följt det men tydligen skall NA slippa char whipe efter Open Beta vilket är bra / dåligt beroende på hur man ser på saken. Bra är att man börjar spela på riktigt under Open Beta och kör sen vidare vid Retail men dåligt att någon nisse som ändå inte kommer att köpa spelet snor ens namn man vill ha på sin main/alt.

Vad tycker ni?

Vet ej om dom har lagt till japanska voice-files för cinimatics, då jag kollade va det enbart för annat. Men som sagt kan ha lagts till! Samma med Elin "uncensor" moden. Allt moddande sker på egen risk och man kan bli bannad (Dom har officiellt gått ut och sagt att dom inte kommer jaga folk som ändrar ljudfiler dock)

Sen så börjar tydligen US efter oss ifall dom hade haft wipe efter open beta, men nu är det några dagar innan, det kan va det + lite PR trick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Vet ej om dom har lagt till japanska voice-files för cinimatics, då jag kollade va det enbart för annat. Men som sagt kan ha lagts till! Samma med Elin "uncensor" moden. Allt moddande sker på egen risk och man kan bli bannad (Dom har officiellt gått ut och sagt att dom inte kommer jaga folk som ändrar ljudfiler dock)

Sen så börjar tydligen US efter oss ifall dom hade haft wipe efter open beta, men nu är det några dagar innan, det kan va det + lite PR trick.

Det gör inget om det är engelska voices i cinematics bara man slipper "Need my help" x 5 eller annat.
Kände inte till Elin uncensor modden men den klarar jag mig utan

Sen förstod jag inte riktigt din sista bit du skrev att "US börjar efter oss ifall dom hade haft wipe efter open beta men nu är det några dagara innan"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det gör inget om det är engelska voices i cinematics bara man slipper "Need my help" x 5 eller annat.
Kände inte till Elin uncensor modden men den klarar jag mig utan

Sen förstod jag inte riktigt din sista bit du skrev att "US börjar efter oss ifall dom hade haft wipe efter open beta men nu är det några dagara innan"

Våran headstart är före deras, så vi hade fått spela innan dem om de inte hade vart för detta.

Här är mod-sidan, sker på egen risk http://tera-mods.blogspot.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Våran headstart är före deras, så vi hade fått spela innan dem om de inte hade vart för detta.

Här är mod-sidan, sker på egen risk http://tera-mods.blogspot.se/

Jaha, det förklarar saken

Lustig sida, ska bli kul att se vad som dyker upp på den framöver

Visa signatur

Permalänk

Fick beta key till femte CBT i USA av någon anledning, men har redan köpt det så tänkte dela med mig om någon är sugen. Game code: H6EFEWNN63PN9Y66HCYHC6F74 Länk till där du skapar acc: https://account.enmasse.com/?utm_source.tera Stänger dock redan imorgon natt.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Hej allihop,
Har precis fått upp ögonen för spelet. Nån vänlig som kan tala om hur jag enklast får beta-access? Nån som vet om man får det genom att förboka spelet på spelbutiken.se? (dom verkar ju mycket billigare än alla andra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindbloom:

Hej allihop,
Har precis fått upp ögonen för spelet. Nån vänlig som kan tala om hur jag enklast får beta-access? Nån som vet om man får det genom att förboka spelet på spelbutiken.se? (dom verkar ju mycket billigare än alla andra)

Är lite random. Är olika sidor som då och då delar ut beta nycklar.
Vill dock påpeka en sak som många failar på.

TERA kommer skötas av 2 olika företag. Tera Enmasse(USA) och TERA Frogster(EU)
Så köp inte på fel sida bara hehe. (om du väljer att köpa på deras sida dvs)

Absolut lättast är väl att punga ut 5 euro för ett beta konto. (som man sen ska kunna uppgradera till retail eller collectors edition.

Har du lite tålamod så kan du säkert hitta en nyckel någonstans.

Permalänk

Köp från spelbutiken, 350 kr är väldigt billigt för det spelet. Köper du därifrån så får du beta nyckel.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

20 dagar kvar till pre access nu :oo. Dräglar!

Första gången jag känner mig taggad inför ett nytt mmo sen wow hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindbloom:

Hej allihop,

Tror du kan köpa och få beta key och sen avbeställa, vågar dock inte säga att det är så men det har väl vart så i andra spel?
Kan alltid fråga om du får beta keyn direkt och sen spelet (ifall du tex betalar med faktura) och sen avbeställer du.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat min 3dje CBT så orkade jag inte lvla min gubbe mer än lvl 21, det tog typ 6 timmar för det men efter det så tappade jag intresset av att spela mer av detta spel, det är alltid samma saker som händer. Jo jag har kommit till lvl 38 innan och fann det verkligen inte så speciellt kul, visst man möter BAMS som kanske är kul men inte tillräckligt för en månadsbetalning.

Kommer nog skippa detta om inte OBT får mig att ännu en gång gilla spelet.

Sen så kommer ju Diablo 3, så kanske Tera får vänta tills efter sommar för Battlegrounds, då jag inte gillar pvp servrar.

Permalänk
Medlem

Fick en betakey på mailen, har dock redan beta på mitt acc.
Först till kvarn.

Please find your TERA closed beta key below:
5T5GELR37MGMH3T63JA9GNP6694RWGGT

This key enables you to take part in the upcoming closed beta weekend from the 13th to 15th April.
HOW TO REDEEM YOUR KEY:

Go to http://account.tera-europe.com
Sign up. This will also be your game account!
Follow the on screen instructions.
Take care to meet the password criteria!
Wait for the email verification
After the verification log into your account
Press the "enter code" button
Enter your key
Open your account overview
Download the client

Permalänk

Fick också en key på mailen, men har tyvärr inte tid att spela just nu :(.

Först till kvarn!

GY6J5NTFPYYKXF4KGDG6AP4F37XY9JTH

This key enables you to take part in the upcoming closed beta weekend from the 13th to 15th April.

Permalänk
Medlem

Fick med några... ska blir intressant att testa.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OwNii:

Efter att ha spelat min 3dje CBT så orkade jag inte lvla min gubbe mer än lvl 21, det tog typ 6 timmar för det men efter det så tappade jag intresset av att spela mer av detta spel, det är alltid samma saker som händer. Jo jag har kommit till lvl 38 innan och fann det verkligen inte så speciellt kul, visst man möter BAMS som kanske är kul men inte tillräckligt för en månadsbetalning.

Kommer nog skippa detta om inte OBT får mig att ännu en gång gilla spelet.

Håller med om att det alltid är samma sak som händer. Då man ju har testat alla raser och klasser så är man lagom trött på linjära noob island. Känns som alla gratis-mmo'n att det bara finns en startzon där man gör bäst i att göra alla quest i en viss ordning. Och då har ändå detta spel en månadskostnad, känns som att man kunde få lite mer variation, typ som i WoW som ändå hade 6 startzoner när det släpptes... :/

Men men, förhoppningsvis listar jag ut under Open Beta om jag ska ha kvar min förhandsbokning eller om jag hinner tröttna på det helt. Hade det varit som med GW2, att man köper och sen får spela så mycket man vill utan månadsbetalning hade det varit ett givet köp oavsett, men nu velar jag en del..

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Se om man får tag på en key till helgen igen, provat 2 CBT nu och har inte direkt kännt det där suget efter spelet. Vilket inte direkt är ett bra tecken ;O

Permalänk
Medlem

Open beta börjar nu 20de.. lite wierd att man blir invited till open beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Open beta börjar nu 20de.. lite wierd att man blir invited till open beta.

Troligen för att det var till US OBT du blev inbjuden till.....fick inbjudan jag med...