Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att se så mycket problem för många. Fick min vita igår och den har funkat klockrent, inget lagg, inga laddtider och inga streck what so ever Riktigt nöjd!

Jag hade fått för mig att iPhone och HOX skulle ha samma hörlursutgång? Köpte ett par A-Jays four, men alla funktioner funkar tyvärr inte. Någon som vet om det kommer funka i framtida uppdatering eller så?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

hm.. För mig fungerar det grymt iaf.
Det du ska göra är att:
1. Ha minst två appar på någon av sidorna.
2. Håll inne på en av apparna och dra den till den andra.
3. Då skapas det en mapp där du sen kan döpa och lägga in flera appar.

Förstår inte riktigt vad du gör för att inte få det att fungera

Önskar jag med kunde få det att fungera :(, Håller inne en Ikon....kommer till ''home'' dvs första fönstret där man ser klockan osv..Måste ha ett tema som heter Diva för att kunna skapa mappar.

Btw; mitt favoritspel funkar inte till telefonen (Plants VS Zombies) :S Står att spelet inte stödjer luren..

Hoppas verkligen att uppdateringen fixar allt..Än så länge är jag nöjd över utseendet på mobilen

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SideWinder86:

Önskar jag med kunde få det att fungera :(, Håller inne en Ikon....kommer till ''home'' dvs första fönstret där man ser klockan osv..Måste ha ett tema som heter Diva för att kunna skapa mappar.

Btw; mitt favoritspel funkar inte till telefonen (Plants VS Zombies) :S Står att spelet inte stödjer luren..

Hoppas verkligen att uppdateringen fixar allt..Än så länge är jag nöjd över utseendet på mobilen

Mappar? Är ju bara att droppa en app ovanpå en annan ute på hemskärmen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Mappar? Är ju bara att droppa en app ovanpå en annan ute på hemskärmen.

jo, men sen ska man flytta den till menyerna det är det som inte funkar

Fråga:

Nån som har ett bra skärmskydd att rekommendera?

Visa signatur

AMD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SideWinder86:

jo, men sen ska man flytta den till menyerna det är det som inte funkar

Fråga:

Nån som har ett bra skärmskydd att rekommendera?

Menyerna?

Tyvärr finns det inte så många skärmskydd hemma just nu. Är väl Copter och invisible shield som har släppt sina (hatar dom). Dom billiga (och skönaste) som tex teknikmagasinet och kjell & co säljer har tyvärr inte riktigt kommit än.
Har ingen aning om vilken typ av skydd detta är: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/dis...
Tveksam butik...: http://fyndiq.se/elektronik/htc/skarmskydd-htc-one-x/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Menyn där alla appar är

Ojoj, Sverige är dyrt :S...På Ebay kan man få x5 likadana skydd för 80:- med fri frakt :(, Synd bara att ingen har eller vet ett bra märke på ett displayskydd

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Okej, verkar som att mobilen är använd. Då jag hittar denna bild under mappen Screenshots:

Vad skulle ni ha gjort? Allt borde ju vara okej så länge allt är som det ska.

Har väntat i ungefär 4 timmar nu sedan det "skulle" varit aktiverat på mitt sim, men icke. Tele2 har väl antagligen gått och lagt sig nu också så man får vänta till imorgon

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Okej, verkar som att mobilen är använd. Då jag hittar denna bild under mappen Screenshots:

http://img545.imageshack.us/img545/6051/screenshot20000101000...

Har väntat i ungefär 4 timmar nu sedan det "skulle" varit aktiverat på mitt sim, men icke. Tele2 har väl antagligen gått och lagt sig nu också så man får vänta till imorgon

Jag skulle klaga! Sjukt dålig stil om du nu har köpt den "ny". Du kan ju alltid visa vilket datum du har köpt telefonen och sen visa att bilden är tagen innan!
Du borde få något i ersättning kan man tycka! va det tele2 eller?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Jag skulle klaga! Sjukt dålig stil om du nu har köpt den "ny". Du kan ju alltid visa vilket datum du har köpt telefonen och sen visa att bilden är tagen innan!
Du borde få något i ersättning kan man tycka! va det tele2 eller?

Japp, Tele2 var det allt!

Nu till det roliga: Bilden togs 1999-12-31 23:03, I say w00t?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Japp, Tele2 var det allt!

Nu till det roliga: Bilden togs 1999-12-31 23:03, I say w00t?

Time traveler!

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Bilden är dock vid namnet Screenshot_2000-01-01-00-03-15, jag gissar på att bilden togs när datumet var fel inställt? Det som kanske är jobbigt med att be dem skicka en "ny" är väl att då får man vänta 4-6 veckor? Tråkigt dock att det ska bli såhär, grymt besviken på Tele2! Att dem gör så? Visst hade det vart okej om de hade kontaktat mig och berättat att det var en "demo-produkt".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Köpte ett gäng såna här!

http://www.ebay.com/itm/110850828241?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Hoppas dom duger

Visa signatur

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Bilden är dock vid namnet Screenshot_2000-01-01-00-03-15, jag gissar på att bilden togs när datumet var fel inställt? Det som kanske är jobbigt med att be dem skicka en "ny" är väl att då får man vänta 3-4 veckor? Tråkigt dock att det ska bli såhär, grymt besviken på Tele2! Att dem gör så? Visst hade det vart okej om de hade kontaktat mig och berättat att det var en "demo-produkt".

Så här ska det ha sett ut

http://m.youtube.com/#/watch?v=wDozbiqUkSY

Bilden längst ner till vänster är med i mjukvaran

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Så här ska det ha sett ut

http://m.youtube.com/#/watch?v=wDozbiqUkSY

Bilden längst ner till vänster är med i mjukvaran

Har du möjlighet att skicka länken för datorer? Hittar inte videon på datorn på YouTube.

EDIT: Ber om ursäkt, var enkelt att fixa! Men det är väl bara en unboxing? Ser ingen bild då han aldrig slår på den.

Och hur förklarar du detta, jag fick ingen ruta i första starten om att man fick ställa in massa inställningar som datum osv. Återigen, här är bilden som låg i: http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img545/6051/screenshot2000010100031.png

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HHLL:

Tja! Har precis köpt min HTC one X och förstår mig inte på en sak. I mitt galleri sparas bilder/foton från webbplatser jag besökt. Varför görs det och hur tar jag bort det? Jobbigt att behöva ta bort bilderna varje gång. Är det något i inställningar som jag bör avaktivera?

Antar att du inte har orginalwebläsaren? Anyhow så har jag för mig att man kan i någon filhanterare (T.ex. ES filemanager) ändra egenskaper för mapparna på mobilen. Där kan du nog bocka ur så att galleriet inte söker igenom cachemappen till webläsaren. Fanns en guide på swedroid i typ sommras som visade hur man gjorde det

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd

Hackar era filmer på mobilen? Jag har typ 15fps på mina filmer...Har testat olika format men alla är lika sega

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Liknande här. Konstant 7-800MB användning trots att alla program i aktivitetshanteraren tillsammans tar kanske 100MB.
Ska nog vara så, används nog för att speeda upp i OS etc antar jag. Men hur/varför vet jag inte, kul om nån har en förklaring

Skrivet av gurkburk92:

Stänger alla så får jag 691mb använt...

hoppas de ändrar nåt i 1.28 som kommer om nån dag eller idag. känns som det används onödigt mycket=drar mer batteri.

Jag har också upptäckt detta och grubblat lite på det, men jag tror det är så att aktivitetshanterar endast visar appar som är igång just nu, samt går att stänga av (dvs inte systemprocesser m.m.). Detta gör att cachade processer (t.ex. angry birds cachades på min mobil och tog upp ca 46MB ram när jag precis spelat det, men låtit det vara av tillräckligt länge för processen att sluta) inte syns och därför verkar man ha väldigt ont om ram. Drar ni igång något tyngre (t.ex. spelet shadowgun) kommer detta ramminne dock frigöras.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av sskludde:

http://img545.imageshack.us/img545/6051/screenshot20000101000...

Mobilen är garanterat använd som jag sa innan.

Jag hade lämnat tillbaka den direkt.

Jag är inne på min andra lur nu och på båda så får man välkomstskärm, inställningar och absolut inga foton inlagda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Mobilen är garanterat använd som jag sa innan.

Jag hade lämnat tillbaka den direkt.

Jag är inne på min andra lur nu och på båda så får man välkomstskärm, inställningar och absolut inga foton inlagda.

Får höra av mig till Tele2, tråkigt att behöva vänta 4-6 veckor till. Men jag antar att det är vad jag får göra.

Visa signatur

Permalänk

har märkt av att nytt problem..

Jag får ett "sprakande" ljud som uppstår ibland när jag lyssnar på musik. "Spraket" varar i typ 0.5 sekunder och kommer tillbaka ca 4-8 ggr per låt (Spotify) :S
"Spraket" kommer också ibland när jag spelar spel (Dead Space).
Vet att det inte är något fel på mina hörlurar, har testat med flera olika och samma sak händer där....

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

fick hem one x förrgår måste säga Grymt nöjd!
Är på min "andra laddning" nu och telefonen bara växer för mig. Den är snabb, snygg och fyller alla mina telefonbehov
Hittills är detta vad jag väntat på från HTC. Rent design/kvalitetsmässigt känns luren helt fantastisk.
Sense har alltid legat mig varmast kring hjärtat av alla tillverkarskal och jag tycker de lyckats väl med 4.0 versionen.
Responsiviteten i telefonen är slående och skärmen är inget annat än magisk.

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Avstängd

Viktigt om man får en lur man är missnöjd med samt en motsträvig säljare.

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-one-x-screen-flex-flaw-we...

TPH verkar ha sålt ett antal med den här defekten. (typisk DOA)

Så stå på er om man drabbas !!

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av plunn:

Viktigt om man får en lur man är missnöjd med samt en motsträvig säljare.

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-one-x-screen-flex-flaw-we...

TPH verkar ha sålt ett antal med den här defekten. (typisk DOA)

Så stå på er om man drabbas !!

Nej det är ingen typisk DOA. Det är ett vanligt garantiärende. Använd rätt uttryck för det som gäller .
En DOA är just vad uttrycket säger dvs Dead On Arival ingenting annat.

Permalänk
Hedersmedlem

ubbe: Det beror på hur man ser et. Många företag hanterar fel som uppstår inom 7 dagar som "DOA" även om telefonen rent principiellt inte är "död".

SideWinder86: I AppDrawern, d v s där alla ikoner för program ligger, så kan du inte ha mappar utan du har endast mappar ute på hemskärmarna. Vet inte om det finns någon hemskärmsersättare eller program som fixar det men tanken är att du sorterar in dina appar i mappar ute på hemskärmarna så du normalt inte behöver gå till appdrawern.

Jag är för övrigt supernöjd med min OneX (vit köpt från Elgiganten Online). Inga problem alls och jag är nöjdare än jag var med min galaxy nexus.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon76929:

Nej det är ingen typisk DOA. Det är ett vanligt garantiärende. Använd rätt uttryck för det som gäller .

Jo nu definierar jag det som en DOA och inget annat....

Precis som HTC UK svarat Cnet UK så ska det vara omöjligt att leverera batcher som har en sådan här defekt.

Och det måste alla leverantörer/säljare lära sig och vi kunder SKA INTE acceptera något annat.

Gäller även Telekomoperatörer som verkar ha stora kvalitetsproblem... ev beror det på priskrig o dylikt ??

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Alla dist jag varit i kontakt med accepterar det som DOA nästan oavsätt vad felet är så länge det är inom tidsramen för DOA.
Då har jag inte returnerat mobiler förviso men massa annan hemelektronik.

Permalänk
Medlem

Problemet med att skärmen sviktar på vänster sida och får LCD-skärmen att visa "vågor" finns alltså inte på alla telefoner?

Permalänk
Medlem

Dags att skälla lite på Tele2 då, ska bli intressant och se vad de säger.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iuno:

Problemet med att skärmen sviktar på vänster sida och får LCD-skärmen att visa "vågor" finns alltså inte på alla telefoner?

Nej de allra flesta verkar perfekta inkl min egen.... mycket nöjd !!

TPH verkar ha fått in batcher med defekta skärmar som jag uppfattat det.

Sen får det ju inte bli någon "DOA-nojja" utan i grund och botten är det här enkelt !

Bara att kolla filmen samt läsa länken från Cnet.

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Nej de allra flesta verkar perfekta inkl min egen.... mycket nöjd !!

TPH verkar ha fått in batcher med defekta skärmar som jag uppfattat det.

Sen får det ju inte bli någon "DOA-nojja" utan i grund och botten är det här enkelt !

Bara att kolla filmen samt läsa länken från Cnet.

Skönt för dig ;). Min är inte från TPH så det är inte samma batch iaf. Läste artikeln och kommentarerna och någon skrev där att det drabbar alla med LCD, därav min fråga. Hade ju inte upptäckt felet om jag inte hade läst det här så frågan är ju hur nojig jag ska vara.

Kan felet hänga ihop med springan som vissa har?