Muskampen 2025: Segraren korad!

Tränade krigsspel 16 tim/dygn

Permalänk
Skrivet av martin_opell:

Det var ju ändå modernwarfare ahn spelade i 16 timmar/dag för att kunna sikta bättre. Och sen trände han 30-40 gånger irl på oslos pistolklubb.

han spelade ju wow med men det var inte det spelet han tränade på enligt aftonbladet iaf

Jo, för att sikta med att vapen är ju precis som att sikta med en mus, speciellt i "krigssimulatorn" mw2 xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Om jag får trolla lite så är jag faktiskt kritiks till spel som ser ut som utrikesnyheterna. Kan man inte göra ett bra spel, så kan man alltid göra ett spel som ser realistiskt ut och sälja med hjälp av olika PR-trick och hårdmarknadsföra skiten med realistiska bilder. Jag är rätt övertygad om att onödigt våld i datorspel kan göra psykfall som berivik mer benägna att genomföra attentat. Säger inte att det på något sätt skulle vara en övervägande orsak. Eller ens en stark bidragande orsak. Säkerligen bara en liten del. Men det är fortfarande en del. Jag skulle klara mig bra utan dessa spel.
Licensvapen är en annan onödig grej. Förbjud all form av vapeninnehav. Hemvärn och jakt kan man överlåta till polis och det militära och låta dom ha hårdare kontroller om vilka som är kvalificerade och inte... även om det skulle kosta samhället mer rent ekonomiskt skulle man få bättre kontroll över vapen. Det går säkerligen att få tag i vapen ändå, men det skulle ändå minska det allmänna vapenintresset. Autentiska vapen i spel är en annan onödig grej...
Shaft, rocketlauncher och rail är det enda ett bra spel skjutspel behöver, utan några specifika modellnummer eller realistiska egenskaper.

Jag håller med dig om att våldsamma spel säkert kan ha en viss del i varför redan galna människor blir ännu galnare. Dock tycker inte jag att vi ska lagstifta om något bara för att en person på miljonen inte kan hantera detta medium. I övrigt så anser jag att hård statlig kontroll som du förespråkar har ingen någonsin mått bra av.

Permalänk
Medlem

Tror breivik trollar oss här Han blev gankad så hårt online, att han gjorde all den skit han gjorde bara för att få myndigheterna att tro att spel gör oss till massmördare! Så nu kommer alla spel förbjudas och matpriserna stiga!

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kripp666:

Tror breivik trollar oss här Han blev gankad så hårt online, att han gjorde all den skit han gjorde bara för att få myndigheterna att tro att spel gör oss till massmördare! Så nu kommer alla spel förbjudas och matpriserna stiga!

Tror inte han blev gankad. Han var bara tvungen att hitta på något under server down time.

Permalänk
Medlem

Hela argumentationen med sammankopplingen mellan spel och våld är så oerhört tröttsam, löjlig och en sån enkel, felaktig och tråkig journalistisk vinkling.

Att ens försöka antyda att spel är en arena där massmord förespråkas är lika fel och kränkande som att säga att alla muslimer är terrorister.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tror inte han blev gankad. Han var bara tvungen att hitta på något under server down time.

Men borde inte hans online karaktärer straffas eftersom dom var med och tränade breivik? Typ en tempban eller BORTTAGNING Det vore också ett hårt straff åt breivik, för alla vet vi hur WoW spelare blir om någon deletat deras karaktärer

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

SVT består av feminister och gamla gubbar och vars tittare är i samma urval, så vad än SVT säger är nog inget att bry sig om, de är lite som skvallerblaskorna (Se&Hört, Aftonbladet, bla), de spyr ur sig massa skit som kan användas för att lura i de svagsinta deras åsikter och sätt att tänka.

Nyanserad slutsats hörru. Inte.

Jag tycker det går många bra program på SVT. TV-program som många går på djupet och tar upp ämnen som de mer latjolajban kanalerna (exempelvis 5:an och 5:an) inte tar upp. Dessutom utan reklam. Bara för det betyder det inte att allt är bra och att det inte finns några som jobbar där som har fel för sig eller är oinsatta i vissa frågor.

Men skriv till SVT och kritisera dem direkt, för de är absolut ute och cyklar med den artikeln.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Inte helt otroligt, Magtheridon och Sylvanas är eller var i alla fall ganska knökfulla.

Permalänk
Medlem

Kanske därför jag känner att det darrar i kroppen när man hör Reinfeldt prata, får nog sluta med WoW innan jag skadar någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag håller med dig om att våldsamma spel säkert kan ha en viss del i varför redan galna människor blir ännu galnare. Dock tycker inte jag att vi ska lagstifta om något bara för att en person på miljonen inte kan hantera detta medium. I övrigt så anser jag att hård statlig kontroll som du förespråkar har ingen någonsin mått bra av.

Njae... Tycker väl inte man ska lagstifta bort spelen. Dock önskar jag att dom försvann och lämnade plats för spel som har potential att bli e-sporter av rang

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Du vill säga?
Din kommentar tillför verkligen ingenting.

WoW har större befolkning än många länder här i världen. Vad har det med saken att göra egentligen?

Permalänk
Medlem

Han åt hamburgare så nu får vi akta oss för hamburgare. Riktigt löjligt att skylla på spelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Men borde inte hans online karaktärer straffas eftersom dom var med och tränade breivik? Typ en tempban eller BORTTAGNING Det vore också ett hårt straff åt breivik, för alla vet vi hur WoW spelare blir om någon deletat deras karaktärer

Han kommer aldrig mer kunna spela WoW så det spelar ju absolut ingen roll

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

Njae... Tycker väl inte man ska lagstifta bort spelen. Dock önskar jag att dom försvann och lämnade plats för spel som har potential att bli e-sporter av rang

Och vi som inte är speciellt intresserade av e-spot då? Dåligt argument måste jag säga.

Permalänk
Medlem

det är klar man blir sjuk om man spelar så mycket, sitter alldrig mer än 5 timmar/dag och spelar kanske 3 timmar av dem.

Man blir väll säkert sjuk av att titta på svts barnprogram 16 timmar dag också.

Nästan allt är för dåligt i för stora mängder: mat, vatten, spel, träning mm.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Nån borde undersöka om om han inte fick spela Pac-Man som liten knatte.. uppenbarligen har herr Breivik inte ätit sina piller

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ska man skratta eller gråta?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Det ironiska är att svensk media försöker koppla breiviks dåd till tv spel, politiska partier i sverige och en massa annat, men han själv har bland annat sagt att en stor del som triggade honom var just den censur som förekommer i bla svensk media.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Det är Red Alerts fel att Hitler intog Polen. Eller vänta nu? What?
Ja jo men så måste det vara... :-S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

WoW har större befolkning än många länder här i världen. Vad har det med saken att göra egentligen?

Ett inlägg som handlar om Norge har 100 gånger mer relevans än dina onödiga ettor och nollor.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Nån borde undersöka om om han inte fick spela Pac-Man som liten knatte.. uppenbarligen har herr Breivik inte ätit sina piller

Snarare knaprat för mycket piller men tanke på att han sänkte ryss-5:or som en annan knarkar halstabletter. Uppenbarligen för mycket pac-man.

Permalänk

Jag hade givit honom ett "bra försök" om han spelat typ Manhunt 2 eller liknande, men wow, seriöst? Det är ju bara skrattretande

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tunnelsork:

Har han tagit bort det ?
Kan inte se något

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Det påvisar att deras koppling med WoW spelare = Mördare är högst opålitlig.
Tror folk måste få se på sådana faktarutor för att inse hur dumt det låter. Just vad andra här säger.

ANDAS = MÖRDARE?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt övertygad om att det finns ett samband mellan massmördare och valet att isolera sig från omvärlden, t.ex. genom att spela datorspel. Det är ju ett sätt att sysselsätta sig själv i sin isolering. Något måste man ju göra även om man är ensam?

Att det är ett sätt att sysselsätta sig stämmer men resten av resonemanget hängde jag inte riktigt med på.. Om det fanns en direkt koppling skulle vi ha en hel hög med massmördare tror jag!

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Jag blir ju inte förvånad att SVT och Sveriges Radio har börjat med sensationsjournalistik. Det som upprör dock är att de får licenspengar för att göra det. Att man betalar tv- & radiolicens är ju en garanti att få en objektiv journalisitk och det är själva andemeningen med att inte ha en reklamköpt tv- och radiokanal.

De borde skämmas över att missbruka dessa pengar och i stället ägna sig åt seriös journalistik...

Bojkotta TV- & Radiolicens är vad vi borde göra!

Nej tack, Kunskapskanalen är nog den kanalen jag använder mest.
Alltid skönt efter en lång dag att sätta sig ned och följa riksdagsdebatten 5 timmar ifrån stockholm i sin soffa.
Sedan har Kunskapskanalen väldigt intressanta dokumentärer som är av bättre kvalitet än det skitet Discovery & Discovery science sänder.
Har även stött på flera bra dokumentärer hos både Svt 2 och kunskapskanalen.

Dessutom kan man ju kolla allt kunskapskanalen sänder via webben helt gratis vilket är oerhört gött.
TV och radiolicensen är verkligen inte onödig men däremot är journalistiken i SVT usel, den borde hårt kritiseras istället för att bojkotta.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Har han tagit bort det ?
Kan inte se något

"Breivik drack kaffe med mjölk - varje dag" #spelvåld #debatt

Emil Björklund
@Lezziter
Följ

"Breivik drack kaffe med mjölk - varje dag" #spelvåld #debatt

Dold text
Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Nej tack, Kunskapskanalen är nog den kanalen jag använder mest.
Alltid skönt efter en lång dag att sätta sig ned och följa riksdagsdebatten 5 timmar ifrån stockholm i sin soffa.
Sedan har Kunskapskanalen väldigt intressanta dokumentärer som är av bättre kvalitet än det skitet Discovery & Discovery science sänder.
Har även stött på flera bra dokumentärer hos både Svt 2 och kunskapskanalen.

Dessutom kan man ju kolla allt kunskapskanalen sänder via webben helt gratis vilket är oerhört gött.
TV och radiolicensen är verkligen inte onödig men däremot är journalistiken i SVT usel, den borde hårt kritiseras istället för att bojkotta.

Håller helt med!

Dock tror jag nog inte att de bryr sig då det bara fortsätter och fortsätter. Min åsikt är av den att man ska skicka in sina åsikter och tyvärr bojkotta licensen så att det märks där det känns så att säga.