Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Min dator låter mycket

jag och min brorsa köpte likadana laptops för drygt en månad sen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1024451

Hans har funkat perfekt typ, men min fläkt låter mycket i stort sätt hela tden.

kan det vara något hårdvaru fel, eller bara damm kanske?
Det låter nog inte som att fläkten sitter fel eller så.

Permalänk
Skrivet av abbish:

jag och min brorsa köpte likadana laptops för drygt en månad sen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1024451

Hans har funkat perfekt typ, men min fläkt låter mycket i stort sätt hela tden.

kan det vara något hårdvaru fel, eller bara damm kanske?
Det låter nog inte som att fläkten sitter fel eller så.

Jag kan ju lova dig att det inte har hunnit samlas så mycket damm redan haha. Hårdvarufel vete fan, asså en laptop är ju inte byggd som en stationär, oftast. Ytters få där grafikkortet har separat kylning. Jag skulle gissa att du har haft otur att få en dålig fläkt där kul lagret eller vad det nu är som smörjer har pajjat.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Jag kan ju lova dig att det inte har hunnit samlas så mycket damm redan haha. Hårdvarufel vete fan, asså en laptop är ju inte byggd som en stationär, oftast. Ytters få där grafikkortet har separat kylning. Jag skulle gissa att du har haft otur att få en dålig fläkt där kul lagret eller vad det nu är som smörjer har pajjat.

Okej, tack för snabbt svar.
Det går inte på garanti eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbish:

Okej, tack för snabbt svar.
Det går inte på garanti eller?

Nope kommer nog inte gå på garantin eftersom det inte försämrar produkten enligt företag

Permalänk
Medlem

Glömde att säga att min dator blir varmare snabbare.

Permalänk
Skrivet av abbish:

Glömde att säga att min dator blir varmare snabbare.

Har du ens pratat med affären du köpt den av om det finns nåt de kan göra?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Jag kan gissa på att du har haft din dator i sängen mer än va din bror har haft.
Min gamla bärbara fick fnatt så fort den va nära sängen för den sög in förmycket damm. jag gjorde en vild gissning i försöka blåsa ur datorn med trycklyft å det funkade så testa det.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense