Permalänk
Medlem

Kan ni uppdatera specifikationerna på http://www.inet.se/produkt/1902194/msi-b75a-g43
så att de blir lika detaljerade som för http://www.inet.se/produkt/1902197/msi-z77a-g43-atx

Speciellt undrar jag om interna USB3-headers (om det är 1, 2 eller inga). På MSIs hemsida framgår det inte (åtminstone hittar inte jag det), men hittade på ett annat ställe att det skulle vara hela 2 interna (vilket känns lite oväntat med tanke på att de dyrare MSI Z77A-G43 ATX och MSI Z77A-G45 ATX bara verkar ha 1 styck intern USB3).
Om inte det är fel för både Z75 & Z77 verkar ju enligt Anandtech stödja 4 stycken USB3 direkt från chipsetet. http://www.anandtech.com/show/5666/a-brief-look-at-some-upcom...
Men lär väl framgå om man tittar på ett fysiskt moderkort

Undrar också om antalet SATA 6,0 Gbit/s. Som jag förstår det finns det bara 1 styck på MSI B75A-G43.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Thermalright MUX-120 OEM S1156/1155 är en populär fläkt i dessa forum som (i lördags) har kostat 199:- men är nu uppe i 1632:- är det en korrekt prishöjning?

http://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-s...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eilonwy:

Thermalright MUX-120 OEM S1156/1155 är en populär fläkt i dessa forum som (i lördags) har kostat 199:- men är nu uppe i 1632:- är det en korrekt prishöjning?

gud vad jag är glad att jag beställde en i fredags xD.. HGAHAHAHAHA, nää men något är fel.. ord pris var väl 499?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Tycker ni det är kul att konstant höja & sänka priser på saker eller?
Känns inte så seriöst när ni gör det, jag gav 149:- för kylaren...lite väl dyr nu...

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EW200:

Känns inte så seriöst när ni gör det, jag gav 149:- för kylaren...lite väl dyr nu...

http://i82.photobucket.com/albums/j280/ew200/Untitled-2.jpg

Och du kunde inte räkna ut själv att det där är produkten av ett mänskligt misstag från ÅF eller grossistens sida?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Och du kunde inte räkna ut själv att det där är produkten av ett mänskligt misstag från ÅF eller grossistens sida?

Är det ett mänskligt fel att produkten pendlat sjukt mycket i pris de senaste månaderna?
Du kanske tycker det är schysst att köpa saker för 500:- när det står i recensionerna att folk givit 149-200:- för kylaren. Det ser inte så seriöst ut. Det är inga små höjningar & sänkningar heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är upp till butiken att sätta vilket pris dom vill. Så länge folk köper finns det inget problem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Undrar om det finns någon möjlighet att ni införskaffar Thermalright AXP-140 igen?

Permalänk
Medlem

har en liten fråga angående eran hur ni går tillväga med Serviceärenden där ni måste ta in ersättningsvaror, för som det är nu så skickas juuh alla Serviceärenden till Ringön och om varan som ska bytas ut inte finns i lager där men finns i webbshoppen (centrallagret om jag förstått det rätt) hade det inte då vart bättre att göra en order så att det skickas direkt från centrallagret istället för att behöva skicka ner det till ringön och sen till kunden? tänkte då det tar en dag extra jämfört med att skicka direkt från centrallagret samt det lär väll bli billigare då ni slipper skicka varan till butiken innan ni skickar den till kunden?

Skrivet av EW200:

http://i82.photobucket.com/albums/j280/ew200/Untitled-2.jpg

kostar 199kr nu du ska se att det bara va ett misstag som dom gjort ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att ta in 6-pin förlängare som är osleevade? Ska sleeva själv och djungelapas är slut.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EW200:

Är det ett mänskligt fel att produkten pendlat sjukt mycket i pris de senaste månaderna?
Du kanske tycker det är schysst att köpa saker för 500:- när det står i recensionerna att folk givit 149-200:- för kylaren. Det ser inte så seriöst ut. Det är inga små höjningar & sänkningar heller.

På bilden står det 1632:- och inte 500:-. Det är alltså priset på bilden du länkade till som du borde förstått var produkten av ett mänskligt misstag.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

På bilden står det 1632:- och inte 500:-. Det är alltså priset på bilden du länkade till som du borde förstått var produkten av ett mänskligt misstag.

Jo men den var pendlingen i priset på produkten överlag jag pratade om.
Den har ju gått upp & ner hur mycket som helst, det ser inte seriöst ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Marknanden går upp å ner.
Inet baserar sina priser på marknanden ( kommer ej ihåg vad det var.) bara å gilla läget.

Finns butiker som sällan ändrar priser utan tuffar vidare trots att dom går ner osv.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Marknanden går upp å ner.
Inet baserar sina priser på marknanden ( kommer ej ihåg vad det var.) bara å gilla läget.

Finns butiker som sällan ändrar priser utan tuffar vidare trots att dom går ner osv.

Jo att det justeras pga marknaden är ju fullt förståeligt men denna kylare har pendlat otroligt mycket mellan 149:- & en bra bit över 500:-
Jag förstår inte vitsen med det. Det kan ju inte bara vara jag som tycker det är oseriöst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Jo att det justeras pga marknaden är ju fullt förståeligt men denna kylare har pendlat otroligt mycket mellan 149:- & en bra bit över 500:-
Jag förstår inte vitsen med det. Det kan ju inte bara vara jag som tycker det är oseriöst?

Efterfrågan och tillgång.
Personligen ser jag inget oseriöst med ett pendlande pris.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Skrivet av EW200:

Skrivet av EW200:

Oseriöst? I en marknadsekonomi får företag sätta vilka priser de vill. Sen är det upp till dig som konsument om du vill betala det priset eller avstå från att köpa varan (eller eventuellt vända dig till någon konkurrent).

"Ordinare" pris (om man nu kan säga att en sådan sak finns, för det gör det egentligen inte) är runt 500kr för den kylaren. "Extrapriset" är på 199kr. Det är ju också en OEM-variant så den saknar ju en hel del med (typ kylpasta och bruksanvisning?).

Hade du hellre sett att den alltid kostade runt 500kr? (Och de där 1600kr var den nog aldrig meningen att den skulle kosta).

Permalänk
Medlem

Om man ska skicka in något på garanti till er, behöver man betala frakt?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Nej det behöver man inte göra, man får en fraktsedel att skriva ut och fästa på paketet.

Permalänk
Avstängd

hejsan inet.. beställde ett par såna som jag hämtade ut idag på posten

Jag måste säga att jag är riktigt missnöjd denna gången faktiskt. Jag kommer givetvis handla från er fortfarande. Men tycker vilseledande marknadsföring är fel

Så här ser de ut

Sen skrev ni även på hemsidan vid kommentarer/frågor att de ska passa NZXT's front. Det gör de inte, inte iallafall med skruvarna som kommer mer. Hålen på NZXT's front är mindre

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Jag vill köpa EK-KIT H30 360 HFX från er men det skiljer ca 400kr mot er jämtemot coolingstuff. Är det något som går att lösa?

Produkten hos de allierade: http://www.inet.se/produkt/5322047/ek-kit-h3o-360hfx

Produkten hos fienden: http://www.coolingstuff.se/p/541/ek-kit-h3o-supreme-hfx-360-c...

Med vänligaste vårhälsningar,

F

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Jag måste säga att jag är riktigt missnöjd denna gången faktiskt. Jag kommer givetvis handla från er fortfarande. Men tycker vilseledande marknadsföring är fel

Så här ser de ut

Sen skrev ni även på hemsidan vid kommentarer/frågor att de ska passa NZXT's front. Det gör de inte, inte iallafall med skruvarna som kommer mer. Hålen på NZXT's front är mindre

De hade inte skrivit att skruvarna skulle passa, utan att filtret skulle passa. Du kan ju inte klandra inet för att lian li och nzxt inte pratar med varandra innan dom gör fläktfilter med tillhörande skruvar.

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ska höra med ansvarige inköparen och se om det är något som kanske kommer in igen.

Låter bra! Hoppas ni tar in fUncs musmattor igen!

Tack för att ni uppdaterade specifikationerna på MSI-moderkortet som jag frågade efter! http://www.inet.se/produkt/1902194/msi-b75a-g43 Ett förslag från mig, hade inte det moderkortet passat bra i det lite billigare uppgraderingspaketet ni har med i5 3450? http://www.inet.se/produkt/v100098/uppgraderingspaket-intel-c... Så kunde ni utökat till 8GB ram (istället för 4GB) men fortfarande haft samma eller till och med ett lite lägre pris. Bara en tanke

Permalänk
Medlem

Man ska skriva både ris och ros tycker jag, här är lite ros:
Fick mail från Inet angående min order.
Då de 2x8GB som jag beställt till mitt bygge var slut (ett tag framöver lät det som) föreslog Inet att jag skulle byta till 4x4GB istället och slippa vänta, dessutom fick jag dem till samma pris (870kr istället för 886kr).
Bra service tycker vi om :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontraz:

De hade inte skrivit att skruvarna skulle passa, utan att filtret skulle passa. Du kan ju inte klandra inet för att lian li och nzxt inte pratar med varandra innan dom gör fläktfilter med tillhörande skruvar.

Mvh

men själva öppningen/hålet på filtret är fortfarande för stort för skruvarna.. Man skulle behöver smala skruvar med stort "huvud" eller vad det nu kallas :/

Visa signatur

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/4304412/a-data-ssd-510-series-120g...

Om du fortfarande undrar.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Ni anger olika klockfrekvenser i beskrivande text och specifikationer.

http://www.inet.se/produkt/5409467/asus-geforce-gtx-680-2048m...

(Fel i beskrivande text)

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Har iNet fortfarande gratis frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Har iNet fortfarande gratis frakt?

Ja, fast det kan ju ha att göra med att de inte paketerar längre.. mer inlindade i wellpapp (ett laget), vilket resulterade att jag fick mobo med en kartong som va så pass mosad av cpu kartongen att moderkortskartongen buktade utåt på undersidan.
Jag vågade inte använda moderkortet då avtryck från flera komponenter osv gick att se tydligt i locket på kartongen (har bilder).

Vilket jag tycker är helt åt skogen, en kartong med känsliga delar MÅSTE ha ett paket som har en bärande konstruktion, precis som komponentlådorna.
Då posten måste kunna lasta paket på varandra, hur stora skulle lastbilarna annars behöva vara..
2 veckor på att få nya grejjer(retur först) eller vänta 30dagar för att få pengarna tillbaka va de alternativen jag fick av Inet.

Sista gången jag handlar där.
Dustin nästa, där de faktiskt skickar nya grejjer direkt utan att behöva returera varorna före:)

Permalänk
Inet
Skrivet av Yrch:

Kan ni uppdatera specifikationerna på http://www.inet.se/produkt/1902194/msi-b75a-g43
så att de blir lika detaljerade som för http://www.inet.se/produkt/1902197/msi-z77a-g43-atx

Speciellt undrar jag om interna USB3-headers (om det är 1, 2 eller inga). På MSIs hemsida framgår det inte (åtminstone hittar inte jag det), men hittade på ett annat ställe att det skulle vara hela 2 interna (vilket känns lite oväntat med tanke på att de dyrare MSI Z77A-G43 ATX och MSI Z77A-G45 ATX bara verkar ha 1 styck intern USB3).
Om inte det är fel för både Z75 & Z77 verkar ju enligt Anandtech stödja 4 stycken USB3 direkt från chipsetet. http://www.anandtech.com/show/5666/a-brief-look-at-some-upcom...
Men lär väl framgå om man tittar på ett fysiskt moderkort

Undrar också om antalet SATA 6,0 Gbit/s. Som jag förstår det finns det bara 1 styck på MSI B75A-G43.

Tack på förhand!

Specifikationen är uppdaterad!

Vissa är lite otydliga ibland och blandar ihop hur många fysiska interna kontakter det är och hur många USB3-portar man kan få ut. 1st intern USB-kontakt stödjer 2st USB-portar, så det blir lite förvirrande när man kallar båda "interna USB3", om du förstår hur vi menar.

Det ska dock "bara" vara 1st intern USB3-kontakt på Z77A-G43.

Skrivet av Eilonwy:

Vårt inköpspris hade justerats automatiskt och på grund av inventering och röd dag (1a maj) så tog det längre tid än vanligt innan vi märkte detta. Många av våra priser justeras automatiskt för att hänga med i prisförändringar på marknaden och i ibland händer det att det blir någonstans i ledet och priset ut till er kunder blir väldigt fel.

Bara att höra av er när det händer så kollar vi på det med en gång - om vi inte redan märkt det själva, dvs

Skrivet av d2004:

Hur går det med vattenkylnings delarna?

Det går fint! Är det något speciellt du tänkte på?

Här hittar du vårt sortiment: http://www.inet.se/kategori/682/vattenkylning

Skrivet av Achh:

Undrar om det finns någon möjlighet att ni införskaffar Thermalright AXP-140 igen?

Nej, tyvärr har vi inte möjlighet att ta in det igen.

Skrivet av norrby89:

har en liten fråga angående eran hur ni går tillväga med Serviceärenden där ni måste ta in ersättningsvaror, för som det är nu så skickas juuh alla Serviceärenden till Ringön och om varan som ska bytas ut inte finns i lager där men finns i webbshoppen (centrallagret om jag förstått det rätt) hade det inte då vart bättre att göra en order så att det skickas direkt från centrallagret istället för att behöva skicka ner det till ringön och sen till kunden? tänkte då det tar en dag extra jämfört med att skicka direkt från centrallagret samt det lär väll bli billigare då ni slipper skicka varan till butiken innan ni skickar den till kunden?

kostar 199kr nu du ska se att det bara va ett misstag som dom gjort ^^

Vi har idag rutiner som är väl inarbetade och fungerar otroligt bra - det gör så att ingen kund faller mellan stolarna vilket är otroligt viktigt för oss.

Som våra system är i dag så skulle det innebära några interna tekniska problem som gör det här svårt att hantera, men ska framföra dina idé till ansvariga för givetvis vill vi kunna korta ner väntetiden så mycket som möjligt för våra kunder om det är möjligt.

Skrivet av Konichiwa:

Har ni möjlighet att ta in 6-pin förlängare som är osleevade? Ska sleeva själv och djungelapas är slut.

Vi har kollat runt lite och har inte lyckats hitta tyvärr. Det vi har är våra adaptrar men det hjälper dig kanske inte tyvärr.

Tipsa gärna om du hittar så ska vi kolla om vi kan ta in!

Skrivet av Dumsnuten:

Nej, är det under garanti så står vi för frakten båda vägarna!

Skrivet av xZistence:

Så här ser de ut

Vi får bara be om ursäkt för att vår produktbild var fel - det ska nu vara uppdaterat så inte fler kunder blir drabbade.

Givetvis tar vi kostnadsfritt tillbaka filtret - skicka oss ett PM med dina kontaktuppgifter så löser vi det.

Skrivet av Pontraz:

Hej Inet! Jag vill köpa EK-KIT H30 360 HFX från er men det skiljer ca 400kr mot er jämtemot coolingstuff. Är det något som går att lösa?

Produkten hos de allierade: http://www.inet.se/produkt/5322047/ek-kit-h3o-360hfx

Produkten hos fienden: http://www.coolingstuff.se/p/541/ek-kit-h3o-supreme-hfx-360-c...

Med vänligaste vårhälsningar,

F

Kitet som Coolingstuff erbjuder är en modell (-CU) som har utgått och finns inte längre att få tag på. Vårt kit är en uppdaterad version (-HFX) som är dyrare så tyvärr har vi inte möjlighet att matcha priset.

Skrivet av Yrch:

Låter bra! Hoppas ni tar in fUncs musmattor igen!

Tack för att ni uppdaterade specifikationerna på MSI-moderkortet som jag frågade efter! http://www.inet.se/produkt/1902194/msi-b75a-g43 Ett förslag från mig, hade inte det moderkortet passat bra i det lite billigare uppgraderingspaketet ni har med i5 3450? http://www.inet.se/produkt/v100098/uppgraderingspaket-intel-c... Så kunde ni utökat till 8GB ram (istället för 4GB) men fortfarande haft samma eller till och med ett lite lägre pris. Bara en tanke

Ska framföra detta till ansvarige inköpare! Tack!

Skrivet av xpanterx:

Man ska skriva både ris och ros tycker jag, här är lite ros:
Fick mail från Inet angående min order.
Då de 2x8GB som jag beställt till mitt bygge var slut (ett tag framöver lät det som) föreslog Inet att jag skulle byta till 4x4GB istället och slippa vänta, dessutom fick jag dem till samma pris (870kr istället för 886kr).
Bra service tycker vi om :).

Gillar vi också!

Skrivet av Nerus:

Ni anger olika klockfrekvenser i beskrivande text och specifikationer.

http://www.inet.se/produkt/5409467/asus-geforce-gtx-680-2048m...

(Fel i beskrivande text)

Ska vara fixat! Tack!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Zetrol:

Ja, fast det kan ju ha att göra med att de inte paketerar längre.. mer inlindade i wellpapp (ett laget), vilket resulterade att jag fick mobo med en kartong som va så pass mosad av cpu kartongen att moderkortskartongen buktade utåt på undersidan.
Jag vågade inte använda moderkortet då avtryck från flera komponenter osv gick att se tydligt i locket på kartongen (har bilder).

Vilket jag tycker är helt åt skogen, en kartong med känsliga delar MÅSTE ha ett paket som har en bärande konstruktion, precis som komponentlådorna.
Då posten måste kunna lasta paket på varandra, hur stora skulle lastbilarna annars behöva vara..
2 veckor på att få nya grejjer(retur först) eller vänta 30dagar för att få pengarna tillbaka va de alternativen jag fick av Inet.

Sista gången jag handlar där.
Dustin nästa, där de faktiskt skickar nya grejjer direkt utan att behöva returera varorna före:)

Hemskt ledsen för att det blivit så här i ditt fall. Vi ska undersöka vad som har brustit med paketeringen av din order och får be om ursäkt för att du fått felaktig information från oss. Detta är generella tider och rutiner för hantering hos oss:

- alla varor som är DOA (Dead on Arrival), fraktskadade, felskickade etc får prio och tar vanligtvis 1-3arbetsdagar innan det har hunnit processeras och gått iväg igen efter att ha anlänt hos oss.

- vi verifierar alltid en produkt som kommer tillbaka innan vi skickar ut en ny. Vi förstår att det är tråkigt när det är vi som har gjort fel men hoppas att det finns förståelse för detta då det ofta är stora summor och en risk som vi inte har råd att ta. Detta är en åtgärd vi har varit tvungna att göra pga. för mycket bedrägerier.

- en återbetalning tar ca 3-5 bankdagar innan pengarna är tillbaka på kontot från det att vi fått in ett återköp.

Detta är givetvis något som kan komma att skilja från fall till fall men ska i normala fall inte dra ut på tiden. Om det är så att det gör det så bara att kontakta oss direkt så kollar vi på det!

Är införstådd med att du har blivit kontaktad och vi inväntar mer information från dig ang. emballage och hoppas även på att du fått svar på eventuella frågor!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram