D3 CE order avbeställs =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vad ska ni med er fula skalle och usb minne till? Pryder knappast ett modernt hem eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska stå på skrivbordet på jobbet Har inget "modernt" hem för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vad ska ni med er fula skalle och usb minne till? Pryder knappast ett modernt hem eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Ful? Min herre ämnar skämta.
Man tar helt enkelt och drar över Diablo II från stickan och bränner på en skiva och ger bort. Sen sätter man tillbaka minnet i skallen och ställer den bredvid sin Duke Nukem byst i bokhyllan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Självklart förstår jag att man är irriterad, ingen tvekan om det.

Och sanningen är att inget företag vet hur många dom kommer få, webhallen vet aldrig heller.
Dom hade ju också överbokat exemplar först, saken är ju dock att webhallen alltid 100% får in exemplar då dom arbetar så nära publishers och alltid har launch events.
Samma gäller Gamestop även om dom har mer begränsat.

Ställen som dustin osv är väldigt små på just spel och dom har helt enkelt fått beskedet att dom inte kommer få några rätt nyligen, detta är inget dom eller andra företag faktiskt kan veta.
Dom skickar väll ut så många som möjligt till ställen som webhallen som håller launch events osv, då det är bättre för blizzard.

Var det Game som inte heller fick några.

Tyvär fungerar det så med utgåvor som delas upp i visst antal, samma gäller ex grafikkort osv, vissa ställen får kanske 10-20, andra får max 1.

Vill man vara 100% säker får man nog boka på webhallen tidigt, då är chansen troligen obefintlig att man inte får ett exemplar.

Jo jag förstår vad du menar, men uppenbarligen så är det illa skött då varken jag eller många med mig förstått att det är såhär det ligger till.

Tycker förhandsbeställning/bokning är fel ord.
Bokar du ett bord på en restaurang, en biljett på en biograf, en tid på besiktningen, inte är det då ett lotteri om platsen finns när du kommer dit?

"Köa", "Köa på förhand", nått sånt, hade varit ett bättre ord, för det är ju uppenbarligen vad det är, du står i kö till eventuella exemplar som dom får in.
Man har ju inte bokat vilket jag skulle säga att den stora massan anser bör vara en garanti snarare än en kö..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicTeaBag:

Har du någon källa angående ditt påstående eller läser du mellan linjerna och ser "Collectors limited edition"?

Skrivet av Lasergurka:

Fast de som bara kommer i en omgång brukar man oftast kalla Limited edition, collecters edition betyder ju bara att de är för samlaren, alltså den som vill ha lite prylar till sitt spel, ett fint fodral, artbook, sound track ovs, och inte bara vill ha själva spelet.

Alltså inget som egentligen säger att det bara skulle komma en omgång, är det så populärt så är det väl konstigt om det inte gör flera.

Det står faktiskt att det är en Limited Edition om man läser informationen om den.
"This limited edition collector’s set commemorates your return to the darkened world of Sanctuary" citerat från: http://eu.battle.net/d3/en/services/collectors-edition/

Permalänk
Medlem

Ordet limited är lite larvigt att använda. Allting är limited.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ordet limited är lite larvigt att använda. Allting är limited.

Verkligen, kolla bara på BF3, körde inte dom med att "alla" som förbokade fick limited?
Jag fick limited utan att det ens stod så när jag gjorde min bokning.
Trist att dessa begrepp totalt urholkas av förläggarna som bara försöker hypea allt för att öka på förbokningar/sälja mer.

Då hade det i BF3's fall varit bättre med Collectors edition, då jag som andra redan sagt anser att "Collectors" inte automatiskt behöver vara "Limited". Sen kan man såklart ha en "Collectors Limited Edition".

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Demo-varianter av spel borde marknadsföras som limited. Alternativt spel som kräver månadsbetalningar. Då är ju spelet begränsad till en viss tid innan man måste betala mer.

Det låter bättre med obegränsade spel än begränsade
Diablo 3: Limited edition! (Du får bara spela witch doctor...)

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Blir nog inge mer köp från dustin

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Kontakta dustin per mail eller på sweclockers och se vad dom säger, tycker efter egen erfarenhet att deras support är grym!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Retrospelbutiken har exemplar för 2000:-

Är inte detta ocker?
Höja priset 100% pga efterfrågan. Det bör ligga i närheten i alla fall.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av vind:

Det står faktiskt att det är en Limited Edition om man läser informationen om den.
"This limited edition collector’s set commemorates your return to the darkened world of Sanctuary" citerat från: http://eu.battle.net/d3/en/services/collectors-edition/

Jo, fast sen har ju limited inte riktigt samma betydelse längre som det brukade, då många bara kallar sina special editions för limited istället

Vi får helt enkelt se hur det blir, personligen tror jag att de kommer finnas liggande kvar på lager om något år och sjunka i pris, precis som med alla andra collectors editions

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vind:

Det står faktiskt att det är en Limited Edition om man läser informationen om den.
"This limited edition collector’s set commemorates your return to the darkened world of Sanctuary" citerat från: http://eu.battle.net/d3/en/services/collectors-edition/

De säger så om alla Collector's Edition
http://investor.activision.com/releasedetail.cfm?releaseid=49...
"Blizzard Entertainment, Inc. today announced plans for a limited-release Collector's Edition of World of Warcraft(R): Cataclysm"
Cataclysm Collector's kan man köpa för under 400:- idag, trots att det var över ett år sen den lanserades.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=621588

Fast D3 Collector's Edition har förstås betydligt mer drag än Cataclysm-expansionen, det är ett efterlängtat spel och det är inte någon expansion.

Annat var det när D2 lanserades. Jag har en D2 Collector's Edition som är numrerad, de gjordes "bara" i 70 000 exemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Mitt D3 är avbeställt helt och hållet.

Blizzard har bestämt sig för att spelet ska vara online only och eftersom jag bara är intresserad av single player på min laptop när jag reser så är det helt värdelöst för mig.

vadå online only? Det går alldeles utmärkt att köra singleplayer i Diablo 3, ingen kan joina ditt game utan att du bekräftar det och det är inte open world? What's the problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Retrospelbutiken har exemplar för 2000:-

Är inte detta ocker?
Höja priset 100% pga efterfrågan. Det bör ligga i närheten i alla fall.

Såg det på prisjakt, vilket skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

vadå online only? Det går alldeles utmärkt att köra singleplayer i Diablo 3, ingen kan joina ditt game utan att du bekräftar det och det är inte open world? What's the problem?

Han menar att du är tvungen att ha internetanslutning när du spelar Diablo 3, i 1:an och 2:an behövde du inte internet för att spela singleplayer.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Haha vadå naiv, allt går bara man vågar stå på sig och vara lite kaxig!
Citerar Pricerunners konsumentpanel

http://www.pricerunner.se/fragespalten/index.html

Med andra ord har TS och de andra som beställt CE rätt att beställa det annanstans och begära mellanskillnaden tillbaka från Dustin.

Frågan är bara, har TS fått en orderbekräftelse, eller en "beställningsbekräftelse":

Citat:

OBS: Detta är inte en orderbekräftelse, utan endast en kopia av vad vi har registrerat i din beställning.

Problem solved från dustins sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Mitt D3 är avbeställt helt och hållet.

Blizzard har bestämt sig för att spelet ska vara online only och eftersom jag bara är intresserad av single player på min laptop när jag reser så är det helt värdelöst för mig.

Det kommer ju fortfarande finnas singelplayer-funtion!
Anledningen till att man måste vara uppkopplad är för att de inte vill ha en massa kopierade items som man kunde göra i D2 i offline och sen duplicera dem till online-läget.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Trollar du eller?
Så fort du lägger en beställning hos Dustin så får du en orderbekräftelse oavsett om produkten finns i lager eller ej.

Ett automatiskt utskick är icke att betrakta som en bindande orderbekräftelse, så nej, jag trollar inte.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Jag fick följande mail av Dustin ingår:

Hej!

Vi måste dessvärre meddela att vi inte kommer att få några exempelar alls utav artikel 5010625615 DIABLO 3 COLLECTORS EDITION PC som ni har förbeställt. Det vi kan göra istället är att erbjuda er den vanliga utgåvan, 5010308489 DIABLO 3 PC, för 399kr istället.

Vänligen återkom om ni vill att vi ändrar till den utgåvan istället eller om ni vill justera er order på något annat sätt.

Vi ber om ursäkt för det inträffade.

Vi önskar er en bra dag!

Tycker det inte är vidare seriöst av ett så stort företag som Dustin och blev väldigt förvånad att dom inte kommer få in ett enda exemplar av produkten.
Skrev tillbaks till Dustin för att få svar på hur det kommer sig att de inte kommer få in Collectors edition, men lär inte få något svar tillbaks för de har varit väldigt duktiga på att ignorera frågor förut rörandes Diablo 3 Collectors edition.

På vilket sett är det inte seriöst? Får dem inte tag på några kopior av spelet så finns det ju inte mycket mer dem kan göra. Hade dem kunnat få tag på CE så hade dem ju självklart tagit in dem, Dustin vill ju precis som alla andra sälja och tjäna pengar. Sen om det finns större aktörer på marknaden som köpt upp allt eller om det är ett allmänt underskott vet vi ju inte. Men tycker inte att det är något oseriöst ifrån deras sida. Det är väll bara att begära återköp och köpa det någon annanstans. Eller är det något jag missar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yib:

På vilket sett är det inte seriöst? Får dem inte tag på några kopior av spelet så finns det ju inte mycket mer dem kan göra. Hade dem kunnat få tag på CE så hade dem ju självklart tagit in dem, Dustin vill ju precis som alla andra sälja och tjäna pengar. Sen om det finns större aktörer på marknaden som köpt upp allt eller om det är ett allmänt underskott vet vi ju inte. Men tycker inte att det är något oseriöst ifrån deras sida. Det är väll bara att begära återköp och köpa det någon annanstans. Eller är det något jag missar här?

Seriöst och seriöst. Men på ett sätt upplevs det oseriöst från butikens sida mot kundens sida. Det har inget att göra med vems fel det egentligen är. Självklart finns inget Dustin kan göra. Men om man ska "klaga" på någon som kund, så måste det bli butiken.
Jag vet själv hur det är att stå hjälplös gentemot besvikna kunder. Och det är alltid beklagligt. Men i det här fallet har man förutsatt att man "köpt" en vara och inte bara ställt sig i kö. Men man kanske sätter för stor tillit på att lagersystemen fungerar bra genom hela kedjan. Och man blir minst sagt nyfiken på var det gått snett.
Och när det i detta fall går snett får butiken ta smällen. Och Dustins erbjudande om att sälja den vanliga utgåvan för 399:- är inte direkt en kompensation. Särskilt inte för mig som redan har en beställning på den vanliga för 395:- liggande hos dem.

Jag antar att Dustin och andra butiker får vara mer restriktiva när det gäller förhandsbokningar av begränsade upplagor.
Jag har i alla fall lärt mig att man får lägga beställningar på fler ställen än ett.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yib:

På vilket sett är det inte seriöst? Får dem inte tag på några kopior av spelet så finns det ju inte mycket mer dem kan göra. Hade dem kunnat få tag på CE så hade dem ju självklart tagit in dem, Dustin vill ju precis som alla andra sälja och tjäna pengar. Sen om det finns större aktörer på marknaden som köpt upp allt eller om det är ett allmänt underskott vet vi ju inte. Men tycker inte att det är något oseriöst ifrån deras sida. Det är väll bara att begära återköp och köpa det någon annanstans. Eller är det något jag missar här?

Länka mej gärna vart någon annanstans som jag kan köpa Collectors edition :)? Tycker det är himla oseriösa att såhär tätt inpå releasen avboka ens beställning när Collectors Edition tagit slut över allt. Dom borde ha förvarnat att man inte var garanterad att få av dom. Och med tanke på dustinhomes ställning i branschen så tror jag fler än jag vart jävligt förvånade när de fick sin beställning makulerad.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Fick som tur va tag i ett ex igår på hemmakväll.se.
Dom la upp CE för bokning i ca 30-45 min, maila och fråga efter bokningen om jag skulle få ett ex.
Det skulle inte va några problem.

Gjorde klart för Game igår att jag aldrig mer kommer handla där.

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Ful? Min herre ämnar skämta.
Man tar helt enkelt och drar över Diablo II från stickan och bränner på en skiva och ger bort. Sen sätter man tillbaka minnet i skallen och ställer den bredvid sin Duke Nukem byst i bokhyllan
http://diabloiiibetakey.com/wp-content/uploads/2011/11/diablo...

Bra förslag där. Skulle nog också gett bort spelet och sedan bara haft skallen som en prydnad. Får se om Ginza får in Collectors Edition annars så klarar jag nog mig med bara Diablo III.

Visa signatur

gtx 690 | i7 3960x 5 GHz | 32 GB 2133MHz | 8TB | 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det kommer med all sannolikhet inte vara något problem att köpa CE, men du kanske får vänta ett tag på ny leverans i värsta fall. Numera producerar de så enormt många av dem att de går att hitta i affärer långt efter att spelet släppts (tänker på WoW-expansioner/SC2).

De görs i så många exemplar idag att de knappast är samlar/begränsade utgåvor.

Ta t.ex. WoW Cataclysm Collector's Edition. Jag hitta den rätt snabbt på Spelbutiken, finns i lager och kostar 388:- och det spelet släpptes december 2010. Nu är det kanske svårare att jämföra en sen WoW-expansion med D3 releasen när det gäller CE, men ändå.
http://www.spelbutiken.se/catalog/product/63452-world-of-warc...

Starcraft Collectors edition tog slut rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Starcraft Collectors edition tog slut rätt snabbt.

Ändå såg man den flera månader efter där den dök upp rätt billigt.

Dom flesta CE bli fullbokade men sen brukar fler dyka upp, hur vet jag inte men så har det iaf varit med iprincip alla ce som blivit fullbokade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ändå såg man den flera månader efter där den dök upp rätt billigt.

Dom flesta CE bli fullbokade men sen brukar fler dyka upp, hur vet jag inte men så har det iaf varit med iprincip alla ce som blivit fullbokade.

Det bästa exemplet är väl Skyrim: p

Fullbokat dag 1, men några dagar efter release var det ändå 50+ exemplar kvar på webhallen (mest troligt för att folk blev missnöjda med Alduin).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ändå såg man den flera månader efter där den dök upp rätt billigt.

Dom flesta CE bli fullbokade men sen brukar fler dyka upp, hur vet jag inte men så har det iaf varit med iprincip alla ce som blivit fullbokade.

Vore bra för mig! Köpte sc2 CE, men diablo 3 är jag inte lika hypad över, men förpackningen är nice och spelet ska väl duga säger de. Så ett CE lite lägre prissatt någon månad efter release skulle vara perfekt för mig!

Permalänk

säljer dom ingen CE på battle,net? Jag förhandsbokade mitt diablo 3 där, dock inte CE

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

säljer dom ingen CE på battle,net? Jag förhandsbokade mitt diablo 3 där, dock inte CE

Ja gkan ju ha fel med på battle.net är det endast download? Då blir CE lite svårt

Permalänk
Medlem