Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Skrivet av mattoys:

Det är inte som i betan då att man bara ändra server under options, tror knappast de har olika versioner av spelet för olika regioner utan det rör sig om vad standard inställningarna är inställda på när man installerar.

Det doms agt är, att med tanke på att US servern kommer upp efter EU, så kommer det inte gå att ändra server innan US servern går online.Dvs att det ej heller går att byta till EU servern via en US client. Detta sades igår utav Jay wilson om jag itne är fel ute , eller Bashiok.

detta är för att US spelare ej ska orsaka extra tryck på den europeiska servern iväntan på att deras egna server går upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snulle:

Jag med!

(Fast den är inte skickad då det står att posten inte har paketet ännu men
"Elektronisk förhandsinformation har mottagits". Kanske går iväg i morgon...)

Det har du rätt i. Nåväl nu vet man iaf att man kommer få ngn. Var lite orolig för det.
Räcker jag får mitt på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

...vilket inte var meningen Tycker det är bra att man kan göra så

Listade ut det, älskar att man kan göra på det viset med blizzards spel, inte för det just spelar så jättestor roll i mitt fall nu då jag är bortrest i en vecka och 2 dagar in efter releasen, men kan ju ändå vara skönt att veta att man bara behöver installera sen spela

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Enligt vad som skrivits på Kompletts sida, på Facebook, så verkar det som att dom skickar ut spelen så man har det den 14:e.
Har Komplett sagt något mer om saken?

Edit: Nu syftade jag på kommentarer som Komplett själva skrivit.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ja, det jag skrev för ett par timmar sen

Permalänk

maxfps.se

Permalänk

Annual pass ftw

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | 9100 PRO 8TB Gen 5 NVME | MP700 2TB Gen 5 NVME | Qnap NAS: 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Oled G9 240Hz 49" Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2025 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Well förvisso inget antagande då han tydligt säger att man kommer ha det till Midnatt. Men säker kan man såklart aldrig vara trotts allt.

Absolut, men det är ändå inga _garantier_, se hur det gick för webhallen med BF3, som dom sa, 99,5% fick det, men för 0,5% strulade posten, så, du kan inte vara 100% vad dom än säger.

Bäst vore om dom kunde skicka _idag_, men problemet är då att många kan hinna få leveransen imorgon, fredag, och det är lite väl tidigt antar jag då man ser hur tajta blzizard/activision verkar vara.

Mao är störst sannolikhet att dom (såvioda dom inte har nån specialdeal med posten) skeppar grejorna på fredag.
Fre/lör brukar inte hända så mkt hos posten, utan det är sön natt mot måndag + måndag som nästa "leverans" sker vad jag vet, vilket då gör att grejorna kommer till postkontoren under måndagen.

Problemet i detta flödet är att det finns 0 utrymme för problem, minsta lilla delay nånstans, och <paket> blir fördröjda tills tisdagen.

Bästa vore om Komplett etc. mha posten kunde skickat redan igår, men haft nånting i stil med att postkontoren inte lämnar ut / delar ut i brevlådan förens måndag.

Jag har iaf mina popcorn redo på dramat som kommer bli här i forumet över folk som kört preorder på webben och inte får sin leverans under måndagen, även tisdag, skulle inte förvåna mig det minsta om det är iaf _1_ person i hela Sverige som inte får sin leverans ens under tidag

Permalänk
Medlem

Om man vill köpa D3 digitalt, vart är det billigast? Är det endast möjligt via blizzard?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Om man vill köpa D3 digitalt, vart är det billigast? Är det endast möjligt via blizzard?

Spelbutiken säljer det digitalt för 428kr.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/72911-diablo-iii-3-...

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade mitt D3 idag, svårt att tro att det kommer den 15:e eller senare.

Permalänk
Medlem

verkar som att dem har skickat mitt med.
Yay!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt på g2play.net, alltid funkat bra där och jag hade massa poäng sparade.
Får väl se om det kommer en nyckel eller inte...:)

En annan fråga ang installationen.
Antar att många laddat ner det och testa att installera.
Jag kan ladda ner det, men när jag skall starta installationen, blinkar en ruta till på skärmen och inget startar.
Någon mer som råkat ut för detta?

Permalänk
Skrivet av Leandr:

Jag köpte mitt på g2play.net, alltid funkat bra där och jag hade massa poäng sparade.
Får väl se om det kommer en nyckel eller inte...:)

Jag kan ladda ner det, men när jag skall starta installationen, blinkar en ruta till på skärmen och inget startar.

Det låter som det är något knas för din del. Jag vet tyvärr inte vad exakt. Jag skulle rekommendera att du tittar in på :http://eu.battle.net/d3/en/forum/2939884/ och letar där efter nån med samma problem. alternativt skriv en tråd.

Permalänk
Medlem

har beställt d3 CE från spelbutiken

dem skicka den igår

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

På Flashback skrevs:
11:45:51 Tomas: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:46:18 X: Hej Tomas
11:46:32 X: Man får väl inte lov som återförsäljare att skicka ut Diablo 3 i förhand, så som ni gjort nu?
11:47:50 Tomas: Vi har inte skickat dem ännu
11:48:06 Tomas: Vi har vart tvingade att skriva ut dem innan
11:48:12 Tomas: Därför ser det ut som det gör
11:48:25 Tomas: Vi har extremt mycket att ta itu med
11:48:32 X: Ah, vilket datum kommer ni skicka då?
11:48:59 Tomas: Collectors går ut på fredag och standard på måndag
11:49:38 X: Allrighty then!
11:49:41 X: Tack för hjälpen!

Så det ser ut som att de körde en rövare för att inte förlora kunder. Ganska fult gjort.

Permalänk
Skrivet av ArneAnka89:

På Flashback skrevs:
11:45:51 Tomas: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:46:18 X: Hej Tomas
11:46:32 X: Man får väl inte lov som återförsäljare att skicka ut Diablo 3 i förhand, så som ni gjort nu?
11:47:50 Tomas: Vi har inte skickat dem ännu
11:48:06 Tomas: Vi har vart tvingade att skriva ut dem innan
11:48:12 Tomas: Därför ser det ut som det gör
11:48:25 Tomas: Vi har extremt mycket att ta itu med
11:48:32 X: Ah, vilket datum kommer ni skicka då?
11:48:59 Tomas: Collectors går ut på fredag och standard på måndag
11:49:38 X: Allrighty then!
11:49:41 X: Tack för hjälpen!

Så det ser ut som att de körde en rövare för att inte förlora kunder. Ganska fult gjort.

Mycket möjligt. Eller så vill dom bara inte säga att det faktiskt redan har skickats, då dom inte får skicka det tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Mycket möjligt. Eller så vill dom bara inte säga att det faktiskt redan har skickats, då dom inte får skicka det tidigare.

Lustigt om spelen skulle komma fram på Måndag då

Edit: Btw, läste något om att Game "hamnat i skiten"? Vad har jag missat?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Lustigt om spelen skulle komma fram på Måndag då

Edit: Btw, läste något om att Game "hamnat i skiten"? Vad har jag missat?

Mitt Collectors från komplett är itne skickat ännu. Men jag har en annan collectors från en annan butik som redan är skickad (inte bara förhands informationen). Utan den ligger just nu för sortering i stockholm. Så kan få den kopian redan idag eller imorgon.

Game , gamestop och buy.com har alla avbokat massa collectors edition som folk har beställt. I de flesta fall på grudn av att dom tagit fler beställningar än vad dom får antal kopior. Detta gäller dock bara i USA såvitt jag vet. Men folk vaknade upp i usa igår och skulle titta sin order , och så var dom borttagna.

Detta har skett i tyskland oxå : The worst news is from Germany, where online retailer Hitfox has cancelled thousands of D3CE orders that they can not fill due to insufficient stock.

Permalänk
Medlem

Hoppar in och hälsar att Webhallen skickade min kopia av D3 idag med

Kommer sitta klistrad vid brevlådan imorgon!

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Skrivet av Exigo:

Hoppar in och hälsar att Webhallen skickade min kopia av D3 idag med

http://filebeam.com/a0a7f8776e1ee4ceffa8ee76585b977e.jpg

Kommer sitta klistrad vid brevlådan imorgon!

Dom har skickat förhands infot bara på Webhallen dock , dom har INTE skickat ut kopiorna med posten ännu enligt min polare som jobbar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Mitt Collectors från komplett är itne skickat ännu. Men jag har en annan collectors från en annan butik som redan är skickad (inte bara förhands informationen). Utan den ligger just nu för sortering i stockholm. Så kan få den kopian redan idag eller imorgon.

Game , gamestop och buy.com har alla avbokat massa collectors edition som folk har beställt. I de flesta fall på grudn av att dom tagit fler beställningar än vad dom får antal kopior. Detta gäller dock bara i USA såvitt jag vet. Men folk vaknade upp i usa igår och skulle titta sin order , och så var dom borttagna.

Detta har skett i tyskland oxå : The worst news is from Germany, where online retailer Hitfox has cancelled thousands of D3CE orders that they can not fill due to insufficient stock.

Har en beställning på CE hos Komplett med, inte heller fått det skickat.
Vilken butik har skickat?

Så pass... Tur att jag håller mig borta från Game ändå.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Känns som om att jag inte bör säga vilken butik som redan har skickat. Då dom kommer hamna i trubbel. Inget jag vill när jag vet att jag personligen får min kopia innan releasen. Förvisso trist att alla butiker inte får skicka så folk är garanterade att kunna spela vid release :S Riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leandr:

Har inte själv råkat ut för det men har sett att andra haft samma problem. En lösning kan vara att göra följande:

Stäng av "Automatisk identifiering av inställningar" i internetalternativ-->LAN inställningar
Se till så att datorn är inställd på "Ring aldrig upp en anslutning"
Kör setup-filen som administratör och i XP-kompatibelt läge. (Även om du kör Win 7)

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Går det inte få billigare än 60euro? lite dyrt och pröjsa över 600spänn :S

Vänta några månader och sedan köp. Det ska iaf jag göra, hoppas på julrean eller runt december. Jag vägrar betala mer än 99 kronor för ett spel

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Känns som om att jag inte bör säga vilken butik som redan har skickat. Då dom kommer hamna i trubbel. Inget jag vill när jag vet att jag personligen får min kopia innan releasen. Förvisso trist att alla butiker inte får skicka så folk är garanterade att kunna spela vid release :S Riktigt dåligt.

Det är ju såhär att för min del spelar det ingen roll om jag får på måndag eller tisdag. Jag har familj att vara med och visst ser jag fram emot att få lira lite d3 med polare och sådär. Men familjen går ju före

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Skrivet av meastro:

Det är ju såhär att för min del spelar det ingen roll om jag får på måndag eller tisdag. Jag har familj att vara med och visst ser jag fram emot att få lira lite d3 med polare och sådär. Men familjen går ju före

Hehe visst är det så. Själv är jag långtids sjukskriven, Så för min egen del så vill jag spela vid midnatt om möjligt lixom. Men klart att jag skulle kunna vänta tills tisdagen oxå om det krävdes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Dom har skickat förhands infot bara på Webhallen dock , dom har INTE skickat ut kopiorna med posten ännu enligt min polare som jobbar där.

Ah fan:p om nu så är fallet så skit samma, bara jag får det samtidigt som de jag tänker spela med

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Skicka gärna ett pm, vill gärna veta så jag vet vars jag ska beställa vid nästa stora release.
Håller självklart tyst om det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tänkte precis beställa. Lutar åt hemmakväll eller komplett. Skulle också uppskatta ett tips via PM i så fall, Slainground